Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Helmi 2016 12:29

*
Minä en jaksa kiinnostua "älyautoista" ja olen kuullut pari tapausta älyautoista. Yksi mies osti upouuden auton 'Seat' niin mies ajoi sillä autolla ja sattui täysin yllättävästi tulipaloa nokkapellin alla ja yhtäkkiä ovet menivät itsestään lukkoon eikä mies päässyt ulos ja ryömi takakonttiin ja onneksi se oli ainoa ovi joka ei ollut sähköinen. Niin mies potki sen auki ja pääsi ulos.

Toinen tapaus oli että koiran kanssa ajoi jäällä ja siten jää petti niin auto upposi ja kaikki ovet menivät itsestään lukkoon. Ajaja ja koira kuolivat. Koen älyautoja arvattomiksi ja turvattomiksi. Kun älyautot valmistetaan eikä yhtään testata veden alla eikä tulipalossa. Pitää itse laittaa vahva vasara ja timanttiveitsi älyautoon. Timanttiveitsillä saa ikkunaa leikattua auki.

Arvostan itse klassisia autoja ilman älykästä sähköllistä. Desoto Diplomat 1958. Eiköhän ole kiehtova auto? Luulen että se oli poliisin siviiliauto. :thumbup:

Image
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 05. Helmi 2016 23:40

En missään tapauksessa kuljettaisi autossa enempää ihmisiä kuin on paikkoja. Vauva on meillä kuitenkin vain joka toinen viikonloppu enkä usko, että meidän hänen aikanaan tarvitsee koko porukan olla autolla liikkeellä. Tähänkin asti ollaan pärjätty jopa kokonaan ilman autoa, joten jos nyt sitten viiden hengen autolla :) Mutta tulkaa Hrmn joku päivä käymään, niin katsotaan.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Helmi 2016 23:46

*
Tänään bensa-asemassa missä on kahvila niin siellä näin ekan kerran gospel riders-moottoripyöräilijän. Hänellä oli sellainen nahkaliivi ja logo oli siinä niin tunnistin heti hänet gospel riders-kerhon jäseneksi. :shock: Elämäni ensimmäinen kerta nähdä hänet. :)

Image
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Helmi 2016 23:54

*
Tuntuu että itä-karjalassa ei ole ketään joka olisi gospel riders-kerhon jäsen. Se näkemäni prätkämies voi olla pohjois-karjalasta niin siellä voi olla muutamia gospel riders-kerhon jäseniä. Luulen niin. :think2: Muuten me olimme bussiporukan kanssa Helsingin moottoripyörämessuissa. Aika väentungosta siellä oli.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 07. Helmi 2016 01:09

vaisuliini kirjoitti:*
Tuntuu että itä-karjalassa ei ole ketään joka olisi gospel riders-kerhon jäsen. Se näkemäni prätkämies voi olla pohjois-karjalasta niin siellä voi olla muutamia gospel riders-kerhon jäseniä. Luulen niin. :think2: Muuten me olimme bussiporukan kanssa Helsingin moottoripyörämessuissa. Aika väentungosta siellä oli.

Gospel Riders toimii ainakin Pohjois-Karjalassa.

https://www.gospelriders.fi/aluetoimint ... s-karjala/
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Helmi 2016 11:37

jukka1954 kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:*

Gospel Riders toimii ainakin Pohjois-Karjalassa.

https://www.gospelriders.fi/aluetoimint ... s-karjala/

Ok kiitos Jukka :) Eli minä arvasin oikein. :thumbup:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 07. Helmi 2016 21:34

Minulla ei nyt oikein into tahdo riittää opintojen kanssa. Pitäisi löytää uudelleen sellainen oikea motivaatio tehdä opiskelujuttuja. Tällä tavalla en etene yhtään. Töissä menee tällä hetkellä paljon aikaa ja tavallisesti töiden jälkeen aika menee kodin ja lasten kanssa. Viikonloppuisin haluan välillä myös tavata ystäviä yhdessä perheen kanssa ja tehdä muuta kivaa. Olen vähän laiskistunut tämän pimeän kauden myötä. En saa itsestäni enää lasten nukkumaanmenon jälkeen irti mitään. Nytkin tulin kyllä koneelle, mutta täällä vain naputtelen, vaikka artikkelikin on tässä auki ja olisi vielä hyvää aikaa kirjoittaa. Olen kyllä niin vaikeassa vaiheessakin artikkelissa nyt, että tarvitsisin oikein aamuaivot vaiheen viemiseen läpi... :lol:

Mikään muu ei kuitenkaan tuo todellista onnea kuin olla Herraa lähellä. "... minun onneni on olla Herraa lähellä (Ps.73:28)..."
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Helmi 2016 15:07

*
Rukoillaan tämän naisen puolesta! :o :shock: :?

Masentuneelle nuorelle myönnetään armokuolema Belgiassa Torstai 2.7.2015 klo 11.19

Belgialaislääkärit sallivat armokuoleman masennuksesta kärsivälle 24-vuotiaalle naiselle.
Image
Yhä nuoremmat belgialaiset pyytävät eutanasiaa masennuksen vuoksi.

24-vuotiaalle Lauraksi kutsutulle naiselle on myönnetty mahdollisuus Belgian terveysviranomaisten antamaan tappavaan ruiskeeseen. Laura kertoo belgialaismedialle kärsineensä koko elämänsä ajan itsetuhoisista ajatuksista.

Masennuksen lisäksi naisella ei ole muita sairauksia, jotka olisivat eteneviä tai hengenvaarallisia.

Laura on ollut hoidettavana psykiatrisessa laitoksessa 21-vuotiaasta saakka ja hän kertoo yrittäneensä aiemmin useita kertoja itsemurhaa.

Laura kokee, ettei hänellä ole enää muuta vaihtoehtoa kuin kuolema.

- Jos voisin valita, valitsisin elämän, mutta olen tehnyt jo kaiken mahdollisen ja epäonnistunut, hän kertoo.

Eutanasian toteuttamispäivää ei ole vielä päätetty.

Yhä nuoremmille eutanasia

Eutanasia laillistettiin Belgiassa vuonna 2002. Sitä ennen laki oli ollut voimassa vain Alankomaissa.

Lain mukaan belgialaiset lääkärit voivat toteuttaa kärsiville potilaille eutanasian, mikäli potilaat vapaasta tahdostaan niin haluavat.

Eutanasiatapausten määrä on kasvanut Belgiassa rajusti viime vuosien aikana. Vuonna 2013 armokuolemia toteutettiin noin 1 800, kun edellisenä vuonna määrä oli noin 1 400.

Viimevuotisista tapauksista yli puolet koski yli 70-vuotiaita potilaita, mutta eutanasiaa haluavat yhä enemmän myös masennuksesta kärsivät nuoret.

Helmikuussa belgian parlamentti sääti lain, joka salli eutanasian kuolemansairaille lapsille ilman alaikärajaa. Belgia on ensimmäinen valtio maailmassa, joka on sallinut ikärajattoman armokuoleman.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/20150 ... 3_ul.shtml
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 08. Helmi 2016 17:08

Aamu-Usva kirjoitti:Minulla ei nyt oikein into tahdo riittää opintojen kanssa. Pitäisi löytää uudelleen sellainen oikea motivaatio tehdä opiskelujuttuja. Tällä tavalla en etene yhtään. Töissä menee tällä hetkellä paljon aikaa ja tavallisesti töiden jälkeen aika menee kodin ja lasten kanssa. Viikonloppuisin haluan välillä myös tavata ystäviä yhdessä perheen kanssa ja tehdä muuta kivaa. Olen vähän laiskistunut tämän pimeän kauden myötä. En saa itsestäni enää lasten nukkumaanmenon jälkeen irti mitään. Nytkin tulin kyllä koneelle, mutta täällä vain naputtelen, vaikka artikkelikin on tässä auki ja olisi vielä hyvää aikaa kirjoittaa. Olen kyllä niin vaikeassa vaiheessakin artikkelissa nyt, että tarvitsisin oikein aamuaivot vaiheen viemiseen läpi... :lol:

Mikään muu ei kuitenkaan tuo todellista onnea kuin olla Herraa lähellä. "... minun onneni on olla Herraa lähellä (Ps.73:28)..."

Saanko kysyä mikä on "pääaine" mitä opiskelet? Vastaukseksi kelpaa myös et saa kysyä sinä vanha utelia ukonrahjus :good2:
Jukka

ViestiKirjoittaja pekka » 08. Helmi 2016 18:21

jukka1954 kirjoitti:
Aamu-Usva kirjoitti:Minulla ei nyt oikein into tahdo riittää opintojen kanssa. Pitäisi löytää uudelleen sellainen oikea motivaatio tehdä opiskelujuttuja. Tällä tavalla en etene yhtään. Töissä menee tällä hetkellä paljon aikaa ja tavallisesti töiden jälkeen aika menee kodin ja lasten kanssa. Viikonloppuisin haluan välillä myös tavata ystäviä yhdessä perheen kanssa ja tehdä muuta kivaa. Olen vähän laiskistunut tämän pimeän kauden myötä. En saa itsestäni enää lasten nukkumaanmenon jälkeen irti mitään. Nytkin tulin kyllä koneelle, mutta täällä vain naputtelen, vaikka artikkelikin on tässä auki ja olisi vielä hyvää aikaa kirjoittaa. Olen kyllä niin vaikeassa vaiheessakin artikkelissa nyt, että tarvitsisin oikein aamuaivot vaiheen viemiseen läpi... :lol:

Saanko kysyä mikä on "pääaine" mitä opiskelet? Vastaukseksi kelpaa myös et saa kysyä sinä vanha utelia ukonrahjus :good2:

Ei kelpaa Jukka koska noin rumasti ei saa foorumin sääntöjen mukaan toiselle vastata.

Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu