Epäoikeudenmukaisuus

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Epäoikeudenmukaisuus

ViestiKirjoittaja Jukka » 03. Syys 2017 20:08

Joonas kirjoitti: Kaikki nuo asiat, joita kirjoititte ovat varmasti täysin totta. Tämä maailma katoaa ja sen himo, mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy ikuisesti.

Koska tiedät tämän niin vaella sen ilmoituksen valossa. Kokemuksesta voin sanoa, että jos teet siten niin saavutat suuren onnen.

Joonas kirjoitti:Mutta harvan, jos kenenkään näkee elävän noin.

Joonas. Heitä on vaikka harvassa.

Joonas kirjoitti:Onhan selvää, että uskosta osattomat etsivät näitä asioita, mutta niin tekevät myös uskovaiset. Kaikki tahtovat puolison, auton, kodin, työn jne. Näitä tavoitellaan ja useimmat myös saavat ne.

Kyllä tuota kaikkea saa tavoitella, sehän kuuluu tähän ajalliseen elämään, mutta hengellisessä elämässä se ei saa muodostua keskipisteeksi (koska tuon puolison nostit tässäkin ensimmäiseksi, niin siitä vaan härkää sarvista... "parempi on naida kuin palaa").

Joonas kirjoitti:Ja jos joku ei kykene näitä saavuttamaan, niin häntä katsotaan alaspäin ja säälitään. Näin siis uskovaisten keskuudessa.

En usko, että kaikki uskovat toimivat noin.

Joonas kirjoitti: Raamattukouluunkin useimmat menevät vain löytääkseen puolison. Aktioihin lähdetään vain turistimatkoille pitämään hauskaa. Monet opetuslapseuskoulut ovat nekin vain hauskan pitoa ja puolisoiden etsimistä.

Tällaista minäkin olen kuullut ja havainnut. Tuosta kommentistasi huomaan, että olet ollut helluntailaisten kanssa tekemisissä.

Joonas kirjoitti: Aika harva kristitty varmaan elää vain Kristukselle, eikä kaipaa mitään tästä maailmasta.

Totta, mutta elä Sinä Hänelle, joka antoi elämänsä uhriksi, jotta saisit iankaikkisen elämän.

Jumala Sinua Joonas kaikessa auttakoon.
Jukka

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 03. Syys 2017 20:44

Joonas kirjoitti:Kaikki nuo asiat, joita kirjoititte ovat varmasti täysin totta. Tämä maailma katoaa ja sen himo, mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy ikuisesti. Mutta harvan, jos kenenkään näkee elävän noin. Onhan selvää, että uskosta osattomat etsivät näitä asioita, mutta niin tekevät myös uskovaiset. Kaikki tahtovat puolison, auton, kodin, työn jne. Näitä tavoitellaan ja useimmat myös saavat ne. Ja jos joku ei kykene näitö saavuttamaan, niin häntä katsotaan alaspäin ja säälitään. Näin siis uskovaisten keskuudessa. Raamattukouluunkin useimmat menevät vain löytääkseen puolison. Aktioihin lähdetään vain turistimatkoille pitämään hauskaa. Monet opetuslapseuskoulut ovat nekin vain hauskan pitoa ja puolisoiden etsimistä. Aika harva kristitty varmaan elää vain Kristukselle, eikä kaipaa mitään tästä maailmasta.

Mitä merkitystä sillä on sinulle, vaikka kaikki muut maailman ihmiset (mukaanlukien kristityt) etsisivät vääriä asioita? Usko on henkilökohtainen pelastuksen sanoma, ei siihen vaikuta muiden elämäntavat mitenkään. Sinulle on luvattu pelastuksen ilo, ja että se todella riittää sinun autuudeksi. Saat ottaa sen vastaan ja kokea sen todeksi, vaikka kukaan muu ei sitä tekisi.

Mitä tulee vielä tuohon puolisoon, niin kaikki eivät todellakaan tahdo tai tavoittele sitä. Myöskään autoa kaikki eivät todellakaan tahdo, itsekään en tahtoisi mutta työni vuoksi joudun sitä pitämään. Työtä ei myöskään kaikki tahdo, vaikka sitä kyllä Jumala tahtoisi kaikilla olevan, ja uskon myös että jokaiselle johdattaa (tavalla tai toisella). Koti on listaamistasi ainoa asia, jota lähes kaikki tahtoo (poikkeuksia löytyy siinäkin), mutta koti on myös asia jonka Jumala jokaiselle on luvannut (ymmärtääkseni kuuluu osaatoon "elatus ja vaatteet")

Se on kyllä surullista, että toiset kristitytkin etsivät maailman asioita. Mutta ei se minun elämääni kuitenkaan vaikuta, vaan heidän. Minä voin silti etsiä arvokkaampia asioita.
Peace In Rest

ViestiKirjoittaja Joonas » 03. Syys 2017 21:28

Ja on varmasti totta, ettei meidän pidä rakastaa maailmaa. Mutta ihmettelen, että miksi Jumala edes loi tämän maailman, kun siitä ei saa iloita. Miksi Jumala loi kauniita naisia, kun heitä ei saa katsoa, eikä koskea. Maailma todellakij iloitsee, mutta uskovan on elettävä ilman elämää, ilman nautintoja, ilman mitään. Meidän on rakastettava vain Jumalaa. Mutta miksi ihmeessä, me edes olemme tässä maailmassa, kun emme mitään saa tehdä. Paavali, kyllä sanoi, että Jumala on luonut avioliiton ja ruuat, että ne jotka totuuden tuntevat nauttisivat näistä kiitokselle. Minulle kyllä ei Jumala ainakaan ole avioliittoa antanut, vaikka olen pyytänyt. Jos minulta olisi kysytty, että haluanko syntyä tähän maailmaan, niin olisin kyllä sanonut että en. Eihän tässä elämässä ole mitään hyvää.
Joonas

ViestiKirjoittaja Joonas » 03. Syys 2017 21:40

Olen minä yrittänytkin elää niin, etten välitä siitä mitä muut tekevät, ja olen yrittänyt etsiä vain Jumalaa. Mutta silti en ole löytänyt onnea. Tiedän, että Herra on kokoajan kanssani, mutta silti elämä on tyhjää ja merkityksetöntä. En osaa iloita pelkästään hänestä vaikka pitäisikin. Kuuntelen saarnoja joissa sanotaan, että pitäisi etsiä vain Herraa ja rakastaa vain Häntä. Tämä on totta, mutta käytännössä asia ahdistaa minua. Elämä on niin suurta tyhjyyttä ja ankeutta vaikka uskonkin Jeesukseen Kristukseen. Ehkä se on väärin mutta tahtoisin myös elämän kumppanin. Millä pystyisin rakastamaan vain Herraa niin etten tahtoisi mitään tästä maailmasta. Ajatus tuntuu hyvin ahdistavalta, että pitäisi loppuelämä elää näin ja tyytyä tähän.
Joonas

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 03. Syys 2017 22:03

Joonaksen vuodatusta lukiessa aloin ajattelemaan, missä määrin meidän ihmisten on mahdollista uskoa asioita ilman omakohtaista kokemusta. Olen nimittäin melko varma, että tuonkaltainen obsessiivinen ajatus siitä että jokin puuttuva ajallinen asia olisi ratkaisu omaan onnettomuuteen, haihtuu viimeistään sitten kun tuo himo saa täyttymyksen.

Tiedän kyllä ihmisiä, jotka ovat muodostaneet elämänarvonsa ja tavoitteensa sen perusteella, mitä itseään viisaammat ovat kertoneet. Itse en ehkä lukeudu tuohon ryhmään, vaan enemmän Joonaksen ryhmään. Olen siis hyvin monessa asiassa joutunut itse takomaan päätä seinään, kun en ole kuunnellut itseäni viisaampia. Lopulta olen todennut liian myöhään, että olisi pitänyt kuunnella.
Peace In Rest

ViestiKirjoittaja Joonas » 03. Syys 2017 22:16

Kyllä suurin osa niistä jotka ovat vaimon löytäneet, ovat kiitollisia siitä Herralle ja sanovat avioliiton olevan siunaus. Ja loihan Herra Eevam Aadamille siunaukseksi. Ja Raamatussa myös sanotaan, että joka vaimon löysi, se onnen löysi, sai Herralta mielisuosion. Paavali myös sanoi, että jokaisella miehellä tulee olla vaimonsa. Eli kyllä vaimo nähdäkseni on hyvä ja toivomisen arvoinen asia.
Joonas

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 04. Syys 2017 10:19

Joonas ..itselläni on kaksi upeaa mahtavaa rakasta lasta ja oli puoliso vaan ero tuli .Nykyään eroja on paljon ja eritoten naiset on menneet johtopaikalle ja syyt mitä naurattavimmat eroihin.
Kuinka paljon sitten voi saada murhetta kun liitto päättyy eroon.Oletko miettinyt Joonas ,että tämä on se viimeinen sukupolvi ja avionrikkojien sukupolvi ja todella särkyneitä sydämmiä on paljon ja tiedän ,että katkeria naisia vielä tulee olemaan paljon ja eronneita ovat.

Jos joku asia näyttää mielessä täysin ihanuudelta niin sen ihanuuden toinen puoli voi olla kamaluus,mutta sitä ei näe ennenkuin kokee sen tai joutuu pakosta kokemaan.

Tällä hetkellä omatilani on se ,että Jumala ei päästä minua liittoon naisen kanssa vaan kasvattaa minua yksin.Voima on selvä ,mutta se ei tarkoita sitä etteikö joskus tulevaisuudessa vielä yksi nainen löytyisi.
Kun asuu yksin niin on paljon helpompi palvella Jumalaa ja keskittyä Häneen sillä se nainen saattaa olla aikamoinen jarrukin tähän Jumala suhteseen.Toki voi olla se toisinpäin eli Totuudessa elävä nöyrä Jumalan nainen voi olla mitä suurin siunaus ,joka saa Jumala suhteeseen vauhtia.

Palvelemalla Jumalaa hyvin voi löytää sen oikean vastauksen ja oikea vastaus on Jumalalla .
MrKerimäki

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 04. Syys 2017 11:12

MrKerimäki kirjoitti:Joonas ..itselläni on kaksi upeaa mahtavaa rakasta lasta ja oli puoliso vaan ero tuli .Nykyään eroja on paljon ja eritoten naiset on menneet johtopaikalle ja syyt mitä naurattavimmat eroihin.
Kuinka paljon sitten voi saada murhetta kun liitto päättyy eroon.Oletko miettinyt Joonas ,että tämä on se viimeinen sukupolvi ja avionrikkojien sukupolvi ja todella särkyneitä sydämmiä on paljon ja tiedän ,että katkeria naisia vielä tulee olemaan paljon ja eronneita ovat.

Jos joku asia näyttää mielessä täysin ihanuudelta niin sen ihanuuden toinen puoli voi olla kamaluus,mutta sitä ei näe ennenkuin kokee sen tai joutuu pakosta kokemaan.

Tällä hetkellä omatilani on se ,että Jumala ei päästä minua liittoon naisen kanssa vaan kasvattaa minua yksin.Voima on selvä ,mutta se ei tarkoita sitä etteikö joskus tulevaisuudessa vielä yksi nainen löytyisi.
Kun asuu yksin niin on paljon helpompi palvella Jumalaa ja keskittyä Häneen sillä se nainen saattaa olla aikamoinen jarrukin tähän Jumala suhteseen.Toki voi olla se toisinpäin eli Totuudessa elävä nöyrä Jumalan nainen voi olla mitä suurin siunaus ,joka saa Jumala suhteeseen vauhtia.

Palvelemalla Jumalaa hyvin voi löytää sen oikean vastauksen ja oikea vastaus on Jumalalla .

Anteeksi nyt suorasanaisuuteni, mutta vuosia kun on lueskellut sinun viestejä, niin niistä tuntuu nousevan jatkuvasti korostuneesti esiin
naisten syyttely milloin mistäkin. Niitä on kurjaa lukea. Voin olla toki väärässäkin, mutta sellainen vaikutelma tulee.
Onkohan sinulla itsellä jotakin katkeruutta naisia kohtaan?

Kol. 3:19 Miehet, rakastakaa vaimojanne, älkääkä olko heitä kohtaan katkerat.
Tirlittan

ViestiKirjoittaja Joonas » 04. Syys 2017 20:52

Niin ei se erokaan kyllä Jumalan tahto ole varmastikaan. Ja sellainen ihminen joka toisen pettää ja eroaa, niin sellaisella ei kyllä ole tippaakan jäljellä Pyhää Henkeä, niinkuin Raamattu asian sanoo.
Joonas

ViestiKirjoittaja Joonas » 04. Syys 2017 20:55

Sen tähden vaimon tulisikin olla uskova ja Herraa pelkäävä. Onhan uskostakin mahdollista lupuoa, mutta jso uskottoman vaimon ottaa niin ei voi kyllä odottaa uskollisuuttakaan.
Joonas

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu