Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Jukka » 21. Heinä 2016 11:22

vaisuliini kirjoitti:Ole varovainen Martti Kallionpään kanssa. En ole varma onko hän tehnyt parannuksen, en tiedä onko hakenut Englannista torontolaisen voitelun, missä Pirkko Jalovaara on ollut mukana ja hän on hakenut sen. Martti on ollut kuitenkin mukana siellä.

Voisiko joku ottaa selvää ja keskustella Martin kanssa siitä asiasta tai oikaistaa Marttia parannuksentekoon?

Jos on epäilyksiä niin parempi olla menemättä. Mutta osallistuittepa tuohon tilaisuuteen tai ette niin tervetuloa mukaan Kristus-päiville Laukaalle 6-7.8. Siellä puhuu vain parannuksen tehneet syntiset Jouko Nieminen, Per-Olof Malk, Jouko Saikkonen ja Ceta Lehtiniemi.

Valtakunnallinen Kristus-juhla @ Sydän-Laukaan koulu
elo 6 @ 11:00 – elo 7 @ 17:00
Valtakunnallinen Kristus-juhla
Laukaassa 6.-7.8.2016.

Paikka: Sydän-Laukaan koulu, lukio ja liikuntahalli
Saralinnantie 3 (n. 25 km Jyväskylästä pohjoiseen)
”Minä annan iankaikkisen elämän”

(Kristus-juhlaa edeltävänä päivänä 5.8. järjestämme Laukaassa hotelli- ja kurssikeskus Vuolakkeessa, Suolahdentie 84 seminaarin *),
johon toivotamme kaikki aiheista kiinnostuneet tervetulleiksi. Seminaarista on erillinen ilmoitus.
Ilmoittautumiset seminaariin EVOP:n toimistoon.)

Lauantai 6.8.

11.00 Tulolounas Sydän-Laukaan koulun ruokasalissa.

12.00 Avaustilaisuus. Juhlan säestäjä Saara Mörsky.
Laulu ja musiikki: Martti ja Erkki Holopainen, Ristin suojassa -lauluryhmä.
Raamattuopetus: Armon evankeliumi väsyneille ja itseensä pettyneille.
Jouko Nieminen. Hanna Eskel, viulu.

13.45 ”Ole minulle turvakallio, jolle saan aina tulla”. Paavo Suihkonen.
Marja-Liisa Oikari ja Kari Hiekkavirta, laulu.

15.00 Kahvitauko

15.45 Mistä ahdistunut löytää avun? Ceta Lehtniemi.
Martti ja Erkki Holopainen, laulu, Hanna Eskel, viulu.

17.00 Päivällinen

18.00 Roomalaiskirjeen helmiä. Jouko Saikkonen.
Marja-Liisa Oikari ja Kari Hiekkavirta, laulu.

19.30 Lauluseurat. ”Minä annan iankaikkisen elämän”.
Ristin suojassa -lauluryhmä, Martti ja Erkki Holopainen, laulu, Hanna Eskel, viulu,

Lyhyitä puheenvuoroja.

Sunnuntai 7.8.

Aamiainen majapaikoissa.

9.00 ”Hän ravitsee nääntyvän sielun ja täyttää nälkäisen sielun
hyvyydellä” (Ps. 07:9). Krista Dachauer. Ristin suojassa -lauluryhmä.

10.15 Pyhäaamun hartaus.
Musiikki Hanna Eskel, Martti ja Erkki Holopainen

11.15 Lounas

12.15 ”Tämä aarre meillä on saviastioissa.” Jouko Koistinen.

13.30 ”Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa” (Ps. 23:4). Per-Olof Malk
Ristin suojassa -lauluryhmä, Hanna Eskel, viulu

14.45 Päätössanat ja rukous.

Lähtökahvi.

Yhteislaulut säestää Saara Mörsky. Laulu ja musiikki: Hanna Eskel, viulu,
Marja-Liisa Oikari ja Kari Hiekkavirta, laulu, Erkki ja Martti Holopainen, laulu ja
musiikki sekä nuorten aikuisten lauluryhmä Ristin suojassa.

Ruokailuilmoittautumiset (alustava) sekä ruokarajoitustiedot emäntien
toivomuksesta email riitta.sistonen@evankeliumikoulu.fi. tai puhelimitse
toimistosihteeri Riitta Sistoselle puh. 040 480 3351.

Kiitos avusta.

*) Seminaarissa käsitellään harhaoppien vaikutusta kristittyihin Suomessa.
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Heinä 2016 16:08

*
Jukka, Ceta on tuttu. :) Martista olen ollut huolissani jo vuosia. Voisiko joku jututtaa ja johtaa hänet parannuksentekoon jos asuu lähellä missä Martti on tai käy samaa seurakuntaa missä Marttikin käy?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Heinä 2016 16:10

*
PP jos sinulle laskee sydämellesi aiheen kirjoittamaan 'mistä ahdistunut saa avun?' Siis fb:ssa.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 23. Heinä 2016 10:54

*
Sain tietää että ilman Martti Lutheria Raamattu ei olisi syntynyt. Mitä mieltä olet?
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 23. Heinä 2016 18:22

Varmaan tuolla on viitattu siihen, että Luther ajoi Raamatun kääntämistä kansan kielelle.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Iustus » 24. Heinä 2016 01:08

vaisuliini kirjoitti:*
Sain tietää että ilman Martti Lutheria Raamattu ei olisi syntynyt. Mitä mieltä olet?

Raamattu oli syntynyt jo kauan ennen Lutheria. Sen sijaan Lutherin tekemän raamatunkäännöksen innoittamana myös monet muut uskonpuhdistuksen omaksuneet maat tekivät kansankielisiä käännöksiä. Toki muutamia raamatunkäännöksiä oli tehty ennen Lutheriakin, mutta niillä ei ollut yhtä voimakasta vaikutusta. Luther teki käännöksensä sellaiseen aikaan, jolloin uskonpuhdistus oli voimakkaassa nousussa, kirjapainotaito oli keksitty ja kaikkea, mitä Luther kirjoitti, saarnasi tai käänsi jaettiin innokkaasti eteenpäin.
Iustus

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Heinä 2016 09:32

*
Ok Iustus, kysyn, eikö Luther väärentänyt sanomia kääntämällä Raamatusta? Minua jäi häiritsemään kun eräs uskova nimittää Lutherin Sanaksi, eikä Raamatuksi siksi menin kysymään ja tässä vastaus on. Hän sanoi näin; 'Luther käänsi Raamatun 6 viikossa, sitä ei tee ihminen kenellä ei ole Pyhää henkeä. Luther nimenomaan puhdisti pois Katolilaisuuudesta ja nyt sinne olllaan liittymässä takaisin. '

Ja vielä sanoi että; 'Kuuntele Youtuben kautta hänen alkuperäisiä saarnojaan ja et enää tunnista tämän päivän Luterilaista kirkkoa siksi opiksi, mitä hän opetti.'

Ja vielä; 'Olen ehdottomasti Lutherin kannattaja ja sana on sanan mukaista, ei hurmahenkistä, kuten nykyään on tapana,'

Sanoin hänelle että minulla on Opettaja Pyhä Henki joka vie kaikkeen totuuteen ja antaa ymmärrystä kaikkeen totuuteen. En nojaudu Lutheriin vaan Jumalan Sanaan.

Ja vielä hän sanoi 'Ilman Lutheria sitä sanaa ei olisi meillä.' :wtf:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Iustus » 24. Heinä 2016 10:40

En ole kuullut tai lukenut, että Luther olisi jotain käännöksessään väärentänyt. Oletko sinä? Olisi kiva kuulla tästä lisää.

Luther käänsi Uuden testamentin n. 10 viikossa ollessaan Wartburgin linnassa turvassa, kun katolinen kirkko oli julistanut hänet kirkonkiroukseen ja hänet oli tuomittu lainsuojattomaksi. Koko Raamatun käännös ilmestyi muistaakseni 10 vuotta myöhemmin.

Nettituttusi tuskin pitää Lutheria minään muuna kuin hyvänä Pyhän Hengen johdattamana opettajana, joka saarnoillaan ja kirjoituksillaan opetti raamatullista uskoa.
Iustus

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Heinä 2016 12:56

*
Jaa en ole kuullut siitä. Pidin Lutheria katolisena harhaoppisena enkä tiennyt että hän puhdisti katolilaista hapatusta pois - ennalleenasettamalla alkuperäistä käännöstä takaisin jos ymmärrän oikein. Mutta vauvakasteen oppiin hän uskoi.

Alunperin minua häiritsi kun jotkut uskovat lainasivat Lutherin viisaimmat sanonnat opetuksen ohessa. Minusta Luther otti mallin katolisesta sakramentista luterilaiseen kirkkoon kuten uskontunnustuksesta myös. Saatan itse erehtyä.

Kyllä nettituttavani pitää Lutheria Pyhän Hengen johdattamana opettajana, joka saarnoillaan ja kirjoituksillaan opetti raamatullista uskoa ja toivotti minulle tänään hyvää lepopäivää vaikka tänään ei ole lepopäivä. En sanonut mitään. Pyhä Henki itse avaa hänelle totuuden jossain uskon vaiheessa. Se on tehokasta Pyhältä Hengeltä.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Heinä 2016 13:04

*
Hetkonen, Luther ei puhdistanut vauvakasteen oppia eikä sakramentteja eikä sitä uskontunnustusta. Ei myös puhdistanut lepopäivää. En pidä häntä Pyhällä Hengellä johdattamana opettajana. Sorry!
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu