Kysymyksiä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja PetriFB » 10. Maalis 2017 15:32

jukka1954 kirjoitti:Tuo Markku Veilo näyttää olevan kuin Leo Mellerin kaksoiskappale. Kumpaisellakin on omat opetuslapsensa ,jotka paistattelevat mestariensa parrasvaloissa ja maksavat heidän sähkölaskunsa. Veilo julistaa "profetaalista sanaa voitelussa" ja saa ilmestystietoa Jumalalta. Näin hän itse on antanut ymmärtää vuosikausia. En suosittele menemistä hänen kokouksiinsa tai kuuntelemaan hänen tallenteitaan. Veilo ei pysy ristin evenkeliumin ytimessä vaan seikkailee sivujuonissa.

Olen aika lailla samaa mieltä Jukan kanssa.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Maalis 2017 20:02

*
Ok kiitos teille! Minulle tuli ajatus että kun puhutaan demonisesta voimasta niin tällä tavalla ajetaan uskovat ulos terveestä uskosta Jeesukseen niin aloin huolestua ja siksi laitoin tämän videon tänne Sanalla koeteltavaksi. :? :?

Kysyn voiko ajaa uskovat tietämättään ulos terveestä uskosta Jeesukseen opettaessaan sitä? Pyhä Henki ilmoittaa että lopunaikana luopuu uskosta Jeesukseen ja lähtee seuraamaan villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

Riivaajien opeista on se demonologia eli demonologinen oppi kun puhutaan demonisesta voimasta ja demonisoidaan niin tällä tavalla moni kuulee ja uskoo mitä se puhuu niin he voi kasvaa ulos uskosta Jeesukseen. Voiko näin...?

Lopunaikana moni luopuu uskosta tietämättään ja lähtee villitseviä henkiä luullen Pyhäksi Hengeksi ja seurataan oppia luullen Raamatun mukaiseksi opiksi mutta itseasiassa se on demonologinen oppi eli riivaajien oppi. Siksi minulle tuli tämä ajatus kun törmäsin tuohon videoon fb:ssa. :wtf: :?

1Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Maalis 2017 12:03

*
Olisi vielä kysyttävää mitä Raamattu tarkoittaa väärällä voitolla?

Kansa kuuntelee mutta ei seuraa profeetan sanaa:

Hes. 33:30 Ja sinä, ihmislapsi! Sinun kansasi lapset puhuvat sinusta seinänvierustoilla ja talojen ovilla ja sanovat keskenään, toinen toisellensa, näin: 'Lähtekää kuulemaan, millainen sana nyt on tullut Herralta.'

31 He tulevat sinun luoksesi joukoittain, istuvat edessäsi minun kansanani ja kuuntelevat sinun sanojasi, mutta he eivät tee niitten mukaan, sillä he osoittavat rakkautta suullansa, mutta heidän sydämensä kulkee väärän voiton perässä. :eh: :?:

32 Ja katso, sinä olet heille kuin rakkauslaulu, kauniisti laulettu ja hyvin soitettu: he sanojasi kyllä kuuntelevat, mutta eivät tee niitten mukaan.

33 Mutta kun se toteutuu - ja katso, se toteutuu - silloin he tulevat tietämään, että heidän keskuudessansa on ollut profeetta."

Kysyn eikö Raamattu väärällä voitolla tarkoita sitä että jätetään Sanalla koettelemisen väliin? Jakeen 31 mukaan he osoittavat rakkautta suullansa, se kuulostaa ulkokultaiselta uskonnollisuudelta joka kunnioittaa Jeesusta vain huulillaan ja pitää sydämensä Jeesuksesta kaukana koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä [Jes. 29:13]. No mitä Raamattu tarkoittaa väärää voittoa? :roll:

Shalom shabbat kaikille tasapuolisesti! :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 13. Maalis 2017 03:37

vaisuliini kirjoitti:*
Olisi vielä kysyttävää mitä Raamattu tarkoittaa väärällä voitolla?

Kansa kuuntelee mutta ei seuraa profeetan sanaa:

Hes. 33:30 Ja sinä, ihmislapsi! Sinun kansasi lapset puhuvat sinusta seinänvierustoilla ja talojen ovilla ja sanovat keskenään, toinen toisellensa, näin: 'Lähtekää kuulemaan, millainen sana nyt on tullut Herralta.'

31 He tulevat sinun luoksesi joukoittain, istuvat edessäsi minun kansanani ja kuuntelevat sinun sanojasi, mutta he eivät tee niitten mukaan, sillä he osoittavat rakkautta suullansa, mutta heidän sydämensä kulkee väärän voiton perässä. :eh: :?:

32 Ja katso, sinä olet heille kuin rakkauslaulu, kauniisti laulettu ja hyvin soitettu: he sanojasi kyllä kuuntelevat, mutta eivät tee niitten mukaan.

33 Mutta kun se toteutuu - ja katso, se toteutuu - silloin he tulevat tietämään, että heidän keskuudessansa on ollut profeetta."

Kysyn eikö Raamattu väärällä voitolla tarkoita sitä että jätetään Sanalla koettelemisen väliin? Jakeen 31 mukaan he osoittavat rakkautta suullansa, se kuulostaa ulkokultaiselta uskonnollisuudelta joka kunnioittaa Jeesusta vain huulillaan ja pitää sydämensä Jeesuksesta kaukana koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä [Jes. 29:13]. No mitä Raamattu tarkoittaa väärää voittoa? :roll:

Shalom shabbat kaikille tasapuolisesti! :pc:

Hei vaisuliini. En ole opettaja, mutta sanon kuinka itse olen tuon raamatunpaikan ymmärtänyt. Tuossa väärästä voitosta puhuttaessa ei kysymys ole koettelemisesta vaan kansan ontumisesta kahdella tiellä. He ja heidän johtajansa ovat teeskentelijöitä; kuuntelevat profeetan kehotuksia elää oikeudenmukaisesti, mutta miettivät sisimmässään pahuutta ja vääryydellä hankittavaa voittoa. Heidän hurskautensa on näytelmää; heihin sopii sana: "Heidän suunsa tavoittelee taivasta, ja heidän kielensä kulkee pitkin maata" (Ps. 73:9). Heidän sydämensä on ahneuden ja taloudellisen voiton sekä vallantavoittelun lumoissa. Alla muutama raamatunkohta joka saattaa "liittyä" profeetta Hesekielin julistukseen ja kertovat tuon ajan hengestä, millaisessa rappiotilassa juutalaiset elivät.

Jer. 6:13 Sillä kaikki, niin pienet kuin suuretkin, pyytävät väärää voittoa, kaikki, niin profeetat kuin papitkin, harjoittavat petosta.

Aam. 6:5 ...sanoen: "Milloin loppuu uusikuu, että saamme myydä viljaa, ja milloin sapatti, että saamme avata jyväaitan, pienentää eefa-mitan ja suurentaa painon ja pettää väärällä vaa'alla..."

Miika 6:11 Olisinko minä puhdas, jos minulla olisi väärä vaaka ja kukkarossa petolliset punnuskivet?

Hesekiel 33:31 Bibliassa: "Ja he tulevat sinun tykös seurakuntaan, ja istuvat sinun edessäs niinkuin minun kansani, ja kuulevat sinun sanas, mutta ei he tee ensinkään sen jälkeen; he tekevät tosin ystävyyttä suullansa, mutta sydämellänsä he seuraavat ahneuttansa."
Jukka

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 13. Maalis 2017 18:04

Vielä tuli tämä mieleen: "Ja katso, sinä olet heille kuin rakkauslaulu, kauniisti laulettu ja hyvin soitettu: he sanojasi kyllä kuuntelevat, mutta eivät tee niitten mukaan."
Hesekiel 33:32
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Jukka » 13. Maalis 2017 20:17

Aamu-Usva kirjoitti:Vielä tuli tämä mieleen: "Ja katso, sinä olet heille kuin rakkauslaulu, kauniisti laulettu ja hyvin soitettu: he sanojasi kyllä kuuntelevat, mutta eivät tee niitten mukaan."
Hesekiel 33:32

Juu, mutta jätin sen pois koska se luki jo vaisuliinilla, jota lainasin (siis tekstiä en vaisuliinia :lol: )
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Maalis 2017 11:17

*
Kiitos Jukka. Siis väärää voittoa ahneudekseen? Ymmärränkö oikein? Eikö se liity nykyajan arkielämään käytännössä? Jumalan lapset ovat väärää voimaa vihaavia miehiä. Niin miten uskovien arkielämään voi liittyä käytännössä? Minä aluksi ajattelin että väärä voitto voi olla hengellinen asia vai materiaalinen asia kuten raha.

2Moos. 18:21 Mutta valitse koko kansasta kelvollisia ja Jumalaa pelkääväisiä, luotettavia ja väärää voittoa vihaavia miehiä, ja aseta ne heille tuhannen, sadan, viidenkymmenen ja kymmenen päämiehiksi.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Maalis 2017 11:12

*
No olen vielä ihmeissäni.... :shock: :? Miksi taas voitelun perään?!? Olen yhä ymmälläni. Missä Raamatun kohdassa sanotaan tai kehotetaan hakemaan voitelua? No kerron mitä eilen illalla seurakunnassa tapahtui. Ja olen vielä ymmälläni siitä. Olo on niinkuin ällikällä lyöty.

Aluksi minä katsoin helluntaiseurakunnan tapahtumaa ja siten silmiini pisti vieras sana 'ICEJ'. Mielenkiinnosta minä ajattelin mennä kuuntelemaan ja ottamaan selvää mitä ICEJ on. Se liittyy Israelin juttuun. Niin ICEJ:n julistustyöntekijä piti luennon. Siten kokouksen päättyessään hän rukoili ja puhui ääneen ja siten puhui kielellä. Huomasin että leuka veti sisään ja oli pelottavaa katsoa sitä. Minulle tuli mieleen manifestaatio.

Siten hän sanoi: 'tulkaa hakemaan voitelua'. Mitäh?!? :wtf: :shock: :? Hän laittoi kiiruusti mikin pois ja juoksi lavalta alas ja laittoi kiiruusti kätensä erään naisen päälle ja siten naisen ruumis oli ikään kuin olisi saanut sähkön. Oli pelottavaa katsoa. :o :wtf: :? Siten laittoi kiiruusti toisen naisen päälle, se käyttäytyi samalla lailla kuin olisi saanut sähkön. Ja siten tuli miehen eteen ja laittoi miehen päälle ja rukoili. Se kesti vielä kunnes mies kaatui hitaasti selälleen. :wtf: :?

Siten minä lähdin pois sieltä. Pastori ja vaimo olivat siellä mukana ja se minua huoletti. Toivottavasti he eivät menisi hakemaan voitelua. Ajaessani mietin että mitä ihmeessä pitää hakea voitelua?!? Meissä pysyy voitelu, sanoo Raamattu. Ei meidän tarvitse hakea uutta voitelua. Me elämme tätä viimeistä aikaa jolloin moni ei tiedä mitä Raamattu opettaa voitelusta.

Pitäisi puhua pastorin kanssa siitä jutusta mutta hän on aina kiireinen mies. Voisitteko muistaa häntä rukouksin? Että hänellä olisi aikaa keskustella kanssani.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Maalis 2017 12:05

*
No en halua julkaistaa hänen nimeään koska en halua että tuomitseminen tapahtuisi näön perusteella. Mutta voitelun juttu huolettaa. Mietin mitä keskustelisin pastorin kanssa siitä voitelun jutusta. :eh:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 18. Maalis 2017 17:56

vaisuliini kirjoitti:*
No en halua julkaistaa hänen nimeään koska en halua että tuomitseminen tapahtuisi näön perusteella. Mutta voitelun juttu huolettaa. Mietin mitä keskustelisin pastorin kanssa siitä voitelun jutusta. :eh:

Meidän oikeutemme ja velvollisuutemme on koetella ja arvioida kokoukset, niiden tapahtumat ja niissä puhuvat. Jos tätä Raamatun selvää kehotusta olisi noudatettu niin monista eksytyksistä ja väärien oppien levittäjistä olisimme varjeltuneet. Tässä taustalla on sellainen väärä opetus, jolla on varoitettu ja peloteltu arvostelemasta puhujia, koska se mukamas on tuomitsemista ja hengen tulen sammuttamista. Asia on kuitenkin aivan päinvastoin. Meidän tulee totella Herraa ja pelätä Häntä, ei ihmisiä. Herra on käskenyt arvioimaan ja koettelemaan ja niin tehkäämme, tulkoon sitten osaksemme kiitosta tai tuomiota ihmisten taholta.

Julistajan, joka tekee rehellisesti Herran työtä, ei tarvitse pelätä puheittensa ja tekojensa julkituomista, arvostelemista ja koettelemista, koska elää valkeudessa.

Alkutekstissä sanat koetella (dokimadzoo) ja arvostella (diakrinoo) ovat puhuttelevia. Lyhyesti niistä sen verran, että dokimadzoo ilmaisee ajatuksen pahan poistamisesta ja hyvän esille tuomisesta. Tämän koettelemisen läpi käynyt on joko dokimos -koetuksen kestänyt, mieluinen tai akokimos -koetuksen kestämätön, kelvoton.
Diakrinoo muodostuu etuliitteestä dia -kautta, läpi ja krinoo -tuomita. Aivan näin yksiselitteinen tuota termiä ei voida kääntää, mutta arvostelu on tutkittavan asian tuomitsemista arvioimalla sitä. Vertaa esimerkiksi kohtiin: " Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio" (Joh.7:24), "kaikki (profetoivat) paljastaisivat hänet ja kaikki langettaisivat hänestä tuomion" (1.Kor. 14:24) "Onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella" (1.Kor. 5:12).

Sitten vähän tuosta ICEJ:n toiminnasta (ICEJ=Jerusalemin kansainvälinen kristillinen suurlähetystö). Tämä järjestö on ajautunut vuosien saatossa opillisesti yhä epäterveempään suuntaan. ICEJ julkaisee lehteä Sana Jerusalemista. ICEJ:n 'pääjohtaja' on saksalainen fyysikko Jurgen Buhler, menestysteologi, joka on tehnyt vuosien ajan yhteistyötä menestysteologien, uusapostolien ja New Age-oppeja kannattavien kanssa. ICEJ:n kansainvälinen johtaja on Juha Ketola ja Suomen osaston toimitusjohtaja Kari Niemi. Näiden suomalaisten johtajien täytyy tietää esim. Reinhard Bonnken, Bill Johnsonin, Arto Hämäläisen, Cindy Jakobconin ym harhaoppisuudesta, mutta silti kutsuvat/hyväksyvät heitä pääpuhujiksi tilaisuuksiinsa. Koko ICEJ on ajautunut surulliseen tilaan. Olen ollut järjestön toiminnassa mukana ja kannattanut sitä vielä 2000-luvun alussa, mutta nyt sen kannattajat ja sen vaikeuksista vaikenevat joutuvat osallisiksi sen levittämään eksytykseen.
Jukka

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu