Jumala vastaa rukoukseen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Jumala ei ole vastannut rukoukseen

ViestiKirjoittaja eetu » 27. Elo 2017 20:44

Niin se on, kannattaa jättää asia kokonaan Herran haltuun.
eetu

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 27. Elo 2017 20:45

Nykyisin pariudutaan aika usein ihastumisen perusteella. Ennen valittiin ymmärtääkseni puoliso enemmän sen perusteella, kuinka "pätevä" toinen on omassa osassaan perheessä. Toki varmasti aina on myös mieltymykset vaikuttaneet asiaan, mutta painotus on muuttunut huomattavasti. Samaan aikaan avioerot ja muut ongelmat avioliitoissa ja perheissä. Ei tämä ole ainoa syy, mutta varmasti suuri sellainen. Ja sen tunnustavat monet itsekin liian myöhään, valinneensa puolison huonoin perustein esim ihastumisen tunteiden perusteella.
Peace In Rest

ViestiKirjoittaja eetu » 27. Elo 2017 20:46

Totta. Kannattaa etsiä Herran tahtoa. Herra tietää kuka sopii kenellekkin.
eetu

ViestiKirjoittaja Joonas » 27. Elo 2017 20:55

Rest in peace, tuo on varmasti ihan totta mitä sanot. Onhan 20 vuotiaana ajatukset vähän eri tasolla kuin vanhempana. Mutta on kuitenkin monia - ehkä useimmat menevät naimisiin 20 vuotiaana. Jotkut nuorempanakin. Ja tietty jos yli 30 vuotias mies menee naimisiin 20 vuotiaan kans niin tottakai miehen pitää ymmärtää vaimoaan. Ja tosiasia on sekin että naiset ovat 20 vuotiaana yleensä henkisesto paljon kypsempiä kuin 20 vuotiaat pojat.

On totta sekin ettei ihastumisen pidä olla ainoa syy mennä naimisiin. Mutta miksi luulette, että Jumala on tehnyt semmoisen asian kuin ihastuminen? Eikö juuro siksi, että ihmiset menisivät naimisiin? En minä ainakaan halua mennä naimisiin kenenkään kanssa johon en ole ihastunut - en vaikka olisi kuinka sopiva muuten. Se olisi silloin vain täysin älyllinen ratkaisu eikö siinä olisi miehen ja naisen välistä rakkautta. Se olisi vain kuin jokin tunteeton liitto. Ennemmin olen vaikka yksin kuin otan vaimokseni ja taakakseni jonkun johon en kerta kaikkiaan ole ihastunut. Olen valmis kyllä kestämään avioliiton tuomia haasteita jos olen todella toiseen rakastunut. Jaakob palveli laabania 7 vuotta ja ne tuntui hänestä lyhyiltä koska oli niin rakastunut raakeliin. Jos Jumala antaa minulle vaimon johon olen rakastunut niin olen valmis kyllä kestämääm vaivaa. Olen sen verran kauan odottanut, että ymmärrän avioliitolla olevan suuren arvon.

Mutta tosiaan tapahtukoon tässä niinkuin Herra tahtoo. Hän tietää kaiken paremmin.
Joonas

ViestiKirjoittaja Joonas » 27. Elo 2017 20:56

Vaisuliini, rukouksesta tuo on varmasti hyvä ajatus.
Joonas

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Elo 2017 21:01

*
Just niin, jätetään asia kokonaan Herran haltuun rukoillen mutta merkkiä / rukousvastausta tulee tietää että tämä on Herralta.

Vanha testamentti puhutteli minua kun ensisilmäyksellä he rakastuivat koska ensirakastuminen oli Herran vaikuttamansa heissä.

:hearts:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 27. Elo 2017 21:08

Kyllä ihastuminen on varmasti yhdessä osassa parinvalintaa, ja sitä varten juuri ihminen on luotu ihastumaan. En itsekään voisi kuvitella olevani avioliitossa jos ei olisi ollut ja yhä olisi ihastumisen tunteita. Mutta synnin seurauksena tämäkin hyvä asia on vääristynyt, niin että ihastumisen tunteita voi tuntea moniin muihinkin kuin siihen joka on tarkoitettu tai mitenkään sopiva omaksi puolisoksi. Ja kun ajatellaan että avioliitto on loppuelämän pituista yhdessäelämistä, josta suurimmassa osassa aikaa ihastumisen tunteet eivät kovin paljon kanna ja hyödytä, niin en pidä sitä itse niin hirveän tärkeänä asiana. Sopivan puolison "arvioimisessa" on monta asiaa, joista jokaisen pitää olla kohdallaan että homma toimii. Käytännössä se on niin vaikeaa, että pidän sellaisen löytämistä ihmeenä tai suurena sattumana. Ja siksi suosittelen monen muun vastanneen tavoin etsimään Jumalan tahtoa asiassa.
Peace In Rest

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Elo 2017 21:14

*
Herran tahto on ensisijainen tässä asiassa mutta merkkiä ja rukousvastausta tulee myös tietää ettei eksyisi väärään ihmiseen.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Joonas » 27. Elo 2017 21:18

Vaisuliini kiitos Herra sinua siunatkoon. Rest in peace, niin en minäkään ajattele, että ihastuminen olisi yksin riittävä peruste. Muuten olisin jo mennyt naimisiin. Mutta vähintäänkon toisen on oltava myös uskossa. Uskon kyllä, että Jumala on kaikki tietävä ja kaikki voipa, niin että voi ihmisille johdattaa sopivan puolison, niin että ovat myös ihastuneita.
Joonas

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Elo 2017 21:27

*
Kiitos Joonas ja Jumala siunatkoon sinua! :pc:
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu