vaisuliini kirjoitti:*
Haluaisin esittää uutta kysymystä ja se on jo pitkään askarruttanut minua. Muistan vielä että minun aikoinani jotkut uskovat olivat täynnä Pyhää Henkeä. Kun minulla oli joku asia joka ajoi minua ahdistukseen. Niin kerroin siitä omin sanoin ihan luonnollisesti ja siten sain oikean vastauksen heiltä ja he tuntuivat ymmärtäväisiltä. Pyhä Henki auttoi heitä ymmärtämään asiaa oikein. Ja Pyhä Henki auttoi minua heidän kautta. Tunne oli upea kun löysimme yhteisymmärryksen ja oli upea purkaa tämä asia hartioiltani ja oli ihanaa ilmapiiriä. Tätä aikaa kaipaisin takaisin.
Nyt on tämä aika jolloin ymmärtäväisyys tuntuu olla liian vähissä ja ymmärtämättömyys kasaantuu ja on olla muurina uskovien keskuudessa. Tuntuu että on liian vähissä ne uskovat jotka ovat täynnä Pyhää Henkeä. Ymmärtämättömyys ajaa pois uskovien yhteydestä ja omille tielle kulkemaan yksin koska omilla tiellä kulkeminen on siitä ymmärtämättömyyttä parempi kuin on olla ymmärtämättömässä seurakunnassa jossa on henkistä väkivaltaa mm. suuhun perättömän asian syöttäminen ja väärinymmärretyksi tuleminen joka tämä haavoittaa henkisesti entistä enemmän.
Jumala on asettanut seurakunnan yhteiseksi rakennukseksi mutta ymmärtämättömyys on se ongelma seurakunnan keskuudessa ja rakentuminen ei onnistu ymmärtämättömyyden takia ja lisäksi Pyhä Henki puuttuu, ei kukaan olla täynnä Pyhää Henkeä joka voi auttaa ymmärtämään oikein. Mikä olisi neuvoksi sille ongelmalle?
Minä epäilen että syy on typerän pään taso johon nykyajan uskovat nojautuvat hakeakseen apua eivätkä turvaudu kokosydämisesti Herraan joka tietää tilaa paremmin. Niin tässä ymmärtämättömyys tulee Pyhän Hengen sijaan. Siten ymmärtämättömyys ajaa ahdistuneet uskovat pois seurakunnan yhteydestä. Äläkä nojaudu omaan ymmärrykseen eikä sen varaan voi laskea elämää selviäkseen kaikki tilanteet vaan turvaudu Herraan joka tietää paremmin kaikki tilanteet!
Esitän toista kysymystä minkä takia on vaikeaa turvautua Herraan kokosydämisesti kuin omaan ymmärrykseen josta ei ole apua seurakunnan keskuuteen? En jaksa ymmärtää noita uskovia jotka suosivat omaa ymmärrystä seurakunnan keskuuteen. Pää pois!![]()
Kyllä mieli tekisi ottaa pään ja potkia sen suopeltoon niinkuin jalkapallo.
Jollei tee parannuksen siitä niin kohta seurakunnasta tulee niinkuin suopelto kamppaillen oman ymmärryksen varassa.![]()
Kallis sisareni Herrassa, toivon että et loukkaannu ja surustu vaan mietit sydämmessäsi seuraavaa asiaa jonka sanon.
Olet muutamille, jotka ovat tässä ketjussa sinulle vastaneet niin olet tiuskaissut heille sanoen "älä puhu enään minulle" ja "en halua että minua lohdutetaan" muilla tavoilla olet tiuskinut heille kun he ovat olleet jostain asiasta erimieltä kanssasi. Voi olla että he eivät enään uskalla puhua sinun kanssasi ettet sinä suutu taas uudestaan. Olisi mukava jos jaksaisit kiltimmin vastata heille kun he kerran näkevät vaivaa ja vastaavat kysymyksiisi.
Ystävällisestikkin voi sanoa että on erimieltä.
En tarkoita tätä tekstiä lyödäkseni enkä halua sinulle mitään pahaa, mutta näin minä olen pannut merkille että olet muutamalle vastannut aika napakastikkin, ja he saattavat pelätä että eivät saa enään kirjoittaa ja vastata sinulle ollenkaan tähän ketjuun.