Sielun kuolemattomuudesta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Sielun kuolemattomuudesta

ViestiKirjoittaja tanu » 29. Tammi 2016 23:20

Nyt menee ihan turhaksi jankkaamiseksi...

Et vastannut mitään siihen, että aiemmin sanoit, ettei helvetti-sanaa löydy Raamatusta.

Samoin et vastannut muuta kuin ympäripyöreän "en mitään mieltä", kun kysyin tuosta kuolemanrangaistuksesta.

Raamatusta löytyy mielestäni selkeästi se, että kuolemanrangaistus oli VT:n ajan asioita. Jeesus opettaa kääntämään toisen posken ja rakastamaan vihollista
ja olemaan vastaamatta väkivallalla väkivaltaan yms.

Siunausta sinulle S.E.
Nyt nukkumaan.
Hyvää yötä, Jeesus myötä.
Viimeksi muokannut tanu päivämäärä 29. Tammi 2016 23:38, muokattu yhteensä 1 kerran
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja tanu » 29. Tammi 2016 23:27

pehmytpusu777 kirjoitti:Millaista on "huolettomuus ja suruttomuus "väärällä tavalla? On olemassa myös oikeanlaista huolettomuutta kun huolet on heitetty Herran huomaan, jotkut vääntää tämän kohdan niin, että ihmisen tulee vaan raataa ja raataa burnoutin partaalla töissä, mahdollisimman paljon, mahdollisimman raskasta ja hirveä kiire koko ajan. . Näin on esim monen lestadiolaisen laita ja suomalainen työpalvonta kulttuuri vielä päälle.

Luulisin että se on sitä kun unohtaa Jumalan olemassaolon ja uskoo ettei teoilla ole lopulta seurauksia.

Kunpa osaisikin olla tuolla kuvaamallasi, oikealla tavalla, huoleton.
Ja jättää kaikki huolet ja murheet Herran iankaikkisille käsivarsille.

Kun on luotto Herrassa, niin maallinen ja Jumalan valtakunnankin työ tehdään levosta ja rauhasta käsin.
(valitettavasti moni uuvuttaa ja sairastuttaa itsensä työllä, myös moni uskova)

Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon. (Mt.11:28)

Siunausta sinullekin Pehmytpusu.
Toivottavasti työpaineet hellittää ja saat levätä ja toipua, ettei burnout iske. :(
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja S.E. » 29. Tammi 2016 23:32

tanu kirjoitti:Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin,
jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.
(Mark.9:47-48)

Miten S.E. selität tuon ylläolevan UT:n kohdan, muutoin kuin että helvetin kärsimys on ikuinen?

:D tanu mä en jaksa.... Lue itse Raamattua. Sun perustuksissa lepää asia joka sulla on opetettu, että Jumala on oikeasti paha. Sen vuoksi tulkitset Raamattua juuri sen pohjalta. Opiskele ja tutki..joka päivä.

"Et vastannut mitään siihen, että aiemmin sanoit, ettei helvetti-sanaa löydy Raamatusta."

Mitä mä vastaisin? Ei sitä löydy.

"Samoin et vastannut muuta kuin ympäripyöreän "en mitään mieltä", kun kysyin tuosta kuolemanrangaistuksesta."

Ympäripyöreä? Sanoin etten ole mitään mieltä, koska en ole ajatellut asiaa ollenkaan.

"Raamatusta löytyy mielestäni selkeästi se, että kuolemanrangaistus oli VT:n ajan asioita. Jeesus opettaa kääntämään toisen posken ja rakastamaan vihollista
ja olemaan vastaamatta väkivallalla väkivaltaan yms."

Esivalta on täysin eri asia. Esivallan tehtävä on suojella kansaa vihollisilta ja rankaista pahoja. Tätä Jumalan määräämää asetelmaa vastaan soditaan nyt ja lujaa ja koko maailmaa viedään yhden kuninkaan eli Antikristuksen vallan alle. Jos Suomeen hyökätään, pitäiskö esivallan vaan rakastaa? Suomessa kapinoidaan lujaa Jumalaa vastaan esivallan puolesta. Esim. laittomia maahanmuuttajia virtaa järkyttävä määrä ja esivalta vain rakastaa eikä puolusta rajoja ja antaa kansan tuhoutua. Kristinuskoa tuhotaan, mutta Jeesus hallitsee silti vaikka asiat näyttäisivät kuinka pahoilta, jyviä erotetaan akanoista kokoajan.
S.E.

ViestiKirjoittaja Juha » 30. Tammi 2016 01:43

Esivallasta ja kuolemanrangaistuksesta olisi hyvä jatkaa toisessa ketjussa, ei rönsyillä täällä.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja Janne » 30. Tammi 2016 02:25

Tuo kuoleman rangaistus asia taisi liittyä keskusteltavaan aiheeseen
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne

ViestiKirjoittaja tanu » 30. Tammi 2016 21:17

S.E. kirjoitti:
tanu kirjoitti:Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin,
jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.
(Mark.9:47-48)

Miten S.E. selität tuon ylläolevan UT:n kohdan, muutoin kuin että helvetin kärsimys on ikuinen?

:D tanu mä en jaksa.... Lue itse Raamattua. Sun perustuksissa lepää asia joka sulla on opetettu, että Jumala on oikeasti paha. Sen vuoksi tulkitset Raamattua juuri sen pohjalta. Opiskele ja tutki..joka päivä.

"Et vastannut mitään siihen, että aiemmin sanoit, ettei helvetti-sanaa löydy Raamatusta."

Mitä mä vastaisin? Ei sitä löydy.

"Samoin et vastannut muuta kuin ympäripyöreän "en mitään mieltä", kun kysyin tuosta kuolemanrangaistuksesta."

Ympäripyöreä? Sanoin etten ole mitään mieltä, koska en ole ajatellut asiaa ollenkaan.

"Raamatusta löytyy mielestäni selkeästi se, että kuolemanrangaistus oli VT:n ajan asioita. Jeesus opettaa kääntämään toisen posken ja rakastamaan vihollista
ja olemaan vastaamatta väkivallalla väkivaltaan yms."

Esivalta on täysin eri asia. Esivallan tehtävä on suojella kansaa vihollisilta ja rankaista pahoja. Tätä Jumalan määräämää asetelmaa vastaan soditaan nyt ja lujaa ja koko maailmaa viedään yhden kuninkaan eli Antikristuksen vallan alle. Jos Suomeen hyökätään, pitäiskö esivallan vaan rakastaa? Suomessa kapinoidaan lujaa Jumalaa vastaan esivallan puolesta. Esim. laittomia maahanmuuttajia virtaa järkyttävä määrä ja esivalta vain rakastaa eikä puolusta rajoja ja antaa kansan tuhoutua. Kristinuskoa tuhotaan, mutta Jeesus hallitsee silti vaikka asiat näyttäisivät kuinka pahoilta, jyviä erotetaan akanoista kokoajan.

Se Raamatun Jumala, joka minut pelasti ei ole todellakaan paha. Jumala on päinvastoin äärimmäisen hyvä ja kärsivällinen.
Niin kärsivällinen ja rakastava, että jaksoi katsoa ja odottaa 40 vuotta, jotta palasin synnin teiltä kotiin. Eikä rankaissut millään
tavalla vaikka elin synnissä ja jopa pilkkasin Häntä.
Hän on niin hyvä ja jokaista ihmistä rakastava, että lähetti jopa Poikansa kärsimään ja kuolemaan minun (ja sinun) puolesta.

Se Jumala on myös Pyhä ja täysin oikeudenmukainen. Tästä Pyhyydestä ja oikeudenmukaisuudesta kertoo Vanha Testamentti.
Mikään tehty vääryys ei jää Häneltä huomaamatta eikä ilman rangaistusta, silloin kun ihminen itsensä lopullisesti paaduttaa eikä
pidä minään Hänen kärsivällistä kutsuaan ja odotustaan.

On mielestäni Jumalan pyhyyden ja oikeudenmukaisuuden kieltämistä, jos väittää että ainoa rangaistus synneistä on se, että
elämä vain loppuu ja alkaa ikuinen uni.

En viitsi enää jankata. Ihmettelen vaan, että kuinka sivuutat esim. rikas mies ja Lasarus-kertomuksen?
Tai mitä tarkoitat, ettei Raamatussa ole helvetti-sanaa? Miksi et voi sanoa suoraan, jos sitä ei mielestäsi ole
alkutekstissä? En ole mikään alkutekstin tuntija ja osaaja. Miksi siis pilkkaat?

Kuolemanrangaistus sotii nimenomaan Jumalan hyvyyttä ja kärsivällisyyttä ja rakkautta vastaan.
Jos ihminen (mielestäsi ilmeisesti esivalta) saa tappaa ihmisen, niin silloinhan ihminen astuu Jumalan asemaan, kun
päättää toisen ihmisen ikuisuudesta.

Sinunko mielestä olisi oikein että Suomessa olisi kuolemanrangaistus käytössä?
Tai että armeijan pitäisi mennä rajoille vastaan ja ampua maahantulijoita? Tuollaisen käsityksen kirjoituksestasi sain.
Näinkö sinun rakastava Jumalasi kehottaa tekemään?

Meillä taitaa sitten olla ihan erilainen Herra?
tanu

ViestiKirjoittaja tanu » 30. Tammi 2016 21:37

Tässä ote tuosta toisessa ketjussa olevasta PP:n kirjoituksesta koskien Branhamilaisuutta.

Matt 25:

41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ‘Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.

42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;

43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.’

44 Silloin hekin vastaavat sanoen: ‘Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?’

45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: ‘Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle’.

46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen (aionios) rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen (aionios) elämään."

Raamatun opetuksen mukaan niin iankaikkinen elämä kuin iankaikkinen rangaistuskin ovat molemmat iankaikkisia. Silloin kun sanotaan ettei kadotuksen rangaistus ole iankaikkinen, niin silloin vääristetään ja tehdään tyhjäksi Jumalan säätämä rangaistus jumalattomuudesta ja synnin kapinasta. Raamattuun uskova ihminen tietää, että saatana on kaiken sellaisen valheen takana, jonka tarkoituksena on vääristää Jumalan sanan totuutta. Branham uskoi saatanan valhetta kadotuksesta, jonka tarkoituksena on mitätöidä Jumalan säätämä oikeudenmukainen rangaistus jumalattomuuden synnin kapinasta, joka on iankaikkinen kadotus, joka ei koskaan lakkaa olemasta. Kts. lähteistä linkki: Raamatullinen kadotus

Miten S.E. kumoat tuon mitä yllä olevassa Matteus 25 Raamatun tekstissä sanotaan?
tanu

ViestiKirjoittaja pekka » 31. Tammi 2016 01:30

Siirretty S.E.:n kirjoitus suljetulle osastolle koska minusta kirjoitus oli ala-arvoista ja foorumin sääntöjen vastaista: https://uskonaskel.foorumi.eu/viewtopic.php?f=2&t=4
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 31. Tammi 2016 10:19

Mä luulen, että tää hirveä riitely johtuu nyt siitä, että ymmärretään hieman eri tavalla Kadotus ja helvetti. Vedetään liikaa ääripäihin ajatukset. Jospa helvetin OLOSUHTEET on ymmärretty väärin, ja siksi koetaan ne niin ahdistavina ja sadistisina, että sitten koetetaan poistaa se kokonaan. Kokonaan eroon Jumalasta heitettynä voisi olla tällaista. On vain minuus, tietoisuus itsestä jossain pimeässä tyhjiössä, jossa on tallella vain synnin himot (
madot ) ja se karmea katumus ja myöhäistä muuttaa enää tilannetta jne jne. .(tuli) Ei siis mitään Sadistista ruumiintuskaa jossa ei olisi mitään järkeä, tai oikeudenmukaisuutta.
pehmytpusu777

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 31. Tammi 2016 11:33

Tiedän, että tämä ajatus on aika kaukaa haettu, mutta entä jos kaikki ihmiset joutuvatkin samaan paikkaan ja toisille se on pääsemistä ja toisille joutumista. Jos jokainen sielu on iankaikkinen, mutta kuoleman jälkeen ei voikaan enää kuolla itselle ja omille lihallisille himoilleen. Niitä ei vain voi enää tyydyttää, koska liha siinä muodossaan lakkaa olemasta. Tällöin kuoleman jälkeisen olotilan autuus riippuisi siitä, onko todella luopunut tässä ajassa omasta lihallisesta elämästään vai ei. Jeesusta rakastaville taivas, mutta omaa elämäänsä rakastavalle helvetti, koska ei ole enää maallista mammonaa, ei herkkuja, ei seksiä, ei mitään, millä kerskata.

Kaikkea saa ajatella, mutta pitäydyn itse melko perinteisessä taivas-helvetti-jaottelussa. Ehkä siinä pitäytyminen johtuu opetuksesta, jonka olen lapsesta asti saanut ja siksi koen Raamatun tukevan sitä ajatusta, mutta en voi oikein Raamatusta löytää toisenlaista tulkintaa näillä aivoilla. Olen kuitenkin kyseenalaistanut Dantelaisen helvettinäkemyksen, koska näen Raamatun puhuvan ikuisesta tulesta myös demonien ja saatanan rangaistuksena (Ilm.20:10) enkä usko heidän voivan toteuttaa siellä harrasta haluaan kiduttaa ihmissieluja. Sitä he voivat tehdä ihmisille vain tämän elämän aikana.
Aamu-Usva

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu