Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 17. Marras 2016 21:36

*
Kyllä on suloinen hauveli. Ei minua pelottanut katsoa enää mutta livessä on vähän pelätä jos koira tulee kohtaamaan minua. Hämärä muistikuva jää jäljelle mitä muistan jotain siitä koirasta kun sinä pimeänä iltana lapsena menin tietämättä johonkin firman varastoon ja yhtäkkiä vahtikoira siis saksanpaimenkoira ilmestyi tyhjästä ja hyökkäsi minua mutta olin aidan toisella puolen ja olin lähellä aitaa. Jähmetyin paikalle ja katsoin miten silmittömän vihainen se oli ja se haukkui kovasti.

Siten autoprojektiin liittyvä juttu vei erään mukavantuntuisen miehen maalaistaloon. Hän halusi myös esittää projektia meille navetan sisällä ja siten käännyin ja jähmetyin paikalle kun sama koira siis saksanpaimenkoira ilmestyi ovesta sisään. Se mukavantuntuinen mies huomasi ja käski koiraa menemään pois. Se totteli ja meni ulos. Minua pelotti tulla ulos heidän kanssa. Meitä oli minä, mieheni ja mieskaveri. Siten me olimme ulkona. Mies käski koiraa juoksemaan kauemmas. Koira totteli ja meni juoksemaan kauemmas. Vielä mies käski juoksemaan liian kauemmas ja se totteli. Minulle tuli turvallinen olo tuosta miehestä johtuen. Mies ei puhunut mitään ja taisi ajatella että tämä on arka asia minulle. Menimme autoon kun koira oli liian kauemalla. Se pysyi siinä kun lähdimme sieltä pois.

Ehkä tästä traumaattisesta asiasta ei voi koskaan toipua milloinkaan kuin elää tämän asian kanssa loppuun asti. Koska olen yrittänyt voittaa sen pois mutta en onnistunut, jo muutaman kerran.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Marras 2016 18:10

vaisuliini kirjoitti:*
Kyllä on suloinen hauveli. Ei minua pelottanut katsoa enää mutta livessä on vähän pelätä jos koira tulee kohtaamaan minua. Hämärä muistikuva jää jäljelle mitä muistan jotain siitä koirasta kun sinä pimeänä iltana lapsena menin tietämättä johonkin firman varastoon ja yhtäkkiä vahtikoira siis saksanpaimenkoira ilmestyi tyhjästä ja hyökkäsi minua mutta olin aidan toisella puolen ja olin lähellä aitaa. Jähmetyin paikalle ja katsoin miten silmittömän vihainen se oli ja se haukkui kovasti.

Siten autoprojektiin liittyvä juttu vei erään mukavantuntuisen miehen maalaistaloon. Hän halusi myös esittää projektia meille navetan sisällä ja siten käännyin ja jähmetyin paikalle kun sama koira siis saksanpaimenkoira ilmestyi ovesta sisään. Se mukavantuntuinen mies huomasi ja käski koiraa menemään pois. Se totteli ja meni ulos. Minua pelotti tulla ulos heidän kanssa. Meitä oli minä, mieheni ja mieskaveri. Siten me olimme ulkona. Mies käski koiraa juoksemaan kauemmas. Koira totteli ja meni juoksemaan kauemmas. Vielä mies käski juoksemaan liian kauemmas ja se totteli. Minulle tuli turvallinen olo tuosta miehestä johtuen. Mies ei puhunut mitään ja taisi ajatella että tämä on arka asia minulle. Menimme autoon kun koira oli liian kauemalla. Se pysyi siinä kun lähdimme sieltä pois.

Ehkä tästä traumaattisesta asiasta ei voi koskaan toipua milloinkaan kuin elää tämän asian kanssa loppuun asti. Koska olen yrittänyt voittaa sen pois mutta en onnistunut, jo muutaman kerran.

No miksi menin sinne varastoon, se varmaan ihmetyttää lukijoita niin sinä iltana olin kävelemässä metsässä ja huomasin että alkoi tulla pimeää, en voinut kääntyä ja mennä takaisin kotiin koska sinne on monta kilometriä... Katsoin soratien toisella puolella ja tuumin olisiko tuossa kaupunki katulamppuineen. Päätin kävellä sinne. Siten tuli puinen silta johon astuin ja se tuntui puulautalta ja mietin mikä tämä on.

Menin sillan reunaan ja huomasin että siinä ei ollut suoja-aitta, kuten yleensä sillalla on. Yritin katsoa sillan toiseen puoleen mutta se oli täysin pimeää. En ollut varma oliko se puro vai mikä lienee. Jatkoin kävelemistä ja siten tuli junakiskot joiden yli kävelin ja siten edellä oli vanha juna-asema joka ei ollut valaistunut. Kävelin sen ohi ja huomasin että jonkun firman varastotilan lamppu oli päällä. Ajattelin jos menen sinne nukkumaan ja aamulla voin mennä kotiin.

Siten etsin varastotilan aidan oven jonka kautta voisin päästä sisään ja olin aika lähellä aitaa niin vahtikoira kävi kimppuun. Säikähdyksellä selvisin ja ajattelin että minulla ei ollut vaihtoehtoa kuin palata takaisin kotiin. Ylitin junakiskot ja oudon puusillan ja siten kävelin pimeässä hapuilemalla ja se tuntui ikuiselta pimeässä metsässä. Rukoilin että löytäisin tien kotiin ja siten soratien päässä alkoi vähitellen valaistaa koska siellä on katulamppuja. Ilahduin ja juoksin sinne. Siten menin kotiin. Äiti oli siellä eikä hän osannut arvata mitä olin puuhaillut.

Mukavaa ja siunattua perjantain jatkoa!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Marras 2016 00:57

*

Väkevä evankeliumi :thumbup:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 19. Marras 2016 12:45

Olen kuunnellut Jan Boshoffia fb-ystävyyden myötä jo vuosia. Välillä oikein hyvää sanaa ja hän tekee ihania tauluja :hugehug:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Jukka » 19. Marras 2016 22:32

Kuuntelehan tarkasti, mitä tuo mies puhuu ja opettaa tuossa pätkässä. Poimin tähän vielä toisenkin videopätkän hänen julistuksestaan. Hän vääristää raitista evankeliumia; paljon jää ihmisen tehtäväksi jotta perille pääsisi mikäli tuon hänen evankeliuminsa ottaa vastaan. En juuri nyt voi (=ehdi) enempää asiasta kirjoittaa, kun käyn samanaikaisesti erään (ainakin vielä) anteeksiantamuksesta osattoman kanssa tekstiviestein keskustelua.

https://www.youtube.com/watch?v=zOwLeh8iaVE

Hyvää ja turvallista pian alkavaa sunnuntaipäivää ja uutta viikkoa sinulle vaisuliini. Samoin kaikille muillekin tätä foorumia lukeville.
Jukka

ViestiKirjoittaja Iustus » 20. Marras 2016 00:49

Eihän tuossa ollut lainkaan evankeliumia. Pelkkää lakia.
Iustus

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Marras 2016 10:23

*
Huomenta Iustus, ok... Sopisiko kysyä mitä väkevän evankeliumi ja korvasyyhy evankeliumi (=valhe-evankeliumi) on?

Minusta väkevä evankeliumi on tällainen:

Kun kuunnellaan suoraa ja puhdasta Ristin evankeliumia niin liha alkaa vieroksua ja oireilla, mikäli tarkoittaa, että erkaantuu mielen uudistamisen kanssa tästä maailmasta ja valhe-evankeliumista, joka ei aiheuta mitään lihan vieroksuvia oireita.

Raamatun mukaan ei enää kärsi kuulemasta tervettä oppia, joka aiheuttaa normaalisti vieroksuvia oireita. Sana on miekka, joka tunkeutuu lävitse, se tekee vieroksuvia oireita. Se erottaa ja tuomitsee sydämen ajatukset ja aikeet. Se syntyy vieroksuvia oireita kärsiäkseen, niin Sana puhdistaa (Joh. 15:3)

2Tim. 4:3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.

Korvasyyhy evankeliumi (=valhe-evankeliumi) on tällainen:

Opetus tapahtuu verkostoitumalla valheelliseen sekoitukseen Sanan totuuden ohella, se voi hämärtää näkökyvyn ja johtaa luopumaan Raamatun mukaisesta uskosta Jeesukseen.

Valhe sokeuttaa ja johtaa luopumaan terveestä uskosta ennen Jeesuksen tulemusta. Se on, niinkuin juovuttava päihde, joka turruttaa aistit, sekä hämärtää näkökyvyn. Edes pieni valhe voi heikentää näkökyvyn, jos hyväksyy sitä, jota puolustaa ja vastustaa totuudessa kulkevia uskovia jotka haluavat hengen sävyssä oikaista totuuden mukaiseen suuntaan.

-------------------------------------

Toinen juttu vielä...

Rehellisesti sanottuna en yhtään ymmärrä vastustaneita ja puolustaneita uskovia. Eikö ole tärkeä tutkia itsensä, pohjautuuko usko Raamatun opetukseen ja onko meillä Raamatun mukainen usko, eli löytäneekö Kristus uskoa, kun Hän tulee maan päälle?!?

Eikö ole tärkeää se tervehenkisesti Kristuksessa ojentautuminen Sanan totuuden mukaisesti ja Sanan totuudessa pysyminen, sillä Raamattu puhuu lopunajalla tapahtuvasta uskosta luopumisesta, jonka seurauksena ihminen luulee yhä uskovansa Herraan Jeesukseen, vaikka todellisuudessa hän on luopunut Jumalan sanan totuudesta ja eksynyt uskomaan villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja?!?

No eilisiltana siis ennen nukkumaanmenoa luin Raamattua ja siten pari kohtaa pisti silmiini, ikäänkuin Jumala olisi pysähtynyt ja puhunut minulle niiden kautta. Taidan laittaa ne kohdat tänne. Varmaan ne puhuttaa myös sinua kuten minua eilisiltana...

Kuuliaisuus Kristuksen Sanalle:

1Joh. 2:3 Siitä me tiedämme tuntevamme hänet, että pidämme hänen käskynsä.

4 Joka sanoo tuntevansa hänet mutta ei pidä hänen käskyjään, on valehtelija, eikä totuus ole hänessä. RK

Menen tänään jumalanpalvelukokoukseen. Kiitos samoin, hyvää ja turvallista pian alkavaa sunnuntaipäivää ja uutta viikkoa sinulle Iustus ja miksei myös kaikille kans!

:pc:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 20. Marras 2016 13:41

Kommentoin nyt hiukan tuon julistajan ”evankeliumia”. Lihavoitu poimittu laittamasi linkin puheesta ja sen alla kommenttini ilman korostuksia

Jos me kuuntelemme totuutta ja teemme sen, me toteutamme sitä, silloin se vapauttaa meidät...

Tuo kuullostaa äkkiseltään oikealta ja terveeltä julistukselta, mutta ei sitä ole. On totta, että totuutta ei voida erottaa Jeesuksesta ja terveestä evankeliumin sanasta, mutta se ei kulje koskaan ”yksin edellä”. Raamatun ilmoituksessa totuus kulkee käsi kädessä armon kanssa ja siinäkin ”armo askeleen edellä” (se mainitaan näistä aina ensimmäisenä). Laki annettiin Mooseksen kautta, armo ja totuus tuli Jeesuksen Kristuksen kautta (Joh. 1:17). Kirjeetkin alkavat armon ja rauhan julistuksella. Armo teille ja rauha (1.Kor.1:3, 2.Kor.1:2, Gal. 1:3 jne). Totuutta ja rauhaa ei voida erottaa evankeliumin armosta, kuten ei syntien anteeksiantamustakaan. Ne kaikki ovat Jeesuksessa meille annettuja eikä Jeesusta voida jakaa osiin ja niistä ottaa vain jokin pala, kuten tässä tarjotaan totuutta. Totuus -irroitettuna Jumalan armosta ja rakkaudesta- musertaa ja tappaa eikä suinkaan vapauta. Evankeliumin etunenässä kulkee armon airut.

Seurakunnat eivät saarnaa Jeesuksen sanoja...

Nämä pitävät vain neljää evankelimia Jumalan sanana, ei esim. Paavalin kirjeitä, vaikka niitä sopivissa kohdin lainaavatkin. Myöhemmin puhuja kehottaakin lukemaan evankeliumeja, ei koko Raamattua.

He ovat syntisiä, jotka eivät ole tehneet parannusta...

Heidän oppinsa mukaan parannuksen tehneet eivät enää ole syntisiä. Raamattu opettaa kuitenkin, että jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksymme ja juuri silloin totuus ei ole meissä (1.Jos. 1:8, uskovaisille kirjoitettua opetusta).

Puhdista itsesi kaikesta epäpyhästä...

Puhdistustyö jätetään syntisen itsensä tehtäväksi, mutta se on tehtävä josta yksikään uskovainen ei selviydy. Ei Jumala sellaista vaadikaan, mutta nämä lain opettajat saavat Jumalan näyttämään orjavoudilta esittämällä Hänen sanastaan yksittäisiä, konteksistaan irroitettuja kohtia. Paavali kirjoitti näistä lainopettajista, että he eivät ymmärrä mitä puhuvat ja varmaksi väittävät (1.Tim.1:7) ja puuskahtipa jopa, että ”kunpa aivan silpoisivat itsensä, nuo teidän kiihoittajanne!” (Gal. 5:12).

Tuon miehen julistus ei ole armon evankeliumin julistusta. Jeesuksen ristin rinnalle hän nostaa omien tekojen välttämättömyyden voidaksemme pelastua. Tuolla tiellä saavutetaan korkeintaan omavanhurskauden antama valherauha. Tällä videolla ei Jeesuksen ristin evankeliumia edes mainittu.

Älkäämme antako ”toisen evankeliumin” saarnaajien eksyttää meitä pois Kristuksen evankeliumista. Totuus on Jeesuksen Kristuksen persoonassa. ”Minä olen totuus!” Tie kaikkien jumalallisten asioiden oppimiseen ja omistamiseen kulkee Jumalan armon poluilla, joka ”on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille, ja [tämä armo] kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa” (Tiit. 2:11-12). Kaiken perusta on siis Jumalan armotyö Kristuksessa, jossa saamme levätä ja josta levosta käsin kasvaa Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa (2.Piet. 3:18).
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Marras 2016 23:18

*
Kiitos Jukka. En tiedä kuka mies tuossa videossa on. Sadutko tietämään kuka hän on?
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Marras 2016 23:24

*
Tämä on Mel Gibsonin ohjaama kristillinen elokuva. Tositarina miehestä, joka vakaumuksensa tähden kieltäytyi ottamasta asetta. Haki taistelukentältä pois yli 50 haavoittunutta rukoillen: Herra, anna minun tuoda vielä yksi.

Se kertoo miehestä, joka aseettomana pelasti 75 sotilasta yhden päivän aikana. Hänen rukouksensa oli: Please Lord, help me get one more. Rakkaus on yksi voimakkaimmista aseista.

Image

Tässä on pätkävideo tositarinaan perustuvasta leffasta.
https://www.facebook.com/HacksawRidge/videos/1192947190795244/

Tässä on aamulehti palsta.
https://www.aamulehti.fi/kulttuuri/elokuva-arvio-nain-intensiivista-sotaelokuvaa-ei-ole-ennen-nahty-hacksaw-ridge-on-nerokas-ansa-24074322/

Aion katsoa sitä huomenna jos Herra suo. Kuulemma tosi hyvä leffa. :good2:
Viimeksi muokannut vaisuliini päivämäärä 21. Marras 2016 12:17, muokattu yhteensä 1 kerran
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu