Jeesus tyhjensi itsensä?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Herra Jeesus teki ihmeitä Jumaluudesta käsin

ViestiKirjoittaja Mummi » 13. Heinä 2016 08:05

"Tuota en kyllä muista koskaan kuulleeni kenenkään väittäneen, että olisi Jumala."
Yritin etsiä sitä artikkelia, jossa Bethel-srk:n yksi pastori kertoi käyttäytyvänsä kuin Jumala. Minua ei todellakaan naurata ajatus, että joku aikoo olla kuin Jumala ja käyttäytyä kuin Jumala. Kyllä meidän tulee ottaa mallia Jeesuksesta, mutta ei se tee meistä Jeesusta. Se ajatus oli jo Paratiisissa käärmeellä ja sitä se yrittää meille yhä tuoda esille, jotta eksyisimme pois Ristiinnaulitun Jeesuksen yhteydestä. Siis saada meidät kuvittelemaan, että olisimme Jumalan veroisia.
Kun minulla on enemmän aikaa, yritän kaivaa artikkelin ja tuoda sen tänne.
Mummi

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 13. Heinä 2016 09:37

Jeesus on samaa Henkeä kuin Jumala ... voiko siitä olemuksesta/tehtävästä ottaa virkavapaata ns maan keikalla .Siis Jumala ja ihminen .

Se ,että me kasvamme Jumalisuuteen ei johdu siitä ,että olemme Niin mahdottoman Täydellisiä ja mahtavia ja upeita ...kaikki johtuu siitä ,että olemme ottaneet Jeesuksen vastaan ja Hän ohjaa Pyhän Hengen kautta meitä ja kun Hänen ohjaus näkyy meissä niin se näkyy niin ,että alamme heijastaa Jeesusta kaikkine tekoineen ja haluineen ja toki se liha tappelee meissä vastaan välillä ,mutta kun Hengessä vaellamme niin Hän muuttaa meitä.Hänen voimansa jälki näkyy meissä ja mitä enemmän annamme Hänen opettaa kasvattaa sitä kauniimmat Hedelmät on ja ne näkyy ja kuuluu ja heijastuu ...Herra tekee meissä sen työn.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 13. Heinä 2016 10:29

Mummi, tuo kuulostaa lähinnä mielenterveysongelmaiselta. Mutta jos joku on tuolla tavalla eksynyt hengellisesti, niin ongelma ei ole siinä että pyritään käyttäytymään Jumalan tavoin, vaan siinä että näkemys Jumalasta on pahasti vääristynyt. Oikeastaan silloin ollaan sekoitettu keskenään paholaisen ja Jumalan kuvat, ja sen myötä käyttäydytään kuin paholainen kun yritetään käyttäytyä kuin Jumala.

Ongelman juuri ei siis ole siinä, että pyritään käyttäytymään kuin Jumala. Jos joku sanoo pyrkivänsä siihen, se ei siis itsessään vielä tarkoita että on eksynyt tai varsinkaan että kuvittelisi olevansa Jumala. Näissä asioissa kannattaa olla tarkkana, eikä tehdä hutaisten oletuksia toisten asioista, niin ettei tule antaneeksi väärää todistusta ja tuomiota lähimmäisestä.

Jos minä kuulen jonkun sanovan, että hän pyrkii käyttäytymään kuin Jumala, niin ensimmäinen oletukseni on että hän tarkoittaa Jumalan mielen mukaan elämistä, vastakohtana lihallisen mielen mukaan elämiselle. Vain jos tällainen henkilö käyttäytyy siitä huolimatta lihallisesti, on syytä olettaa ettei hänellä ole kaikki kunnossa hengellisesti, ja/tai mielenterveysongelmia.
hrmn2

ViestiKirjoittaja PetriFB » 13. Heinä 2016 12:37

Patrick Tiaisen opetuksessa on vakavia puutteita koskien Raamatullisen pelastuksen perustuksia. On kyse todella vakavasta asiasta. Vajavaisuuteni tähden pyydän sinua tutkimaan ja koettelemaan kirjoitukseni Raamatun sanan avulla rukouksen kera.

Patrickin suurin ongelma koskien Jeesuksen Jumaluutta on siinä ettei hän ymmärrä Jeesuksen olleen Jumala ja tehneen ihmeitä Jumaluudesta käsin olleessaan ihmiskehossa täytettynä Pyhällä Hengellä. Raamatusta näemme selkeästi, että Jumalan täytyi tulla ihmiseksi, eli olla koko ajan 100% Jumala ja 100% ihminen voidakseen sovittaa syntimme kertakaikkisesti yhdellä ainoalla iankaikkisella uhrilla iankaikkisen Hengen kautta.

Jos Jeesukselta tiputtaa pois Jumaluuden jossakin kohtaa, niin se vaikuttaa suoraan siihen, ettei Raamatullisen pelastuksen perustukset täyty, koska Jeesuksen täytyi olla koko ajan 100% Jumala (tehdä kaikki Jumalana ja Jumaluudesta käsin) sekä 100% ihminen. Jos Jeesus olisi ollut jossakin kohtaa vain pelkkä ihminen, eikä yhtä aikaa toiminut Jumaluudesta käsin, eli ollut Jumala, niin Hän ei olisi kelvannut syntiuhriksi sovittamaan syntejä.

Uusin kirjoitukseni: https://www.kotipetripaavola.com/jumalu ... stana.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja roosa » 13. Heinä 2016 13:01

Kuulostaako tutulta?

Bill Johnson: ”Jeesus oli niin tyhjä jumalallisesta kyvystä…”

Bill Johnson on tehokas kenosis-opin levittäjä, harhaopin, että Kristus toimi maan päällä ollessaan pelkästään ihmisenä ilman yhtään mitään ”jumalallista kykyä”. Jokainen ihme, jokainen parantaminen, jotka Kristus teki, tapahtuivat Johnsonin mukaan Pyhän Hengen voiman kautta. Siksi Johnson opettaa, että me kaikki voimme suorittaa parantamisia ja ihmeitä, koska meilläkin on pääsy Pyhään Henkeen.

Siten Johnsonin kenosis-opin tarkoituksena on alentaa Raamatun Kristusta ja korottaa ihmistä. Kuten Bob DeWaay huomauttaa:

”Jeesus ei ole enää ainutlaatuinen, vaan ainoastaan erityinen valaistu, joka tulevaisuudessa voi näyttää tietä monille samanlaisille valaistuille. Siten meillä on New Age’in Kristus.” [1] Lähde ja koko kirjoitus täällä: https://ajankohtainen.wordpress.com/cat ... ja-bethel/

- Sieltähän se Patrickin oppi kumpuaa...
roosa

ViestiKirjoittaja roosa » 13. Heinä 2016 14:28

Vähän OT, mutta mielenkiintoinen seikka myös, että Patrickiltahan ilmaantui jokin aika sitten rukouskirja nimeltään: "Maan päällä niin kuin taivaassa". Kohti syvempää rukouselämää.

Bill Johnsonilta löytyy kirja nimeltään "Maan päällä niin kuin taivaassa". Käytännön opas ihmeiden täyttämään elämään.

:think:
roosa

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 13. Heinä 2016 15:22

Minusta tämä asia on hyvin yksinkertainen, enkä oikein käsitä miten tästä saadaankin tehtyä noin voimakas vastakainasettelun ja kiistelyn aihe.

Sillä totuus on, että Jeesuksen jumaluus = Pyhä Henki Jeesuksessa.

Tämä totuus ei millään tavalla alenna Jeesusta tai koroita ihmistä, sillä se ei ole ristiriidassa Jeesuksen jumalallisen ainutlaatuisuuden kanssa. Jeesuksen kohdalla nimittäin Pyhän Hengen täyteys oli luonnollisen syntymän kautta saatu ominaisuus. Meille se ei ole syntymän kautta saatu ominaisuus, vaan meille se tulee uudestisyntymässä kun tulemme osalliseksi Kristuksen luonnosta.

Siksi Raamattu sanoo, että kun olemme täynnä Pyhää Henkeä, me olemme Kristuksessa. Silloin me voimme tehdä samoja asioita kuin Jeesus, joka tietysti oli aina "Kristuksessa" (sinänsä vähän hassu ilmaisu, mutta käytän sitä tässä tehdäkseni selväksi asian). Vain Jeesus pystyi sovittamaan maailman synnit, koska Hän eli täydellisen elämän, eli Hän oli "Kristuksessa" jokaisen elämänsä hetken.

Me emme ole Kristus, koska emme ole jokaisena elämämme hetkenä olleet Kristuksessa (eli täynnä Pyhää Henkeä). Me emme siis ole jumalallisia luonnolliselta luonnoltamme. Me emme voi sovittaa omia tai kenenkään muiden syntejä. Mutta voimme silti uskovina, taivaasta annetun uskon kautta elää Kristuksessa, eli toisin sanoen toimia Pyhässä Hengessä.

Kun sanotaan, että Jeesus teki ihmisenä ihmeet Pyhän Hengen kautta, niin se on täyttä totta. Sillä Jeesuksessa Jumala tuli ihmiseksi, ja Jeesus teki Pyhän Hengen kautta kaiken minkä teki. Se ei poissulje sitä totuutta, että me emme ole luonnolliselta olemukseltamme kuin Jeesus, tai sitä että tarvitsemme Jeesusta syntien sovittajaksi. Se ei tarkoita, että voisimme luonnollisen olemuksemme osalta tehdä ihmeitä. Pyhän Hengen kautta voi toimia vain meidän uudestisyntynyt uusi luomus, ei vanha ihminen. Vanhan ihmisen on tarkoitus olla kuolleena, ja uuden luomuksen elää.

Saan sellaisen vaikutelman, että tietyt julistajat on otettu silmätikuiksi, niin että heidän sanomiaan tulkitaan joko tiedostaen tai tiedostamattaan väärin. En ole Patrick Tiaisen seuraaja, enkä ole kovin paljon hänen opetustaan kuunnellut. Olen nähnyt joitain pätkiä kokoustallenteista joissa hän mielestäni toimii vähintään lihallisesti. Myöskään kirkkokunnan perustamista en pidä hyvänä asiana. En ole kuullut kaikkea hänen opetustaan tämän kysymyksen suhteen, mutta sen perusteella mitä olen lukenut (esim hänen oikaisunsa johon tällä foorumilla on linkitetty) vaikuttaa minusta siltä, että jotkut ymmärtävät häntä väärin tässä asiassa.
hrmn2

ViestiKirjoittaja toni t » 13. Heinä 2016 16:27

Tämä kysymys josta tässä ketjussa on keskusteltu on äärimmäisen tärkeä ja menee pelastuskysymyksen juureen, koska kyseessä on aihe miten uskomme Jeesukseen. Raamattu opettaa, että pelastuksemme on riippuvainen uskomme laadusta Herraan Jeesukseen. Tämä aihe menee juuri pelastuskysymyksen juureen, koska se käsittelee sitä, miten näemme ja tunnustamme Jeesuksen Jumaluuden, eli Herruuden. Onko Hän vain ihminen, jolla poikkeuksellisesti meistä muista oli Pyhän Hengen täyteys luonnollisen syntymän kautta saatuna ominaisuutena, vai onko Hän itse Herra taivaasta, jonka Jumaluus on iankaikkista.

1.Kor.7:47 Ensimäinen ihminen on maasta ja maallinen, toinen ihminen on itse Herra taivaasta.

Joh.8:58 Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut."

Fil.2:6. Joka, vaikka hän oli Jumalan muodossa, ei lukenut saaliiksi Jumalan kaltainen olla,
7. Vaan alensi itsensä, otti orjan muodon päällensä ja tuli muiden ihmisten vertaiseksi.

Joh.16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
16:14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
16:15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.

Raamatun mukaan Pyhä Henki ei tee Jeesuksen Jumaluutta, koska Jeesus on itse Herra (Jumala) taivaasta. Raamatun mukaan Jeesus on jo ollut ennen kun Hän syntyi ihmiseksi (tuli lihaan). Jeesuksen Jumaluus ei syntynyt Hänen ”luonnollisen syntymisensä” lihaan tulemisen hetkellä vaan Jeesuksella on ollut iankaikkinen Jumaluus, koska Hän on itse Herra (Jhwh) taivaasta. Kun iankaikkinen Poika tuli Isän luota lihaksi (ihmiseksi), niin Hän alensi itsensä Jumalan muodosta ja otti ihmisen muodon (syntyi lihaan) päällensä. Se että iankaikkinen Poika joka on Henki tulee lihaksi (ihmiseksi) ei tietenkään poista Pojan iankaikkista olemusta – Herrana Jhwh:na. Hän vain otti ihmisen muodon päällensä. Pyhä Henki ei siis tee Jeesuksen Jumaluutta, koska Jeesus on Jumala ja on ollut sitä iankaikkisesti.

Lisäksi Pyhä Henki on Jumaluuden hierarkiassa Pojan alainen. Eli Pyhä Henki kirkastaa Pojan, eikä toisin päin. Pyhä Henki ottaa Pojan omasta, eikä toisin päin. Jeesuksen Jumaluus ei siis ole = Pyhä Henki Jeesus nimisessä miehessä, vaan Jeesuksen Jumaluus on = Jeesus on Herra (Jhwh).

Jes.40:28 Etkö tiedä, etkö ole kuullut: Herra (Jhwh) on iankaikkinen Jumala, joka on luonut maan ääret?
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 13. Heinä 2016 17:05

toni t kirjoitti:Onko Hän vain ihminen, jolla poikkeuksellisesti meistä muista oli Pyhän Hengen täyteys luonnollisen syntymän kautta saatuna ominaisuutena, vai onko Hän itse Herra taivaasta, jonka Jumaluus on iankaikkista.

Lisäämällä tuon pienen sanan "vain", saat näyttämään siltä ikäänkuin joku olisi väittänyt Jeesuksen olevan "vain" jotakin. Suosittelen lukemaan vähän tarkemmin ajatuksen kanssa, mitä toiset kirjoittavat (tai mahdollisesti perehtymään argumentaatiovirheisiin).

Jos et jaksa tai viitsi lukea edellisiä viestejäni uudestaan, niin voin tässä toistaa, että nuo mitkä tuossa lainauksessa asetit vastakkain, tarkoittavat minulle samaa asiaa. Paitsi ilman tuota sanaa "vain", sillä se että Jeesus on luonnollisen syntymän kautta saanut Pyhän Hengen täyteyden ominaisuutena, tarkoittaa samaa kuin että Hän on itse Herra taivaasta jonka jumaluus on iankaikkista. Riippuu vain kummasta näkökulmasta yhtä ja samaa asiaa katselee.

toni t kirjoitti:Raamatun mukaan Pyhä Henki ei tee Jeesuksen Jumaluutta, koska Jeesus on itse Herra (Jumala) taivaasta.

Taaskaan kukaan ei ole väittänyt, että Pyhä Henki jotenkin tekisi Jeesuksen jumaluuden. Minulta menee ihan yli käsityskyvyn, mistä olet edes voinut saada päähäsi, että joku tällain ajattelisi tai väittäisi...
hrmn2

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 13. Heinä 2016 17:08

Kun ihminen saa voimaa ja kasvua Pyhän Hengen ollessa meissä ..niin ihminen kasvaa Kristuksen kaltaisuuteen ja Häneen päin .Mutta tässä maailmaajassa ollessamme olemme palvelijoita Herralle ....ehkä joskus sitten meitäkin Hän kutsuu perheväekseen taivaassa.
Mutta ero on siinä ,että Jumala on Jumala ja ihminen on ihminen (me ) ja me olemme luotuja ja Jumala on meidät luonut ja se Totuus on täällä ja pysyy.
Luoduista ei tule Luojaa vaikka Häneltä uusia Taivaallisia Hänenkaltaisia ominaisuuksia (Pyhiä) saamme ja niihin pikkuhiljaa kasvamme.

Mutta mitä voimme tehdä niin ihailla Jumalan suuruutta ja antaa Hänelle kunnia ...sillä Hän on todella mahtava Jumala.
Mr Kerimäki

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu