Uuskarismaattisuuden harhat

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Uuskarismaattisuuden harhat

ViestiKirjoittaja furbyboom » 08. Huhti 2016 10:23

Tess.5:21 mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on

Tämä nykyajan hengellisyys on suurilta osin harhaista, ylihengellistä.
Sitä suren suuresti.
Jumala on järjestyksen Jumala,ei epäjärjestyksen.
Liian vähän on henkien erottamisen armolahjaa käytössä, nimenomaan KÄYTÖSSÄ.
Sitä on, mutta harva uskaltaa sitä KÄYTTÄÄ. Koska on monenmoista paimenta.
Jumala avatkoon Totuuden heillekkin jotka harhoissaan vaeltaa ja julistaa. Aamen. :hearts:
furbyboom

ViestiKirjoittaja onefortruth » 15. Huhti 2016 01:31

Pakko taas avautua siitä mitä itse koin silloin nuorena, 97 lähtien.
Luulin tosissani, että tuo oli Jumalasta kaikki. Mitäpä vielä, menin harhaan, maailmaan ja alamäki tuli. Tuli tuona kesänä -97 touhuttua muuta kuin kuljettua seurakunnassa. Kun talvella koin voimakkaat hengen kosketukset, oli ne kevään mittaan muisto vain. Alkoi kiinnostaa bailaus ja baarit, myönnän häpeäkseni. Ikää oli 21 vuotta. Heiluin jo toki 18-vuotiaasta asti noissa maailmoissa välillä ja tein parannusta välillä taas. Vaikka 13-vuotiaana tulin uskoon, teini-ikä oli aika vaikea todella silti. En sit tiedä mutta kun v.99 palasin helmikuussa lopulta takaisin, musta ajettiin heti demonia eräässä tilaisuudessa pois. Olin vain päivä pari aiemmin ollut kuin jonkun muun vallassa enkä oma itseni, kun olin juonut eräissä bileissä. En käsittänyt käytöstäni, mutta puhuin melkein kyllä Jeesusta vastaan enkä tätä muistele riemulla tai ylpeänä. Muistan jopa mitä puhuin äidilleni silloin, ainakin jotakin siitä.
En osaa todella sanoa mitä se oli, mutta tuntui etten ollut oma itseni. Mutta tein kuitenkin parannuksen tuon jälkeen ja olin kiltisti sen jälkeen taas kauan.
Vielä kun kuljin sitten karismaattisissa kokouksissa myöhemmin taas, koin etenkin pitkät ylistyskokoukset erittäin väsyttävinä ja raskaina. V. 2000 keväällä jokseenkin ahkerasti kuljin Järvenpään vapiksessa erään porukan kanssa.
Näin myös aika ajoin unia joissa jouduin ajamaan demoneja usein pois.
Joskus koin myös jotain uni- ja valvetilan välillä, lähinnä unessa.
Musta tuntuu että aina kun olen ollut jossain noissa karismaattisissa kokouksissa melko paljon, mun uskonelämä on ollut melkoisen hataraa ja lankesin maailmaan tuon tuostakin.
Ei ollut mitenkään vakaalla pohjalla oikein koskaan. Se lienee myös muutakin omalla kohdallani.
2010 vuoden kohdalla väsyin lopullisesti varmaan taas kokonaan tähän kristillisyyteen.
Mukauduin taas maailmaan pikkuhiljaa mutta mielessäni mietin että alan vielä oikeasti elämään ja rakentamaan uskoani jossain kohtaa uudestaan aivan eri pohjalta. En enää kaivannut tunne-elämyksiä tai muuta, saati en halunnut ripustautua enää kehenkään ihmiseen. Halusin lähteä puhtaalta pöydältä. Elin muutamia vuosia melko kuivalla maalla ja koin olevani erämaassa tai jotain. Kesti todella kauan oppia, miten olla uskossa oikeasti.
Ei se ole tunnetila, ei epäkypsänä haahuilua jossain...odotellessa ihmeitä, profetioita tai näkyjä.
En usko että Jumala lähestyy ihmisiä ihmeet ja merkit edellä.
Mun vika taisi olla täysin väärä järjestys. En lukenut Raamattua vaan kirjoja pääasiassa jos jotain luin.
Musta tuntuu että ennen karismaattisia kokemuksia oli uskoni ehkä paremmalla pohjalla....
En koskaan kotiutunut helluntaiseurakuntaan kunnolla.
Nyt varsinkin tuntuu ettei se ole enää hengellinen kotini....
Oikeasti niin....
Nyt olen pikkuhiljaa palaillut juurilleni ja matka jatkuu varmaan...
Ilman hurmoksellisuutta ja kokemuskeskeisyyttä.
onefortruth

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 15. Huhti 2016 10:07

Jumala tietää järjestyksen ja kaiken muunkin.
Kun loppupelissä mietitään ihan perusasioita ,mitä on usko ja miten meidän tulee elää ja olla/toimia niin ...äkkiä huomaamme ,että ne perusasiat on ihan tavallisia ja ihmeet ja merkit tulevat Jumalan johdatuksessa Häneltä ilman mitään ihmeellisyyksiä.Normaali vakaa rauhallinen elämä ja kulkeminen Totuudessa ja päivittäisessä suhteessa/kanssakäymisessä Jumalan kanssa ja kun ihminen kasvaa ja kasvaa niin kuin Jumala ihmisen haluaa ja näkee kasvavan niin Hän lisää sitä mukaa ihmiselle uutta "pohdittavaa ,joka on myös kasvattavaa ja rakentavaa.
Jos ihminen ojentautuu Jumalan ohjeiden mukaisesti niin meno etenee rauhallisesti ilman kummempaa sotkua jajos ihminen kulkee "kaksilla jaloilla ..taivaallisilla ja maallisilla niin sotkua ja epäonnistumista on lähes varmasti luvassa.Mutta joskus se epäonnistuminen on myös" viisauden antaja" kantapääkoulun kautta.

Vastustaja ja sota henkimaailmassa on sitte se oma osansa.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja Janne » 15. Huhti 2016 14:16

furbyboom kirjoitti:Tess.5:21 mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on

Tämä nykyajan hengellisyys on suurilta osin harhaista, ylihengellistä.
Sitä suren suuresti.
Jumala on järjestyksen Jumala,ei epäjärjestyksen.
Liian vähän on henkien erottamisen armolahjaa käytössä, nimenomaan KÄYTÖSSÄ.
Sitä on, mutta harva uskaltaa sitä KÄYTTÄÄ. Koska on monenmoista paimenta.
Jumala avatkoon Totuuden heillekkin jotka harhoissaan vaeltaa ja julistaa. Aamen. :hearts:

Nii-in... Sitä taitaa tämän päivän uskova pelätä enemmän toista ihmistä kuin Jumalaa. Näin se taitaa valitettavasti olla. Ollaan mielummin turpa kiinni penkissä :thumbdown: ja purraan hammasta yhteen kun huomataan että vääryyttä opetetaan ja julistetaan.

Herra anna meille viisautta ja rohkeutta puuttua heti kaikkeen vääryyteen!

2. kirje Timoteukselle 4:2
saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella

Toinen asia mitä monet uskovat pelkää on kun Jumala haluaa riisuua kaikkea ylimääräistä pois.
Monet meistä pitävät "hampaat irvessä" kiinni siitä kaikesta jota on onnistunut saamaan ja joka mielyttää itseään mutta ei välttämättä Jumalaa. :roll:
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Huhti 2016 10:06

*
Naisena koen itse häiritsevän kokousta sillä Raamatun mukaan ei saa keskeyttää ja nousta puhumaan koska olen nainen. Mutta mies voi sillä miehen pää on Jumala. Rohkeasti vaan ja nosta peppu ylös penkiltä jos havaitset epäraamatullisen opetuksen. Oikaise oikeaan suuntaan Sanan valossa.

Ärsytti minua miten naiset rukoiivat Tiaisen puolesta sanomatta koettelemuksen tärkeydestä. Tuntuu että rakkautta otetaan vastaan totuuteen Sanalla koettelemiseen, se syrjitään ja rukoillaan että ihmiset tulevat enemmän kokoukseen Tiaisen takia ja rukoillaan että parantavat armolahjat tulevat Tiaisen kautta. Se otti aivoon koska ei sanonut mitään rakkaudesta totuuteen voidakseen pelastua. Jos otetaan vastaan rakkautta totuuteen Sanalla koettelemalla, se pelastuu. Ei Tiainsen kautta voi pelastua.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Juha » 16. Touko 2016 22:43

Jouko Niemisen näky

"Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä. Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä". (1 Joh 2:24-25)

Näky
Tapahtui Kokkolan kirkossa v.1981

Istun etupenkillä. Olen käyttänyt puheenvuoron Sanan ja rukouksen illassa ja katselen alttarille päin. Samassa tapahtuu jotakin – minut siirretään näyssä jonnekin alttarin taakse, josta näen koko kirkkokansan edestä päin. Kirkko on täynnä ihmisiä, eletäänhän vielä herätyksen aikaa. Keskikäytävällä jonottaa valtava ihmisjono kaksi rinnan, satoja ihmisiä, pääsyä rukoiltavaksi. Kuljen hiljaa eteenpäin ja katseeni kiintyy alttarin vasemmalla puolella, (saarnatuolin puolella) toimivaan rukousryhmän. Veljet rukoilevat kädet kohotettuina apua tarvitsevien tai Hengen kosketusta kaipaavien puolesta.

Mutta jään ihmetellen katsomaan, kun veljien pannessa kätensä ihmisten päälle, käsien yläpuolella oleva ilma alkaa pyöriä ja kieppua, ja näen kolmen erivärisen ilmavirtauksen ikään kuin taistelevan keskenään tilasta päästä "mukaan siunaukseen". Yksi virtaus on väriltään musta, toinen harmaa ja kolmas valkoinen. Ne sekoittuvat toisiinsa miten vain eri ihmisten kohdilla. Jostakin syystä minulle on selvää siinä, että valkoinen on Jumalasta, harmaa on sielullista, ja musta on perkeleestä. Kuljen hiljaa eteenpäin ja ihmettelen. Äkkiä vierelläni on ääni (enkeli), joka kysyy: "Miksi ihmettelet? Katsohan tuota toista rukousjonoa". Silloin huomaan, että myös oikealla puolella on "rukousjono". Tosin … en näe mitään jonoa. Mutta alttarin reunalla on jokin hahmo, joka on kumartunut hyvin alas. Hän on valkoisissa vaatteissa ja polvillaan pää käsien varassa ,niin kuin Jeesus Getsemanen ahdistuksissa.

Kuljen hämmästyneenä eteenpäin hahmon vierelle ja kurkistan. Siinä on Jeesus. Hän on murheellinen. Ihmettelen ??? En ymmärrä mitään. Silloin enkeli sanoo: "Älä ihmettele. Sinä näet tuon toisen jonon, jossa on paljon ihmisiä. Siinä kutsuttiin ihmisiä kokemaan siunauksia… Mutta tässä toisessa jonossa – jossa ei ole ketään – kutsuttiin ihmisiä seuraamaan Jeesusta ristin tielle."

Näky päättyy. Istun taas paikallani ja itken. Jeesus, eikö kukaan? Teen päätökseni: Jeesus, jos ei kukaan muu, niin minä ainakin tulen…

Olen ajatellut aika ajoin tätä näkyä. Olen ymmärtänyt, että tuossa siunausjonossa tapahtui hyvääkin. Jumalakin toimi siellä. Mutta myöhemmin olen käsittänyt, että nuo kaksi jonoa olivat kuitenkin eri jonoja, mitä se sitten merkitseekään?

Uskon, että tämä kirjoitukseni on syntynyt Jumalan tahdosta. Hän rakastaa syvästi jokaista horjuvaa ja kiusattua lastaan, eikä Hän todellakaan halua menettää meistä yhtäkään. Siksi Hän on rakkaasti varoittanut meitä etukäteen Raamatun sanassa eksytyksistä ja antanut meille ristin evankeliumin suojaksi kaikkea harhaa vastaan.

Uskon myöskin, että elämässäni monet asiat ovat tapahtuneet Jumalan johdatuksesta tätä seulonnan ja puimisen aikaa varten, jolloin "Jumala on puhdistava puimatanterensa…" ja jolloin tyhmät neitsyet ja viisaat neitsyet valitsevat tiensä.

Tämä kirjoitus tutkii niiden kahden tien välistä eroa, mitkä näyssä näytettiin

https://vapaasana.swedishforum.net/t527 ... -harhoista

Linkissä myös muutakin hyvää asiaa!
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja roosa » 20. Touko 2016 16:52

Kiitos Juha linkistä! :thumbup:

Todella hyvää luettavaa, pitää ajan kanssa vielä tarkemmin paneutua tähän linkkiin.

Tuosta Kannuksen parantamiskokouksesta olen joskus lukenut jostain saman kirjoituksen, ja jälkeenpäinkin joskus tullut mieleenkin se uudestaan. Puhutteleva tarina kaikin puolin, kuinka ei kannata alkaa 'omissa voimissaan' parantelemaan ketään. :think:
roosa

ViestiKirjoittaja onefortruth » 29. Touko 2016 23:20

Tämä veli todistaa vapautumisestaan menestysteologiasta ja kertoo jotain niistä opeista jotka menee tosiaankin metsään. Ko. henkilön puheiden vaikutuksesta tuli melkein some-myrsky ja Patrick Tiainenkin joutui selittelemään opetuksiaan, joskaan ei ihan prikulleen mennyt kuitenkaan kuten hän väitti.
Tämmöistä ihmettä olen viikonlopun aikana nyt todistanut.
Sitkeässä ihmisillä on nämä uudet opit, koska moniakaan tämmöinen ulostulo ei miellyttänyt vaan herätti paljonkin vastalauseita ja vastarintaa.
Veli siinä rohkeasti kuitenkin todistaa, että mikä se homma on.
Voimme kuitenkin iloita että Herra otti hänet kiinni näistä :). Hänestä voi varmasti tulla väkevä todistaja vielä.
Viimeksi muokannut onefortruth päivämäärä 29. Touko 2016 23:21, muokattu yhteensä 1 kerran
onefortruth

ViestiKirjoittaja SavingGrace22 » 30. Touko 2016 07:00

Aamen, kiitos Herralle.

Rukoillaan veljen puolesta, Hengen johdatusta ja opetusta sekä varjelusta.
Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. -Ef. 2:8-9
SavingGrace22

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 30. Touko 2016 07:18

*
Hienoa! Kiitos Jumalalle! Toivottavasti hän myös vapauttuisi sukukirous opetuksesta. Minä kirjoitin fb:ssa sukukirouksen juttua että Raamattu ei sitä tarkoita mitään ja niin hän kovasti vastusti minua fb:ssa. Rukoillaan vielä Maunon puolesta että vapauttuisi myös siitä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu