Mitä mieltä Patrickista?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja Mummi » 14. Heinä 2016 14:47

vaisuliini
Minulla on yksi rukousaihe mutta en tiedä kenen rukoilijan luokse voi mennä koska minun seurakunnassa uskovat jotka toimivat rukoilijoina, sanoivat uskovan Patrik Tiaiseen. He voivat saada väärän voitelun Patrikilta. Itselläni on yksi aihe joka on ahdistavaa, siksi tarvitsisin rukousapua mutta en nyt enää tiedä kenen puoleen voi mennä rukoiltavaksi. Tuntuu etten jaksa yksin kantaa tätä rukousaihetta. Mitä nyt tehtäisiin?

Ensiksikin, sinulla on yhteys Jumalaan ilman ihmistä! Toiseksi, rukoile itsellesi rukouskaveria suoraan Jumalalta.
Minäkin olen yksin. Muistan sinua rukouksissani! :hearts:
Mummi

ViestiKirjoittaja PetriFB » 14. Heinä 2016 20:10

Patrick Tiaisen julistus ja opetus on monin paikoin ongelmallista ja vastoin Raamatun sanan totuutta. Aikaisemmassa kirjoituksessani Jeesuksen Jumaluus ja ihmisyys pelastuksen perustana toin esille kuinka ja millä tavalla Patrickin julistus ja opetus vääristää pelastuksen perusteita. Patrickin videoblogi (Poikien ja tyttärien aika nro 39) tuo esille lisää asioita, jotka vääristävät pelastuksen perustuksia.

Moni voi ajatella, että miksi Patrickin opetuksista pitää kirjoittaa niin useasti, eikö vähempikin riittäisi. Mitä enemmän Patrickin opetuksia ja julistusta seuraa ja kuuntelee, niin sen enemmän sieltä löytyy vakavia vääriä opetuksia, jopa evankeliumin vääristämistä sekä valhehenkien antamia kokemuksia, ilmestyksiä jne. En kuitenkaan kirjoita pelkästä eksytyksestä ja väärästä opetuksesta, vaan keskipiste on Jumalan sanan totuudessa ja Herrassa Jeesuksessa.

On kyse vakavasta asiasta ja jos joku ei näe Patrickin toiminnassa mitään epäraamatullista, niin se johtuu siitä ettei Raamatun sanan totuus ole hänelle avautunut sillä tavalla kuin sen pitäisi avautua. Jumala haluaa myös pelastaa eksyksissä olevat ja johdattaa heidät totuuden tuntemiseen. Siksi on tärkeää kirjoittaa näistä, että monet tuhlaajapojat ja tytöt sekä eksytyksen pauloissa olevat voisivat mennä itseensä ja löytää tien totuuteen. Tutki ja koettele kirjoitukseni Raamatun sanan kautta rukouksen kera.

Uusin kirjoitus on sivullani:
https://www.kotipetripaavola.com/patric ... liumi.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Heinä 2016 19:21

Mummi kirjoitti:
vaisuliini
Minulla on yksi rukousaihe mutta en tiedä kenen rukoilijan luokse voi mennä koska minun seurakunnassa uskovat jotka toimivat rukoilijoina, sanoivat uskovan Patrik Tiaiseen. He voivat saada väärän voitelun Patrikilta. Itselläni on yksi aihe joka on ahdistavaa, siksi tarvitsisin rukousapua mutta en nyt enää tiedä kenen puoleen voi mennä rukoiltavaksi. Tuntuu etten jaksa yksin kantaa tätä rukousaihetta. Mitä nyt tehtäisiin?

Ensiksikin, sinulla on yhteys Jumalaan ilman ihmistä! Toiseksi, rukoile itsellesi rukouskaveria suoraan Jumalalta.
Minäkin olen yksin. Muistan sinua rukouksissani! :hearts:

Voi kiitos! Minulle tuli itku kurkkuun ja olen kiitollinen että muistat minua rukouksin. :hearts: :unity:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja george » 16. Heinä 2016 09:20

Vaisuliini, tuo juuri on todella surullista. Itselläni on sellainen tilanne, että seurakuntayhteys ei löydy edes samasta kaupungista.
george

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Heinä 2016 11:11

george kirjoitti:Vaisuliini, tuo juuri on todella surullista. Itselläni on sellainen tilanne, että seurakuntayhteys ei löydy edes samasta kaupungista.

Niin. Muistelin äsken miten oikeaan aikaan ahdistuneena tulin seurakuntaan enkä sanonut mitään siitä mikä minua ahdisti. Istahdin itseni kanssa penkille ja siten tuli profeetallinen sana ja myös näky minulle. Ne toi minulle lohdutuksen sanat. Siten kun tulin seurakuntaan ja istahdin penkille niin yksi nainen toi minulle paperin. Avasin ja luin sen. Siinä oli profeetallinen sana joka rohkaisi minua.

Nyt ei ole yhtään sanaakaan lohdutuksen tai rohkaisun sanoista. En ole nähnyt aamukokouksessa profeetallista sanaa. Muistelin mieten ennen joka kerta aamukokouksessa tuli profeetallista sanaa. Huolestuttavaa! Kaipaan sitä aikaa takaisin.

Kesäkuun ehtoolliskokoukessa olin mukana mutta olin niinkuin sikeässä unessa. Se oli outoa mitä minulle tapahtui. Yritin kuunnella mutten pystynyt. En ole varma näinkö unta siellä kokouksessa kun pastorin vaimo katsoi minua outo hymy naamassa ja katsoin häntä ihmetellen mitä tämä meinaa. En ole varma oliko se unta vai oikeasti. Sen jälkeen en ole käynyt siellä seurakunnassa. Ehkä menen elokuun ehtoolliskokoukseen jos Herra suo.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja george » 16. Heinä 2016 21:52

Raamattu on luotettava profetaalinen sana. Itse en usko erilaisten profetioiden ja Jumalan puheiden olevan nykypäivää.
george

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Heinä 2016 23:40

george kirjoitti:Raamattu on luotettava profetaalinen sana. Itse en usko erilaisten profetioiden ja Jumalan puheiden olevan nykypäivää.

Sain kyllä juuri apua profeetallisesta sanasta, näystä ja paperista ja vielä oikeaan aikaan. Jumala voi nostaa jonkun profetoimisen armolahjan esille uskovassa lohdutukseksi ja rohkaistavaksi - seurakunnan rakennukseksi. Nyt en ole profeetallisen sanan perässä vaan ehtoolliskokous on Kristuksen rakkausateria niin sen takia menen sinne jos Herra suo. Raamattu kehottaa pitämään seurakunnanyhteyden vaikka saarna voi olla lihallinen tai kokous voi olla tylsä niin uni tulee väkisin silmään mutta seurakunnanyhteys on tärkeintä.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 17. Heinä 2016 09:12

*
Muistan yhden jutun niin sen haluaisin sanoa että yhdellä ylläpitäjällä on armoitusta. Hän sai näyn ja lähetti minulle yksityisviestin ja sanoi varoittaen toisesta uskonveljesta ja hänen foorumista joka on äsken luotu ja hän on näyn mukaan sisältään susi. NIin ehdin irtisanoutua siitä ja säästyin.

Netin kautta armoitukset voivat toimia. Useimmat ymmärsivät väärin siitä karismaattisuudesta. Kreikankielestä 'kharisma' tarkoittaa erityisesti hengellistä lahjaa ja armolahjaa, jota tulee virittää palavaksi - seurakunnan yhteiseksi rakennukseksi ja tämä kaikki tapahtuu Kristuksen kunniaksi ja kirkkaudeksi.

Mutta valitettavasti nykyään ymmärretään sanan väärin luullen, että pitää olla ylihengellinen. Useimmat ymmärtävät sanaa 'karismaattisuus' väärin luullen ylihengelliseksi. Mutta asia ei ole näin. Se tulee kreikankielestä kharisma, joka tarkoittaa erityisesti hengellistä lahjaa eli armolahjaa. Karismaattinen uskova ei ole ylihengellinen, vaan että hänellä on armolahjat, joiden mukaan toimii.

Varotaan uuskarismaattisuutta, koska sen voima on peräisin torontolaisesta lähteestä. Ylihengellinen ja hurmostilallinen toiminta - ohittaen Jumalan Sanaa. Se on vakava eksytys. Kyse ei ole siis ylihengellisyydestä, eikä hengellisestä hurmostilallisesta, vaan että se tulee kreikankielen sanasta 'kharisma', joka tarkoittaa armolahjoja.

Armolahjoilla tapahtuu, että Jumala nostaa uskovassa armolahjan esille - yhteiseksi rakennukseksi seurakunnan kanssa ja tämä kaikki tapahtuu aina Kristuksen kunniaksi ja kirkkaudeksi, että seurakunta rakentuu. Se on raamatullinen tarkoitus ja Jumalan tahdonmukainen. Meidän tulee ensin tavoittaa rakkautta ja armolahjoja seurakunnan yhteiseksi rakennukseksi.

2Tim. 1:6 Siksi muistutan sinua virittämään palavaksi Jumalan armolahjan, jonka sait, kun panin käteni sinun päällesi. RK

1Kor. 14:1 Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää innokkaasti saamaan hengellisiä lahjoja, varsinkin profetoimisen lahjaa. RK
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Heinä 2016 10:44

*
https://www.youtube.com/watch?v=CKlBUkP_iTY&feature=share
Juha Norolampi käy lävitse Patrick Tiaisen opetusta ja palvelutyötä. Uusi vaarallinen oppi 1/2.

Sori en nyt muista miten laittaa youtubeen näkymään. Neuvoisithan vähän miten?

Tässähän tämä:

Viimeksi muokannut Mikko Murpatti päivämäärä 18. Heinä 2016 13:30, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Lisätty video
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 19. Heinä 2016 09:52

vaisuliini kirjoitti:*
Varotaan uuskarismaattisuutta, koska sen voima on peräisin torontolaisesta lähteestä.

Varmasti uuskarismaattinen liikehdintä keskittyy monella tavalla torontolaisuudenkin ympärille (tai ehkä oikeammin on sanoa, että torontolaisuus keskittyy uuskarismaattisuuden ympärille), mutta uuskarismaattisuuden juuret ja kasvualusta ovat kauempana historiassa kuin totontolaisuudessa. Itse yhdistän näihin mm uusknostilaisuuden ja sitä kautta itämaisen mietiskelyn, tiedon, viisauden ja rituaalit. Tämä nyt pienenä reunahuomautuksena.

Vierasta tulta on tuotu alttarille ja vakavaahan tässä on se -kuten Mooseksenkin aikana- että vierasta tulta toi alttarille Aaronin pojat, siis papit. Niin tapahtuu myös meidän päivinämme, ehkä kutsumme heitä nykyisin saarnaajiksi ja paimeniksi. Eikä tuossakaan kyllin, vaan pyhä voiteluöljykin on väärennös. Siitä esikuva löytyy 2.Moos. 30:22-38. Tämän pyhän öljyn, joka on esikuva Pyhästä Hengestä, jäljittely ja väärennös on kuolemansynti, samoin aidon vuodattaminen "syrjäisen" päälle. Nämä aikamme harhaopit ovat -ja ne ovat aina olleet- mitä vakavin asia, koska ne tavalla tai toisella johdattavat vastaanottajansa pois Kristuksen ristinuhrin kaikkiriittävyydestä ja tuovat Hänen rinnalleen muita pelastuksen ehtoja tai teitä Isän luokse. Siksi ne pitää hylätä säälimättä ja aikailematta, kunnes "valoisassa pilvessämme näemme vain Jeesuksen, emme enää Moosesta ja Eliasta".

Eksytysten tutkiminen ja niistä lukeminenkin ovat raskasta. Siksi on hyvä muistuttaa sydämiämme ja kanssamatkaajiamme, että Jumala on luvannut pitää omistaan huolen. Niin pimeää ei tule etteikö Jeesus olisi yössä meidän kanssamme. Hän on se hyvä Paimen, joka tuntee omansa eikä kukaan voi ryöstää Hänen kädestään. Vakavat vaikeudet alkavat siellä, missä hyljätään Jumalan Sana - muut vaikeudet kärsimme ja joskus voitammekin Jeesuksen kanssa.

Hyvää tiistaipäivää kaikille ja varsinkin kaidan tien kulkijoille. "Teillä auttaja on, apu ahdinkohon, tätä tietä kulkiessanne; Hän on armollinen, Hän on uskollinen, pysykää yhä Jeesuksessanne".
Jukka

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu