Kysymyksiä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 17. Marras 2016 21:42

*
Voisiko joku selittää mitä tämä tarkoittaa? Se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman? :wtf: :?

Matt. 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Iustus » 17. Marras 2016 22:43

Pienimpien käskyjen purkaminen on oikeasta opetuksesta poikkeamista, mutta tällaisissa "pienissä asioissa" väärin opettaminen ei sulje opettajaa pelastuksen ulkopuolelle.
Iustus

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 17. Marras 2016 22:56

*
Ok kiitos, lohdullista että pääsee Jumalan valtakuntaan ja pelastuu vaikka on opettanut niitä pieniä asioita väärin. Aluksi mietin Kristuksen evankeliumia siis pelastussanomaa jos julistetaan esim. 0,01% siitä sanomalla esim. 'Jeesus rakastaa sinua', on taivasten valtakunnassa pienimmäksi mihinkään taivaissa. Tällaisen käsityksen sain aluksi niin siksi kysyin varmuuden vuoksi mitä tämä tarkoittaa. Kiitos kun selitit! :thumbup:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 17. Marras 2016 23:05

Mä olen miettinyt tätä kysymystä mitä tunnutaan jokaisessa (jopa sellaisessakin paikassa missä Jumalaa ei oikeasti edes ole) uskottavan..Että jos tapahtuu jotain mikä on TYNPEÄÄ..esimerkiksi auto hajoaa,työpaikka lähtee,töitä liikaa,nainen käy hankalaksi (tai mies) joku ei saa kumppania, joku on rahapulassa..jne..lista loputon..Sille koetetetaan väkisin etsiä joku "Jumalainen" selitys, ja kertoa että Jumala jotenkin "aiheuttaa" nämä jutut ja on säätänyt ne ihmisen osaksi.. Olen joutunut katsomaan tätä asiaa ATEISTIN näkökulmasta vaikka en ateisti olekaan ja olen löytänyt mielestäni seltitysen joka on tieteellinen.. Nämä tilanteet joita täällä tapahtuu, saattaa olla 100% ihmisten aikaansaannosta.. Ihmisen vapaa tahto,himot jotka jylläävät eikareissa 100% täböllä, luovat tilanteita etä maailmassa on TYNPEÄÄ niin paljon..Liian monessa paikkaa koetetaan sanoa ikään kuin rivien välistä.."Se on Jumalan tahto suhteesi - HAJOA SIIHEN Läjä"..
pehmytpusu777

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Marras 2016 09:54

*
Eilen jäin miettimään mitä tuo kohta tarkoittaa. Tiedän toisen Jes. 61:1 kohdan jota ymmärrän paremmin mutta tuota en ymmärrä vielä.

Matt. 11:5 sokeat saavat näkönsä, ja rammat kävelevät, pitaliset puhdistuvat, ja kuurot kuulevat, ja kuolleet herätetään, ja köyhille julistetaan evankeliumia.

Vainko köyhille? Miksi? :eh:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jes. 61:1 Herran, Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan ilosanomaa nöyrille, lähettänyt minut sitomaan särjettyjä sydämiä, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kirvoitusta,

Tuota Jes. 61:1 kohtaa ymmärrän paremmin koska ylpeitä Jumala on vastaan mutta antaa vain nöyrille armoa joka on kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi kaikkeen totuuteen ja Kristuksen sisäiseen tuntemiseen. Ylpeät toimivat ihmisviisauden varassa eikä tällä tavalla voi oppia tuntemaan Jumalaa ja käyttävät pään järjestelmiä jotka nostaa Jumalan sisäistä tuntemista vastaan.

4:6 Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon."

Ef. 1:8 Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi,

2Kor. 1:12 Sillä meidän kerskauksemme on tämä: meidän omantuntomme todistus siitä, että me maailmassa ja varsinkin teidän luonanne olemme vaeltaneet Jumalan pyhyydessä ja puhtaudessa, emme lihallisessa viisaudessa, vaan Jumalan armossa.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 18. Marras 2016 11:36

vaisuliini kirjoitti:*
Eilen jäin miettimään mitä tuo kohta tarkoittaa. Tiedän toisen Jes. 61:1 kohdan jota ymmärrän paremmin mutta tuota en ymmärrä vielä.

Matt. 11:5 sokeat saavat näkönsä, ja rammat kävelevät, pitaliset puhdistuvat, ja kuurot kuulevat, ja kuolleet herätetään, ja köyhille julistetaan evankeliumia.

Vainko köyhille? Miksi? :eh:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jes. 61:1 Herran, Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan ilosanomaa nöyrille, lähettänyt minut sitomaan särjettyjä sydämiä, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kirvoitusta,

Tuota Jes. 61:1 kohtaa ymmärrän paremmin koska ylpeitä Jumala on vastaan mutta antaa vain nöyrille armoa joka on kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi kaikkeen totuuteen ja Kristuksen sisäiseen tuntemiseen. Ylpeät toimivat ihmisviisauden varassa eikä tällä tavalla voi oppia tuntemaan Jumalaa ja käyttävät pään järjestelmiä jotka nostaa Jumalan sisäistä tuntemista vastaan.

4:6 Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon."

Ef. 1:8 Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi,

2Kor. 1:12 Sillä meidän kerskauksemme on tämä: meidän omantuntomme todistus siitä, että me maailmassa ja varsinkin teidän luonanne olemme vaeltaneet Jumalan pyhyydessä ja puhtaudessa, emme lihallisessa viisaudessa, vaan Jumalan armossa.

UT:ssa köyhällä ei suinkaan tarkoiteta vain ajallista ja aineellista köyhyyttä (kuten ei rikkaalla vastaavasti vain aineellista rikkautta) vaikka sanat käsittävät usein myös nämä "fyysiset puolet". Raamatun terminologiassa köyhyydessä on kysymys enemmänkin ihmisen henkisestä köyhyydestä ja avuttomuudesta. Jeesus opetti, että "autuaita ovat hengessä (hengellisesti) köyhät". Ihminen voi olla täynnä itseään vaikka ei omistaisi juuri mitään. Tällainen omillaan toimeen tuleva ja itseensä luottava rikas ei saa mitään Jumalalta (eikä hän sokeudessaan koe mitään tarvitsevansakaan). Köyhä sen sijaan ymmärtää olevansa rutiköyhä Jumalan edessä ja turvaa Hänen armoon ja laupeuteen (ja on autuas, olkoon ajallista varakkuutta ja terveyttä tahi ei). Tästä köyhyydestä ja rikkaudesta sanotaan: "Nälkäiset (hengessä köyhät) hän on täyttänyt hyvyyksillä, ja rikkaat (omavanhurskaat) hän on lähettänyt tyhjinä pois" (1:53).

Laodikean seurakunta oli langennut tuohon omavanhurskauden syntiin, joka sokaisi heidän sydämen silmät. He sanoivat: "Minä olen rikas enkä mitään tarvitse." Tämä vaara väijyy meitä uskovia vähän joka puun takana. "Joka luulee seisovansa, katsokoon ettei lankea." Psalmistalla oli oikea sydämen asenne Herran edessä. "Minä olen kurja ja köyhä; Jumala, riennä minun tyköni. Sinä olet minun apuni ja vapauttajani; Herra, älä viivy" (Ps. 70:5).
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Marras 2016 12:53

*
Kiitoksia Jukka. Nyt ymmärrän. Missä Raamatun kohdassa "He sanoivat: "Minä olen rikas enkä mitään tarvitse." on? Haluaisin lukea sen itse. Mietin kun henkinen rikkaus vie pois tarkan näkökyvyn jolla voisi nähdä ja ymmärtäisi tarvitsevansa Vapahtajan omaan elämään. Henkinen köyhyys säilyttää tarkan näkökyvyn nähdäkseen ja ymmärtääkseen että tarvitsee kyllä Vapahtajan omaan elämään. Kiitos vielä kerran Jukka :)
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 18. Marras 2016 16:15

"Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston (Ilm.3:17)."
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Marras 2016 16:34

*
Kiitos Aamu-Usva :)
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 19. Marras 2016 13:11

:hugehug:
Aamu-Usva

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu