Aamu-Usva kirjoitti:Onko näissä Raamatun kohdissa siis vastaus siihen, miten yhteiskunnan tulisi suhtautua homoseksuaalisuuteen? Tuossa yhdessä jakeessa sanotaan, että homoseksuaalisuuden harjoittajat ovat ansainneet kuoleman, mutta niinpä kai me kaikki olemme teoillamme kuoleman ansainneet, mutta Jeesus on kuollut meidän syntiemme tähden.
Raamatussa sanotaan melko selvästi, että uskovien ei tule harjoittaa homoseksuaalisuutta, mutta me elämme maailmassa, jossa sellaista kuitenkin esiintyy, kuten myös kaikenlaista muuta syntiä: juoppoutta, mässäilyä, valehtelemista, kadehtimista. Tuleeko uskovien suhtautua synnissä eläviin uskosta osattomiin yleensäkin paheksuen?
Jos joku lakkaa harjoittamasta homoseksuaalisuutta yhteiskunnan tai uskovien osoittaman paheksunnan vuoksi, niin tekeekö se hänestä jotenkin paremman ihmisen Jumalan edessä?
Minä en ihan oikeasti tiedä, miten suhtautua tähän asiaan. Minusta ei tunnu oikealta tuomita korkealta ja kovaa, koska itsekin olen kaikenlaista syntiä tehnyt. Negatiivista suhtautumista on entisestään vaikeuttanut yhden ihanan uskonveljen taistelu tämän asian kanssaHaluaisin voida sanoa tuolle vielä niin nuorelle miehelle, että ei mitään hätää, että Jumala kyllä hyväksyy hänet juuri sellaisena kuin hän on. Minusta tuntuu, että hän hajoaa jotenkin sisäisesti koko ajan pahemmin. Ja hän on todella elävässä uskossa; ei mikään uskonnollinen tapakristitty.
Olen uskonelämässäni monen asian kanssa ollut kovalla kannalla, kunnes nuo asiat ovat tulleet lähelle; niin lähelle, ettei niihin olekaan enää voinut suhtautua persoonattomina asioina. Asiat ovat muuttuneet ihmiskohtaloiksi, ihmisten taisteluiksi tässä pahassa maailmassa. Kenen synteihin minä olen kelvollinen puuttumaan yleensäkin?
Täsmälleen samoja asioita olen miettinyt. Siis miten suhtautua siihen, että kaikenlainen synti on yhteiskunnassamme hyväksyttyä. Meillähän on oikein lailliset juottolatkin juomareita varten, joten olemmeko tuomitsemassa ja vaatimassa niidenkin lopettamista samalla tavalla kuin homouden hävittämistä keskuudestamme?