Jumala vastaa rukoukseen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Jumala ei ole vastannut rukoukseen

ViestiKirjoittaja Joonas » 25. Elo 2017 19:46

Peace in rest tottakai avioliittoon liittyy paljon vastuullisia asioita ja täytyy myös kuolla itselleen, että avioliitto menestyisi. Mutta naimattoman myös täytyy kuolla itselleen ihan yhtälailla, tai ehkä vielä enemmänkin. Hänen täytyy vastustaaa kiusauksia ja elää jatkuvassa himon tulessa. Välillä kykenen vuosiakin elämään vastustaen kiusauksia mutta välillä on jaksoja että lankeilen joka päivä. Apostoli Paavalin mukaan avioliitto on parempi kuin himon tuli. Jos avioliitto todella olisi huono asia niin miksi suurin osa ihmisistä pitää sitä ehdottomana ja etsii sitä? Jos nämä mainitsemasi ihmiset eläisivät naimattomina vuosikausia niin voisivat alkaa arvostamaan avioliittoa.
Joonas

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 25. Elo 2017 20:13

Joonas kirjoitti:Peace in rest tottakai avioliittoon liittyy paljon vastuullisia asioita ja täytyy myös kuolla itselleen, että avioliitto menestyisi. Mutta naimattoman myös täytyy kuolla itselleen ihan yhtälailla, tai ehkä vielä enemmänkin. Hänen täytyy vastustaaa kiusauksia ja elää jatkuvassa himon tulessa. Välillä kykenen vuosiakin elämään vastustaen kiusauksia mutta välillä on jaksoja että lankeilen joka päivä. Apostoli Paavalin mukaan avioliitto on parempi kuin himon tuli. Jos avioliitto todella olisi huono asia niin miksi suurin osa ihmisistä pitää sitä ehdottomana ja etsii sitä? Jos nämä mainitsemasi ihmiset eläisivät naimattomina vuosikausia niin voisivat alkaa arvostamaan avioliittoa.

Niillä jotka etsivät ja toivovat avioliittoa, ei luonnollisesti ole siitä kokemuksia. Heillä on mielikuva ja toivekuva siitä minkälaista se on, ja he etsivät sille täyttymystä. Sekä lievitystä kuvailemaasi kiusauksiin ja "himon tuleen". Siksi syntyy paljon toimimattomia avioliittoja, kun motiivina on tällaiset itsekkäät halut.

Tiedän paljon ihmisiä, jotka ovat eläneet onnellisena ja tyytyväisenä ilman puolisoa vuosikymmenten ajan. Ja tiedän paljon ihmisiä, jotka ovat niin väsyneitä avioliittoonsa että voisivat elää loppuelämänsä onnellisena ja tyytyväisenä ilman puolisoa.

Henkilökohtaisesti uskon, että suurin osa niistä ketä kiusaa himot, tarvitsee vahvistusta ja vapautusta enemmän kuin täyttymystä himoilleen. Ei meille ole luvattu kiusauksista ja taisteluista vapaata elämää. Ja usein kun lähtee etsimään täyttymystä himoillensa, päätyy lopulta entistä suurempiin taisteluihin ja ongelmiin.
Peace In Rest

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Elo 2017 20:14

*
Ai ok, Joonas. Rukoilen että Jumala johdattaisi sinua kohtaamaan sellaisen vapaan tytön joka olisi sinulle sopiva ja kiinnostus olisi kans molemmin puolista.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 25. Elo 2017 20:51

Painotan vielä, että tarkoitukseni ei ole "kuinka kieltää ihmisiltä ilo ja onni elämästä". Tai yrittää estää menemästä naimisiin. Todellinen ilo ja onni tulee kyllä itselleen kuolemisesta, eli avioliitto on tähän tarkoitukseen varsin hyvä asia. Mutta useimmiten (jos ei aina) ne jotka etsivät ja toivovat avioliittoa, eivät tee sitä tällä ajatuksella, ja silloin se ei tuo todellista iloa ja onnea. Joka menettää elämänsä, löytää sen.
Peace In Rest

ViestiKirjoittaja Joonas » 25. Elo 2017 20:56

Peace in rest: ymmärrän hyvin mitä tarkoitat. Mutta tuo ei ole ihan täysin realistista. Ihmisillä on himoja ja vain harva pystyy niitä vastustamaan. Apostoli Paavali itse kirjoitti, että juuri haureuden tähden on jokaisella oltava puolisonsa. Ja hän sanoi, että on parempi naida kuin palaa. Ei tietenkään himot ja halut saa olla ainoa syy mennä naimisiin. Mutta kyllä se todellisuudessa on osa syytä myös kristityillä ja raamattukin tukee tätä. Jumala itse on laittanut ihmiseen tämäm vetovoiman toiseen sukupuoleen. Ja raamatun mukaansä se on autuas joka löysi ja sai Herralta mielisuosion. Tottakai on ihmisiä, jotka tykkäävät olla yksin. Mutta ei kaikista ole siihen ja kyllä minä ainakin tarvitsen vaimon.olen reilusti yli 10 vuotta elänyt ilman vaimoa sen jälkeen kun uskoon tulin ja tiedän että naimattomuus ei vain sovi minulle. Jeesus sanoi joka sen voi sovittaa itseensä se sovittakoon. Naimattomuus sopii siis niille jotka valitsevat sen vapaaehtoisesti. Mutta minulle se on pakollista koska ei ole sopivia uskovia tyttöjä.

Mutta mitä minun mielestäsi pitäisi siis tehdä? Unohtaa koko asia ja elää vain Jumalalla? Tämä kuulostaisi hyvältä mutta en pääse kuitenkaan himoistani eroon. Ja miksi suurin osa uskovista sitten menee naimisiin? Ovatko he todellisuudessa itsekkäitä ja menossa kadotukseen? Kaikki jotka tuntemani naimisissa olevat ovat etsineet avioliittoa eikä heillä kaikilla varmasti ollut mikään hengellinen motiivi.
Joonas

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 25. Elo 2017 21:24

Se on kyllä todella hyvä, että etsit Jumalan tahtoa asiassa. Hän tietää mikä meille on parasta, ja millä ajalla. Paljon enempää me ei voida tehdä, kuin anoa Isältä asioita ja olla sitten avoin ja alistuvainen Hänen johdatukselleen.

Olen liian paljon vain nähnyt ihmisiä (yleensä miehiä), joille vaimon saamisesta tulee valtava epäjumala joka saattaa pimentää näkemästä ja kokemasta mitään muuta mitä Jumalalla olisi heille varattuna. Ja voi johtaa epätoivoisiin ja täysin toimimattomiin ihmissuhteisiin. Siksi soi vähän aina hälytyskellot, kun joku kertoo rukoilleensa pitkään löytävänsä tai saavansa vaimon eikä ole saanut.

Siksi koitan rohkaista ja kannustaa suhtautumaan asiaan kuin muihin asioihin joita me rukoillaan. Luottaa siihen, että Jumala tietää mikä meille on parasta, ja varmasti antaa meille sen kun sitä anomme. Mutta Hän myös varjelee meitä vääriltä asioilta, jotka eivät ole meille hyväksi. Ehkä Jumala on tämän 10 vuoden ajan varjellut sinua monilta sellaisilta ihmissuhteilta, joihin itse olisit saattanut mennä mutta jotka eivät syystä tai toisesta olisi olleey sinulle hyväksi, kun olet rukoillut asiaa?
Peace In Rest

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 25. Elo 2017 21:32

Itse voin Jumalan kunniaksi todistaa, että oma avioliittoni ei tapahtunut itsekkäistä motiiveista. Jumala vaikutti aikoinaan niin, että jouduin valitsemaan joko Hänen seuraamisen tai yhteyden tämän henkilön kanssa. Kuulostaa ehkä erikoiselta, ja tapahtumasarja olikin sellainen. Valitsin Jumalan ja yhteys katkesi tämän henkilön kanssa. Luovuin silloin hänestä täysin ja lopullisesti. Mutta sitten Jumala johdatti asiat niin, että päädyimmekin naimisiin, ilman että minun täytyi millään lailla sitä yrittää tai tavoitella tai edes rukoilla (jos olisin edes rukoillut sitä, en olisi aidosti luopunut hänestä ja valinnut Jumalaa). Siksi voin olla täysin varma, että puolisoni on Jumalan antama ja avioliitto Hänen siunaama ja johdattama (minulle parhaaksi, itselleni kuolemiseksi). Siksi voin koko sydämestäni kehoittaa muitakin luovuttamaan asian täysin Herran käsiin ja etsimään ensin Häntä, tyytyen ja uskoen siihen että se mitä Hän antaa on meille parasta.
Peace In Rest

ViestiKirjoittaja Joonas » 25. Elo 2017 21:45

Jumala on siis sinua siunannunt antanut vaimon. Vieläpä hänen tahtonsa mukaisen ja sellaisen jonka itsekin olisit halunnut saada. Mikä voisi olla sen parempaa? Minulle hän sen sijaan ei ole antanut vaikka olen kuinka yrittänyt kieltää itseäni. Olen yrittänyt ajatella, että avioliitto on turhuutta ja uskovien pitäisi elää vain erämaa pyhimyksinä eikä etsiä maallisia iloja kuten avioliitto. Mutta jo raamatun lukeminen tuo minulle mieleen avioliiton. Raamattu on täynnä Jumalan miehiä, jotka olivat avioliitossa. Ehkä minä en vain ole kelvollinen hänelle lainkaan. Jos ei hän tahdo antaa puoliso tässä ajassa niin kuinka paljon vähemmän ikuista autuutta ja tulevassa elämässä? Niin on hän varmasti vaikuttanut niin etten vielä ole löytänyt vaimoa koska ei ole ollut sopiva aika. Mutta en minä enää kauaa elä ja mitä haudassa enää vaimolla tekee? Sananlaskuissa sanotaan, että iloitse nuoruutesi vaimosta. Sanotaan että olkoon hän vain sinun yksin ei muiden. Minusta on täysin väärämielinen kun hän antaa joillekin omat puolisot ja kehoittaa iloitsemaan heistä. Sitten toisille hän ei anna mitään ja kieltää vielä kaikki muut suhteet. Tämä on suuri vääryys. Ja nuoruutenikin on jo mennyt. Ei ole Jumala toteuttanut lupaustaan. Olen elävä todiste siitä että Jumala ei ole aina uskollinen. Mutta mikä minä olen sanomaan mitään kaikkivaltiasta Jumalaa vastaan. Hän siunaa toisen ja kiroaa toisen. Ei ihmisellä ole tässä mitään sanottavaa. Ne joita hän siunaa me saabat olla onnellisia. Ne joilta hän kieltää siunauksen he elävät katkeruudessa ja ehkä päätyvät lopulta kadotukseen. Elämä o epäreilua niin ihmisten maailmassa kuin myös Jumalan maailmassa.
Joonas

ViestiKirjoittaja Joonas » 25. Elo 2017 21:55

Ja monta kertaa olen valinnut Jumalan tahdon oman tahdon sijaan tässä asiassa. Monestikin olisi ollut mahdollista naida jokin tyttö, mutta a eivät olleet uskossa niin valitsin mieluummin olla naimatta tehdä Jumalan tahdon. Mutta silti Jumala ei ole johdattanut sopivaa vaimoa.
Joonas

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Elo 2017 22:18

*
Joonas, saisinko esittää kysymystä onko seksi ykkönen asia niin sen takia etsit naista vaimoksesi?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu