6. käsky - älä tapa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Ammatteja

ViestiKirjoittaja PetriFB » 22. Marras 2011 20:39

JoKi kirjoitti:Kysyin tätä asiaa alunperin, koska olen tilanteessa jossa olen vaihtamassa alaa. Poliisin kohdalta itselleni ainakin selkeni, etten halua poliisiksi.

Luulen myös että olen keksinyt sen mille alalle kouluttaudun.

Uskovana joudumme toimimaan usein joissakin asioissa eri tavalla kuin maailman ihmiset toimivat myös ammattiin liittyvissä asioissa. Minä toimin tällä hetkellä eräänlaisessa myyntiedustajan työssä. Huomaan jumalattomien edustajiem toimivan siten, että he koittavat luoda asiakkaalle tarpeen ja huippumyyjät saavat paljon kauppoja, tällä taktiikalla. Minä taas toimin uskovana siten, että koitan saada selville onko asiakkaalla oikeasti tarvetta kaupalle, enkä yritä sitä väkisin luoda. Saan vähemmän kauppoja kuin muut edustajat, mutta kun saan jonkunlaisen elatuksen perheelleni, niin se riittää minulle. Rukoilen myös työssäni johdatusta sekä olen huomannut, että Jumala johdattaa silloin tällöin asiakkaan luokse, jolle ei ole edes tarkoitus myydä, vaan puhua hengellisiä asioita. Näin on käynyt usein. Jumala sitten pitää huolen elatuksestani ja antaa sen mitä perheenä tarvitsemme.

Sydämelläni on vahvasti Jumalan valtakunnan asiat ja siitä kiitos Herralle, että Hän avaa myös työssäni tilanteita, joissa asiat menevät luontevasti hengellisiin asioihin. Sekin on ihmeellistä, että olen kysynyt työnantajalta lupaa siihen, että saisin puhua uskon asioita, jos niin koen ja Herra avaa siihen mahdollisuuden. Työnantajani ei ole uskossa, mutta hän on uskovan kodin kasvatti ja sanoi, että totta kai saan niin tehdä jos niin koen sydämessäni. Tämä nykyinen työni on monella tapaa rukousvastaus sekä Jumalan johdatus.

Joudun työssäni toimimaan usein vastoin sitä millä tavalla myyntiedustajia koulutetaan, sillä en uskovana voi toimia kaikkien niiden ohjeiden mukaan. Olen myös sanonut työnantajalle, että uskon tähden minulla on erilainen tapa kohdata asiakkaita ja hän hyväksyy sen. Uskovana joudumme toimimaan joissakin tilanteissa myös omassa ammatissamme eri tavalla kuin jumalattomat. Olen huomannut, että kun pyrkii olemaan rehellinen ja rakastaa sekä kunnioitaa lähimmäisiään, niin monen ihmisen suhtautuminen muuttuu asialliseksi uskovia kohtaan.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja inka » 23. Marras 2011 17:26

PetriFB kirjoitti:
JoKi kirjoitti:Kysyin tätä asiaa alunperin, koska olen tilanteessa jossa olen vaihtamassa alaa. Poliisin kohdalta itselleni ainakin selkeni, etten halua poliisiksi.

Uskovana joudumme toimimaan usein joissakin asioissa eri tavalla kuin maailman ihmiset toimivat myös ammattiin liittyvissä asioissa. Minä toimin tällä hetkellä eräänlaisessa myyntiedustajan työssä. Huomaan jumalattomien edustajiem toimivan siten, että he koittavat luoda asiakkaalle tarpeen ja huippumyyjät saavat paljon kauppoja, tällä taktiikalla. Minä taas toimin uskovana siten, että koitan saada selville onko asiakkaalla oikeasti tarvetta kaupalle, enkä yritä sitä väkisin luoda. Saan vähemmän kauppoja kuin muut edustajat, mutta kun saan jonkunlaisen elatuksen perheelleni, niin se riittää minulle. Rukoilen myös työssäni johdatusta sekä olen huomannut, että Jumala johdattaa silloin tällöin asiakkaan luokse, jolle ei ole edes tarkoitus myydä, vaan puhua hengellisiä asioita. Näin on käynyt usein. Jumala sitten pitää huolen elatuksestani ja antaa sen mitä perheenä tarvitsemme.

Sydämelläni on vahvasti Jumalan valtakunnan asiat ja siitä kiitos Herralle, että Hän avaa myös työssäni tilanteita, joissa asiat menevät luontevasti hengellisiin asioihin. Sekin on ihmeellistä, että olen kysynyt työnantajalta lupaa siihen, että saisin puhua uskon asioita, jos niin koen ja Herra avaa siihen mahdollisuuden. Työnantajani ei ole uskossa, mutta hän on uskovan kodin kasvatti ja sanoi, että totta kai saan niin tehdä jos niin koen sydämessäni. Tämä nykyinen työni on monella tapaa rukousvastaus sekä Jumalan johdatus.

Joudun työssäni toimimaan usein vastoin sitä millä tavalla myyntiedustajia koulutetaan, sillä en uskovana voi toimia kaikkien niiden ohjeiden mukaan. Olen myös sanonut työnantajalle, että uskon tähden minulla on erilainen tapa kohdata asiakkaita ja hän hyväksyy sen. Uskovana joudumme toimimaan joissakin tilanteissa myös omassa ammatissamme eri tavalla kuin jumalattomat. Olen huomannut, että kun pyrkii olemaan rehellinen ja rakastaa sekä kunnioitaa lähimmäisiään, niin monen ihmisen suhtautuminen muuttuu asialliseksi uskovia kohtaan.

Anteeksi kun minäkin vielä sotkeudun tähän keskusteluun, mutta voiskos uskova toimia poiliisina jos toimis kuten säkin Petri nyt myyntineuvottelijana toimit, eli Jumalan tahdon mukaan? Tarkoitan sitä, että uskovana poliisi ei suostuis käyttää muutakuin niitä turvallisia keinoja esim. perheväkivallan tai raiskauksien tai muiden kamaluuksien taltuttamiseksi esim. kiinniotto? Eikös se kuitenkin ole oikein, että rikollinen saa tuomion esim. raiskauksesta tai taposta tai pedofiliasta? Ei kait täällä uskaltais liikkua mihinkään, saatika sitten vielä lapsia päästää ulos leikkimään jos kaikki rikolliset kuljeksis vapaana..
Piti siis kysyä, että miten Jumalan säätämä esivalta saa toimia rikollisten suhteen? Mulle tuli aika karmiva olo, kun aattelin jos ei olis yhtään uskovaa poliisia..
Ja jos uskova poliisi joutuis tilanteeseen, et normaalisti kuuluis vaikka ampua rikollista jalkaan, niin eikös sitä vaan vois kieltäytyä siitä? Jos sais potkut, niin vois kuitenkin olla omassatunnossaan puhdas siitä asiasta, sillä on toiminut Sanan mukaan. Kiitos vielä jos viitsitte vastata ja siunausta kaikille! :hugehug:
inka

ViestiKirjoittaja JoKi » 23. Marras 2011 18:51

Mä uskaltaisin liikkua pihalla ilman poliiseja, ja antaa lastenkin leikkiä, uskon että Jumala suojelee.
JoKi

ViestiKirjoittaja PetriFB » 23. Marras 2011 19:22

inka kirjoitti:Anteeksi kun minäkin vielä sotkeudun tähän keskusteluun, mutta voiskos uskova toimia poiliisina jos toimis kuten säkin Petri nyt myyntineuvottelijana toimit, eli Jumalan tahdon mukaan? Tarkoitan sitä, että uskovana poliisi ei suostuis käyttää muutakuin niitä turvallisia keinoja esim. perheväkivallan tai raiskauksien tai muiden kamaluuksien taltuttamiseksi esim. kiinniotto? Eikös se kuitenkin ole oikein, että rikollinen saa tuomion esim. raiskauksesta tai taposta tai pedofiliasta? Ei kait täällä uskaltais liikkua mihinkään, saatika sitten vielä lapsia päästää ulos leikkimään jos kaikki rikolliset kuljeksis vapaana..
Piti siis kysyä, että miten Jumalan säätämä esivalta saa toimia rikollisten suhteen? Mulle tuli aika karmiva olo, kun aattelin jos ei olis yhtään uskovaa poliisia..
Ja jos uskova poliisi joutuis tilanteeseen, et normaalisti kuuluis vaikka ampua rikollista jalkaan, niin eikös sitä vaan vois kieltäytyä siitä? Jos sais potkut, niin vois kuitenkin olla omassatunnossaan puhdas siitä asiasta, sillä on toiminut Sanan mukaan. Kiitos vielä jos viitsitte vastata ja siunausta kaikille!

Minä koen, että itse en voisi toimia ammatissa, jossa minulla on lupa kantaa asetta sekä käyttää. Poliisin työ on tottakai arvokasta ja tärkeätä ja tiedän uskovia poliiseja, mutta itse en voisi toimia poliisina, enkä tietenkään kiellä tai vastusta sitä jos joku uskova on poliisi tai haluaa olla poliisina.

Armeijan suhteen en myöskään voisi toimia sotilaana ja kantaa asetta.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja toni t » 23. Marras 2011 19:27

inka kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:

Anteeksi kun minäkin vielä sotkeudun tähän keskusteluun, mutta voiskos uskova toimia poiliisina jos toimis kuten säkin Petri nyt myyntineuvottelijana toimit, eli Jumalan tahdon mukaan? Tarkoitan sitä, että uskovana poliisi ei suostuis käyttää muutakuin niitä turvallisia keinoja esim. perheväkivallan tai raiskauksien tai muiden kamaluuksien taltuttamiseksi esim. kiinniotto? Eikös se kuitenkin ole oikein, että rikollinen saa tuomion esim. raiskauksesta tai taposta tai pedofiliasta? Ei kait täällä uskaltais liikkua mihinkään, saatika sitten vielä lapsia päästää ulos leikkimään jos kaikki rikolliset kuljeksis vapaana..
Ja jos uskova poliisi joutuis tilanteeseen, et normaalisti kuuluis vaikka ampua rikollista jalkaan, niin eikös sitä vaan vois kieltäytyä siitä? Jos sais potkut, niin vois kuitenkin olla omassatunnossaan puhdas siitä asiasta, sillä on toiminut Sanan mukaan. Kiitos vielä jos viitsitte vastata ja siunausta kaikille!

Psalmi.91:1 Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy,
91:2 se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan."
91:3 Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta.
91:4 Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.
91:5 Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta,
91:6 et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee.
91:7 Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu.
91:8 Sinun silmäsi saavat vain katsella ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan. -
91:9 Sillä: "Sinä, Herra, olet minun turvani." - Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi.
91:10 Ei kohtaa sinua onnettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi.
91:11 Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.
91:12 He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.
91:13 Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä. -
91:14 "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
91:15 Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.
91:16 Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja inka » 23. Marras 2011 20:29

JoKi kirjoitti:Mä uskaltaisin liikkua pihalla ilman poliiseja, ja antaa lastenkin leikkiä, uskon että Jumala suojelee.

Mun täytyy kyllä valitettavasti tunnustaa, että oon sen verran heikkouskoinen, etten uskaltaisi lapsia yksin ulos päästää.. :(

Sitä mä vielä että millainen esivalta olis, jos se olis nykyisin Jumalan tahdon mukainen? Millaset rangaistukset ei ole Sanaa vastaan?

Siunausta :thumb:
inka

ViestiKirjoittaja pekka » 23. Marras 2011 20:36

Pahalla ei saa vastata pahalle vaan tulee rakastaa lähimmäistään kuin itseään, myös vihamiestään kohtaan. Ei saisi olla kuolemanrangaistuksia, eikä saisi käyttää rangaistuksissa väkivaltaa.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja inka » 23. Marras 2011 20:50

pekka kirjoitti:Pahalla ei saa vastata pahalle vaan tulee rakastaa lähimmäistään kuin itseään, myös vihamiestään kohtaan. Ei saisi olla kuolemanrangaistuksia, eikä saisi käyttää rangaistuksissa väkivaltaa.

Kiitos vastauksesta. :) Eli se on kuitenkin ihan ok, että saa rangaistuksen, esim. murhaaja joutuu vankilaan, rattijuoppo menettää korttinsa tai ylinopeutta ajava maksaa sakkoja? Näin ainakin minä ymmärsin. Anteeksi jos kyselen tyhmiä.. :oops:
inka

ViestiKirjoittaja pekka » 23. Marras 2011 20:58

Näin varmaankin mutta vankilassa vangille tulisi julistaa ilosanomaa Herrasta Jeesuksesta koska uskon kautta, Jumalan armosta, ja Pyhän Hengen voimassa syntinen ihminen kykenee vain ja ainoastaan vastustamaan kaikenlaista pahaa (ettei vangille tulisi vankilakierrettä eli hän vapautuisi saatanan orjuudesta). Mutta maailma on pahan vallassa ja jokainen ihminen ei halua kuulla ilosanomaa Herrasta Jeesuksesta mutta ainakin pitäisi järjestää kaikille vangeille mahdollisuus saada kuulla pelastussanomaa Herrasta Jeesuksesta.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja inka » 23. Marras 2011 21:04

pekka kirjoitti:Näin varmaankin mutta vankilassa vangille tulisi julistaa ilosanomaa Herrasta Jeesuksesta koska uskon kautta, Jumalan armosta, ja Pyhän Hengen voimassa syntinen ihminen kykenee vain ja ainoastaan vastustamaan kaikenlaista pahaa (ettei vangille tulisi vankilakierrettä eli hän vapautuisi saatanan orjuudesta). Mutta maailma on pahan vallassa ja jokainen ihminen ei halua kuulla ilosanomaa Herrasta Jeesuksesta mutta ainakin pitäisi järjestää kaikille vangeille mahdollisuus saada kuulla pelastussanomaa Herrasta Jeesuksesta.

Juu ilman muuta! Onneksi on olemassa evakelistoja, jotka vankiloissa ainakin vielä saa käydä. Eipä sitä todellista muutosta ilman Jeesusta oikein pääse tapahtumaan. Harmi vaan, että moni mieluummin pysyy saastaisena kuin tulee pestyksi synneistään.. :cry:
Siunausta sulle pekka!
inka

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu