Jumala vastaa rukoukseen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Jumala ei ole vastannut rukoukseen

ViestiKirjoittaja Joonas » 14. Syys 2017 00:32

Tirlittan. Suomihan on täynnä metsiä, joten tämä asia kuulostaa sinusta mitättömältä. Jos sinulla on jotain ja paljon, niin sinun on vaikea ymmärtää sellaisen asiaa jolla ei sitä ole. Mutta jos menetkin asumaan alueelle missä on aavikkoa, ilman puun puuta, niin saatat alata ymmärtämään tuon metsän kaipuun.
Joonas

ViestiKirjoittaja Joonas » 14. Syys 2017 00:59

Ja vielä pehmytpusu777, eihän asia toki niin ole, että nainen valitsee haluamaan miehen. Ymmärrän että länsimaiset naiset ovat jotenkin sekoittaneet miehen ja naisen aseman, mutta kyllä ennemmin on niin päin, että mies valitsee naisen. Mutta ehkä eniten totuus on se, että valinta täytyy olla molemmin puolinen. Ja se tekeekin asiasta vaikean. Mutta meidän uskovien ei tarvitse tästä asiasta murehtia, sillä Herralle se ei ole vaikeaa. On ihmisiä-uskoviakin- jotka ajattelevat, että he itse ottavat puolison jos siihen pystyvät. Eli ajattelevat kuten maailma.

Minä uskon, että tämäkin asia tulee Herralta. Herra on suurempi kuin luulemme. Kyse ei ole siitä, että hän ei voisi. Hän voi kaiken. Meidän tulee uskoa Herraan, ei itseemme.

Jos en olisi uskossa olisin nainut jo kauan sitten. Mutta se olisi turhaa. Ilman Herraa kaikki on turhaa. Ja uskon, että Herra voi antaa muuta parempaa. Jos saatana voi antaa minulle vaimon, niin paljon ennemmin Herra voi. Ihmettelen vain Herran suunnitelmaa kohdallani, kuinka kauan tämä asia on viivästynt - toki se on viivästynyt vain inhimillisestä näkökumasta. Ja Raamatussa on monia esimerkkejä siitä, että aina kun näyttää siltä, että Herra viivästyy jossain, niin todellisuudessa hänellä onkin sitä parempi ratkaisu asiaan. Esim. Aabraham, Joosef, Hanna Samuelin äiti, Sakarja Johannes Kastajan isä, opetuslapset myrskyssä jne.

Maailma ja saatana voi pilkata, mutta tiedän että asia on Herran kädessä, ja Hän ratkaisee ongelman sataprosenttisen varmasti.
Joonas

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 14. Syys 2017 08:53

Joonas kirjoitti:Tirlittan. Suomihan on täynnä metsiä, joten tämä asia kuulostaa sinusta mitättömältä. Jos sinulla on jotain ja paljon, niin sinun on vaikea ymmärtää sellaisen asiaa jolla ei sitä ole. Mutta jos menetkin asumaan alueelle missä on aavikkoa, ilman puun puuta, niin saatat alata ymmärtämään tuon metsän kaipuun.

Olen pahoillani, jos loukkasin tunteitasi, velipoikaseni. Ei ollut tarkoitus. Ei sinun vaimottomuus ongelma ole minusta mitätön. Kunhan
vaan mietin, että jos me kaikki jatkuvasti ruikuttaisimme maailman epäoikeudenmukaisuutta ja sitä, mitä emme saa, niin miltä se
mahtaisi näyttää?
Ethän sinäkään elä "aavikolla". Näet naisia, kun menet ulos ja se saa sinut haluamaan yhden niistä.
Minäkin näen puita ja haluaisin läntin puita omaksi. Ehkä sinäkään et ymmärrä toisten murheita.
Ajattelin vaan päästää vähän höyryä ja valittaa itsekin, se tekee joskus hyvää. En tosin taida jaksaa valittaa 15 sivua putkeen,
kun ei siitä ole mitään hyötyä ja pelkään, että Isä suuttuu.

Room. 8: 18 Sillä minä päätän, että tämän nykyisen ajan kärsimykset eivät ole verrattavat siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin.

Tässä maailmassa on pahempiakin kärsimyksiä, kuin nämä, mistä on puhuttu.
En tahtoisi osalleni jotain vielä pahempaa.
Tirlittan

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Syys 2017 09:39

*
En minäkään halua loukata sinua Joonas mutta sinulla usko horjuu välillä niinkuin on meren aallon kaltainen, jota tuuli ajaa ja heittelee. Se ei voi saada Herralta rukousvastausta kun on meren aallon kaltainen ja epäileväinen mies horjuu kaikissa teissänsä [Jaak. 1:8].

Jos puhutaan kokoajan siitä epäillen ja on meren aallon kaltainen niin rukousvastaus jää saamatta. Usko on "teko" jolla saa rukousvastauksen. Ilman tekoa usko on kuollut. Kun täytyy uskoa niin sen Jumala palkitsee antamalla rukousvastausta [Hebr. 11:6].

Älä anna epäilystä valtaavan mieltäsi koska se ryövää mahdollisuutesi saada tulevan vaimon! Älä epäusko olko esteenä! Murra se este pois ja päätä uskomaan Herraa! Usko on teko jolla sinä itse yksin päätät. Onnea tulevan vaimon saamiseen!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Syys 2017 10:00

*
Joonas haluaisin lyhyesti kertoa miten tehdessäni sain rukousvastauksen ja muutaman kerran niin sen kautta tajusin että usko on teko ja ilman tekoa usko on kuollut ja silloin on mahdotonta vastaanottaa rukousvastausta ilman uskoa. Minäkin epäilin aluksi mutta torjuin epäilystä mielestäni ja päätin uskoa ja menin "tekemään" vaikka minulla ei ole suuri uskonmäärä vaan sinapinsiemenen verran ja sain sen tehtyäni. Se on juuri se usko joka on teko. Ymmärrätkö?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 14. Syys 2017 10:50

Mitä on tullut tästä ketjusta luettua, niin minusta ongelman ydin Joonaksella ei ole se, ettei hän saa vaimoa.
Ongelman ydin ei myöskään ole se, että naisia kävelee kadulla vastaan, eikä sekään, miten naiset pukeutuu.
En vähättele vähäpukeisten naisten käytöstä, se ei ole minusta oikein, mutta minusta se ei ole isoin ongelma.
Ongelma ei ole sekään, että Jumala ei ole vastannut. Ongelma ei ole minun mielestä sekään, että joku mies olisi epämiehekäs tai "luuseri".

Minusta ongelma on seksuaalinen halu tai himo, joka värittää ja minusta myöskin vähän vääristää kaikkea ajattelua.
Himoa pitäisi käsitellä Jumalan kanssa ja rukouksessa, eikä
sitä, miten saisi himonsa tyydytetyksi.

No, nyt en kirjoita tähän enempää, kunhan sanoin. Miehet auttakoot veljeä. Tietänevät varmaan paremmin, miten himonsa saa kuriin.
Tirlittan

ViestiKirjoittaja Jukka » 14. Syys 2017 13:30

Tirlittan kirjoitti:Mitä on tullut tästä ketjusta luettua, niin minusta ongelman ydin Joonaksella ei ole se, ettei hän saa vaimoa.
Ongelman ydin ei myöskään ole se, että naisia kävelee kadulla vastaan, eikä sekään, miten naiset pukeutuu.
En vähättele vähäpukeisten naisten käytöstä, se ei ole minusta oikein, mutta minusta se ei ole isoin ongelma.
Ongelma ei ole sekään, että Jumala ei ole vastannut. Ongelma ei ole minun mielestä sekään, että joku mies olisi epämiehekäs tai "luuseri".

Minusta ongelma on seksuaalinen halu tai himo, joka värittää ja minusta myöskin vähän vääristää kaikkea ajattelua.
Himoa pitäisi käsitellä Jumalan kanssa ja rukouksessa, eikä
sitä, miten saisi himonsa tyydytetyksi.

No, nyt en kirjoita tähän enempää, kunhan sanoin. Miehet auttakoot veljeä. Tietänevät varmaan paremmin, miten himonsa saa kuriin.

[Yllä lainatussa tekstissä korostus nimimerkin Jukka]

Mielestäni oikein hyvä kannanotto Tirlittanilta.
Jukka

ViestiKirjoittaja Joonas » 14. Syys 2017 13:36

Kyllähän se niin on, että meidän tulee uskoa Jumalaan. Mutta en usko, että uskon puutteeni takia en ole saanut vaimoa. Monet vähemmänkin paljon maailmallisemmatkin kristityt ovat saaneet vaimon. Myös monet uskosta osattomat ovat naimisissa. Joten ei se ihan siitäkään voi johtua. Ja kyllä minä uskonkin, että Herra vastaa. Mutta kärsivällisyyttä ei tahdo enää piisata. Enkä myöskään ajattele, että olisin lainkaan epämiehekäs. Moni paljon naisellisempikin on löytänyt vaimon.

Noista himoja vastaan täytyy tietysti taistella. Eikä niitä aina ole. Mutta joskus ei jaksa taistella. Varsinkin kun tietää, että samaan aikaan monet muut makaavat vaimojensa kanssa ja minä olen ollut ilman jo vuosikausia....no raamatussa kehoitetaan menemään naisimiin. Se annetaan lääkkeksi himoja vastaan. Kyllähän Jaakob toki kehotti vastustamaankin himoja. Ehkä niitä pystyykin vastustamaan muullakin tavalla. Myöskään ei pitäisi laittaa itseään tilanteeseen mikä tekew itsensä heikoksi. Toki se on aika hankalaa kun riittää että menee ulos..

Niim suuttuiskohan isä siitä, että valittaa? Mutta jos pitää keiken masennuksen ja suuttumuksen vain sisällä niin se saatta lopulta räjäyttää pään ja johtaa hyvin epätoivoisiin tekoihin.

Tietysti pitäisi vain hyväksyä hiljaa kohtalo, mutta se on helpommin sanottu kuin tehty.

No Herra antakoon vielä nämäkin syntini anteeksi. Luulen, että monet muutkin uskovat toimisivat ihan samoin kuin minä, jos olisivat joutuneet tällaiseen tilanteeseen. Mutta pitääpä taas yrittää tehdä parannusta ja hyväksyä asia tälläisenä kuin se on. Täytyy kiinnittää katse Herran hyvyyteen ja kiittää häntä.
Joonas

ViestiKirjoittaja Joonas » 14. Syys 2017 14:15

Täytyy kyllä vielä myöntää, että Herra on hyvä ja hän on kaikessa johdattanut yliluonnollisella tavalla. Ja kun hän kerran kaikessa muussakin on auttanut niit auttaa tässäkin asiassa. Ei vika ole Jumalassa vaan siinä, että itse en osaa luottaa ja uskoa Herran hyvyyteen. Jospa hän antaisi syntino anteeksi ja antaisi uskovan sydämen. Herrassa ei ole vääryyttä vaan vääryys on minussa itsessäni.
Joonas

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 14. Syys 2017 14:29

Joonas, ihan mielenkiinnosta kysyn, että miksi kirjoittelet asiasta täällä? En tarkoita haastaa tms, puolestani kuka tahansa saa kirjoittaa mitä tahansa netissä. Mutta minusta vaikuttaa siltä, että tiesit miten tämä keskustelu tuli menemään, ennenkuin aloitit sen. En keksi muuta syytä kuin huomion hakuisuuden. Ja se ihmetyttää minua sillä kirjoitat anonyymisti muille anonyymeille (pääasiassa).
Peace In Rest

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu