*
Amen Jukka. Tällä tavalla usko ojentautuu kohti Kristusta ja usko on kirkkaudeksi Hänelle. Kuonat puhdistetaan pois niin kuonat voi myös olla ne väärät istutukset juurineen joihin eksyy uskomaan ja ne ovat vääriä opetuksia Raamatun kanssa vastakohtaisesti.
No haluaisin kirjoittaa uudesta asiasta joka tapahtui vasta tänään. Fb:ssa oli surullista katsoa se peukkuilu joko toisen puolesta ja toista vastaan. Minusta se ei ole rakentavaa uskovien keskuudessa. Kirjoitin postaukseen sanoen että minua surettaa se peukkuilu joko toisen puolesta ja toista vastaan.
Huomasin että hän levittää tietoa fb:ssa niin huomautin häntä sanoen että olisi viisasta ottaa ensin selkoa kyseisen henkilön kanssa. Siten sain kommentit häneltä joka on julkisesti tuttu miesuskova joka on ahkerasti tehnyt youtubeita paljastaakseen eksytykset ja kertoakseen profetioista jne. Hän on julkinen tuttu uskovien keskuudessa.
En halua mennä henkilöllisuuksiin enkä halua kertoa hänen nimeään. Niin hän kommentoi siihen ja sanoi olevan susia vastaan ja poisti minut kaverilistalta.

Sain häneltä yksityisviestin jonka mukaan minun tulee irtisanoutua eksyttäjistä.

Olin ihmeissäni. Siten muistin että ajat sitten olen yksityisviestillä selittänyt hänelle kristuskeskeisyyden ja eksytyskeskeisyyden erotuksen. Siihen hän ei sanonut mitään.
Niin nyt siis tänään minä taas selitin niiden erotuksen oikaisemalla häntä. Siten hän sanoi että olen puolustanut Tiaista. Mitä?

Mietin ihmetellen mistä käsityksen hän sai? Oikaisin pois väärinkäsityksen sanomalla etten ole puolustanut häntä.
Hän toivoi siunausta ja laittoi eston päälle. Mitä?

Hän on se julkinen tuttu miesuskova - uskovien keskuudessa joka paljastui juuri minulle yksityisviestillä. Hän ei antanut minun oikaista väärinymmärryksen pois. Se minua vielä ihmetyttää ja surettaa. Se ei saisi olla uskovien keskuudessa eikä se ole kovin rakentavaa.
Tärkeintä on tervehenkinen tasapainottelu kun tulee kristuskeskeisyyden kautta, samoin terve usko joka ojentautuu kohti Kristusta, - ei etsien uusia eksytyksiä. Kristuskeskeisyys on se että keskitytään Kristukseen kasvaen kohti Häntä niin kun uskonkasvun myötä jokin eksytys tulee meidän kohdallemme ja havaitsemme sen eksytyksen niin me sen paljastamme lähimmäisten pelastukseksi ettei he eksyisi uskomaan eksytykseen. Se on se tervehenkinen kristuskeskeisyys. Eri asia kuin se eksytyskeskeisyys jolla lähdetään metsästämään eksytyksiä. Se ei ole kovin tervehenkistä.
No häntä voi muistaa rukouksin. Herra tietää kuka hän on niin että hän tulee keskittyä ensisijaisesti Kristukseen. Samoin minua voi muistaa rukouksin jos haluat. Herra tietää minun tilanteeni.
No se tilanne johtuu siitä että ennen taivaseen astumista Jeesus sanoi nämä sanat mitkä ovat Jumalan tahdon mukaista niin tulee toteuttaa Jumalan tahtoaan ja [20] jakeen mukaan apostolit toteuttivat Jeesuksen Sanojen mukaan - Jumalan tahtoaan.
Mark. 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
19 Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.
Niin Kristuksen evankeliumin julistamisen ohessa parantaminen tapahtuu Isän kunniaksi ja Jeesuksen kirkkaudeksi - kirkastaen Isän tahtoaan. Jumalan parantamisen tekojen pitää tuleman julki - Isän kunniaksi ja Jeesuksen kirkkaudeksi [Joh. 9:3]. Se ei ole vielä toteutunut meidän aikoinamme. Vain pienet sairaudet ja vaikeat vaivat Jumala paransi muttei tämä asia Matt. 11:5 kohdan mukaan.
Rukoilemme ja odotamme että tämä tulee toteutumaan kirkastavaksi Jeesuksen tulemuksessa - kirkastaen Jumalan tahtoaan. Vielä sitä ei tapahdu alkuseurakunnassa tapahtuneella tavalla.
Matt. 11:5 sokeat saavat näkönsä, ja rammat kävelevät, pitaliset puhdistuvat, ja kuurot kuulevat, ja kuolleet herätetään, ja köyhille julistetaan evankeliumia.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.