vaisuliini kirjoitti:*
Tällainen uskon ja kasteen julistaminen ei ollut alkuseurakunnalle lainkaan ristiriitaista tai ongelmallista, vaan pikemminkin hyvin luonnollista ja itsestäänselvää.
Meillä on tässä ongelma jota alkuseurakunnalla ei ollut ja se ongelma on kirkon yleisesti harjoittama vauvakaste. Mielestäni me emme saa painostaa tai vaatia uskoon tulleita menemään kasteelle ennen kuin he itse tahtovat, jos heidät on kastettu vauvana. Heistä harvat ovat samassa tilanteessa kuin Aamu-Usva, jota ei oltu kastettu vauvana, ja näin ollen heidän täytyy päästä selkeään ymmärrykseen siitä, että vauvakasteessa ei täyttyneet kasteelle asetetut vaatimukset.
Alkuseurakunnassa ei apostolien tai vanhimmiston tarvinnut ratkaista vauvakasteasiaa, koska yhtään uskoon tullutta ei oltu vauvana kastettu. Siksi jokainen uskoon tullut voitiin kastaa ilman tällaista ongelmaa johon me olemme nyt vuosisatojen saatossa ajautuneet kirkollisen tradition tähden.
Minulla oli aika rankka keskiviikkopäivä enkä kotiin päästyäni tämän enempää jaksa asiasta lausua. Kysymykseesi vaisuliini vastaan, että en ole luterilainen enkä kuulu muihinkaan muuhunkaan ihmisten perustamaan kirkkokuntaan tai uskonsuuntaan; Jumalan seurakuntaan Karjalohjalla kuulun, koska tulin uskoon 1971. Minut kastetiin vedessä 1973. Mitäs vielä tähän kirjoittaisin? Niin, Herra on ollut armollinen ja uskollinen ja olen säilynyt uskossa ja Herran omana.