Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Masa » 12. Syys 2011 17:24

Lumina* kirjoitti:Kiinnostaa varmaan kiviäkin :) mutta oltiin tosiaan Katinkullassa miehen ja parin pikkuflikan kans pikku lomalla.Oli mulle synttäri lahja tää reissu.Tosi hieno paikka ja lähti olla etten ostanu osaketta kun jouduttiin siellä semmoseen palaveriin vaikka ei oltu kutsua saatukkaan.Soittivat vaan kesken menomatkan että olisiko kiinnostusta kuunnella tunnin kestävä informaatio ...(millä nimellä lie niitä nyt kutsutaan) kuitenkin kauppasivat osakkeita...mua kiinnosti tosi paljon ja myös miestä, mutta hän suksi puihin viime metreillä,kolmen ja puolen tunnin väännön jälkeen...pikkasen jäi harmittamaan :) Onko kenellään kokemusta näistä holiday clubin osakkeista??

Mitä olen kuullut kokemuksia lomaosakkeista jokainen on katunut jälkeenpäin ostosta.
Masa

ViestiKirjoittaja Lumina* » 12. Syys 2011 17:41

Ahaa...no mä jo mietinkin että pitäisköhän täs nyt sanoa kiitos Herralle, että varjeli loma osakkeilta.Kyllä ne puhua osaa vaikka ei se hinta päätä huimannu...tais olla joku koira haudattuna :?

Mä jo ajattelin että olis voinu järjestää vaikka foorumitapaamisiakin siinä sivus ympäri Suomen,sitten kun tuo ukko tulee uskoon Kiitos Herralle! ...tulee se :)
Lumina*

ViestiKirjoittaja Lumina* » 12. Syys 2011 17:45

Tai pitäis kai sanoa että sitten kun uudistuu..siitä on kakskyt vuotta kun teki uskonratkaisun.
Lumina*

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Syys 2011 16:07

Morotus!

Minä sain emailitse uskonsisarelta tuon ihanan "filmin" joka on tositarina.
Äsken katsoin sitä ja tuntui virkistyttävältä kun katsoin tuota. Niin ajattelen laittaa tänne myös jos joku olisi virkistyksen tarpees...

https://www.tv7.fi/vod/player.html;jses ... E?id=11794

Häivähdys ikuisuutta - Ian McCormackin tarina

Saapi toki kommentoida...
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja PetriFB » 08. Marras 2011 14:06

Rauhaa kaikille. Olen ollut työkokeilussa kolmatta viikkoa, siksi en myöskään ole kovin paljoa tänne viime aikoina kirjoitellut. Olen käynyt kyllä lähes päivittäin lukemassa foorumia. Täytyypi koitella myös kirjoitella jotakin. Minulla on myös menossa uusi kirjoitus sivulleni, jonka nimi on: Uskovassa ei voi asua riivaajia. Kun saan kirjoituksen valmiiksi, niin laitan sen myös linkiksi tänne.

Image
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja Maria » 08. Marras 2011 20:31

Image Minäkin tulin moikkaan kanssa ja olen ollut veto poissa, kun ensin olin sairaana pitkään ennenkuin hain lääkekuurin ja tuntuu etten oikein ole vieläkään toipunut kunnolla. Ja tämä harmaa ja pimeä jotenkin tuo alakuloisuutta jo muutenkin. :think2:

Jään mielenkiinnolla odottamaan sinun Petri veli kirjoitustasi;
Uskovassa ei voi asua riivaajia.
Siitä on niin paljon vääntöä kun seuraa ja kuuntelee uskovia...

Koiran kanssa siinä just koitettiin käydä lenkillä, kun nuorimmaiseni on veljellään, niin mun on pystyttävä käyttään koiraa lenkillä, kun on opetettu ja kun se ei tee asiaansa pihaan. Mutta poika ehkä jo huomenna kotiutuu, niin sit ei mun ole pakko aina lähtee, kun toi selkä ja vasen jalka meinaa irtisanoa yhteistyö sopimuksen aina ajoittain. ;)

Tuetaan ja rohkaistaan toinen toistamme ja pysytään Totuudessa ja Jeesus kanssanne siunaten teitä kaikkia!! :thumb: :hearts:
Maria

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 09. Marras 2011 09:18

Rauhaa!

Minäkin ajattelin kommentoida ketjun jatkoksi. Käyn kyllä ajoittain lukemassa kirjoituksia, mutta juuri tämä aika vuodesta, joka on pimeä saa aikaan minussa olon vähän vetämättömäksi. Valo vaikuttaa vireystilaan kummasti monilla ihmisillä. Tähän onkin olemassa fysiologiset syyt pohjoisella pallonpuoliskolla; esim. D-vitamiinin puute. Ns. kaamosväsymystä ilmenee useimmilla. Lääketieteessä mielellään puhutaan kaamosmasennuksesta ja karkeasti tiivistäen aletaan syöttää väsymystä valittaville masennuslääkkeitä, jotka eivät tässä 'normaalissa' vuodenaikaan liittyvässä olotilassa välttämättä auta muutoin kuin lumevaikutuksella. Vähättelemättä kuitenkaan oikeasta depressiosta kärsiviä lähimmäisiä, suosittelen väsymystä poteville D-vitamiinilisää ainakin vuoden pimeimpään aikaan. Minä hyödyn siitä ainakin jonkin verran. Liikunta ja oikeanlainen ruokavalio lisättynä edelliseen helpottaa vielä enemmän.
Minulla on myös kuntoutus kesken ja yksi/kaksi leikkausta edessä olkapäähän, minkä jälkeen on pitkähkö kuntoutus edessä, ellei Herra paranna sitä ennen, mikä on täysin mahdollista.

Siunausta kaikille ja rukouksin muistaen! JP :pc:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Marras 2011 12:03

Rauhanmorotus!

Mitä jae tarkoittaa?

Matt.7:6 Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä.

Keitä koirat ja siat tarkoittaa? Jehovantodistajiako? Mitä helmet tarkoittaa? Pyhä kai tarkoittaa Jumalan Sanaa? :roll:

Sori minä tässä kaipaisin selitystä Totuuden valossa :oops:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Masa » 13. Marras 2011 14:10

vaisuliini kirjoitti:Rauhanmorotus!

Mitä jae tarkoittaa?

Matt.7:6 Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä.

Keitä koirat ja siat tarkoittaa? Jehovantodistajiako? Mitä helmet tarkoittaa? Pyhä kai tarkoittaa Jumalan Sanaa? :roll:

Totuuden valossa en tiedä, mutta koen voimakkaasti tuon olotilan kun luen esim. keskustelupalstoja jossa ns. ateistit ja muut Jumalan kieltäjät vääntävät Raamatun sanomaa vinoon eikä heillä ole halua tutkia mitä heille yritetään sanoa Raamatun kautta.
Uskova laittaa viestin foorumille jonka johtaa päättymättömään vääntämiseen jossa uskovan tuoma helmi tallataan sikojen toimesta ja samalla syövät henkisesti samalla uskovaa.
Toki samaa tapahtuu myös kristillisillä foorumeilla, joten ei voida lähteä ajatuksesta vain maalliset foorumit. On siis oltava tarkkana koska kirjoittaa ja minne kirjoittaa. Sikoja kun löytyy joka paikassa ja kaikkialla.
Masa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Marras 2011 17:08

Masa kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:Rauhanmorotus!

Mitä jae tarkoittaa?

Totuuden valossa en tiedä, mutta koen voimakkaasti tuon olotilan kun luen esim. keskustelupalstoja jossa ns. ateistit ja muut Jumalan kieltäjät vääntävät Raamatun sanomaa vinoon eikä heillä ole halua tutkia mitä heille yritetään sanoa Raamatun kautta.
Uskova laittaa viestin foorumille jonka johtaa päättymättömään vääntämiseen jossa uskovan tuoma helmi tallataan sikojen toimesta ja samalla syövät henkisesti samalla uskovaa.
Toki samaa tapahtuu myös kristillisillä foorumeilla, joten ei voida lähteä ajatuksesta vain maalliset foorumit. On siis oltava tarkkana koska kirjoittaa ja minne kirjoittaa. Sikoja kun löytyy joka paikassa ja kaikkialla.

Joo totta. Ne koirat voivat tarkoittaa vertauskuvalla haukkujia jotka haukkuvat ja herjaavat Jumalan Pyhää Sanaa.
Mutta siat? Tuli mieleen että siat rypevät rapakossa.

2.Piet. 2:22 Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa."

Se vertauskuva sioista ei minulle auennut vielä mitä tarkoittaa. Mielessäni yksi juttu mutta ei se kai varmaan täsmää...
Että rapakko voi olla vertauskuvilla ongelmia tai syntielämää ja rupeminen voi olla itsesäälimistä tai synneistä nauttimista, sellainen kuin sika joka ei huoli "helmejä" mikä ne lienee(?).

Kiitos kun toit "valaistusta" minulle ymmärtämään ja ole siunattu Kristuksessa!
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu