markku kirjoitti:lopettakaa Jumalan silmäterän sorkkiminen.
markku kirjoitti:Jumalalla on aina ollut ihmisiä joiden tulee kulkea kärjessä. Vanhempi veli on aina kateellinen. Mielummin haluan tunnustaa suullani raamatun sanoja ja uskoa niihin kuin hokea eihän tää edes pidä paikkaansa ja kuulua epäuskon liikkeeseen. mul on ollu päihdeongelma 20v. soitin kirjoitin heidän seurakuntaansa ja seuraavana päivänä kun hain kaljaa en saanut sitä alas oli niin hirveän makuista. se on ihme. olin myös 15v unilääkkeillä he rukoilivat puolestani olen ollut nyt 3kk ilman unilääkkeitä se on Jumalan tekemä ihme. meidän ei tule väheksyä pienten alkujen päiviä. kukaan ei uskova kun katselee niin sanottujen kristittyjen tuomiota toisiansa kohtaan halua tälläiseen perheeseen. avioeroperheitä on ihan tarpeeksi. Jumalan perheen ei saa olla riita ja avioeroperhe. hedelmistään puu tunnetaan ja ne sanat jotka uskovat puhuvat täytyy koetella sillä niissä on joka elämä tai kuolema. olen ollut Patricin monissa kokouksissa olen kokenut Jumalan voimallista läsnäoloa ja elämäni on muuttunut. eikö vanhempaa veljeä yhtään HÄVETÄ. kaikissa on astian makua hän ei ole väittänyt olevansa kristus. miksi ette itkien rukoile ja paastoa Patricin puolesta jos näette hänessä jotain vaaralista. eikö se usko siirräkään vuoria mitä raamatun käännöstä te luette.ajattelin että ne jotka nauravat ovat väärän hengen alla. olin vaikeasti mielisairas 25v. kun Jumala minut paransi olen nauranut hyvin paljon. on ihme jos ei ilo tule suusta ulos kaiken jälkeen. en sitä kyllä saarnapönttöön veisi mutta Jumala toimii tavalla ja toisella.patricin kautta on alkanut herätys olen niin iloinen. miksi kukaan ei syytä nykyistä kristillistä kirkkoa uskomattomasta armon väärinkäytöstä. jos olemme armon kokeneet Jumala antaa varmasti näyn myös helvetistä ja se saa meidät liikkeelle. nyt uskovat kertovat vain toinen toisilleen evankeliumi. eivät terveet tarvitse parantaa vaan sairaat. tehkää parannus ja ruvetkaa rukousten jälkeen toimimaan ja näkemään hukkuvan maailman. lopettakaa Jumalan silmäterän sorkkiminen.seurakunta on jäänmurtaja eikä huvialus!
Isoäiti kirjoitti:Rohkeaa ja selkeää puhetta Juhalta tässä.
Juha N kirjoitti:Jumalan rauhaa foorumin kirjoittajat ja lukijat.
Olen vuosien varrella piipahtanut täällä lueskelemassa teidän kirjoituksia ja olen havainnut, että usein teidän keskustelunne ovat pysyneet melko asiallisella ja raamatullisella pohjalla. Toki ylilyöntejäkin meille itsekullekin sattuu silloin tällöin. Olette joskus myös minun toiminnasta olleet täällä kiinnostuneita ja halunneet tietää olisiko turvallista tulla kuuntelemaan minun julistustani. Se on hyvä asia, että meitä kaikkia julistustyötä tai muunlaistakin Herran palvelutyötä tekeviä arvioidaan. Sehän on Raamatullinen velvollisuus meille kaikille. Olen kuitenkin huomannut, että se ei aina ole helppoa tehdä ja tarvitsee paljon Jumalalta saatua viisautta sekä Raamatun sanan pitkäaikaista sekä laajaakin tuntemusta varsinkin näinä vaikeina aikoina.
Ajattelin nyt sitten astua rohkeasti tänne foorumin "sisäpuolelle", että jos jatkossa teille jollekin tulee tärkeitä kysymyksiä minua tai palvelutyötäni kohtaan, niin voitte sitten vaikka yksityisviestin kautta lähestyä, kun olen nyt rekisteröityneenä jäsenenä.
Ajankohta on siksi nyt sopiva mielestäni, koska haluan myös jakaa jotain omasta kokemuksestani käsin, liittyen tänä päivänä Suomessa vaikuttavaan liikehdintään. Itse olin kyseisten eksyttävien voimien ja opetuksien pyörteissä tultuani uskoon ja sain sisältäpäin tutustua liiankin hyvin ns. Torontolaisuuden virtauksen jälkimaininkeihin, joissa ilmeni monenlaista nykyisinkin havaittavaa toimintaa sekä opetusta. Kiitos armolliselle Jumalalle, että sain nähdä totuuden näistä asioista ja olen saanut parannuksen teon kautta tulla pois niistä alkuvuosien eksytyksen tuulista. Silti tänäkin päivänä tulee olla erityisen aralla tunnolla Jumalan Sanan ääressä ja rukouksessa, että ei uudelleen tempautuisi mihinkään toisenlaiseenkaan eksytykseen mukaan.
Uskon, että Jumala tahtoo meidät pitää oikealla tiellä ja on varmasti voimallinen sen tekemäänkin, koska on sen meille luvannut, jos me itse myös aidosti tahdomme. Muistakaamme kuitenkin, että me kaikki voimme kuitenkin eksyä, jos emme tahdo koko sydämestämme seurata vain Herraa Jeesusta Kristusta, joka on yksin Totuus eli Jumalan Sana.
Olen vuosien tauon jälkeen laittanut palvelutyöstäni (,jonka jo luulin päättyneen 2,5 vuotta sitten sairastuttuani vakavaan ja lääkärien mukaan parantumattomaan sairauteen) videoita uudelle YouTube-kanavalle. Kaikki vanhat videot kerkisin jo silloin n.2,5 vuotta sitten poistaa. Mutta Herra armossaan on nostanut minut sairasvuoteelta jälleen jalkeille, joten ehkäpä vielä saan Häntä ja Hänen seurakuntaansa palvella, tavalla tai toisella.
Miksi näistä mainitsen ? Markkinoinko itseäni ?
Toivon, että et saa sellaista käsitystä. Tahtoni on tehdä vain Isän tahtoa ja auttaa veljiäni sekä sisariani uskon tiellä eteenpäin.
(Samoin sinäkin voit omalta osaltasi auttaa myös minua vaeltamaan totuudessa, jos havaitset jotain väärää vaelluksessani, eikö vain ? ) Sekä tahdon myös auttaa ihmisiä löytämään Pelastajansa, Herran Jeesuksen Kristuksen.
Haluaisin sinun katsovan videon : "Elämme eksytyksen keskellä". https://youtu.be/5_WEI0Y_Rss
Voit arvostella sitä vapaasti tällä foorumilla, kuten haluat. Pyrin olemaan loukkaantumatta ja ottamaan opiksi, jos koet siinä jotain väärää.
Tarkoitukseni on jatkossa käydä tarkemmin videoilla läpi myös Patrick Tiaisen opetuksia ja palvelutyötä, jos Herra antaa siihen voimia ja viisautta. Olen viimeisen kuukauden ajan kerännyt materiaalia ja pian toivottavasti saan ensimmäisiä videoita alkaa tekemään. Olen ollut myös Patrickiin yhteydessä ja tehnyt hänelle tiettäväksi aikomukseni ellei hän suostu tekemään parannusta opeistaan.
Kaikki videot löytyvät kanavaltani: https://www.youtube.com/channel/UCjuBMd ... YfNhVWjvng
Olen tutustunut myös Petrin kirjoitukseen ja mielestäni se on Raamatullisesti ja asiallisesti kantaaottava arviointi Patrick Tiaisen palvetyössä ilmenneisiin muutamiin virheellisyyksiin sekä mahdollisesti hyvinkin haitallisiin opetuksiin koskien perustotuuksia Jumalan Sanasta. Mielenkiinnolla jään odottamaan myös Petrin uusia kirjoituksia.
Tahdon toivottaa jokaiselle Jumalan runsasta siunausta ja johdatusta tuleviin päiviin.
Rakkain terveisin Kristuksessa
T: Juha Norolampi
jukka1954 kirjoitti:Isoäiti kirjoitti:Rohkeaa ja selkeää puhetta Juhalta tässä.
Kyllä vain, hänellä on ilmeinen opettajan armoitus.
Pysähdyin eilen pohtimaan sitä, että Juha Norolampi kertoi olevansa Seinäjoen helluntaiseurakunnan jäsen. Se hämmästytti minua, kun tiedän kyseisessä seurakunnassa joidenkin puhujiksi kutsuttujen mm käyneen hakemassa voiteluaan haudoilta ja seurakunnan vanhimmisto aivan varmasti tietää kyseisten puhujien edustavan äärimmäistä uuskarismaattista NAR-liikettä (uusi apostolinen uskonpuhdistus -tai jotain sinne päin). Selvitin asiaa.
Norolampi kertoo Google+ sivulla näin:
Esittely
Olen toiminut vuodesta 2006 alkaen sananjulistajana ja evankelistana Suomessa ja ulkomailla. Palvelen tällä hetkellä kaikkia seurakuntia ja uskovia kristittyjä. Lokakuusta 2012 alkaen toimin Seinäjoen Helluntaiseurakunnan johdon ja valvonnan alaisuudessa.
Soitin sitten tänään Seinäjoen helluntaiseurakunnan pastorille. Hän kertoi, että Norolampi on kyllä seurakunnan jäsen, mutta "viime aikoina ei ole näkynyt". Sanojensa mukaan ei tiennyt hänen opetustilaisuuksistaan, mutta kertoessani hänen varoittavan Patrick Tiaisen Raamatulle vieraasta opetuksesta tiesi kuitenkin (?) sanoa, ettei Norolampi edusta seurakunnan vanhimmiston virallista kantaa. Opasti vielä minua, ettei tule kaivella oppeja vaan julistaa evankeliumia. Pastori (Jacob Huttunen) tuntui olevan närkästynyt Patrick Tiaisen arviointiin puhelumme aikana, joka kesti rapiat yli 35 minuuttia. Pastori oli käytökseltään muuten asiallinen ja pyysi saada rukoilla lopuksi puolestani.
Nostin asian tämän puolen tässä esille, koska monissa seurakunnissa otetaan ajassamme liikkuvat eksytykset vastaan arvioimatta ja koettelematta niitä ja mennään niin pitkälle, että vastustetaan niitä, jotka varoittavat toimintaan ja opetukseen kätkeytyvistä eksytyksistä. Heidät koetaan Jumalan työn vastustajina ja Hengen tulen sammuttajina. Norolammen tapauksessa näyttää siis siltä, että hänellä ei ole kotiseurakuntansa vanhimmiston tukea. Tämä on hyvin surullista, koska Norojärvi opettaa omasta mielestäni hyvin ja syvällisesti Kristuksen työstä ja persoonasta. Siunaan Juha Norolampea ja rukoilen hänelle Herran Jeesuksen varjelusta ja viisautta tehtävässään.
Rukoilen itselleni ja jokaiselle viisautta arvioida ja koetella vanhurskaasti aikamme opettajia ja paimenia. Eivät kaikki heistä suinkaan ole "kelvottomia työntekijöitä" vaikka jossain kohden opettavat virheellisesti. Kaikkihan hairahdumme toisinaan, niin opettajat kuin avustajatkin. Ongelmat alkavat kasaantua siellä, missä uskova (opettaja tai kuka tahansa muu Kristuksen ruumiin jäsen) ei nöyrry ottamaan vastaan ansaitsemaansa nuhdetta eikä tee parannusta.
Tulikohan tästä tekstistä nyt miltään osin järkevää ja ymmärrettävää?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa