Mitä mieltä Patrickista?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja PetriFB » 25. Maalis 2016 18:05

pekka kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:Olen saanut yhteydenottoja koskien Patrick Tiaista, joka on Kokkolan Uskon Sana seurakunnan johtaja. Minulta on kyselty mitä mieltä olen hänen opetuksistaan. En aluksi ollut mitään mieltä, koska en ollut tutustunut häneen, enkä tiennyt mitä hän opettaa ja julistaa. En edes kokenut sydämessäni tutustua häneen ennen kuin eräs sananjulistaja otti minuun yhteyttä ja kyseli Patrickista sekä kertoi siitä mitä hän opettaa ja julistaa. Samana päivänä sain myös toisen yhteydenoton koskien Patrick Tiaista ja silloin koin, että minun tuli ottaa selvää mitä Patrick julistaa ja opettaa.

Olen katsellut netistä hänen saarnojaan sekä opetuksiaan ja kuulemani perusteella sanon hänellä olevan ihan hyviäkin ajatuksia, mutta myös todella pahoja ja vääriä opetuksia vahingoittaen pahasti uskovia, jotka uskovat Patrickin opetuksia. Tarkoitus ei ole negatiivisesti lyödä tai vahingoittaa Patrickia ja kaivella olemattomia asioita tai huhupuheita, vaan Jumalan sanan kautta koetella sen mitä Patrick on itse sanonut ja opettanut. Olen myös soittanut Patrickille ja kysynyt häneltä muutamia kysymyksiä sekä sanonut hänelle kirjoittavani häntä koskevan kirjoituksen.

Patrick on sanonut puheessaan, ettei hän jaksa enää välittää siitä mitä uskonnolliset ihmiset sanovat hänestä. Se on totta, että uskova voi uskonnollisuudesta käsin vääristää pahasti sen mitä Patrick julistaa ja opettaa. Varmasti niinkin on että Patrickia on arvosteltu ja tuomittu väärin perustein ja tällaisesta toiminnasta täytyisi vetäytyä sekä tehdä parannusta. Aiheeton väite on sama kuin valehteleminen, siksi meidän tulee olla tarkkoja ettemme syyllisty panetteluun ja valheen levittämiseen kun pyrimme saamaan selville mitä sananjulistaja julistaa ja opettaa.

Raamatun opetuksen mukaan kaikki tulee koetella Jumalan sanan totuuden kautta. Silloin kun toimitaan Raamatun opetuksen mukaan ja koetellaan Patrick Tiaisen opetuksia rakkauden ja sävyisyyden Hengessä ja jos hänen opetuksestaan löydetään vääriä opetuksia, niin kyse ei ole uskonnollisuudesta tai uskonnollisesta ihmisestä, vaan hengellisestä ja Raamatullisesta toimenpiteestä, jonka hengellinen uskova tekee sen takia koska Raamattu kehottaa koettelemaan kaiken.

Patrick Tiainen vaikuttaa vilpittömältä ja innokkaalta nuorelta mieheltä, joka haluaa voittaa sieluja sekä tehdä täydellä sydämellä Jumalan valtakunnan työtä. Patrick on lahjakas kaveri, jolla olisi potentiaalia paljonkin sekä hänen opetuksessaan on paikoittain ihan hyviä ja Raamatullisia ajatuksia. Se on ikävää, että hän julistaa ja opettaa myös monissa paikoin epätervettä ja epäraamatullista opetusta. Toivon mukaan sinä joka luet kirjoitukseni et ajattele, että minä vain yritän ampua alas kaikkea mikä liikkuu, vaan lukisit sen mitä kirjoitan Patrickin opetuksista ja koettelisit niin minun kuin Patrickin opetuksen Raamatun sanan totuuden kautta. Kyse ei ole pelkän eksytyksen, harhan tai väärän opetuksen esille tuomisesta, vaan siitä mitä Raamattu opettaa ja mikä on Raamatun sanan totuus.

Tarkoitukseni ei ole käydä henkilöön käsiksi, vaan koetella hänen julistuksensa ja opetuksensa. Näen Patrickin uskovana ihmisenä sekä rakkaana lähimmäisenä, joka on jossakin kohden astunut isolle harhapolulle, jonka seurauksena hän opettaa ja julistaa monessa kohden todella haitallisia ja vaarallisia opetuksia. Minäkään en ole täydellinen uskova, vaan erehtyväinen ja siksi kehotan sinua tutkimaan ja koettelemaan kirjoitukseni Jumalan sanalla rukouksen kera.

Kirjoitus on sivullani: https://www.kotipetripaavola.com/kokkol ... kunta.html

Kiitos Petri kirjoituksestasi.

Kumpa P. Tiainen taipuisi tekemään parannusta noista pahoista harhaopetuksistaan.

Jumalan siunausta kaikille tähän päivään

Kiitos Pekka. Olen lähettänyt kirjoituikseni Kokkolan Uskon Sana kirkkokunnan toimiston osoitteeseen (e-mail), joten niin Patrick kuin moni muukin siellä voivat sen lukea.

Olen parhaillaan tekemässä osaa kaksi.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja Juha N » 26. Maalis 2016 09:24

Jumalan rauhaa foorumin kirjoittajat ja lukijat.

Olen vuosien varrella piipahtanut täällä lueskelemassa teidän kirjoituksia ja olen havainnut, että usein teidän keskustelunne ovat pysyneet melko asiallisella ja raamatullisella pohjalla. Toki ylilyöntejäkin meille itsekullekin sattuu silloin tällöin. Olette joskus myös minun toiminnasta olleet täällä kiinnostuneita ja halunneet tietää olisiko turvallista tulla kuuntelemaan minun julistustani. Se on hyvä asia, että meitä kaikkia julistustyötä tai muunlaistakin Herran palvelutyötä tekeviä arvioidaan. Sehän on Raamatullinen velvollisuus meille kaikille. Olen kuitenkin huomannut, että se ei aina ole helppoa tehdä ja tarvitsee paljon Jumalalta saatua viisautta sekä Raamatun sanan pitkäaikaista sekä laajaakin tuntemusta varsinkin näinä vaikeina aikoina.

Ajattelin nyt sitten astua rohkeasti tänne foorumin "sisäpuolelle", että jos jatkossa teille jollekin tulee tärkeitä kysymyksiä minua tai palvelutyötäni kohtaan, niin voitte sitten vaikka yksityisviestin kautta lähestyä, kun olen nyt rekisteröityneenä jäsenenä.

Ajankohta on siksi nyt sopiva mielestäni, koska haluan myös jakaa jotain omasta kokemuksestani käsin, liittyen tänä päivänä Suomessa vaikuttavaan liikehdintään. Itse olin kyseisten eksyttävien voimien ja opetuksien pyörteissä tultuani uskoon ja sain sisältäpäin tutustua liiankin hyvin ns. Torontolaisuuden virtauksen jälkimaininkeihin, joissa ilmeni monenlaista nykyisinkin havaittavaa toimintaa sekä opetusta. Kiitos armolliselle Jumalalle, että sain nähdä totuuden näistä asioista ja olen saanut parannuksen teon kautta tulla pois niistä alkuvuosien eksytyksen tuulista. Silti tänäkin päivänä tulee olla erityisen aralla tunnolla Jumalan Sanan ääressä ja rukouksessa, että ei uudelleen tempautuisi mihinkään toisenlaiseenkaan eksytykseen mukaan.

Uskon, että Jumala tahtoo meidät pitää oikealla tiellä ja on varmasti voimallinen sen tekemäänkin, koska on sen meille luvannut, jos me itse myös aidosti tahdomme. Muistakaamme kuitenkin, että me kaikki voimme kuitenkin eksyä, jos emme tahdo koko sydämestämme seurata vain Herraa Jeesusta Kristusta, joka on yksin Totuus eli Jumalan Sana.

Olen vuosien tauon jälkeen laittanut palvelutyöstäni (,jonka jo luulin päättyneen 2,5 vuotta sitten sairastuttuani vakavaan ja lääkärien mukaan parantumattomaan sairauteen) videoita uudelle YouTube-kanavalle. Kaikki vanhat videot kerkisin jo silloin n.2,5 vuotta sitten poistaa. Mutta Herra armossaan on nostanut minut sairasvuoteelta jälleen jalkeille, joten ehkäpä vielä saan Häntä ja Hänen seurakuntaansa palvella, tavalla tai toisella.

Miksi näistä mainitsen ? Markkinoinko itseäni ?
Toivon, että et saa sellaista käsitystä. Tahtoni on tehdä vain Isän tahtoa ja auttaa veljiäni sekä sisariani uskon tiellä eteenpäin.
(Samoin sinäkin voit omalta osaltasi auttaa myös minua vaeltamaan totuudessa, jos havaitset jotain väärää vaelluksessani, eikö vain ? ) Sekä tahdon myös auttaa ihmisiä löytämään Pelastajansa, Herran Jeesuksen Kristuksen.

Haluaisin sinun katsovan videon : "Elämme eksytyksen keskellä". https://youtu.be/5_WEI0Y_Rss
Voit arvostella sitä vapaasti tällä foorumilla, kuten haluat. Pyrin olemaan loukkaantumatta ja ottamaan opiksi, jos koet siinä jotain väärää.

Tarkoitukseni on jatkossa käydä tarkemmin videoilla läpi myös Patrick Tiaisen opetuksia ja palvelutyötä, jos Herra antaa siihen voimia ja viisautta. Olen viimeisen kuukauden ajan kerännyt materiaalia ja pian toivottavasti saan ensimmäisiä videoita alkaa tekemään. Olen ollut myös Patrickiin yhteydessä ja tehnyt hänelle tiettäväksi aikomukseni ellei hän suostu tekemään parannusta opeistaan.

Kaikki videot löytyvät kanavaltani: https://www.youtube.com/channel/UCjuBMd ... YfNhVWjvng

Olen tutustunut myös Petrin kirjoitukseen ja mielestäni se on Raamatullisesti ja asiallisesti kantaaottava arviointi Patrick Tiaisen palvetyössä ilmenneisiin muutamiin virheellisyyksiin sekä mahdollisesti hyvinkin haitallisiin opetuksiin koskien perustotuuksia Jumalan Sanasta. Mielenkiinnolla jään odottamaan myös Petrin uusia kirjoituksia.

Tahdon toivottaa jokaiselle Jumalan runsasta siunausta ja johdatusta tuleviin päiviin.

Rakkain terveisin Kristuksessa
T: Juha Norolampi
Juha N

ViestiKirjoittaja PetriFB » 26. Maalis 2016 10:14

Juha N kirjoitti:Jumalan rauhaa foorumin kirjoittajat ja lukijat.

Olen vuosien varrella piipahtanut täällä lueskelemassa teidän kirjoituksia ja olen havainnut, että usein teidän keskustelunne ovat pysyneet melko asiallisella ja raamatullisella pohjalla. Toki ylilyöntejäkin meille itsekullekin sattuu silloin tällöin. Olette joskus myös minun toiminnasta olleet täällä kiinnostuneita ja halunneet tietää olisiko turvallista tulla kuuntelemaan minun julistustani. Se on hyvä asia, että meitä kaikkia julistustyötä tai muunlaistakin Herran palvelutyötä tekeviä arvioidaan. Sehän on Raamatullinen velvollisuus meille kaikille. Olen kuitenkin huomannut, että se ei aina ole helppoa tehdä ja tarvitsee paljon Jumalalta saatua viisautta sekä Raamatun sanan pitkäaikaista sekä laajaakin tuntemusta varsinkin näinä vaikeina aikoina.

Ajattelin nyt sitten astua rohkeasti tänne foorumin "sisäpuolelle", että jos jatkossa teille jollekin tulee tärkeitä kysymyksiä minua tai palvelutyötäni kohtaan, niin voitte sitten vaikka yksityisviestin kautta lähestyä, kun olen nyt rekisteröityneenä jäsenenä.

Ajankohta on siksi nyt sopiva mielestäni, koska haluan myös jakaa jotain omasta kokemuksestani käsin, liittyen tänä päivänä Suomessa vaikuttavaan liikehdintään. Itse olin kyseisten eksyttävien voimien ja opetuksien pyörteissä tultuani uskoon ja sain sisältäpäin tutustua liiankin hyvin ns. Torontolaisuuden virtauksen jälkimaininkeihin, joissa ilmeni monenlaista nykyisinkin havaittavaa toimintaa sekä opetusta. Kiitos armolliselle Jumalalle, että sain nähdä totuuden näistä asioista ja olen saanut parannuksen teon kautta tulla pois niistä alkuvuosien eksytyksen tuulista. Silti tänäkin päivänä tulee olla erityisen aralla tunnolla Jumalan Sanan ääressä ja rukouksessa, että ei uudelleen tempautuisi mihinkään toisenlaiseenkaan eksytykseen mukaan.

Uskon, että Jumala tahtoo meidät pitää oikealla tiellä ja on varmasti voimallinen sen tekemäänkin, koska on sen meille luvannut, jos me itse myös aidosti tahdomme. Muistakaamme kuitenkin, että me kaikki voimme kuitenkin eksyä, jos emme tahdo koko sydämestämme seurata vain Herraa Jeesusta Kristusta, joka on yksin Totuus eli Jumalan Sana.

Olen vuosien tauon jälkeen laittanut palvelutyöstäni (,jonka jo luulin päättyneen 2,5 vuotta sitten sairastuttuani vakavaan ja lääkärien mukaan parantumattomaan sairauteen) videoita uudelle YouTube-kanavalle. Kaikki vanhat videot kerkisin jo silloin n.2,5 vuotta sitten poistaa. Mutta Herra armossaan on nostanut minut sairasvuoteelta jälleen jalkeille, joten ehkäpä vielä saan Häntä ja Hänen seurakuntaansa palvella, tavalla tai toisella.

Miksi näistä mainitsen ? Markkinoinko itseäni ?
Toivon, että et saa sellaista käsitystä. Tahtoni on tehdä vain Isän tahtoa ja auttaa veljiäni sekä sisariani uskon tiellä eteenpäin.
(Samoin sinäkin voit omalta osaltasi auttaa myös minua vaeltamaan totuudessa, jos havaitset jotain väärää vaelluksessani, eikö vain ? ) Sekä tahdon myös auttaa ihmisiä löytämään Pelastajansa, Herran Jeesuksen Kristuksen.

Haluaisin sinun katsovan videon : "Elämme eksytyksen keskellä". https://youtu.be/5_WEI0Y_Rss
Voit arvostella sitä vapaasti tällä foorumilla, kuten haluat. Pyrin olemaan loukkaantumatta ja ottamaan opiksi, jos koet siinä jotain väärää.

Tarkoitukseni on jatkossa käydä tarkemmin videoilla läpi myös Patrick Tiaisen opetuksia ja palvelutyötä, jos Herra antaa siihen voimia ja viisautta. Olen viimeisen kuukauden ajan kerännyt materiaalia ja pian toivottavasti saan ensimmäisiä videoita alkaa tekemään. Olen ollut myös Patrickiin yhteydessä ja tehnyt hänelle tiettäväksi aikomukseni ellei hän suostu tekemään parannusta opeistaan.

Kaikki videot löytyvät kanavaltani: https://www.youtube.com/channel/UCjuBMd ... YfNhVWjvng

Olen tutustunut myös Petrin kirjoitukseen ja mielestäni se on Raamatullisesti ja asiallisesti kantaaottava arviointi Patrick Tiaisen palvetyössä ilmenneisiin muutamiin virheellisyyksiin sekä mahdollisesti hyvinkin haitallisiin opetuksiin koskien perustotuuksia Jumalan Sanasta. Mielenkiinnolla jään odottamaan myös Petrin uusia kirjoituksia.

Tahdon toivottaa jokaiselle Jumalan runsasta siunausta ja johdatusta tuleviin päiviin.

Rakkain terveisin Kristuksessa
T: Juha Norolampi

Tervetuloa rakas veljeni Herrassa Jeesuksessa.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 26. Maalis 2016 11:36

Tuota asiaa arvostan kovasti ,että kun .....Asia tulee eteen niin otetaan Härkää sarvista ja otetaan kyseiseen henkilöön yhteyttä ja asiat otetaan pöydälle.

Uskon myös ,että se ,jossa Pyhä Henki on Totuudessa nöyrtyy Jumalan edessä ja kysyy ..Toiminko oikein ja pyytää Herraa antamaan voiman tehdä muutos ,jotta voi tulla uudistetuksi kyseisen asian kohdalla.

Kaikkien tulee olla sillä paikalla ,että voidaan asettaa suurennuslasin alle tutkiskeluun koskien Jumalan asioita ja seurakunnassa myös muitakin asioita .
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja PetriFB » 26. Maalis 2016 17:26

Kirjoitin aikaisemmin Patrick Tiaisesta ja hänen ongelmallisista opetuksistaan. Kuten toin aikaisemminkin esille, niin hänen opetuksessaan on ihan hyvää ja oikeata julistusta, mutta liian monin paikoin todella haitallisesti vaikuttavia vääriä opetuksia. Kun olen koetellut ja tutkinut lisää hänen opetuksiaan, niin niistä nousee esille voimakas menestysteologinen oppi. Jos ei tunne Raamatun sanan opetusta, niin Patrickin opetus voi kuulostaa kaikessa Raamatun mukaiselta, mutta mitä enemmän kuuntelee hänen opetuksiaan, niin sitä enemmän siitä tulee esille menestysteologista opetusta. Patrick käyttää Raamatullisia käsitteitä, mutta opettaa monia opetuksiaan menestysteologiasta käsin. Tätä ei huomaa eikä tunnista jos ei tunne Raamatun sanan totuutta. Kirjoituksessani käyn läpi sitä kuinka vakavasta asiasta on silloin kyse kun uskoon ja Raamatun opetukseen sekoitetaan menestysteologisia opetuksia.

Motivaationi kirjoittaa kirjoituksia Patrick Tiaisesta on se, että hän ja hänen opetuksiaan uskovat ihmiset kykenisivät näkemään hänen opetuksissaan esiintyvät pahat vääristymät ja voisivat sen kautta tehdä parannusta. Jos kasvamme uskossa oikeaan suuntaan, niin silloin näemme ettei järjellisen ja kirjaimellisen ymmärryksen kautta voi ymmärtää Raamattua oikein, vaan siihen tarvitaan hengellinen ymmärrys, sillä vain hengellinen ymmärrys avaa uskovan ihmisen ymmärtämään Raamattua kirjaimellisesti oikealla tavalla Jumalan sanan kokonaisopetuksen mukaisesti. En millään tavalla halua vahingoittaa ketään, mutta Patrickin toiminnassa näen paljon oman järjen kautta kirjaimellista ymmärtämistä, jolloin emme kykene näkemään sitä mitä Raamattu ihan oikeasti opettaa. En aseta itseäni kenenkään yläpuolelle, sillä minulla on ihan sama vaara ymmärtää Raamattua järjellisesti eikä hengellisesti ja olen tähän itsekin langennut.

Koska Raamattu kehottaa koettelemaan kaiken ja pitämään sen mikä on hyvää (Jumalan tahdon mukaista) ja karttamaan kaikenkaltaista pahaa (sisältää myös harhaopit ja väärät opetukset), niin siksi Raamatun kehotuksen ja opetuksen mukaan koettelen Patrickin opetusta. Kyseessä ei siis ole Patrickin jahtaaminen, mustamaalaaminen tai panettelu, vaan tärkeä Raamatullinen toimenpide, eli kaiken opetuksen ja toiminnan koetteleminen sävyisyyden Hengessä. Koska minäkin olen erehtyväinen ja vajavainen ihminen, niin sinun tulee tutkia ja koetella niin Patrickin kuin minunkin opetukseni Raamatun sanan kautta rukouksen kera. Kirjoitukseni Patrickin opetuksesta ja toiminnasta on avoinna Raamatulliselle koettelemiselle. Tuon senkin vielä esille, että Raamatun opetuksen mukaisesti pidän Patrickia rakkaana lähimmäisenäni sekä uskovana, joka on varmasti vilpitön sekä opettaa myös oikein Raamattua, mutta on eksynyt syrjään Raamatun totuudesta tietyissä kohdin.

Kirjoitus on sivullani:
https://www.kotipetripaavola.com/kokkol ... unta2.html

Ps. kolmas osa on pian tulossa, jossa käsitellään Kokkolan Uskon Sana kirkkokunnan seurakuntajärjestystä ja muutakin.
PetriFB

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 26. Maalis 2016 17:52

Katsottiin video ja minusta opetuksessa ei ollut moitittavaa. Ollaan itse oltu uskon alkuaikoina myös toronto-herätyksen keskellä ja
siitä on jäänyt jonkinlainen "torontoallergia".
Kuunneltiin eilen myös ; Martti Rouhiaisen puhe - Toinen Jeesus
ja siinäkin oli paljolti samoja hyviä Sanan paikkoja.

Nyt tarvitaankin puhujia jotka pysyvät totuudessa.
Siunausta ja voimia sinulle Juha julistustyöhön :thumbup:

Jer.15:
16 Sinun sanasi tulivat, ja minä söin ne, ja sinun sanasi olivat minulle riemu ja minun sydämeni ilo; sillä minä olen otettu sinun nimiisi, Herra, Jumala Sebaot.
17 En ole minä istunut iloitsemassa ilonpitäjäin seurassa. Sinun kätesi tähden minä olen istunut yksinäni, sillä sinä olet täyttänyt minut vihallasi.
18 Miksi kestää minun kipuni ainiaan ja haavani on paha eikä tahdo parantua? Sinä olet minulle kuin ehtyvä puro, kuin vesi, joka ei pysy.
19 Sentähden, näin sanoo Herra: "Jos sinä käännyt, niin minä sallin sinun kääntyä, ja sinä saat seisoa minun edessäni. Ja jos sinä tuot esiin jaloa, et arvotonta, niin sinä saat olla minun suunani. He kääntyvät sinun tykösi, mutta sinä et käänny heidän tykönsä.
20 Ja minä teen sinut vahvaksi vaskimuuriksi tätä kansaa vastaan, ja he sotivat sinua vastaan, mutta eivät voita sinua; sillä minä olen sinun kanssasi, minä vapahdan ja pelastan sinut, sanoo Herra.
21 Minä pelastan sinut pahain käsistä ja päästän sinut väkivaltaisten kourista."
iinuliinu

ViestiKirjoittaja PetriFB » 26. Maalis 2016 19:32

Kirjoitin aikaisemmin pari kirjoitusta Patrick Tiaisesta koskien muutamia todella pahoja vääristymiä hänen opetuksessaan. Muutamia asioita tuli vielä sydämelleni, joita olisi hyvä käsitellä ja käydä läpi tässä kolmannessa osassa. Minulla ei edelleenkään ole mitään henkilökohtaista Patrickia vastaan, vaan pyrin käymään läpi hänen opetuksiaan ja toimintaansa Raamatun sanan valossa. Tämä kolmas osa on myös todella tärkeä, koska me elämme seurakunnan ennallistamisen ajassa, jossa Jumala purkaa meidän uskovien tekemät väärät istutukset ja opetukset asettaakseen uskon järjestyksen oikealle paikallensa, joita tässäkin osassa käsitellään jonkin verran sekä muutakin. Tutki ja koettele kirjoitukseni Jumalan sanan kautta rukouksen kera.

Kirjoitus on sivullani:
https://www.kotipetripaavola.com/kokkol ... unta3.html
PetriFB

ViestiKirjoittaja Juha N » 26. Maalis 2016 19:56

iinuliinu kirjoitti:

Katsottiin video ja minusta opetuksessa ei ollut moitittavaa. Ollaan itse oltu uskon alkuaikoina myös toronto-herätyksen keskellä ja
siitä on jäänyt jonkinlainen "torontoallergia".
Kuunneltiin eilen myös ; Martti Rouhiaisen puhe - Toinen Jeesus
ja siinäkin oli paljolti samoja hyviä Sanan paikkoja.

Nyt tarvitaankin puhujia jotka pysyvät totuudessa.
Siunausta ja voimia sinulle Juha julistustyöhön :thumbup:

Jer.15:
16 Sinun sanasi tulivat, ja minä söin ne, ja sinun sanasi olivat minulle riemu ja minun sydämeni ilo; sillä minä olen otettu sinun nimiisi, Herra, Jumala Sebaot.
17 En ole minä istunut iloitsemassa ilonpitäjäin seurassa. Sinun kätesi tähden minä olen istunut yksinäni, sillä sinä olet täyttänyt minut vihallasi.
18 Miksi kestää minun kipuni ainiaan ja haavani on paha eikä tahdo parantua? Sinä olet minulle kuin ehtyvä puro, kuin vesi, joka ei pysy.
19 Sentähden, näin sanoo Herra: "Jos sinä käännyt, niin minä sallin sinun kääntyä, ja sinä saat seisoa minun edessäni. Ja jos sinä tuot esiin jaloa, et arvotonta, niin sinä saat olla minun suunani. He kääntyvät sinun tykösi, mutta sinä et käänny heidän tykönsä.
20 Ja minä teen sinut vahvaksi vaskimuuriksi tätä kansaa vastaan, ja he sotivat sinua vastaan, mutta eivät voita sinua; sillä minä olen sinun kanssasi, minä vapahdan ja pelastan sinut, sanoo Herra.
21 Minä pelastan sinut pahain käsistä ja päästän sinut väkivaltaisten kourista."

Kiitos paljon viestistäsi. Runsasta siunausta myös sinulle ! :thumb:
Juha N

ViestiKirjoittaja PetriFB » 28. Maalis 2016 10:56

Kehotan (en pakota) ja suosittelen sinua katsomaan veljemme Juha Norolammen video opetussarjaa Patrick Tiaisen ongelmallisista opetuksista:

PetriFB

ViestiKirjoittaja PetriFB » 28. Maalis 2016 19:11

Mitä enemmän olen kuunnellut Patrickin opetuksia, niin sitä enemmän sieltä paljastuu todella haitallisia ja vaarallisen vääriä opetuksia. Kun olen aikaisemmin sanonut hänellä olevan paljon hyvää opetusta, niin mitä enemmän hänen opetustaan kuuntelee, niin sitä vähemmän hän opettaa oikein ja yhä enemmän vastoin Jumalan sanan opetusta. En tarkoita sitä ettei hän missään kohdassa opettaisi oikein, vaan sitä että Patrick opetuksessaan usein käyttää Raamatullista terminologiaa, mutta opettaa itse asian väärällä tavalla. Patrick väärien opetuksiensa kautta sanoo miten Jumala toimii ja kuinka meidän tulisi uskossa ojentautua, mutta hänen opetuksensa monessa kohden antaa väärän ja todella vahingollisen toimintamallin siitä miten tulisi elää uskossa.

Sinusta voi tuntua kovalta se mitä kirjoitin, mutta kyse ei ole kovuudesta, vaan siitä että Patrick monessa kohden opettaa vahingollisesti väärin Raamatun sanalta näyttävän ja kuulostavan opetuksen kautta, joka ei kuitenkaan ole sitä. Joku vai ajatella, että miksi taas tällainen kirjoitus? Jos sinulle rakas ihminen on vaarassa, niin onko sinun rakkautesi sellaista, että vain kerran varoitat häntä vai oletko halukas uhraamaan aikaasi ja olet valmis tekemään kaikkesi, että sinulle rakas ihminen välttäisi vaaran ja sen seuraukset. Sinä tiedät mikä on oikea vastaus ja mikä on uskovan oikea asenne jos lähimmäistämme uhkaa vaara.

Se on ikävä asia kun ja jos on itse arvioinnin kohteena tai mukana yhteisössä, jota arvioidaan Raamatun sanan kautta, niin liian usein sellaiset ihmiset eivät joko lue arvioita tai sitten tekevät sen sellaisen tunteen vallassa etteivät he kykene näkemään ja erottamaan valhetta totuudesta (sama vaara koskee meitä jokaista!). Siksi olisikin erittäin tärkeätä, että kyseiset henkilöt pyrkisivät vilpittömästi ja rehellisesti lukemaan heidän toimintaansa koskevaa arviota ja varsinkin sellaista mikä on tehty sävyisyyden Hengessä. Jos näin tapahtuu, niin silloin on mahdollista nähdä väärän ja oikean istutuksen välinen ero.

Kun luet ja tutkit tämän kirjoitukseni, jossa Patrick opettaa heikkoudesta ja pienentymisestä, niin huomaat miten hän vääristelee Jumalan sanan opetuksia taas todella vahingollisesti. Käyn myös lyhyesti läpi muutamien kohtien kautta sen mitä olen kirjoittanut aikaisemmin Patrickin opetuksista, joka ovat olleet todella vaarallisia. Silloin ymmärrät ettei Patrickin opetuksista kirjoittaminen ole turhaa ja ajanhukkaa, vaan todella tärkeää. Kirjoitukseni ei ole myöskään keskittymistä pelkkään väärään opetukseen, sillä pyrin tuomaan sen rinnalle Jumalan sanan totuuden mukaisen opetuksen. Pidän Patrickia edelleen rakkaana lähimmäisenä, eikä tarkoitukseni ole millään tavalla aiheuttaa riitaa tai eripuraa uskovien keskuuteen, vaan haastaa meitä kaikkia koettelemaan niin minun kuin Patrickin opetus Jumalan sanan totuuden kautta rukouksen kera.

kirjoitus on sivullani: https://www.kotipetripaavola.com/patric ... sista.html
PetriFB

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu