Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 08. Syys 2017 22:12

Twitterissä tuli vastaan tämä ajatus: "Sydämesi todellinen jumala on se, minne ajatuksesi vaivattomasti menevät, kun mikään muu ei vaadi huomiotasi. —Tim Keller"
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja kmble » 09. Syys 2017 01:50

Aamu-Usva kirjoitti:Twitterissä tuli vastaan tämä ajatus: "Sydämesi todellinen jumala on se, minne ajatuksesi vaivattomasti menevät, kun mikään muu ei vaadi huomiotasi. —Tim Keller"

Oliko tuo jotain filosofiaa? Jukka kysyi, kun oli tässä naapuriseinän takana käymässä. Mun viisaus ei riittänyt vastaamaan. Ne maailman ihmiset ovat viisaita.
kmble

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 09. Syys 2017 07:17

En tiedä. Joku "Maallikkosaarnaaja" -nimimerkillä julkaisi ajatuksen. En tiedä kuka on tuo Tim Keller :D Joku voisi googlata jos jaksaa.

En myöskään tiedä onko tuo ajatus ihan totta. Ihmisen ajatuksethan voivat harhailla milloin missäkin vaikka heidän Jumalansa olisi aina ja ikuisesti ihan oikea Jumala.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 09. Syys 2017 09:05

Aamu-Usva kirjoitti:En tiedä. Joku "Maallikkosaarnaaja" -nimimerkillä julkaisi ajatuksen. En tiedä kuka on tuo Tim Keller :D Joku voisi googlata jos jaksaa.

En myöskään tiedä onko tuo ajatus ihan totta. Ihmisen ajatuksethan voivat harhailla milloin missäkin vaikka heidän Jumalansa olisi aina ja ikuisesti ihan oikea Jumala.

Kerrankin minäkin voin sanoa tietäväni jonkun "julkkissaarnaajan" :) Olen joskus lukenut tai kuunnellut todella hyvän esityksen evankeliumista Tim Kelleriltä. Nimi jäi jostain syystä mieleen vaikka yleensä muistan huonosti nimiä.

Minusta tuo ajatus on ihan hyvä, kun vaan muistaa että yhteen lauseeseen harvoin saa sisällytettyä kaikkia asioiden eri aspekteja ja syvyyksiä. Ymmärsin ajatuksel tarkoittavan, että jos on jokin määrätty asia johon mielesi määrätietoisesti ja jatkuvasti "hakeutuu", nin se on jumalasi. Mikä sinua hallitsee.
Peace In Rest

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Syys 2017 15:20

*
Ihmiset ovat piittaamattomia. :( Kun ajoin keskustaan ja tuli punainen valo niin pysähdyin ja siellä oli paljon ihmisiä. On tänään markkinapäivät. Niin katselin ja huomasin yhden miehen joka makasi siinä alarinteellä ja näyttää tajuttomalta. Tarkistin missä kunnossa hän on ja huomasin että hänen pää on alhaalla siinä rinteellä. Siellä oli muita ihmisiä eivätkä he piitanneet mitään. Silloin satoi tihkuvettä vielä.

Siten tuli vihreä valo ja etsin vapaan autoparkin. Kaikki autoparkkipaikat oli täynnä ja jouduin ajamaan keskustan ulkopuolelle ja siten kävelin sinne. Virkkukoukkusen kauppa on tuossa lähellä niin menin sinne ja ilmoitin asian tuttavalle joka on töissä että hän soittaa ambulanssin tai poliisin sinne. Oli siellä kaksi naista jotka lähtivät kanssani katsomaan sitä miestä.

Oja on kivillä koristettu niin siinä mies makasi pää alhaalla ja vielä se oja on märkä. Siten me saavuimme sinne ja herätettiin häntä ja siten hän heräsi niin hän ei ollut tajuton mikäli se on hyvä merkki. Tutkittiin hänen päänsä löikö hän päänsä kun kaatui sinne. Mies näyttää jotain 35-45v.

Ihmiset eivät tunnu piittaavan kun jos joku sairauskohtaus sattuu tai puolihumaltuneena kaatuu ja lyö päänsä. Jos makaa siinä niin oksennus voi juuttua kurkkuun jos hänet jätetään siinä. Asukit ei tunnu piittaavan mitään. :(
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 10. Syys 2017 08:53

Taas törmäsin twitterissä ajatukseen, jonka esitti Ryan Noel Fraser: "En tule koskaan olemaan riittävä tai tekemään tarpeeksi, mutta Jeesus on enemmän kuin riittävä tai tarpeeksi minulle."
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Syys 2017 11:37

*
Miehet, minua mietityttää mikä saa sinut liikuttumaan? Mieheni liikuttui katsomalla tv:tä ja salasi sen minulta vedet silmissään. :wtf: Minä liikutuin joka kerta kun uupunut kuormuri antoi merkkivalon ohittavaksi ja se kertoo hänen kypsästä kasvusta joka vaikutti minuun paljon.

Samoin tämä kuva vaikutti minuun kun katsoin tämän kuvan. Uupunut mies ei hylännyt vasikan vaan nosti ja kantoi vasikan kaiken raskaan matkan ajaksi - loppuun asti. Kypsä merkki. Klikkaa sinä mies tätä niin näet kuvan. Kerro mitä sinä näet tästä kuvasta jos haluat. Mutta yleensä mies ei kerro. Se on miehen tyypillinen tapa. Se on tuttua meikälle. :)

https://kuljetaan.blogspot.fi/2017/09/teidan-vanhuuteenne-asti-jumala-ei.html
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 10. Syys 2017 11:49

Minun mieheni liikuttuu melko helposti, mutta hänkin peittää sen hyvin.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Syys 2017 12:01

*
Joo kova ulkokuori mutta sisäinen herkkyys paljastuu lopultakin :) Mutta joku vuosi sitten menin uskovien leirille. Mieheni tuli mukaan minun vuokseni. Olisin voinut mennä sinne yksin, sen minä sanoin miehelleni. Mies mietti eikä halunnut sitä leiriä mutta kuitenkin tuli mukaan minun vuokseni.

Siten sinä iltana uskovat kokoontuivat yhteen ja pitivät iltakokouksen. Yhtä uskonveljeä vaivasi jotain synti joka painoi häntä niin hän tuli ja tunnusti sen ja polvistui katuen. Niin mieheni jolla on kova ulkokuori, murtui ja istahti tuoliin vaikka sinä hetkellä me kaikki uskovat olimme seisaallamme koska rukoilimme sen uskonveljen puolesta.

Niin mieheni alkoi itkeä julki ja se mullisti minun näkemäni koska en ole koskaan nähnyt sitä vastaavaa miehessäni. Tajusin että hänen kova ulkokuori murtui. Hän ei pystynyt hallitsemaan itseään ja itki pää alhaalla. Tämäkin vaikutti minuun paljon ja ajattelin että kypsä mies.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Syys 2017 14:59

*
Koska mieheni näki sen kun yksi uskonveli polvistui katuen niin tämä sai mieheni kovan ulkokuoren murtumaan. Se uskonveli oli täysin katunut ja polvistui niin se teki syvän vaikutuksen mieheeni. No miksi miehen mukaan se herkkä puoli on häpeällistä ja mies esittää vain kovaa ulkokuorta peittämällä sitä herkkyyttä? :)
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu