Mitä mieltä Patrickista?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 04. Touko 2017 00:56

Edelleenkään en näe kovin hedelmällisenä ilmaista omia näkemyksiä ja mielipiteitä jostain oman elämänpiirini ulkopuolisesta ihmisestä. Opeista ja toimintamalleista keskusteleminen voi olla rakentavampaa, silloin kun sillä on käytännön merkitystä omalle tai vastakeskustelijan elämälle, ja molemmilla on halu etsiä totuutta.

Tämä Patrick Tiaisen tiedote puhutteli minua tänään tavalla, joka koskettaa mielestäni aivan jokaista uskovaa. Nostin siksi esille sen teeman, joka minua puhutteli. Eli vastustus ja sen kestäminen. Tiainen itse kertoi kokevansa, että yksi syistä miksi hänellä alkoi mennä huonosti, oli "suhteeton kritiikki". Tämä puhutteli minua siitä, että meillä saattaa olla pinnallinen ymmärrys ristin sanomasta, ja sillä voi olla omalle elämällemme tuhoisat seuraukset. Sillä risti tarkoittaa kaiken muun lisäksi sitä, että joudumme kärsimään suhteetonta kritiikkiä, ja vielä paljon pahempaakin. Jos siihen ei ole varautunut ja ota sitä vastaan osana ristiä, ei sitä voi myöskään kestää.
Peace In Rest

ViestiKirjoittaja Jukka » 04. Touko 2017 04:15

Peace In Rest kirjoitti:
Jukka kirjoitti:
Peace In Rest kirjoitti:Tuo maininta "suhteettomasta kritiikistä" viestittää minulle, että hän ei ole kovin syvällisesti sisäistänyt ristin sanomaa. Nimittäin voidaan hyvällä syyllä sanoa, että ristiinnaulitseminen oli melkoisen suhteetonta kritiikkiä Jeesusta kohtaan. Samoin kuin raipan iskut Paavalia kohtaan, kuolettavat kivet Stefanusta kohtaan, jne jne... Jos lähtee hirveällä volyymilla "maata valloittamaan" evankelistan/apostolin ominaisuudessa, pitäisi olla aika hyvin perillä siitä mitä se maksaa :cry:

Oletko kääntänyt takkisi? Pari viikkoa sitten olit sitä mieltä, ettei vääristä profeetoista pidä puhua heidän nimillään vaan puhua vaan heidän julistamasta eksytyksestä? Menikös se niin?

Ei. Jos haluat lukea mitä kirjoitin, niin se löytynee kun selaat joitain sivuja taaksepäin.

Toiseksi, en kirjoittanut aiemmin tänään mitään vääristä profeetoista. Toin esille, että jos evankelista tai muu sananpalvelija puhuu "suhteettomasta kritiikistä", kuten hän tässä teki, ei ole ihan sisäistänyt ristin sanomaa. Se ei tarkoita, että olisi väärä profeetta. Tai että ei olisi. Kirjoitukseni ei koskenut sitä ollenkaan.

Tuon edellisen tekstini taustalla ja lähtökohtana oli tämä kirjoituksesi:
LAINAUS ALKAA
Jukka kirjoitti:
Eivät kaikki Suomessa tunne Patrick Tiaista, mutta jokainen joutuu tekemisiin hänenkin levittämän harhaopin kanssa.

Peace in Rest kirjoitti:
Kyllä. Juuri siitä syystä ei ole kovin hyödyllistä puhua tästä(kään) henkilöstä, vaan opetuksista. Kun opetuslapset oppivat tuntemaan Herran tien, he osaavat tunnistaa myös eksytykset. Tutkijat jotka ovat erikoistuneet väärän rahan tutkimiseen, opiskelevat tutkimalla oikeaa rahaa. Kun he tuntevat oikean rahan tarpeeksi hyvin, tunnistavat he helposti kaikenlaiset väärennökset mitä käsiinsä sattuvat saamaan.

Jukka kirjoitti:
Minä tiedän Raamatun ilmoituksen perusteella, ettei tätä liikkeelle lähtenyttä valheopetusta ja valheherätystä voida pysäyttää.

Peace in Rest kirjoitti:
Näin on. Raamatun mukaan Jumala on itse lähettänyt eksytykset. Ei siis pelkästään salli niitä, vaan aivan lähettää ne. Jos yritämme taistella niitä vastaan tai pysäyttää ne, emmekö silloin taistele itse Jumalaa vastaan. Annetaan eksytysten tulla, sillä niihin eksyy vain ne jotka eivät ole ottaneet vastaan rakkautta totuuteen. Kun julistamme Elävää Sanaa ja ennenkaikkea annamme Elävän Sanan eli Jeesuksen Kristuksen elää meissä ja ilmentää itseään maailmalle meidän kauttamme, annamme omalta osaltamme ihmisille mahdollisuuden ottaa vastaan rakkauden Totuuteen. Ja vain silloin he eivät eksy.
LAINAUS PÄÄTTYY

Toiseksi, kun puhun profeetoista niin tarkoitan termillä usein juuri opettajia ja julistajia (1.Kor. 14:31ss) ja sellainenhan Patrick Tiainen on (tai oli).
Jukka

ViestiKirjoittaja Jukka » 04. Touko 2017 04:33

Peace In Rest kirjoitti:Edelleenkään en näe kovin hedelmällisenä ilmaista omia näkemyksiä ja mielipiteitä jostain oman elämänpiirini ulkopuolisesta ihmisestä. Opeista ja toimintamalleista keskusteleminen voi olla rakentavampaa, silloin kun sillä on käytännön merkitystä omalle tai vastakeskustelijan elämälle, ja molemmilla on halu etsiä totuutta.

Tämä Patrick Tiaisen tiedote puhutteli minua tänään tavalla, joka koskettaa mielestäni aivan jokaista uskovaa. Nostin siksi esille sen teeman, joka minua puhutteli. Eli vastustus ja sen kestäminen. Tiainen itse kertoi kokevansa, että yksi syistä miksi hänellä alkoi mennä huonosti, oli "suhteeton kritiikki". Tämä puhutteli minua siitä, että meillä saattaa olla pinnallinen ymmärrys ristin sanomasta, ja sillä voi olla omalle elämällemme tuhoisat seuraukset. Sillä risti tarkoittaa kaiken muun lisäksi sitä, että joudumme kärsimään suhteetonta kritiikkiä, ja vielä paljon pahempaakin. Jos siihen ei ole varautunut ja ota sitä vastaan osana ristiä, ei sitä voi myöskään kestää.

Minusta toisinaan tuntuu siltä, että Sinä sotket keskenään Jeesuksen ristin ja meidän ristimme. Jeesuksen ristillä tapahtui koko ihmiskunnan kertakaikkinen lunastus ja sovitus. "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa". Meillä ei ole mitään osuutta tuohon ristiin ja sillä tehtyyn sovitustyöhön. Meille on vain uskottu tämä evankeliumi ja sitä tarjoamalla pyydämme ihmisiä ottamaan tämän sovituksen vastaan. Sovitukseen ei tuo mitään lisää katumuksemme, kääntymyksemme, syntiemme tunnustaminen tms tekomme.
Meidän ristimme ei ole kärsimykset, vainot tai sairaudet, vaan Jumalan tahdon tekeminen joka päivä. Se on ristimme ottamista, että tottelemme Jumalaa, johtakoon sitten rauhan päiviin tai kärsimyksiin. Näin minä tämän ristin asian näen.
Jukka

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 04. Touko 2017 08:00

jukka1954 kirjoitti:Tuon edellisen tekstini taustalla ja lähtökohtana oli tämä kirjoituksesi:
--
Peace in Rest kirjoitti:
Juuri siitä syystä ei ole kovin hyödyllistä puhua tästä(kään) henkilöstä, vaan opetuksista.

Juu, ja kuten tuosta huomaat, en kirjoittanut ettei meidän pidä kirjoittaa pelkistä opetuksista, vaan kirjoitin ettei ole kovin hyödyllistä puhua henkilöistä. Minulle näiden ilmaisujen välillä ei ole pelkkä sävyero, eikä tämä ole saivartelua. "Pitää" on mielestäni voimakas käskevä ilmaisu, kun taas "ei ole hyödyllistä" jättää paljon harkinnan varaa.

jukka1954 kirjoitti:Toiseksi, kun puhun profeetoista niin tarkoitan termillä usein juuri opettajia ja julistajia (1.Kor. 14:31ss) ja sellainenhan Patrick Tiainen on (tai oli).

Sen ymmärsin kyllä. Sillä ei ole kuitenkaan vaikutusta siihen mitä halusin sanoa. Eli se, että ei ole sisäistänyt ristin sanomaa kovin syvällisesti, ei vielä tee ihmisestä väärää profeettaa/opettajaa/julistajaa.

jukka1954 kirjoitti:Minusta toisinaan tuntuu siltä, että Sinä sotket keskenään Jeesuksen ristin ja meidän ristimme. Jeesuksen ristillä tapahtui koko ihmiskunnan kertakaikkinen lunastus ja sovitus. "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa". Meillä ei ole mitään osuutta tuohon ristiin ja sillä tehtyyn sovitustyöhön. Meille on vain uskottu tämä evankeliumi ja sitä tarjoamalla pyydämme ihmisiä ottamaan tämän sovituksen vastaan. Sovitukseen ei tuo mitään lisää katumuksemme, kääntymyksemme, syntiemme tunnustaminen tms tekomme.

Nyt en ymmärrä, mistä olet voinut saada sellaisen erikoisen käsityksen, että väittäisin meidän ristin kantamisen tuovan jotain lisää sovitukseen??! En ole puolikkaalla sanalla edes viitannut mihinkään tällaiseen.

jukka1954 kirjoitti:Meidän ristimme ei ole kärsimykset, vainot tai sairaudet, vaan Jumalan tahdon tekeminen joka päivä. Se on ristimme ottamista, että tottelemme Jumalaa, johtakoon sitten rauhan päiviin tai kärsimyksiin. Näin minä tämän ristin asian näen.

Minä ymmärrän, että vastustus ja vainot jotka väistämättä liittyvät Jeesuksen seuraamiseen (näin on jokaiselle Jeesuksen seuraajalle luvattu) ovat osa ristiämme. Mutta olet vapaa näkemään tämän asian eri tavalla ja kunnioitan vapauttasi.
Peace In Rest

ViestiKirjoittaja SavingGrace22 » 04. Touko 2017 10:31

Patrick kirjoittaa tiedotteessaan: " Kova vauhti, suhteeton kritiikki sekä monet henkilökohtaisen elämäni ongelmat johtivat seuraaviin tilanteisiin: Jatkuva henkinen ja fyysinen kuormitus alkoivat näkyä käytöksessäni. Kuormitus johti uupumisen kokemuksiin, vauhdin entiseen lisääntymiseen, harkintakyvyn vähenemiseen, ongelmiin rehellisyyden kanssa ja epäviisaisiin valintoihin.
Viimeisten kuukausien aikana minulla on ollut avioliiton ulkopuolinen suhde mieshenkilön kanssa..." ja hieman edempänä: "Kannan vastuun tapahtuneista asioista ja olen itsenäisesti tehnyt päätöksen jäädä sivuun palvelutyöstä".

On hyvä asia, että hän on tämän asian tuonut nyt päivänvaloon. On hienoa, että hän sanoo kantavansa vastuun tapahtuneista asioista. Kuitenkaan tässä tiedotteessa hän ei ole osoittanut katumusta, ei ole tehnyt parannusta, eikä ole myöskään vielä toistaiseksi kantanut vastuutaan esimerkiksi pyytämällä anteeksi näiltä ihmisiltä, keiden uskonelämän hän on valheopetuksellaan särkenyt. Vielä kun on mahdollista, niin suosittelen vertaamaan tätä tiedotetta (3.5.2017), aiempaan kannanottoon päivämäärällä 16.4.2017. Tarina muuttuu sitä mukaa, kun on pakko tuoda asioita päivänvaloon.

Nyt on syytä huomata, ettei tämä homoseksuaalinen aviorikos ole ainoa asia, josta tulee tehdä parannus, vaan nimenomaan muut asiat, jotka ovat vaarassa unohtua tämän "kaapista ulostulon" varjoon. Eli systemaattinen eksytys ja toistuva valehtelu, mitä on ollut jo pitkään, ehkäpä alusta asti kun valheelle on koko Word Of Faith alunpitäenkin rakennettu.

Olin erittäin surullinen huomatessani PatrickOfficial FB-sivulla kommentteja lukiessani, että erittäin suuri osa uskovista ihmisistä näki tämän parannuksentekona, vaikka itseasiassa Patrick enemmänkin syyllistää niitä uskovia, jotka ovat pitäneet kiinni raamatullisesti arvioinnista kirjoittaessaan: "Kova vauhti, suhteeton kritiikki sekä monet henkilökohtaisen elämäni ongelmat johtivat seuraaviin tilanteisiin...". Hän on yhä sitä mieltä, että häntä on syyttä kritisoitu, vaikka esim. Juha Norolampi on Raamatun ja hänen omista opetuksistaan otetuin videoklipein todistanut hänen olevan täysin harhassa, ja opettavan vaarallista menestysteologian myrkkyä. Olisikin toivottavaa, että sekä Patrick Tiainen, että Seinäjoen Helluntaiseurakunta myöntäisivät harhautuneensa ja kohdelleensa Juha Norolampea väärin, ja julkisesti pyytäisivät häneltä anteeksi. Juhahan joutui lopulta murheellisena luopumaan seurakuntayhteydestään, joka oli nimenomaan Seinäjoen Helluntaisrk.

Myös ihmettelen suuresti, että useimmat pitävät tätä tapausta yksittäisenä lankeamisena. Hän on omien sanojensa mukaan ollut tässä homoseksuaalisessa salasuhteessa kuukausia, hän on myös ulkokultaisena valehdellut kaikille koko tämän ajan, ja antanut esimerkiksi valheellista tietoa aiemmissa tiedotteissaan, joissa esimerkiksi tämä eroaminen oli ensin vain "pitkä sairasloma". Näistäkään hän ei ole osoittanut katumusta tai tarvetta parannukseen. Esimerkkinä; itse olen alkoholisti, ja muutamankin kerran "retkahtanut" uskossa ollessani. Mutta jos lankeaminen ei saisi aikaan minussa minkäänlaista katumusta, ei saisi aikaan tarvetta tehdä parannusta Herran edessä, vaan jatkaisin vain juopottelua kunnes jäisin kiinni, niin voisinko kutsua tätä lankeemukseksi? Olemalla itselleni rehellinen joutuisin myöntämään Raamatun olevan oikeassa; "Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee (harjoita, kestopreesens) syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut" (1.Joh.3:6). Jos tuosta tilasta joskus havahdun, niin Raamattu todistaa etten ole alunperinkään ollut pelastavassa uskossa, mutta tuokin olisi suurta armoa, sillä ainakin osaisin alkaa etsimään Jeesusta ja Hänen armoaan, eikö? Ja tämä on omalla kohdallanikin täysin mahdollista, en minäkään eksyneenä näkisi omaa eksymystäni.

Patrick ei ole minun vihamieheni, eikä minulle ole mitään häntä vastaan, mutta julkisena sananjulistajana hänellä on myös vastuu toimia nyt oikein, ja tehdä tämä yhtälailla julkisesti. Olen paljon rukoillut hänenkin puolestaan, ja aion niin tehdä vastakin, että hän pääsisi luopumaan harhoistaan ja saisi kohdata elävän Herran, Jeesuksen Kristuksen, nöyrtyäkseen parannukseen ja saadakseen syntiensä anteeksiantamuksen ja iankaikkisen elämän Jeesuksessa Kristuksessa.

1.Joh.1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. -Ef. 2:8-9
SavingGrace22

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 04. Touko 2017 16:49

Katumus ,syntien tunnustaminen ja parannuksen tekeminen .Siinä on kuten edellä se pohja ,jolta ainoastaan voi ponnistaa ylös.Jos siirtää syntinsä toisten ihmisten niskaan ni silloin on kysymys muusta kuin omasta katumisesta ja "tilanne on edelleen päällä.
MrKerimäki

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Touko 2017 19:30

*
Aiemmin olen lukenut Patrickin kirjoituksen jonka mukaan hän pitää ne uskovat jotka oikaisevat Raamatun mukaiseen suuntaan, kivittäjinä. Patrickin fanit uskoivat siihen. Oikeastaan he eivät kivitä vaan oikaisevat lähimmäisenrakkaudesta Raamatun mukaiseen suuntaan.

Lähimmäisenrakkaudesta uskovat oikaisevat Raamatun mukaiseen suuntaan niin heidät mustamaalataan ja sanotaan kivittäjiksi. Se on surullista. Kun seuratessani minusta tuntui että kun uskovat oikaisevat Raamatun mukaiseen suuntaan eksyksissä kulkevan uskovan mutta se tulkkaa sitä krisoitavaksi ja puolustaa itseään peläten kivittäjiä. En tiedä, tulkkasiko Patrick kaikkia kivittäjiksi kun moni koitti oikaista hänet Raamatun mukaiseen suuntaan.

Näyttäisi siltä että Patrick olisi saanut eksytyksen hengen niin ei näe samalla lailla kuin ne uskovat jotka koittivat oikaista hänet Raamatun mukaiseen suuntaan. Tuntuu että Patrickilla olisi laput silmillä eikä hän näe sitä lähimmäisenrakkautta jolla he koittivat oikaista hänet Raamatun mukaiseen suuntaan.

On surullista että Patrickin fanit eivät laske perusta Jumalan Sanaan vaan Patrickiin ja fanittavat häntä ja puolustavat häntä ja tulkkaavat lähimmäisenrakkaudesta oikaisevia uskovia kivittäjiksi ja lähtevät mukaan harhaan Patrickin kanssaan.

On tärkeää rukoilla Marian puolesta että hän alkaisi ymmärtää että Patrick sai väärän hengen joka vaurioitti Patrickin seksuaalisen suuntautuksen ja siksi Patrickilla oli suhde miehen kanssa ja pysyisi Patrickin rinnallaan tukien häntä ja rukoillen että Patrickin seksuaalinen suuntautuminen alkaisi eheytyä Jumalan kuvan kaltaiseksi eli heteroksi. Siihen eheytymisen prosessiin tarvitaisiin myös oikean henkilön jolla olisi armoitusta hoitaa Patrickia ehjäksi ihmiseksi. Sitä olisi hyvä muistaa rukouksin.

Kerran minä tuossa ryhmässä sanoin Patrickille että henkeä tulisi koetella Sanalla koska Pyhä Henki ei ole sellainen joka vie uskovan Sanan yhteydestä ja kehotin häntä koettelemaan henkeä jota Patrick seuraa. Laitoin hänelle yhden Raamatun kohdan ja se on Jes. 55:7. Kannan hänen ja hänen vaimon puolesta rukouksin.

Jes. 55:7 Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.

Raamatun mukaan meillä on Jumala jolle kuuluu eksyksissä kulkeva uskova ja myös eksyttäjä. Jumalalla on siihen voima ja ymmärrys. Hän palauttaa meidät Sanan tuntemisen rinnalleen niin ojentautuisimme kohti Kristusta terveellä tavalla ja tulisimme terveeseen uskoon. Kiitos Jumalalle! Jumalalla on voima ja ymmärrys - avaakseen eksyksissä kulkevan ja eksyttäjän ymmärryksen jotka kuuluvat Jumalalle. Ajatteles, he kuuluvat Jumalalle! Mikä lohdullinen lupaus!

Job 12:16 Hänellä on voima ja ymmärrys. Hänelle kuuluu niin eksyksissä kulkeva kuin eksyttäjäkin. RK
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 04. Touko 2017 20:59

Siirryn taas henkilöistä asioihin.
Minusta tuntuu, että uskovissa ihmisissä on paljon enemmän homoseksuaaleja kuin muissa. Luulen, että tämäkin johtuu siitä, että terveet eivät tarvitse parantajaa. Kaikesta näennäisestä suvaitsevaisuudesta huolimatta monet homoseksuaalit kokevat yhteiskunnassa ulkopuolisuutta ja haluaisivat olla "tavallisia". He näkevät Jeesuksessa toivon puhtaudesta ja pyhyydestä ja tulevat uskoon. Kuitenkin tuo synnillinen taipumus heissä jää vain odottamaan heikkoa hetkeä, kuten meidän kaikkien synnilliset taipumukset asuvat lihassamme vielä uskoon tulon jälkeenkin. Hengessä vaeltaen voimme välttyä suurimmilta synneiltä ja ainakin synnissä elämiseltä, mutta kyllä itse kukin voi havahtua ikään kuin unesta monen kuukauden vääryydessä elämisen jälkeen tekemään parannusta.
Entinen alkoholisti voi uskoon tultuaankin langeta ryyppäämään ja entinen huumeiden käyttäjä voi sortua huumeisiin. Entinen valehtelija voi langeta valehtelemaan, koska on tottunut entisessä elämässään selviämään valheiden turvin helpommalla. Synti asuu jokaisen ihmisen lihassa. "Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu (Room.7:20)."
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 04. Touko 2017 23:22

Minusta tätä asiaa tulisi nyt tuon Patrickin tiedotteen jälkeen käsitellä siitä näkökulmasta, että tässä on yksi nuori Jeesuksen tunnustava mies yrittänyt itsemurhaa, ja nuorenparin avioliitto on vakavalla tavalla särkynyt. Toki voidaan miettiä mikä johti tällaiseen tilanteeseen, ja on hyväkin miettiä sitä niin että vastaisuudessa voitaisiin ehkä auttaa lähimmäisiä välttämään tällaisia kohtaloita. Mutta pelkät opilliset erimielisyydet tai eksytyspuheet kannattaisi mielestäni jättää sivuun tässä tilanteessa.

Itsemurhan yritys ja salasuhde, sekä muut mahdolliset ongelmat joista ei suoraan kerrottu mutta annettiin rivien väistä ymmärtää, ovat emotionaalisesti todella rankkoja asioita käsitellä. Niiden jälkeen voi kestää jonkun aikaa kunnes kykenee toimimaan ja kommunikoimaan täysin tolkullisesti, tai edes näkemään asioita selkeästi. Mielestäni voidaan ottaa opiksi jos koemme tästä tapahtumasarjasta jotain voivamme omaan elämään oppia, ja muuten olisi mielestäni hyvä ennenkaikkea rukoilla kyseisten ihmisten puolesta.
Peace In Rest

ViestiKirjoittaja Juha » 05. Touko 2017 01:03

https://keskustelu.suomi24.fi/t/1415818 ... rakuntansa

2.3.2016 aloitetussa keskustelussa käy ilmi että kuulemma Jumalan profeetta käynyt Tiaiselle ilmoittamassa että hän menettää seurakuntansa. Noh tämä kävi ainakin nyt toteen...

Keskustelussa on myös eri kirjoittajien taholta mielenkiintoisia viitteitä Markku Koivistoon - siis _viime vuonna_ kirjoitettuja viestejä:

"Nokia Missio luhistui sen jälkeen, kun Markku Koiviston synnit paljastuivat. Missähän kaveri nyt luuhaa? Samalla tavalla Tiaislaisetkin voivat äänestää jaloillaan, jos he tajuavat gurunsa olleenkin toinen Koivisto. Raamatussa on paljon esimerkkejä, miten Jumala on poistanut valheprofeetat pallilta. Tosin ne tarninat ovat paljon hurjempia."

"Sinä et mitään henkiä tunnista. Tuossa lienee sama kisa, mitä oikeilla ja väärillä profeetoilla oli Vanhan testamentin aikana. Kyse on siitä, että nyt Tiaisen on vastattava haasteeseen. Tiaisesta on tulossa varottava esimerkki, toinen Markku Koivisto, jos hänen ei pysty parempaan."

"En yllättynyt lainkaan kun Markku Koivisto tuli kaapista ja hänen toimensa paljastuivat. Yhtä vähän yllätyn, jos Tiaiselta tulee samankaltainen ulostulo."
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu