Mitä mieltä Patrickista?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja Juha » 30. Syys 2016 10:37

https://web.archive.org/web/20170429104 ... a-lopetan/

Toivotaan vielä että irtautuu ääriskarismaattisuudesta ja menestysteologiasta.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja SavingGrace22 » 30. Syys 2016 17:41

Hetken harkinnan jälkeen kunnon editoinnit ja poistin koko viestin. Niin helposti näiden aiheiden tiimoilta tulee ylireagoitua.
Sananlaskuista 17:15 "Syyllisen syyttömäksi ja syyttömän syylliseksi tekijä ovat kumpikin Herralle kauhistus."
19:1 "Parempi on köyhä, joka nuhteettomasti vaeltaa, kuin huuliltansa nurja, joka on vielä tyhmäkin." ja vielä
19:2 "Ilman taitoa ei ole intokaan hyväksi, ja kiirehtivän jalka astuu harhaan."

Itse olen usein näissä kohdin liiankin vajavainen. Ei voi kuin myöntää syyllisyyden näissä kohdin ja nöyrtyä parannuksentekoon Herran armon varassa. Herra olkoon meille kaikille armollinen.
Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. -Ef. 2:8-9
SavingGrace22

ViestiKirjoittaja Juha » 17. Maalis 2017 02:08

https://youtu.be/8UMa0IdvBYM?t=5430

Opettaako Tiainen että Jumalan ja ihmisen välisen rakkaus on romanttista, eroottista?!
Viimeksi muokannut Juha päivämäärä 05. Heinä 2018 03:52, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: linkki vaihdettu
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja Juha » 17. Maalis 2017 23:53

Tiainen tarkensi sivuillaan ettei viittaa seksuaaliseen kanssakäymiseen. https://www.facebook.com/permalink.php? ... 6926692318

Heprean kielen jada-sana tarkoittaa tuntemista, mutta sitä käytetään joskus kiertoilmaisuna seksille. Tässä pari esimerkkiä sanan käytöstä:

Ja mies yhtyi (jada) vaimoonsa Eevaan; ja tämä tuli raskaaksi ja synnytti Kainin ja sanoi: "Minä olen saanut pojan Herran avulla". 1. Moos. 4:1 [sanatarkasti alkukielessä siis "mies tunsi vaimonsa"]

Ja minä annan heille sydämen, heidän tunteakseen (jada) minut, että minä olen Herra; ja he saavat olla minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa; sillä he kääntyvät minun tyköni kaikesta sydämestänsä. Jer. 24:7

Mutta tästä huolimatta kuitenkaan puheet romanttisesta illallisesta ja "rakkaudellisesta juopumuksesta" eivät ole raamatullista suhdetta Jumalan puoleen.
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 18. Maalis 2017 10:56

Ihmiset käyttävät käsitteitä niin eri merkityksissä. Jonkun kieli on lyyrisempää ja toinen haluaa aina puhua konkreettisin käsittein. Ensimmäiselle romantiikka voi olla rauhallista aikaa yksin kukkivien omenapuiden katveessa Raamattua lukien, toiselle se on taiteen suuntaus ja kolmannelle seksiä. Sitä termiä sitten käyttää omassa merkityksessään ja käsitteen toisin määrittelevät ymmärtävät väärin.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Kerppo » 18. Maalis 2017 21:04

Patrickin ongelma on se, että hän kantaa epäraamatullista pastorin titteliä, ja puhuu liian isoille ihmismassoille ilman, että hänen opetuksiaan koetellaan julkisesti, sen sijaan, että hän puhuisi pienessä kotiseurakunnassa pienelle ihmismäärälle sen mukaan mitä on Jumalalta saanut, ja hänen opetuksiaan koeteltaisiin niinkuin Raamattu opettaa.
Kerppo

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 19. Maalis 2017 01:26

PetriFB kirjoitti:
Moni voi ajatella, että miksi Patrickin opetuksista pitää kirjoittaa niin useasti, eikö vähempikin riittäisi. Mitä enemmän Patrickin opetuksia ja julistusta seuraa ja kuuntelee, niin sen enemmän sieltä löytyy vakavia vääriä opetuksia, jopa evankeliumin vääristämistä sekä valhehenkien antamia kokemuksia, ilmestyksiä jne. En kuitenkaan kirjoita pelkästä eksytyksestä ja väärästä opetuksesta, vaan keskipiste on Jumalan sanan totuudessa ja Herrassa Jeesuksessa.

On kyse vakavasta asiasta ja jos joku ei näe Patrickin toiminnassa mitään epäraamatullista, niin se johtuu siitä ettei Raamatun sanan totuus ole hänelle avautunut sillä tavalla kuin sen pitäisi avautua. Jumala haluaa myös pelastaa eksyksissä olevat ja johdattaa heidät totuuden tuntemiseen. Siksi on tärkeää kirjoittaa näistä, että monet tuhlaajapojat ja tytöt sekä eksytyksen pauloissa olevat voisivat mennä itseensä ja löytää tien totuuteen. Tutki ja koettele kirjoitukseni Raamatun sanan kautta rukouksen kera.

Uusin kirjoitus on sivullani:
https://www.kotipetripaavola.com/patric ... liumi.html

Miten voisi olla näistä kirjoittamatta, jos kokee että jossain asioissa opetetaan niin vakavalla tavalla väärin, että se on luultavaa että tämä väärä opetus voi vääristää jonkin uskonelämän pahasti?

Petriä vastaan noustaan aina samalla valheellisella argumentilla (väärä todistus) , että kirjoitat muka pelkästään eksytyksistä ja että eksytykset olisivat Petrin opetuksen keskuksessa.

Sivuillasi on juttua TV:ohjelmista, radio-ohjelmista, kuistinrakentamisesta, puutarhanhoidosta, luonnosta, säästä, ja ennen kaikkea rohkaisun ja evankeliumin sanaa. Minusta kirjoitat todella monipuolisesti ja monesta aiheesta.

Minusta se on valhetta ja väärä todistus, jos halutaan hillitä sinun sanomisiasi sillä, että vedotaan kuinka Paavola jankuttaa vain eksytyksistä, ja että Paavolan sydämessä on vain eksytykset sillä itse olen kuullut ja omin silmin nähnyt, että sinä et edes tykkää näistä puhua etkä edes innostu näistä aiheista se on vain semmoinen välttämätön paha joka on ominaista kaikille ajoille (Ei uutta auringon alla).

Petri on myös tehnyt oikaisuja ja parannusta kun joku on osoittanut hänen olleen väärässä ja tällöin Petri on julkisesti tehnyt parannuksen ja oikaisun. Esimerkiksi tässä Kari Petsamo ketjussa hän teki oikaisun ja parannuksen:

https://uskonaskel.foorumi.eu/viewtopic ... t=peitsamo

Pyydän Petriltä anteeksi että edes joudun tällätavalla puolustelemaan tiedän ettet tätä haluaisi, eikä minun tätä edes tarvitsisi tehdä, mutta minua taasen harmittaa väärä todistus joka sinusta annetaan kokoajan ja sen varjolla yritetään hiljentää sinua, vaikka teet niin kuin Raamattu sanoo, ja minkä koet oikeaksi. On merkillepantavaa, että vaikka tiedän että lähetät usein asianomaisille linkin kirjoituksiisi ja annat heille mahdollisuuden kertoa oma näkemys tai oikaisu niin käsittääkseni näin ei juuri koskaan tapahdu.

Sanotaan vielä että kyllä Petri on itsepäinen ja jäärä kanto kun uskonasioista puhutaan, mutta näin on pakko olla, sillä jos joka vaiheessa muuttaa opetuksen suuntaa eikä pidä siitä kiinni mitä pitää oikeana niin semmoinenkin on pahasta ja vie eksymykseen. On ihan viisasta pitää pikkusen jäärää mukana niissä asioissa joista on varma :cool:

Täälä foorumilla esimerkiksi käsiteltiin Pirkko Jalovaaraa jo ENNEN kuin häi sai tuomion törkeästä petoksesta, silloinkin minulle läheteltiin yksityisviestejä ja minua ja muita kritisoitiin , että olemme asettuneet Herran voideltua vastaan ja että täällä puhutaan vain eksytyksistä ja muuta. Tosiasia ja fakta kuitenkin oli, että Jalovaara ei ollut Jumalan asialla ja petoksen hedelmät sekä eläinäänet ja sen paljastivat ja nyt hän on saanut tuomion lainedessä teoistaan. Koettelu oli oikeaa, sekä tarpeellista.

https://www.iltalehti.fi/uutiset/201407 ... 0_uu.shtml

Myös Nokian liikettä ei saanut aikoinaan arvostella, kova huuto ja poru nousi ja kadotustuomiolla uhkailtiin kun uskallettiin arvostella "Herran voideltua", kuitenkin jälkeenpäin selvisi että Nokian julkkis saarnaaja sekaantui aviorikokseen, haureuteen sekä homosekaualisuuteen. Tässäkin osui oikeaan ja oli tarpeellista

Huomautan vielä että Koivisto teki julkisen tunnustuksen ja lupasi tehdä parannuksen kaikesta tästä joten kunnes toisin todistetaan uskon hänen parannuksen tehneen. Hänelle rohkaisuksi : Parempi julkinen nuhde kuin salattu rakkaus. sananlaskut 27.

https://www.aamulehti.fi/juttuarkisto/? ... 4803856505

David Owourista ja David Herzogista nousi myös kova poru, kun heitä koeteltiin.Nyt nousee Patrik Tiaisesta, annetaan ajan kulua ja katsotaan muutaman vuoden päästä että miten asiat ovat kehittyneet, varmaa on että juuri niin kuin Raamattu todistaa niin hedelmistä te heidät tunnette ja ei mikään pysy salattuna ikuisesti.

Varmaa myös on, että jokaisen uskovan kannattaa tehdä itselleen selväksi kanta kundaliini käärmevoiman ilmentymiin (eläinäänet ja sätkiminen) ja koetella ja tutkia tätä ilmenemismuotoa niin kauan ja hartaasti että on aivan varma sen lähteestä. Tämä valhevoitelu on mukana ja keskellä erästä profetiaa jonka todella koen tärkeäksi ajassamme:

1994 Richard Smith (lainaus profetiasta):

Tässä yhteydessä koen Pyhän Hengen sanovan selvästi,

`kavahtakaa ihmistekoisia kompromisseja Toronto-ilmiön

käsittelyssä'. Seurakuntaa kohtaa ensisijaisesti hengellinen eikä

kultturellinen tai psykologinen ongelma. Tarvitaan hengellisiä aseita

sen käsittelemiseen.

Tämän neljännen, ja ainoan todella Jumalan tahdossa toimivan ryhmän

rooli oli kaksitahoinen. Ensiksi sen täytyi käyttää sille annettuja

hengellisiä aseita hyökätessään pilvessä olevia henkivaltoja

vastaan. Toiseksi sen tuli auttaa kuntoutumaan niitä kolmen

ensimmäisen ryhmän uskovaisia, jotka olivat loukkaantuneet

pilvessä.
On hyvin valitettavaa, että jotkut uskovaiset heidän täytyy

sivuuttaa, koska he joko kieltäytyvät hoidosta tai ovat niin sekavassa

tilassa, että heitä on mahdoton käsitellä. Kaikki uskovaiset eivät

suinkaan selviydy pilven kohtaamisesta. Jotkut hylkäävät uskonsa,

toiset taas kokevat pysyvän fyysisen ja henkisen vammautumisen.

On joitakin, jotka jopa menettävät henkensä siinä.

https://www.kotipetripaavola.com/nakylo ... sesta.html
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Jukka » 19. Maalis 2017 04:52

Tässä muuta kommentti viimeisimpiin teksteihin:

18.3 klo 09:56 Aamu-Usva kirjoitti:Ihmiset käyttävät käsitteitä niin eri merkityksissä. Jonkun kieli on lyyrisempää ja toinen haluaa aina puhua konkreettisin käsittein. Ensimmäiselle romantiikka voi olla rauhallista aikaa yksin kukkivien omenapuiden katveessa Raamattua lukien, toiselle se on taiteen suuntaus ja kolmannelle seksiä. Sitä termiä sitten käyttää omassa merkityksessään ja käsitteen toisin määrittelevät ymmärtävät väärin.

Ihmettelen kuinka Patric Tiaisen opetus- ja julistustyötä joku uskovainen ryhtyy vielä puolustelemaan ja tukemaan. Aivan lyhyesti voi todeta Patricista, että hänen profetiansa vuodelle 2016 ei pitänyt miltään osin paikkaansa (profetoi vuodenvaihteessa 2015-2016) ja hän jatkaa varoituksista huolimatta uskonsana- ja valtateologian opettamista, ilmestystiedon vastaanottamista, taivaskäyntejään ja kundaliinivoiman jakamista.
Poimin netistä yhden asiaan liittyvän videon. https://www.youtube.com/watch?v=oVpCnODSa1s

18.3 klo 20.04 Kerppo kirjoitti:Patrickin ongelma on se, että hän kantaa epäraamatullista pastorin titteliä, ja puhuu liian isoille ihmismassoille ilman, että hänen opetuksiaan koetellaan julkisesti, sen sijaan, että hän puhuisi pienessä kotiseurakunnassa pienelle ihmismäärälle sen mukaan mitä on Jumalalta saanut, ja hänen opetuksiaan koeteltaisiin niinkuin Raamattu opettaa.

Tiainen ei mielestäni täytä Raamatun kriteerejä vanhimmasta eikä käsittääkseni ole saanut enempää teologista koulutusta kuin mitä jollain kurssilla Keniassa. Hänen tekstinsä ja saarnansa näyttävät olevan suurelta osin lainauksia Kenneth Haginilta ja tämän oppisä E.Kenyonilta, eikä suinkaan Jumalalta saatuja. Tiaisen ei pitäisi opettaa ketään; pienikin tuli sytyttää suuren palon.

30.9.2016 Patrik Tiainen facebook-sivullaan kirjoitti:Uskon ihan oikeasti, että Suomessa on alkamassa (lue: alkanut) herätys. Ihmisten valmius kuulla evankeliumia ja vastata pelastussanomaan antamalla kaikkensa on jotain aivan käsittämätöntä juuri nyt. Ihmisiä tulee uskoon kaduilla ja kokouksissa ympäri maata. Uskon myös, että Jumala on nostamassa JOUKKOA.

Suomessa ei ole alkanut eikä ole käynnissä mitään herätystä. Valheherätys on käynnissä ja se leviää niin pienissä kuin suurissakin seurakunnissa. On seulonnan aika. "Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisut aittaansa, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa" (Luuk. 3:16) "Monet puhdistetaan, kirkastetaan ja koetellaan, mutta jumalattomat pysyvät jumalattomina, eikä yksikään jumalaton ymmärrä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät" (Dan. 12:10) "Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen" (Ilm. 22:11).
Isä on puhdistamassa morsianta Pojalleen. Siitä tässä seulonnassa on kysymys. Hän antaa Pojalleen morsiamen, joka rakastaa ylkäänsä ensimmäisenään ja kaikkenaan.

30.9.2016 Juha kirjoitti:Toivotaan vielä että irtautuu ääriskarismaattisuudesta ja menestysteologiasta.

Tuo on minun ja monen uskovaisen harras toive maassamme, mutta en usko niin tapahtuvan. Toivottavasti olen väärässä.

Jumala olkoon meille uskovaisille armollinen ja jos maamme tuomioita voi vielä peruuttaa tai siirtää niin anotaan Herralta sellaista laupeutta. Tahdon tässä muistuttaa, että Juudan kansa meni jumalattomuudessaan ja Herran halveksimisessa rajan yli minkä yli ei saa mennä, kun "he pilkkasivat Jumalan sanansaattajia ja halveksivat hänen sanaansa ja häpäisivät hänen profeettojansa, kunnes Herran viha hänen kansaansa kohtaan oli kasvanut niin, ettei apua enää ollut. Niin hän (Jumala) toi heidän kimppuunsa kaldealaisten kuninkaan ja surmautti miekalla heidän nuoret miehensä heidän pyhäkössänsä eikä säästänyt nuorukaista eikä neitosta, ei vanhusta eikä harmaapäätä; kaikki hän antoi tämän käsiin" (2.Aik. 36:16-17).
Jukka

ViestiKirjoittaja roosa » 19. Maalis 2017 16:12

Mulla tuli mieleen tuosta uudesta videoklipistä jonka katsoin Patrickista, että onkohan Patrick ottanut tuon vertauskuvan 'Romanttisesta illallisesta Jeesuksen kanssa' yhdestä leffasta?!? :think2: Itsekin olen joskus katsonut pätkän jostain leffasta, jossa Jeesus ja joku nainen illallistivat ravintolassa yhdessä. Oliskohan tullut TV7 kanavalta joskus, telkkarista kuitenkin. Näin ne elokuvat vaikuttavat meidän mielikuviimme.

Kamalaa katseltavaa tuo hoipertelu myös, ihan kuin juovuksissa olevaa ihmistä katselisi. Ei ole Pyhä Henki paikalla.

Tässä Bibelfokuksen sivulla hyvä suomennettu juttu tästä 'hengellisestä humalasta'. Niin pitkä artikkeli, että laitan vain linkin, avaa kuka jaksaa..

Harhaoppi ”holy drunkness" (hengellinen humala)

1. Johdanto

Nyt, kun amerikkalainen julistaja Rodney Howard Browne jälleen vierailee Ruotsissa (marraskuussa 2010), tuntuu tärkeältä tehdä Raamattuun ankkuroitu analyysi siitä, mikä niin voimakkaasti liitetään tähän väärään julistajaan, nimittäin ”holy drunkness” (ruotsiksi: ”andlig fylla/berusning”, suomeksi ”hengellinen humala/päihtyminen). Tämä holy drunkness on olotila, jonka puolestapuhujat tarkoittavat olevan lahja Pyhältä Hengeltä, voimakas kaste Pyhässä Hengessä. Sitä kutsutaan suomeksi tulla päihtyneeksi hengessä. Siis ihminen tulee humalaan Pyhästä Hengestä, kun saa maistaa ”uutta viiniä”, sanotaan. Tämän humalan myötä tulee paljon eri manifestaatioita kuten: hohotus (”pyhä nauru”), hoipertelua, kaatumisia, ryömimisiä, hyppimisiä, vapinoita, sähkövirtoja, halvaantumista muistuttavia olotiloja (englanniksi: ”glued in the spirit/frozen in the spirit”), suu auki töllöttämistä ja hohottamista ja kirkumista, mutta myös mykkyyttä (”dumb in the spirit”), eläinten ääniä, hysteeristä tanssia ja oikeastaan mitä tahansa hullua käytöstä ja kokemuksia, joita voi yhdistää juuri huumattuihin ihmisiin.

Lisää täällä: https://bibelfokus.se/fi/holydrunkness
roosa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 19. Maalis 2017 16:51

Minun kirjoitus taidettiin ymmärtää kannan ottona tämän jonkun minulle tuntemattoman pojan juttuihin. En ota niihin kantaa, koska en ole koskaan poikaa tavannut enkä hänen puhettaan kuunnellut tai tekstejään lukenut. En yleensäkään ole kiinnostunut miettimään tuntemattomia ihmisiä, koska heitä arvioidessaan menee metsään vielä suuremmalla todennäköisyydellä kuin läheisiään arvioidessaan.
Aamu-Usva

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu