Kysymyksiä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Syys 2017 20:24

*
Peace In Rest ok, tiedät itse. Sinä sanoit että tunne on inhottava mutta minulle se oli ahdistava. Ahdistuin itsekin siitä koska se on henkinen väkivalta. Ja siitä syystä menin rikki. Riippuu yksilöstä joka on toista herkempi joka voi rikkoutua helposti siitä väärinymmärretyksi tulemisesta.

Pahempi on se oma lähiomainen jolla on vääränlainen kohde enkä halua puhua siitä. En tarkoita miestäni. Äippä se on. Syystä olen haavoittunut ja siksi torjun voimakkaasti väärinymmärretyksi tulemisen. En halua puhua siitä enemmän sori. Ahdistaa jos puhun siitä. En halua puhua siitä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Syys 2017 21:07

*
Anteeksiantamus on jo tehty mutta aikaa uloskasvamiseen tässä prosessissa tarvitaan. Lempeys on kaikista paras vastalääke. Olen tavannut lempeitä ihmisiä, yllättävästi ei-uskoviakin ja lempeys on kaikkeen tarkoitukseen paras vastalääke.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Syys 2017 00:18

*
Mark. 11:24 Sentähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva.

Tässä kohdassa on Jumalan lupaus jonka mukaan jokainen anova saa rukousvastauksen ja siinä sanotaan että uskomalla jokainen anova saa sen. Mutta jotkut uskovat odottavat sitä rukousvastausta ja kokevat sen viipymiseksi ja alkavat miettiä mikä viivyttää ja miettivät huolestuneina eikö usko riitä rukousvastauksen saamiseen? Siinä anomus ei ole Herran tahdon kanssa vastenkohtainen. Jotkut jäävät vaille rukousvastausta ja osittain heistä menettävät uskoa Jumalan lupaukseen jonka mukaan anova saa sen.

Siten heitä kehotetaan kiittämään tulevasta rukousvastauksesta niin he tekevät eli kiittävät joka päivä mutta tämä alkaa venyä pidemmälle ja pidemmälle. Siiten mieleen juolahtaa epäilys Jumalan lupausta kohtaan ja siten vaivutaan epätoivoon ja masennukseen. Niin minä Salomon tavoin joka mietittyään hän katsoi siitä turhaksi eikä tämä asia liity tähän. Ja näen asiaa että tässä Jumala itse joutuu naurettavaksi nähden tuota lupausta minkä Hän on luvannut ja Hän on vastuullinen tästä asiasta. Sillä se on aika ristiriitainen nähdessäni Häneen ja Hänen oikeudenmukaisuuteen sillä oikeudenmukaisena Hän vie kurjien asiat oikeuteen.

Joh. 16:23 Ja sinä päivänä te ette minulta mitään kysy. Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos te anotte jotakin Isältä, on hän sen teille antava minun nimessäni.
24 Tähän asti te ette ole anoneet mitään minun nimessäni; anokaa, niin te saatte, että teidän ilonne olisi täydellinen.

Tuossa kohdassa Jeesus tahtoo että yhdenkään anovan ilo olisi niin täydellinen - nähdessäni muita uskovia jotka jäävät yhä vaille tulevaa rukousvastausta. Minkä takia Jumala tuon lupauksen antoi heille jotka jäävät vaille rukousvastausta?!?! Tässä Jumalan pitäisi haastaa itsensä kanssa tuomiolle. Tämä ei ole pilkkaa Jumalaa kohtaan. Huomautan Jumalaa siitä lupauksesta ja huomautan Jumalaa auttamaan heitä tulevan rukousvastauksen saamiseen minkä Jumala on itse luvannut. Jeesus on tullut maailmaan sen vuoksi että tulee nostamaan särkyneen ruokon pystyyn ja saattaa heikosti savuavan kynttilänsydämen palamaan kunnolla ja vie kurjien asiat oikeuteen. Muistutan Jumalaa siitä lupauksesta.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Syys 2017 10:11

*
Kun eilen illalla laitoin tämän asian tänne ja siten minulle tuli yhtäkkiä selkeä asia mieleeni mutta päätin että kirjoitan sen vasta tänään. Minulle tuli se selkeä asia mieleeni niin haluaisin nostaa tämän asian esille. Kun se maa missä yksi asukas on uskova mutta kaikki asukkaat eivät ole uskossa. Sen yllä on pimeyden valtakunta. Niin sen vuoksi rukousvastauksen saaminen kestää kauan.

Esimerkiksi kun Daniel odotti rukousvastausta mutta jäi itse saamatta ja siten Daniel paastosi ja rukoili vielä 3 viikoksi. Siten taivaasta tuli pellavavaatteisiin puettuna salamakasvoinen mies Danielin luokse ja salamakasvoinen mies vastasi Danielille että hänen rukous on otollinen Herralle mutta salamakasvoinen mies sanoi Danielille joutuneensa taisteluun Persian valtakunnan enkeliruhtinaan [pimeyden enkeliruhtinaan] kanssa joka vastusti salamakasvoista miestä jo kaksikymmentäyksi päivää nin tämän vuoksi rukousvastaus kesti kauan.

Ymmärrän näin että Daniel taisi asua Persiassa missä on pimeyden valtakunta joka vastusti salamakasvoista miestä joka tuo rukousvastauksen Danielille. Daniel alko paastota ja rukoilla 3 viikoksi ja lopultakin sai rukousvastauksen. Syy oli pimeyden valtakunta joka esti Danielin tulevan rukousvastauksen saamisen.

Jos esim. minä asustelen islamilaisessa maassa niin siellä on pimeyden valtakunta joka estää tulevan rukousvastauksen saamisen. Varmaan paastoisin ja rukoilisin sen puolesta eteenpäin. Paasto auttaa tulevan rukousvastauksen saamiseen.

Mietin mielenkiinnosta että rukousvastaus menee läpi pimeyden valtakuntaa ja siksi tämä kestää kauan. Paasto saa pimeyden valtakuntaa raukeamaan tyhjään tai väistymään pois niin rukousvastaus menee läpi ongelmitta. Mielenkiintoista! Tämä asia tuli äkkiä mieleeni laitettuani tuon asian tänne mutta jätin kirjoittamatta kun ajattelen jatkaa vasta aamulla ja siten menin nukkumaan.

Miksi uskovien keskuudessa paasto ei ole enää suositeltava koska se auttaa saamaan kaikki pimeyden valtakunnan esteet raukeamaan tyhjään tai väistymään pois? Miksi paasto on vaikea pala uskoville? Silti se auttaa tulevan rukousvastauksen saamiseen.

:think2:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Syys 2017 10:30

*
Ai niin siitä salamakasvoisesta miehestä vielä. Ilmestyskirjan mukaan se salamakasvoinen mies on itse Jeesus ja Hän maanpäällisen vaelluksen aikana sanoi omin sanoin: 'Jos te anotte minulta jotakin Minun nimessäni, niin Minä sen TEEN.' :wtf: Se on se sama salamakasvoinen mies joka tuli Danielin luokse ja toi rukousvastauksen Danielille. Eli Jeesus tuo rukousvastauksen itse. :) Oletko samaa mieltä kanssani? ;)

Joh. 14:14 Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja kmble » 04. Syys 2017 13:15

vaisuliini kirjoitti:*
Ai niin siitä salamakasvoisesta miehestä vielä. Ilmestyskirjan mukaan se salamakasvoinen mies on itse Jeesus ja Hän maanpäällisen vaelluksen aikana sanoi omin sanoin: 'Jos te anotte minulta jotakin Minun nimessäni, niin Minä sen TEEN.' :wtf: Se on se sama salamakasvoinen mies joka tuli Danielin luokse ja toi rukousvastauksen Danielille. Eli Jeesus tuo rukousvastauksen itse. :) Oletko samaa mieltä kanssani? ;)

Joh. 14:14 Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.

Mulle toi on ihan uusi juttu, et Jeesusta kutsutaan salamakasvoiseksi? Onks nimitys jostain Raamatunkäännöksestä vai jostain kirjasta? Se jäi vaivaamaan.
kmble

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Syys 2017 16:09

*
Raamattu ei kutsu sillä nimellä vaan minä itse. :)

Dan. 10:6 Hänen ruumiinsa oli kuin krysoliitti, hänen kasvonsa olivat kuin salaman leimaus, hänen silmänsä kuin tulisoihdut, hänen käsivartensa ja jalkansa kuin kiiltävän vasken välke; ja hänen sanojensa ääni oli kuin suuren kansanjoukon pauhina.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Syys 2017 17:19

*
Huomasin piirteen joka on uskovien keskuudessa kun uskovien on tapana sanoa näin; 'Ajattelen että tämä tarkoittaa....' ja 'ajattelen että kai Raamattu tarkoittaa...'. :wtf: Järkellä ajatteleminen on yleistä uskovien keskuudessa eikä tällä tavalla voi turvautua Herraan joka avaa ymmärrystä kaikkeen totuuteen. Siksi en tee näin. En ajattele. Huomasitko samaa mitä minä? :)
vaisuliini

ViestiKirjoittaja eetu » 09. Syys 2017 17:33

Jes. 55:8. Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
9. Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
eetu

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Syys 2017 17:39

*
Amen! :wise3:
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu