Kysymyksiä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Elo 2017 10:48

*
Niin just, se tapahtui myös minulle. On kaksi tapaa kiittää. Kun kuski antaa ohittamaan niin siten nostaa kätensä kun samalla katsoo peiliin kiittääkseen ja se kuski joka antoi ohittamaan, väläyttää kerrallaan kaukovalolla vastaamalla siihen.

Toinen tapa on väläyttää vasemmalla ohitusvalolla kerrallaan kiittämällä ja siten kuski sen huomaa ja väläyttää kaukovalolla yhtymällä siihen kiittämiseen.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Elo 2017 10:51

*
No kerrallaan olin mieheni kyydissä niin siten tuli punainen valo ja pysähdyimme niin viekkuun tuli toinen ajaja joka näytti keskaria ja mulkun merkkiä. Se nauratti meitä. Mieheni vastasi hänelle kiittämällä. Se suututti entistä enemmän sitä ajajaa. Huono esimerkki. :D
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 26. Elo 2017 11:05

Aamu-Usva kirjoitti:Minä ajan yleensä sillä tavalla, että mittari näyttää tasan sen mitä kuuluu ajaa, eli ajan oikeasti vähän alle. Minulla on ollut kortti vasta vähän yli vuoden ja olen arka ajamaan. Siskoni tuskastuu aina kyydissäni, että eihän me päästä ikinä perille. Hän on niin tottunut ajamaan, ettei siedä kuhnailua liikenteessä. Sataa kahtakymppiä en uskalla ajaa, mutta onneksi niillä nopeuksilla on ohituskaista :thumbup: Minua kyllä hävettää välillä liikenteessä, kun tuntuu, että olen tien tukkona, mutta en oikeasti vaan uskalla :oops:

Ajat ihan oikein. Ei ole mitään häpeämistä siinä, että noudattaa lakeja ja varovaisuutta. Käytännössä itse teen niin, että päästä turvallisessa kohtaa sellaisen ajoneuvon ohitse, joka roikkuu aivan kannoillani vaikka ajan nopeusrajoituksen mukaan. Noissa tilanteissa ei pidä nostaa omaa nopeutta vaikka kokisi olevansa tien tukkona. Ajattelen ohittajista, että heillä on "aikuisen oikeasti kova kiire" jonnekin ja toivon heille varjelusta matkantekoonsa. Liikenteessä, jos missä, maltti on valttia.
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Elo 2017 11:18

*
Eetukin mainitsi sen että ajajilla olisi kiire ajaa. Niin mutta se ei ole osittain totta. Ei tunnu kiireelliseltä ajaa vaan kyse on joustavuudesta ja turvallisesta välimatkasta ja siitä että se tuntuu sopivalta ajaa. On väärä leimata ajajia kiireellisiksi.

No kun soratie tulee niin itse tykkään kaahata sillä soratiellä kun ei ole liikennerajoitusta. Nautin itse kun ajan sillä soratiellä. No täällä maaseudun alueen asukit ja mökkiasukit itsekin ajavat vauhtisti tällä soratiellä koska he ovat tottuneita ajamaan näin.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja eetu » 26. Elo 2017 11:33

Niin siis minusta vaikuttaa siltä että monilla on kiire jonnekkin.

"80 km/h on yleisrajoitus taajamien ulkopuolella. Se on myös enimmäisnopeus sorateillä."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Nopeusrajoitus
eetu

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Elo 2017 11:36

*
En ajattele näin vaan ymmärrän koska tiedän oman kokemuksen mukaan. :) Täällä ei ole liikennemerkki eikä tarvitse puuttua lainaamalla wikipediaa minun noudatettavaksi. Suu suppuun! :silent: :)
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Elo 2017 11:38

*
Minun oma mies ei koskaan puuttunut minun tekemisiin. Kiitän jokapäivä Herraa joka antoi hänet miehekseni. ;)
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 26. Elo 2017 11:49

Aamu-Usva kirjoitti:Raamatussa on myös tällainen kohta: "Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille, haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan (1.Tim.1:8-10)." Tässä puhutaan alkuperäisestä Jumalan laista, mutta kyllä minä ajattelen, että maallinenkin laki on uskosta osattomia varten, koska uskovathan noudattavat sitä tietenkin. Uskovat ovat jo rakkauden laissa, joka ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Jos maallinen laki ei sanoisi, että varastaminen on kielletty, niin eivät uskovat kuitenkaan voisi varastaa. Se on kirjoitettu meidän sydämeen, että sellainen on väärin. Sitten taas jos maallinen laki sanoo, että tappakaa juutalaiset, niin me pyrkisimme piilottamaan juutalaiset tuollaiselta esivallalta ja taistelisimme vastaan. Tietenkään emme tuossa taistelussa olisi valmiita vahingoittamaan esivaltaa, koska rakastamme myös heitä, jotka tekevät pahaa.

Aamu-Usva. Maamme lait on pantu noudatettaviksi kaikille maassamme asuville, niin vanhurskaille kuin väärillekin. Pelastuskysymykseen niillä ei ole merkitystä sen enempää kuin Siinaillakaan annetulla lailla, jota "lakia kukaan teistä ei täytä", Jeesuksen omia sanoja lainatakseni (Joh. 7:19). Maallisia lakeja Raamattu kehottaa noudattamaan. Siinä kulkee tuo raja, jonka Pietari ja muut apostolit sanoivat esivallan edustajille: "Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä" (Apt. 5:29). Kuitenkin Sinäkin noudatat esim. salassapitosäädöksiä ja minäkin olen joutunut niitä noudattamaan. Joskus joku kärsivä olisi saanut nopeammin apua jos tuota säädöstä olisi rikkonut, mutta siinä olisi hommat loppuneet nopeasti kunnallisella sektorilla.

Kirjoitit maalliseen lakiin viitaten, että "uskovathan noudattavat sitä tietenkin". Älä elä itsepetoksessa. Tämänkin foorumin keskusteluista käy ilmi, ettemme me uskovaiset kovin hyvin maallisiakaan lakeja noudata vaan rikomme niitä ihan tieten tahtoen. Me kai ajatellaan olevamme sen verran lainsäätäjän yläpuolella, että voimme ajella ylinopeutta, herjata esivaltaa, unohtaa veroilmoituksesta asioita ym. ym. ym., mutta siinä on lainrikkomus.
Jukka

ViestiKirjoittaja eetu » 26. Elo 2017 12:25

County clerk eli maakunnan virkamies (en tiedä mikä on oikea titteli suomeksi) Kim Davis kieltäytyi ottamasta homojen avioliittoanomusta vastaan, ja joutui siitä vankilaan. Tuolla osavaltiossa on laki jonka mukaan virkamiehen nimi tulee avioliittolupaan, joten mielestäni hän teki täysin oikean ratkaisun, koska eihän uskovan pidä olla osallisena jumalattomuudessa.

https://edition.cnn.com/2015/09/04/politics/kentucky-clerk-same-sex-marriage-kim-davis/index.html

"But County Clerk Kim Davis sent word from the county jail that she considers marriage licenses void unless she approves them, according to her lawyer, Mat Staver."

"Kim Davis lähetti viestin maakunnan vankilasta, jossa hän sanoi pitävänsä avioliittolupia epäkelpoina jos hän ei hyväksy niitä"

"Davis had refused to give licenses to same-sex couples after the Supreme Court decision -- Smith and Yates alone were denied five times, they say -- on grounds that issuing the licenses would violate her Christian convictions against same-sex marriage."

"Davis oli kieltäytynyt antamasta avioliittolupia homopareille korkeimman oikeuden päätöksen jälkeen - Smith ja Yates kertovat että Davis kielsi luvat heiltä viisi kertaa - sillä perusteella että avioliittolupien myöntäminen olisi Davisin kristillisen vakaumuksen vastaista."

"Davis occupies a cell by herself. She slept well the first night and has been studying the Bible, he said."

"Davisilla on oma selli. Hän nukkui ensimmäisen yön hyvin, ja on lukenut Raamattua".

"Some scoff at the clerk, suggesting she's a hypocrite because she has been divorced three times.
Davis said she's a different person since becoming a Christian 4½ years ago.
"I am not perfect," she said in a statement. "No one is. But I am forgiven."

"Jotkut paheksuvat virkamiestä ja väittävät että hän on tekopyhä koska hän on eronnut kolme kertaa.
Davis sanoo että hän on muuttunut tultuaan uskoon neljä ja puoli vuotta sitten.
- En ole täydellinen, hän sanoo. - Kukaan ei ole. Mutta syntini on annettu anteeksi."

Luuk. 12:11. "Mutta kun he vievät teitä synagoogain ja hallitusten ja esivaltojen eteen, älkää huolehtiko siitä, miten tai mitä vastaisitte puolestanne tahi mitä sanoisitte;
12. sillä Pyhä Henki opettaa teille sillä hetkellä, mitä teidän on sanottava."
eetu

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Elo 2017 14:41

*
No siitä ihmisten viisaudesta haluaisin kirjoittaa.

Teologinen oppi mitätöi Jumalan voimaa - siinä ihmisten viisauden varassa eikä anna Jumalan voiman vaikuttaa julistamansa evankeliumin kautta kuulijoissaan niin he pelastuisivat sillä Kristuksen Ristin sanoma on Jumalan voima johon meidän usko perustuu - ei ihmisten viisauteen [1Kor. 2:5].

1Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

Sillä Jumala on säätänyt että pelastuminen tapahtuu vain uskon kautta Jeesukseen - ei ihmisten viisauden kautta että yksikään ei kerskaisi. Usko on Jumalan lahja ja usko on Jumalan aikaansaama työ ihmisessä. Kun uskoontulon jälkeen ihminen on Jumalan armon sisäpuolella niin hän saa armon Jumalan tuntemiseen sillä armo on kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi [Ef. 1:8].

No en saa laitettua tänne tekstikuvan koska se on fb:sta. Siinä tekstikuvassa on pelkästään taustaväriltään musta ja kirjaimet ovat valkoista ja siinä lukee: 'Teologia on synti!'.

Jumalan Sana on suola [Matt. 5:13]. Jokainen ihminen on tulessa suolattava [Mark. 9:49] niin tietää miten tulee vastata. Puheen tulee olla aina suloista ja suolalla höystettyä [Kol. 4:6]. Pitäkäämme Jumalan suolattava Sana itsessämme ja pitäkäämme rauha keskenämme [Mark. 9:50].

No yksi teologinen uskova minulle suuttui kun nostin esille tämän aiheen että meidän usko ei perustu ihmisten viisauteen vaan Jumalan voimaan mutta huomasin tänään jotain muutoksen hänessä ja hän alkoi tutkia sitä. Jumala taisi tehdä töitä hänessä kauttani. Kiitos Herralle!

Ilman Jumalan suolattavaa Sanaa ja vielä ihmisten viisauden varassa julistamansa evankeliumi on korvaussyyhyn evankeliumi joka ei saa aikaan kuulijoissaan mitään kuin lihan mieltymystä ja tämä vie kadotukseen ja samoin ne teologiset uskovat. :(

Korvausteologia ei synnytä mitään ihmisessä synnintuntoa vaan lihan mieltymystä omaan korvasyyhyyn niin tällä tavalla aistit eivät kehity erottamaan ja harjaantumaan eikä tällä tavalla hengen hedelmää saa mitään aikaan.

Tämä teologia saa uskosta luopumaan terveeseen oppiin joka on Raamatun pohjalla ja samoin tämä saa luopumaan uskosta Jeesukseen joka on itse Sana lihaksitulleena ja tämä teologia ohjaa uskomaan teologiseen jeesukseen omaksi kadotukseksi. :(

Siksi katson tärkeäksi kirjoittaa tätä aihetta ja toivon että teologiset uskovat tämän lukisivat ja tajuaisivat tehdä parannuksen ja palaisivat Raamatun Sanan äärelle, pelastuisivat. :bible:

No lopettelen nyt koska minua vaisuttaa. :yawn:

Shabbat shalom kaikille lukijoille tasapuolisesti! :pc:
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu