Jumala vastaa rukoukseen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Jumala ei ole vastannut rukoukseen

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 11. Syys 2017 20:42

Komppaan eetua ja lisään höyryä kertaa 2 eli jotain harrastuksia toisten ihmisten kanssa ,jossa saa jakaa ajatuksia tai joka vie ajatukset pois naisesta ,vaikka ymmärrän toki jos nainen on kuin pakkomielle kun sitä ei saa .Äkkiä voi todella olla ,että nainen siellä nainen täällä kaikki alkaa olla naista täynnä ..kuten muinainen mies sanoi ,että nainen se on koko ajan mielessä joka sekunti kun on valveilla ...siihen toinen mies kysyi ...ai väitätkö ,että et ole ikinä ajatellut juuri mitään muuta kuin naista koko ajan ja siihen mies vastasi ....tarkemmin kuin mietin niin taisin kertoa nyt väärin sillä muistan kerran talvella kun putosin uveavantoon kävellessä niin siinä alkoi kamppailu elämästä ja kuinka päästä ylös ,mutta juuri sillä hetkellä ku käsi sai tukevan otteen jäästä ja sain ponnistettua ylös niin johan taaas tuli se nainen jo mieleen.

Siis jos tämmöinen vanha vitsi sallitaan ja kyllä se nainen saattaa muuttua pakkomielteeksikin....
MrKerimäki

ViestiKirjoittaja Joonas » 11. Syys 2017 20:54

Mikä siis on tie ulos tästä umpikujasta? Hyväksyä elämä tällaisena ja kiittää Jumalaa siitä mitä on? No voin noin tehdä ja niin olen tehnytkin, mutta ongelma silti pysyy: ylipääsemätön suru. Elämä on katkeraa ja välillä ihan helvetillisen oloista. Eli on vaikea elää niinkuin pitäisi. Ja raamatussa ei ole ainuttakaaan esimerkkiä, jolla olisi ollut sama ongelmam kaikilla oli vaimonsa. Ja niillä joilla ei ollut, ei kerrota, että olisivat sitä anoneet. Ja teillä itsellännekin on vaimonne. En ymmärrä miksi hän on antanut minulle tällaisen kohtalon.

Ja tuo ehdotus harrastukseta on tietty ihan ok. Minä harrastan liikuntaa paljon. Mutta en kaipaa ihmisten seuraa. Paitsi naisen. Eikö minulla edes ole ystäviä. Tai jos on niin kaikki he ovat kaukana. Ja täällä missä asun on ihmisiä niin paljon, että ei ole paikkaa missä naisia ei olisi. Niitä näkee kaikkialla, paitsi omassa kämpässä. Eli en millään voi olla ajattelemmatta asiaa kun asia on kokoajan silmien edessä.
Joonas

ViestiKirjoittaja Joonas » 11. Syys 2017 21:01

Eivätkä nuo olleet mitään irtojakeita. Jos tutkitaan jakeiden kontekstia niin merkitys on juurikin se: mies tarvitsee vaimon ja vaimo on suuri siunaus. Ja tämä kaikki tulee Herralta ja sitä voi anoa Herralta. Tämä on ihan raamatullinen totuus eikä mikään väärä tulkinta.
Joonas

ViestiKirjoittaja eetu » 11. Syys 2017 21:04

soitatko jotain soitinta? Jos asunnossasi saa soittaa esim akustista kitaraa niin ehkä voisit opetella soittamaan sitä tai jotain muuta soitinta
eetu

ViestiKirjoittaja Joonas » 11. Syys 2017 21:08

Tilannettani kuvaa hyvin se, että minun pitäiso vain seistä nuotion päällä ja olla iloinen ja kiittää Herraa. No se on helppo sanoa, että näin tulisi tehdä, mutta polttaa niin lujaa, että on vaikea olla iloinen.
Joonas

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 11. Syys 2017 21:16

Minä luulen, että seksuaalisuuden loputon tukahduttaminen ei ole nuorelle miehelle hyväksi. Tietenkään ei tule antautua kokonaan himojen vietäväksi, mutta kun on nälkä, niin pitää syödä lukuun ottamatta paastojaksoja. Kun on jano, pitää juoda jne. Seksuaalisuus on vain yksi näiden muiden lihallisten tarpeiden joukossa. Ei sen tarpeen perustyydyttäminen ole käsittääkseni väärin.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 11. Syys 2017 21:32

Aamu-Usva kirjoitti:Minä luulen, että seksuaalisuuden loputon tukahduttaminen ei ole nuorelle miehelle hyväksi. Tietenkään ei tule antautua kokonaan himojen vietäväksi, mutta kun on nälkä, niin pitää syödä lukuun ottamatta paastojaksoja. Kun on jano, pitää juoda jne. Seksuaalisuus on vain yksi näiden muiden lihallisten tarpeiden joukossa. Ei sen tarpeen perustyydyttäminen ole käsittääkseni väärin.

Syöminen ja juominen ovat jokaisen yksilöihmisen elämälle välttämättömiä toimintoja. Minä en rinnastaisi seksiä niihin. Seksi on lähempänä jotain mukavaa ja parhaimmillaan henkisesti rikastuttavaa harrastusta. Mitä ilman voi kuitenkin ihan hyvin pärjätä.
Peace In Rest

ViestiKirjoittaja Joonas » 11. Syys 2017 21:41

Minä voin 15 vuoden kokemuksella sanoa, että en ole ainakaan minä pystynyt elämään ihan hyvin. Teoriassa asia on kyllä mahdollista mutta käytäntö on toinen. Paitsi jos on Jumala on antanut yliluonnollisen armoituksen, kuten Paavalille ja joillekin munkeille. Mutta Raamatun mukaan se ei sovi kaikille, eikä kaikki siihen pysty. Raamatussa ei missään sanota että pitäisi pysyä yksin. Päin vastoin käsketään menemään naimisiin. Tämä on Jumalan kehoitus. Olisi siis outoa jos Jumala kehoittaa johonkin mikä ei ole mahdollista. Siksi uskon, että on täysin Jumalan tahdon mukaista rukoilla vaimoa.
Joonas

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 11. Syys 2017 21:47

Joonas kirjoitti:Siksi uskon, että on täysin Jumalan tahdon mukaista rukoilla vaimoa.

Ei sitten muuta kuin rukoilemaan.
Peace In Rest

ViestiKirjoittaja Joonas » 11. Syys 2017 22:28

Kyllä varmasti pitää jatkaa rukousta ja Jumalan odottamista. Sanoohan sana, "odota Herraa". Varmasri tämä asia on Jumalan tiedossa, eikä hän viivyttele. Hän vastaa ajalla ja tavalla mikä on sopiva. Minun pitää vain luottaa häneen ja odottaa uskossa. Herra on takuulla uskollinen.
Joonas

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu