vaisuliini kirjoitti:Olin siellä tropicalissa Islandsissa ja sain "maistaa" miltä tuntuu olla pedonmerkin alainen kun minulla oli sellainen sininen rannekoru ja siinä on siru. Olisi pitänyt ottaa valokuvan siitä. Sillä pääsin omaan hotellihuoneeseen ilman sitä en voinut päästä. Samoin maksuksi se käy niin pääsin syömään ja ostoksille jne. Siellä on erilaisia epäjumalia patsaita ja uhreja. Olin surullinen kun kävelin katsellen.
Kiitos kirjoituksestasi vaisuliini.
Juttelin eilen puhelimessa erään pankissa töissä olevan henkilön kanssa raha-asioista ja kävi jälleen hyvin selväksi että pankit haluavat päästä eroon käteisestä rahasta. Mainitsin hänelle puhelun loppupuolella tuosta ilmestyskirjan kohdasta missä mainitaan: ”ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku” (ilm. 13:17) ja hän ei tykännyt kun tuon Raamatun kohdan hänelle halusin kertoa ja mitä se mielestäni tarkoittaa.
No, tykkäsi tai ei niin totuus on se, että Jumalan sana kertoo meille mitä tapahtuman pitää ja samoin ymmärrämme sen missä ajassa nyt elämme ja mihin tämä nykyinen kehitys tulee lopulta johtamaan kun käteisen rahan käytöstä on eräänä päivänä lopulta yhteiskunnassa eli täällä Suomessakin luovuttu niin sanotun digitalisaatio-vallankumouksen loppuhuipentumana.
Luulen, että tulevina vuosina vauhti vain kiihtyy ja entistä enemmän tullaan yhteiskunnassa, täällä Suomessakin, ikään kuin painostamaan (erilaisilla toimenpiteillä) kansalaisia luopumaan käteisen rahan (mitä siitä on enää jäljellä) käytöstä; sanoisinkin, että suurin osa suomalaisistakin tänä päivänä käyttää enää todella harvoin käteistä rahaa kun vaikkapa ruokaa käyvät marketeista ostamassa.
Siunausta kaikkien päivään.