Mitä mieltä Patrickista?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 29. Maalis 2016 19:51

Kyllhän se niin on ,että se Totuuden rakastaminen tarvitaan tässä ajassa ,jotta pysytään kaidalla tiellä.
Toki yleisesti tarvitaan myös tutkintaa kun .......esim jos seuraa tuollaisia massatapahtumia ,jossa ei ole tietoakaan mistään vanhemmistosta ,joka tarkkailisi ,että tuoko tilaisuus Jumalalle kunnia vai ei ??
Sitten toinen tärkeä asia ....minusta seurakunnan suurimpia velvollisuuksia on pitää vastasyntynyt Kristuksen oma seurakunnan suojeluksessa,että ihminen kasvaa oikeaan suuntaan ja on myös suojassa vastustajan hyökkäyksiltä ,joita voi tapahtua vastakääntyneelle ,joka ei tunne sanaa eikä paljon juuri mitään.
Elikkä jostain tai jossain täytyy pitää sitä ohjenuoraa ja se ohjenuora on vain Totuus ja sen rakastaminen .
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja SavingGrace22 » 29. Maalis 2016 21:02

Patrick Tiaisen facebook-sivulla julkaistu 12t sitten:

"Kiitos Sadonkorjuuseurakunta, kiitos Isä! Ei nyt ihan joka kokouksessa enkeleitä ole ilmestynyt näkyvästi paikalle..."

Mitä mieltä olette tästä?
Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. -Ef. 2:8-9
SavingGrace22

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 29. Maalis 2016 22:36

Enkeleitä? Mitähän tuolla tarkoitti.

Kyllä mun mielestä on ihan velvollisuus varoittaa eksytyksistä kanssamatkaajia. Haluan ainakin, että itseänikin varoitetaan, jos olen menossa harhateille. Se on oikeaa rakkautta. :hearts:
Isoäiti

ViestiKirjoittaja PetriFB » 30. Maalis 2016 16:21

Ajattelin jo päättäväni Patrick Tiaisesta kirjoittamisen, mutta minulle on lähetetty sellaista materiaalia Patrickin opetuksesta päätökseni jälkeen, että koin tehneeni väärän päätöksen ja on Jumalan tahto, että kirjoitan vielä yhden kirjoituksen Patrickin opetuksista sekä Raamatun totuudesta. Syy sille miksi kirjoitan tämän kirjoituksen on ikään kuin sinetti Patrickin opetuksen koettelemiselle, sillä tässä kirjoituksessani tulee esille Patrickin väärän opetuksen perusta, josta nousevat kaikki hänen väärät opetuksensa. Kun näemme sen mikä on hänen perustuksensa, niin silloin ymmärrämme miksi opetus on niin monessa paikoin vinoutunut ja vastoin Raamatun sanan opetusta. Tämä on ehkä tärkein kirjoitukseni koskien Patrickin vääriä opetuksia sekä mitä Raamattu ihan oikeasti opettaa tai ainakin yksi tärkeimmistä, niin koen sydämessäni.

Olin rukouksessa ja kyselin Herran edessä kirjoitukselleni nimeä ja sain sydämeeni vastauksen: Te tulette niin kuin Jumala tietämään. Tässä maailmassa vaikuttaa kaksi henkeä, joista toinen on Jumalan Henki ja toinen saatanan henki. Kirjoituksessani käyn läpi sitä kuinka Jumala antaa oikeata tietoa itsestään ja tahdostaan ja sitä kuinka saatanan henki pyrkii myös antamaan tietoa Jumalasta ja Hänen tahdostaan, joka on kuitenkin väärää tietoa, jonka tarkoitus on eksyttää ihminen pois totuudesta. Jokainen Raamattua lukeva ja ymmärtävä uskova ihminen tietää saatanan sanoneen sanat: Te tulette niin kuin Jumala tietämään. Paha saatana on aikojen alusta asti pyrkinyt vääristämään Jumalan tahdon sekä eksyttämään ihmistä, niin että hän luulee päässeensä sellaiseen tilaan, että hän tässä maailmanajassa oppii ymmärtämään niin kuin Jumalakin ymmärtää (koko Jumalan viisauden), mutta Raamatun sanan opetuksen mukaan se ei ole mahdollista

Patrickin opetuksen ongelma on se että siinä esiintyy koko ajan enemmän ajatuksia ja opetuksia Jumalasta ja Jumalan tahdosta, jotka eivät ole Jumalan sanan totuuden mukaisia, vaan Raamatun sanan vastaisia ja Raamatun sanaa vääristeleviä opetuksia. Siksi toivon ja rukoilen Patrickin ja Uskon Sana liikkeen uskonyhteisöjen ja Patrickin opetuksia kannattavien ihmisen lukevan, tutkivan ja koettelevan kirjoitukseni, koska pyrin tuomaan esille sen kuinka karmaisevalla tavalla Patrickin opetus on vastoin Jumalaa sanaa. Olen myös itse valmis tekemään julkista parannusta jos Jumalan sanan kautta näen ja ymmärrän, että minä itse olen erehtynyt eikä Patrick. Tästäkin syystä on tärkeää, että Patrick tai hänen opetuksiaan kannattavat ihmiset lukisivat kirjoitukseni, koska joka tapauksessa joku meistä on erehtynyt ymmärtämään vaarallisesti väärällä tavalla Jumalan sanan opetusta.

Haluan myös tuoda esille sellaisen huomion, että kun olen kirjoittanut Patrickin vääristä opetuksista, niin en ole keskittynyt hänen vääriin opetuksiinsa, vaan kirjoittanut paljon enemmän siitä mitä Raamattu opettaa ja mikä on Raamatun totuus. Tällä tavalla toteutuu Kristus-keskeisyys sekä keskipiste on Raamatun sanan totuudessa, ei eksytyksessä ja väärässä opetuksessa. Kirjoitin sen olevan Jumalan tahto, että kirjoitan vielä tämän kirjoitukseni. Joku lukija voi kokea minun menneen liian pitkälle ja että olen vedonnut Jumalan tahtoon pönkittääkseni itseäni tai halusta käydä Patrickin kimppuun. Minä en halua käydä Patrickin kimppuun, enkä pönkittää itseäni, vaan tuoda esille vakava harha ja vääristymä, joka vaikuttaa Patrickin kautta. Minä yhä edelleen pidän Patrickia rakkaana lähimmäisenä, joka on harhautunut eksytyksen kavalaan juoneen. Koska koen ja kirjoitan tällä tavalla ja minäkin olen kuitenkin vajavainen ihminen, niin sitä suuremmalla syyllä sinun tulee tutkia ja koetella kirjoitukseni Jumalan sanan avulla rukouksen kera.

Kirjoitus on sivullani: https://www.kotipetripaavola.com/tetule ... amaan.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja pekka » 30. Maalis 2016 17:53

Kiitos Petri uudesta kirjoituksestasi koskien P. Tiaisen harhaopetuksia.

En tiedä sitten mutta kyllä on pahoin Patrick sekoittanut monet keskeiset Raamatun opetukset.

En kyllä tiedä tuohon enää oikein muuta sanoa kuin, että mun mielestä Patrick Tiaisen olisi syytä lopettaa kokonaan puheiden ja saarnojen pitäminen niin kauaksi aikaa kun hän olisi saanut oikean ymmärryksen noissa kaikissa asioissa missä hän väärin ja valheellisesti opettaa.

Mutta onneksi tämä asia ei ole kuitenkaan minun käsissäni ja päätettävissäni vaan Jumalan käsissä ja päätösvallassa.

Mutta se tuli myös mieleeni, että kun tiedämme, että Patrick on lukenut luultavasti paljonkin menestysteologi Kenneth Haginin opetuksia hänen kirjoistaan niin olisiko kenties niin että Patrick olisi omaksunut harhaopetuksensa "Ihmisen henki opettaa ihmisen mieltä" Kenneth Haginin kirjoista?

Onko sulla Petri tiedossasi kuinka Kenneth Hagin opettaa (tai opetti koska hän kuoli vuonna 2003) tässä kohdin?

Siunausta sulle ja perheellesi.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja PetriFB » 30. Maalis 2016 18:58

pekka kirjoitti:Kiitos Petri uudesta kirjoituksestasi koskien P. Tiaisen harhaopetuksia.

En tiedä sitten mutta kyllä on pahoin Patrick sekoittanut monet keskeiset Raamatun opetukset.

En kyllä tiedä tuohon enää oikein muuta sanoa kuin, että mun mielestä Patrick Tiaisen olisi syytä lopettaa kokonaan puheiden ja saarnojen pitäminen niin kauaksi aikaa kun hän olisi saanut oikean ymmärryksen noissa kaikissa asioissa missä hän väärin ja valheellisesti opettaa.

Mutta onneksi tämä asia ei ole kuitenkaan minun käsissäni ja päätettävissäni vaan Jumalan käsissä ja päätösvallassa.

Mutta se tuli myös mieleeni, että kun tiedämme, että Patrick on lukenut luultavasti paljonkin menestysteologi Kenneth Haginin opetuksia hänen kirjoistaan niin olisiko kenties niin että Patrick olisi omaksunut harhaopetuksensa "Ihmisen henki opettaa ihmisen mieltä" Kenneth Haginin kirjoista?

Onko sulla Petri tiedossasi kuinka Kenneth Hagin opettaa (tai opetti koska hän kuoli vuonna 2003) tässä kohdin?

Siunausta sulle ja perheellesi.

Rauhaa Pekka.

En tiedä opettiko Hagin oppia, jossa ihmisen henki toimii ihmisen mielen opettajana. Tai opettiko hän, että meillä on jo kaikki Jumalan viisaus ja että me tutkimme Jumalan sydäntä.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja Sami » 30. Maalis 2016 19:44

Ehkä Patrickin armoitus olisi enemmänkin sielujen voittaminen Jeesukselle kuin opettaminen.
Näitä kun lukee niin huomaa kuinka vastuullinen ja haastava tehtävä opettaminen on.
Täydellistä opettajaa ei ole olemassakaan joka ei missään kohden erehtyisi.
Sami

ViestiKirjoittaja PetriFB » 31. Maalis 2016 10:57

Olen saanut jonkin verran palautetta sekä puolesta, että vastaan Tiaisen opetuksen koettelemisesta. Koettelemisen kautta on paljastunut monin paikoin pahoin vääristynyt opetus. Olen myös saanut palautetta siitä että on ollut todella tärkeää tuoda esille Tiaisen opetuksen ongelmat. Olen tässä samaa mieltä. Olen saanut myös jatkuvasti vinkkejä hänen opetuksiinsa ja tässä tulee uusin vinkki ja sen johdosta tehty päivitys, joka on todella tärkeä.

Päivitys Kokkolan Uskon sana seurakunta kirjoitukseen. Päivitetty teksti kuuluu seuraavasti:

Puheessaan (Jeesus seminaari 1.2.2016) Patrick sanoi, kuinka Jeesus vietiin kasteen jälkeen erämaahan vihollisen kiusatessa ja koetellessa Häntä. Patrick sanoi saatanan sanoneen Jeesukselle, että jos sinä olet Jumalan Poika, niin muuta nuo kivet leiväksi. Patrick sanoi, että Jeesus olisi voinut tehdä sen eikä siinä olisi ollut mitään väärää, mutta perkele tiesi sen, että jos hän saa Jeesuksen tekemään ihmeitä Jumalisuudestaan käsin, niin Hän ei olisi enää toiminut ihmisenä ja se olisi ollut aika vakava tilanne. Patrick yhä edelleen jatkoi sanoen, että Jeesuksen täytyi olla täysin niin kuin ihminen ollakseen uhrikaritsa, joka uhrattiin meidän puolesta.

Patrick jatkoi puhettaan sanoen että jos kivi alkaa muuttumaan leiväksi, niin se on luova työ ja materian muutos, joka kuuluu vain Jumalalle, joten siinä Hän olisi toiminut Jumalana se olisi ihme, jonka Jumala olisi tehnyt.

Valheen eräs ominaispiirre on puhua itsensä pussiin, eli ajautua itsensä kanssa ristiriitaan. Patrickin oppi ettei Jeesus tehnyt ihmeitä ihmisenä, vaan Jumalana on täydellisessä ristiriidassa Jumalan sanan kanssa sekä Patrickin oman opetuksen kanssa. Patrick sanoi, ettei Jeesus voinut muuttaa kiviä leiviksi, koska se olisi ollut luova työ ja materian muutos, jonka vain Jumala voi tehdä.

Joh 2:
9 Mutta kun edeskäypä maistoi vettä, joka oli muuttunut viiniksi, eikä tiennyt, mistä se oli tullut-mutta palvelijat, jotka veden olivat ammentaneet, tiesivät sen-kutsui edeskäypä yljän
...........
11 Tämän ensimmäisen tunnustekonsa Jeesus teki Galilean Kaanassa ja ilmoitti kirkkautensa; ja hänen opetuslapsensa uskoivat häneen.

Herran Jeesuksen ensimmäinen tunnusteko (ihme) oli luova työ, jossa Hän muutti veden viiniksi, joka oli materian muutos. Koska Jeesus oli Jumala, niin Hänen kauttansa tapahtuneet ihmeet tapahtuivat Jumalisuudesta käsin ja Hänen ensimmäinen ihmeensä oli luomisihme, jossa Hän muutti materian toiseksi. Raamattu sanoo Jeesuksen olleen yhdessä Isänsä kanssa luomassa taivasta ja maata. Raamatun ensimmäinen jae sanoi alussa Jumala loi. Tämän tähden myös Herra Jeesus tullen ihmiseksi, mutta ollen samalla Jumala teki ensimmäisen tunnustekonsa luomisihmeenä, jossa Hän muutti materian vedestä viiniksi ja näin heti ensimmäinen tunnusteko toi esille Hänen Jumaluutensa, joka oli Hänellä koko ajan lihassa ollessaan. Patrickin opetus on väärää ja ristiriidassa Jumalan sanan kanssa.

Matt 1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel," mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

Patrickin opetus on myös siinä kohden väärää, missä hän sanoi, että Jeesuksen täytyi olla täysin ihminen ollakseen uhrikaritsa, joka uhrattiin meidän puolesta. Raamattu sanoo Jumalan tulleen lihaksi Jeesuksessa ja siksi Raamattu myös sanoo Jeesuksesta, että Hän on Jumala, joka oli meidän kanssamme (tulemalla lihaksi). Raamatun opetuksen mukaan Jeesus kykeni olemaan uhrikaritsa vain siten, että Hänessä Jumala tuli lihaksi ja niin Jeesus oli koko ajan ihminen ja Jumala, sillä vain iankaikkisen syntien sovituksen ja lunastuksen kykenee aikaansaamaan ainoastaan Jumala ja koska synnin rikkomus oli tapahtunut lihassa, niin siksi Jumala tuli lihaksi sovittaakseen synnit lihassa, mutta ollen koko ajan Jumala.

Kirjoitus on kokonaisuudessaan sivullani:
https://www.kotipetripaavola.com/kokkol ... kunta.html
PetriFB

ViestiKirjoittaja Juha N » 31. Maalis 2016 16:04

Isoäiti kirjoitti:Vaikka ei tuo Juha taida mun peukutuksiani täältä hokata? Vai käyköhän täällä lukemassa?

Anteeksi, on ollut vähän kiireitä. :thumb:
Juha N

ViestiKirjoittaja roosa » 31. Maalis 2016 17:46

Tuollaiseen videoon törmäsin eilen suomi24:ssä, Patrickiin liittyen. Jos kiinnostaa niin kannattaa vilaista kohdasta 1.29 alkaen. Patrick, seurakunta ja tiiminsä siunaa työntekijöitään. Meno on aika hurjaa. :shock: Myös tuo Patrickin kielilläpuhuminen on outoa, mahtaako olla ihan aitoa Pyhän hengen aikaan saamaa, koetelkaa ja katsokaa itse. Itseäni ei kyllä yhtään houkuttelisi tuollainen meno, mutta monia houkuttelee ja koukuttaa.

Surullista minusta, vaikka noita ihmisiä tuolla kokouksessa kovasti naurattaakin.

https://www.tv7plus.fi/vod/player/?program=49141
roosa

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu