Jukka, Joo tiedän.
Pastorin kanssa keskustelin ajat sitten että hän ei hyväksy menestysteologian oppia. Täytyy kertoa hänelle siitä kans.
No menestysteologian tapa on kutsua hakemaan voitelua. En hoksannut kuin vasta nyt luettuani sinun kirjoitusta.
vaisuliini kirjoitti:*
Hei, palataan vielä voitelun juttuun. Mietin mistä he saivat väärinkäsityksen siitä voitelusta ja siten minulle alkoi valaistaa se juttu että pitää ottaa vastaan voitelua toiselta ihmiseltä tulevaa tehtävää varten. Varmaan tämä johtuu eräästä Raamatun kohdasta joka johtaa väärinymmärrykseen luullen että voi ottaa vastaan voitelua toiselta ihmiseltä - tulevaa tehtävää varten. Siinä se vaara että voi saada vieraan voitelun joka ei ole Jumalasta.
Ps. 105:15 "Älkää koskeko minun voideltuihin, älkää tehkö pahaa profeetoilleni." RK
On päivänselvää että Jumala itse asettaa palvelijan johonkin tehtävään ja varustaa hänet ja siten Hän suoraan voitelee ihmistä. Ei ihminen itse voi kutsua itseään johonkin tehtävään. Liian useimmat kutsuivat itseään johonkin tehtävään ilman Jumalaa ja valitettavasti se on yleistä. Mitä mieltä olet että Jumala itse voitelee asettamaa palvelijaa ihan suoraan itse?
Kummalla on painoarvo joko Sanalla tai voitelulla. Niin uskoville painoarvo on voitelulla ja tällä tavalla he ohittavat Sanaa ja Sanan opetusta hakeakseen voitelua. He etsivät nopeaa oikotietä tulevaa palvelutehtävää varten. He haluavat olla siunaukseksi monelle ihmiselle palvelutehtävän kautta niin tällä tavalla he kutsuvat itseään palvelutehtävään. Se on yleistä mutta se on myös huolestuttavaa.
Jumala itse asettaa uskovan palvelijaksi tiettyyn tehtävään ja Jumala valmistaa ja varustaa ihmisen tulevaa tehtävää varten ja siten voitelee suoraan asettamansa palvelijaa. Ensin Jumala antaa profeetallisen sanan tai näyn tulevasta tehtävästä ja viimeksi Jumala voitelee ihmistä suoraan ylhäältä. Se on totta.
Uskotko sinä että Jumala voi voitella suoraan ylhäältä asettamansa palvelijaa tulevaa tehtävää varten?

No uskovien keskuudessa herätti ärsyttämään tuon yhden lauseen takia 'Jeesus Kristus ei tarjoa ......., hyvinvointia, .... - vaan ristiä.
Kun ensin katsoin tuota tekstikuvaa 'Jeesus kristus ei tarjoa rikkauksia, hyvinvointia tai menestystä - niitä perkelekin tarjoaa - vaan ristiä' ja pysähdyin miettimään eiköhän Jeesus tarjoa myös hyvinvointia ja siten aloin muistella miten pitkään ollessaan uskovat vanhukset sairastuivat ja kärsivät kivuista ja muistelin että yksi väkevä miesevankelista sai peräkkäin vaikeat flunssat eikä vielä toipunut täysin niistä vaikeista flunssista. Yksi sisar kommentoi siihen ja sanoi; 'Jeesus tarjoaa kyllä hyvinvointia. Kylläpä on epäraamatullisesti sanottu!'. No se alkoi mietityttää.![]()
![]()
Mielipiteitänne?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa