Muslimien jihad maahanmuutto

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Muslimien jihad maahanmuutto

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 23. Huhti 2017 17:53

Kyllä me Jeesuksessa tunnemme kansallisuuksia ja ellen väärin muista Jeesus itse sanoi palvelusaikanaan mihin Hänet on lähetetty ja mihin ei .Vaikka ei meidän tähän maailmaan tule millään tavalla kiintyä tai paremminkin maallisiin asioihin ,koska kaikki maallinen vie huomion pois Kristuksesta niin silti Kristitty valtio on kristitty ja suomi on ollut todella niin Pyhällä perustalla kuin valtio voi olla tässä maailmassa joka on viheliäinen.Ehkä Israel parhaimmillaan ojentautuneena oli ns parempi ,mutta luopumuksen takia sai kyytiä useamman kerran .
Sitä pohdin ,että alkaako se huuti aika myös suomessa sillä tästä maasta voi tulla myös se ,jossa Jumala näyttää Pyhyytensä.Ei täällä ennen ole muslimit juhlinut ,mutta nyt tuntuu juhlivan kun moskeijaa suunnittelee sitä tulevaa värväystoimistoa.
MrKerimäki

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 23. Huhti 2017 18:29

"Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa (Gal.3:28)."
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja george » 23. Huhti 2017 18:46

Aamu-Usva kirjoitti:Minä en usko Suomen koskaan olleen mitenkään erityisen hyvä. Kaikissa maissa asuu hyviä ja pahoja ihmisiä. Jokainen suomalainen, joka on sodassa tappanut venäläisen, on tehnyt pahan synnin samoin kuin jokainen venäläinen, joka on tappanut suomalaisen. Kristittyä Suomea ei ole koskaan ollut olemassa. On ollut kuitenkin hyvin uskonnollinen Suomi, jossa on murhattu ihmisiä noitina ja alistettu ihmisiä tuon uskonnon nimissä. Valtiot ja uskonnot eivät kuulu yhteen. Niitä ei kannata sekoittaa toisiinsa. Näistä uskonnoista täysin eri asia on usko Jeesukseen. Minusta nationalismi tai kommunismi tai humanismi tai muutkin tällaiset aatteet pitäisi erottaa uskosta. Aatteet ovat lihallisia, usko taas hengellistä. Jeesuksessa emme ainakaan tunne ihmisiä heidän kansallisuutensa perusteella.

Suomi on aivan poikkeuksellinen maa maailmassa. Kun taas kehitysmaat ovat kehitysmaita lähinnä siksi, että näissä maissa asuu kehitysmaalaisia. Tietenkin kaikki ihmiset ovat syntiinlangenneita, mutta uskonto, rotu ja kulttuuri luovat yhteiskunnan. Kehitysmaissa toki pakanallinen pimeys selittää myös osan tilanteesta. Kyse ei muuten ole kansallisuudesta, vaan kansasta ja rodusta.

Afrikassa muuten tietääkseni yhä tapetaan ihmisiä kaikenlaisissa noitamenoissa ja meno on mitä on.

En ymmärrä syytä homoetnofobiaan. Suomi on suomalaisten rakentama ja hyvä maa suomalaisille. Nuo fraasit ovat niin kulunutta edistyksellistä suomalaisvihamielistä liturgiaa. Tämän utopistisen unelma-ajattelun seurauksena erityisesti yhteiskunnan poliittinen luokka on täysin sokea niille uhille, jotka kohtaavat Suomea tänä päivänä. Eivät tulijat ole luopuneet omasta sisäryhmätietoisuudestaan (rotu, uskonto), vaan tulevat ottamaan vallan niiltä, jotka eivät sitä ymmärrä itsellään pitää.

Miksi vihata ja halveksia omaa kansaa? Eikö voisi katsoa hieman sitä lopputulosta, joka tällaisella unelmoinnilla saavutetaan? Se näkyy jo Euroopan kaduilla.
george

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 23. Huhti 2017 20:50

Georgella on mielenkiintoisia ajatuksia :thumbup:

Suurin osa ihmisistä luonnostaan kiintyy itselleen tuttuun ympäristöön. Yleensä ihmiselle rakkain on lapsuuden ja nuoruuden ajan ympäristö. Lapsena ja nuorena sitä elää niin kokonaisvaltaista elämää ja hengittää jokaisen hetken. Minulle tutut Mynämäen metsät ovat hyvin merkityksellisiä samoin kuin Ramat HaGolanin maisemat, joissa asuin nuoruuteni ensimmäiset vuodet poissa kotoa. Nuo alueet ovat minulle poikkeuksellisia, mutta eivät ne objektiivisesti tarkasteltuna ole varmaan mitenkään poikkeuksellisia. Koko Varsinais-Suomi on täynnä melko samanlaista metsää kuin missä minä olen vaeltanut koirineni ja Lähi-Idässä on paljonkin RamatHaGolanin kaltaista aluetta. Olen kuitenkin luonut noihin alueisiin henkilökohtaisen yhteyden ja niistä on tullut minulle rakkaita.

En tiedä lainalaisuuksia siitä, miksi eri alueilla yhteiskunta on saanut erilaisia muotoja. Miksi esimerkiksi Pohjois-Eurooppaan on syntynyt vähemmän korruptoitunut yhteiskunta kuin Kuubaan? Nämä ovat mielenkiintoisia asioita. Pelkkä kristinusko ei selitä selvästikään kaikkea, vaikka uskon, että kristinuskossa on uskontonakin hyvät perusperiaatteet köyhien ja heikkojen auttamisesta yms. Suomikaan ei olisi jotenkin suomi eivätkä suomalaiset suomalaisia sanan positiivisessa merkityksessä jos he eivät haluaisi auttaa pakolaisia. Auttamisen halu on hyvä asia, mutta ymmärrettävää on myös kyynistyminen joissain tilanteissa, kun autettava ei osoita ollenkaan kiitollisuutta. Uskovat eivät tietenkään kiitollisuutta odota, mutta maailman ihmiset odottavat.

En tiedä tapetaanko Afrikassa noitamenoissa ihmisiä tahallisesti, mutta joskus ainakin rohdot ovat liian vahvoja myrkkyjä ja saattavat aiheuttaa kuoleman parantamisen sijaan. Toisaalta niin on myös joidenkin meidän lääkkeidemme kanssa. Monissa paikoin Afrikassa usko noituuteen elää kuitenkin hyvinkin vahvana ja aiheuttaa yhteiskunnassa paljon pahaa. Olen kuullut esimerkiksi lapsista, joita jostain syystä aletaan pitää noitina ja hyljeksiä yhteiskunnassa.

En kuitenkaan pidä itseäni suomalaisvihamielisenä ja uskon itsekin, että unelma yhdestä yhteisestä maailmasta on utopiaa ja siitä tulee totta vasta kun tämä maailmanaika loppuu.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 24. Huhti 2017 09:29

Tuo gal raamatunkohta ei sitten liity tähän valtio asiaan .Se on siihen ,että Kristuksen Hengessä ollaan yhdessä koko mailman kristityt ,mutta valtio asiaan se ei koske.
Kristitty valtio suomi on nimenomaan kristitty ei muu kuin kristitty ja kun ihmiset suurelta osin ovat menneinä vuosikymmeninä olleet uskossa ja kaikki on toiminut Kristuksen sanan pohjalta siis esim suomen laki niin se on se mikä pitää pystyssä tai kaataa ...se missä on siunaus tai sen puuttuminen kirous.
Suomen voisi perustaa vaikka etelänalle ja laittaa samat lait kuin Suomessa on ollut niin se uusi suomi valtio varmasti menestyy .Sitä on kun kulkee Jumalan käden alla ,mutta sitten kun lopettaa kulkemisen ja muuttaa lait..saa nähdä tuleeko ne kuuluisat ennustukset suomesta voimaan??

Euroopassa poliisi ja tulli juoksee tuhansien ja tuhansien joukko murhaa suunnittelevien perässä.Mitä muuta se voi olla maalle kuin kirous .Jokainen maa kautta aikojen on puolustanut kansalaisiaan ja se on valtion yksi perusta ,mutta katsokaa eurooppaa .Ihmiset ovat kuin teuraseläimiä ja aina kun ajattelen tuota ihmisten tappamista raukkamiasesti niin merkelin naama tulee mieleen.

Maailmassa on hylättyjä kaupunkeja ja esim venäjällä jopa aika ns uusia kaupunkeja ,josta esim kaivostoiminta on loppunut .Voisi aivan hyvin pyyhkäistä lentokentät paikalle ja laittaa nopeasti infrat toimimaan YK-voimalla ja auttaa pakolaisia ,mutta ei ?? ja sitä en ymmärrä ,miksi .Paitsi se ,että jospa sittenkin nuo islamistit ovat Jumalan varoitus euroopan jo lähellä luopiotilaa oleville kansoille ,jotka ovat olleet Kristuksen omia ,mutta ovat luopuneet hitaasti ja ovat kirkoissaan se viimeinen srk Laodikea.
MrKerimäki

ViestiKirjoittaja pekka » 24. Huhti 2017 15:04

MrKerimäki kirjoitti:Kristitty valtio suomi...

Tuohon väittämääsi en millään pysty yhtymään koska mielestäni jos Suomi olisi tuon kaltainen valtio kuin kirjoitat niin miten selität sen, että Suomen asukkaista vain ehkä noin kymmenisen (?) prosenttia (tuohon arvioon olen suurinpiirtein tullut, tarkan luvunhan tietää vain Kaikkivaltias Jumala) on Herraan Jeesukseen uskovia ihmisiä (= vaeltavat kuten Raamattu kehoittaa Herran Jeesuksen seuraajia vaeltamaan)? Kuinka sellainen valtio voisi olla "kristitty valtio"? Koko tuo sana "kristitty valtio" on aivan outo koska eihän mikään valtio voi olla kristitty, vaan aina vain jokin pieni jäännös jonkun valtion asukkaista voi olla kristittyjä ihmisiä... Mutta ehkä jonkin sortin nimikristillinen valtio Suomi voisi kenties olla mutta ei kuitenkaan ainakaan enää ole sellainen jos on koskaan ollutkaan?

Jesaja 24:

5. Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt, hyljänneet iankaikkisen liiton.

Luuk. 18:8

Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"

1. Pietarin kirje 1:

13. Vyöttäkää sentähden mielenne kupeet ja olkaa raittiit; ja pankaa täysi toivonne siihen armoon, joka teille tarjotaan Jeesuksen Kristuksen ilmestymisessä.

14. Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte,

15. vaan sen Pyhän mukaan, joka on teidät kutsunut, tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi.

16. Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä".

17. Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika,

18. tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne,

19. vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan,

20. hänen, joka tosin oli edeltätiedetty jo ennen maailman perustamista, mutta vasta viimeisinä aikoina on ilmoitettu teitä varten,

21. jotka hänen kauttansa uskotte Jumalaan, joka herätti hänet kuolleista ja antoi hänelle kirkkauden, niin että teidän uskonne on myös toivo Jumalaan.

22. Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,

23. te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.

24. Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee,

25 mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti". Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 25. Huhti 2017 09:13

Arvostan näkemystäsi ja tällä hetkellä se alkaa olla jo oikea ,mutta se kokonaiskuva ?? Kun suomi perustettiin se tehtiin ja kirjoitettiin juuri kristitylle pohjalle ja lait on raamatun mukaan .Jumala on sen takana ei saatana .Jumala laittoi rajat ja asetelmat juuri tähän aikaan.

Jumalalla on Israel ja Jeesuksella on kristitty pohjola ja esim amerikka .No nyt näemme sen luopumuksen tapahtuvan ja uskovien määrä vähenee ja vähenee koko ajan ,mitä lähemmäs mennään Jeesuksen paluuta.Kuten myös vastustajan ilmestymistä sitä ennen kentälle.

Luopumus jatkuu loppuun saakka paitsi se ,että kun Israel herää ja se jäännös ,jonka Jumala puhdistaa kuin kalliin kullan kuonastaan niin silloin voi olla mahdollisuus siihen herätykseen ,josta kaikki on puhunut vuosikymmenet .

Mitä tapahtuu sitten näissä uskovissa kristilliselle pohjalle tehdyissä valtioissa ?? No itse ainakin seuraan sitä ,miten ja mitkä puolueet haluaa sorkkia perustuslakia ja muuttaa sitä.Milloin tulee sellainen päivä ,että usko ja valtio eroitetaan toisistaan ja hylätään ne Pyhät lait ,jolle kristityt maat on perustettu.

Se aika ja hetki on sitten sellainen ,että en pitäisi ihmeenä jos jokin muu valtio kääntäisi tykinpiiput suomea päin tai suomeen.

Tuo Jesaja kohta in just sitä ,mitä on edessä monella kristityllä maalla .Esim tanska on jo aika pihalla lakeineen .Jatkoa seuraa kun tämä on vasta alkusoittoa tuholle.
Amerikka on muuttunut kaksinaismoraalin maaksi ja luulen ,että se ,mikä sitä pitää pinnalla ENÄÄ on Israelin suojeleminen ,mutta luulen ,että amerikan tiekin päättyy seinään vielä.Asiat kehittyvät nyt ja tulevaisuudessa hyvästä huonoon.Se on tämän ajan merkki.
MrKerimäki

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 25. Huhti 2017 17:24

Olen Pekan kanssa samaa mieltä kristitystä Suomesta.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja mirjam » 25. Huhti 2017 20:30

Joel.A kirjoitti:
mirjam kirjoitti:Minun isäni, nyt 94 vuotta joutui sotaan 18-vuotiaana. Siis joutui eikä sinne halunnut. Sotakarkurit tapettiin. Minun isäni puolusti Suomea, eikä siinä tehnyt syntiä, vaan oli esivallalle kuuliainen. Murha on eri asia kuin tappo, myös kymmenessä käskyssä sana tarkoittaa murhaa. Näin sen asian ajattelen.

Entäs jos isäsi tappoi jonkun Jeesuksen opetuslapsen? Tekikö hän silloin mahdollisesti syntiä mielestäsi?

Ajattelen sen niinkuin kohtalona, että isäni säilyi sodasta hengissä. Muuten minua ei olisi olemassa. Ja jos joku Jeesuksen oma siellä kuoli, niin se oli hänen kohtalonsa. Isää vaivaa ne asiat vieläkin, kun oli vain huonoja vaihtoehtoja. Toivon ja rukoilen, että saa rauhan sieluunsa ja kaikki synnit anteeksi.
mirjam

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 26. Huhti 2017 09:05

Noihin prosentteihin vielä ja elämään valtiona/kansana Jumalan käden alla .Siis se LAKI ja Jumalan käden alla oleminen on se tärkeä pointti .Sillä niin kauan kun asiat on Jumalan lain alla niin Jumala on se ,mikä pitää huolen ja ohjaa.Oli määrä mikä tahansa ,toki jos koko kansa kääntyy niin kääntyy laitkin kuten nyt olemme suomessa siinä veitsenterällä .Ei varmaan tarvita enää montaa viher-puna ilman Jumalaa olevaa porukkaa ja kuuluu vaatimuksia uskosta eroittautumisesta.

Israel rukoili Jumalaa kansana ,jotta Hän vapauttaisi kansan egyptin orjuuden ikeen alta .Jumala kuuli oman kansansa itkun ja rukouksen pitkältä ajalta ja lupasi vapauttaa heidät .Niin tapahtuikin.Kansan napinan takia lopulta vuoren huipulta sai johtajakin katsella luvattua maata ,mutta siihen jäi matkan teko .
Ei siis ollut tuosta miljoonaisesta porukasta luvattuun maahan menijöitä ,mutta Jumala ei hylännyt omaa silmäteräänsä eli kansaansa.
Eli vaikka koko porukka oli kelvoton niin silti kansa on Jumalan lupauksen mukaan Hänen eikä hylkäystä tapahdu.

Meillä on se ero ,että sana luopio voidaan joku päivä liittää sanaan Kristitty Pohjola ,mutta mutta rukoilen kuten moni muukin varmaan ,että tämäkin hieno kristitty maa lakeineen pysyisi ja olisi vielä vahva lähetysmaa ja Jeesuksen tukokohta ,kuten se on ollut vuosikymmenet ja ne ihmiset ,joita on suomenkin valtion avulla käännytetty kun usko on ollut vapaus ja sanaa on saatu julistaa vapaasti ihan valtion luvalla niin se uskovien ihmisten määrä ja kuinka paljon moninkertaistumista tapahtuu ..sen tietää vain Jumala.Mutta tapahtuu kuitenkin.

Mikään valtio tässä maailmassa ei ole täydellinen .Ei ole eikä tule .Koskee myös Israelia .Sitten kun Kristus ottaa valtikan niin se onkin sitten aivan uusi aika.
Näin duumailen asiasta :)
MrKerimäki

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu