Sielun kuolemattomuudesta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Raamatullinen kadotus

ViestiKirjoittaja PetriFB » 27. Tammi 2016 15:19

Monet ihmiset sekä jopa jotkut uskovatkin sanovat ja opettavat ettei Raamatun opettama kadotus ole iankaikkinen ja että jumalattoman sielu lakkaa olemasta kuoleman jälkeen. Edellä oleva ajatus ja opetus tekisi Raamatun evankeliumista tarpeettoman. Valheen tarkoitus ja päämäärä on kumota totuus ja sitä kautta tehdä totuudesta tarpeeton, joka saa ihmiset sitoutumaan elämään valheessa ja synnissä. Raamattu opettaa kuitenkin selvästi, että kadotus on iankaikkinen ja jumalattoman sielu joutuu oman valintansa tähden (synnin tähden) kärsimään iankaikkisen kadotuksen rangaistusta.

Jos et ole uskossa Herraan Jeesukseen, niin sinun kannattaisi lukea kirjoitukseni sielusi pelastuksen tähden. Jos olet uskossa, niin sinulle olisi hyvä ja tarpeellista tutkia ja koetella kirjoitukseni Jumalan sanan avulla rukouksen kera jos et usko kadotuksen olevan iankaikkinen.

Kirjoitus on sivullani: https://www.kotipetripaavola.com/raamat ... dotus.html

Ps. Kirjoitus on voimakkaasti evankelioiva ja Jeesusta kirkastava ja kirjoitettu myös jumalattoman sielun pelastumiseksi.

Jos tämä kirjoitus ei sovi omaksi aiheekseen ja ylläpito näkee tarpeelliseksi laittaa tämän johonkin olemassa olevaan ketjuun, niin tehkää niin vapaasti.

Siirsin tänne, olisi parempi jos samasta aiheesta keskustelu pysyisi mahdollisimman paljon yhdessä ketjussa, eikä niin että sama aihe on hajautettu useaan eri ketjuun. -Juha
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

Re: Sielun kuolemattomuudesta.

ViestiKirjoittaja pekka » 27. Tammi 2016 15:59

Lily kirjoitti:Raamattuhan ei anna selkeää kuvaa siitä miten ihminen kärsii käsityksessä.

Onko kellään mitään ajatuksia mitä se kärsimys olisi? Onko se niin, että madot syö ja on valtavat fyysiset kivut jne. Vaiko ennemminkin suurta henkistä tuskaa kun on erossa Jumalasta?

Luukas 16:

23. Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.

24. Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'

25. Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.

26. Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

Re: Raamatullinen kadotus

ViestiKirjoittaja S.E. » 27. Tammi 2016 19:46

PetriFB kirjoitti:Monet ihmiset sekä jopa jotkut uskovatkin sanovat ja opettavat ettei Raamatun opettama kadotus ole iankaikkinen ja että jumalattoman sielu lakkaa olemasta kuoleman jälkeen. Edellä oleva ajatus ja opetus tekisi Raamatun evankeliumista tarpeettoman. Valheen tarkoitus ja päämäärä on kumota totuus ja sitä kautta tehdä totuudesta tarpeeton, joka saa ihmiset sitoutumaan elämään valheessa ja synnissä. Raamattu opettaa kuitenkin selvästi, että kadotus on iankaikkinen ja jumalattoman sielu joutuu oman valintansa tähden (synnin tähden) kärsimään iankaikkisen kadotuksen rangaistusta.

Tietysti kadotus eli tuhon seuraus on iankaikkinen. Sun opetus sattuu keskittymään 90% Uuden Testamentin puolelle. Et selvästi ymmärrä Uutta Testamenttia, koska et ole Vanhaa Testamenttia lukenut(?), siinä sun heikkous todennäköisesti piilekin.
Tai sit sun toiminta on järjestelmällistä. Ei ole mun asia tietää ja tuomita.

PetriFB kirjoitti:" ja että jumalattoman sielu lakkaa olemasta kuoleman jälkeen. Edellä oleva ajatus ja opetus tekisi Raamatun evankeliumista tarpeettoman. "

Sinun sanasi kuulostavat valitettavan tutuilta.
Sinun opetuksesi teki/tekee koko Raamatun tarpeettomaksi, anteeksi vaan, jos et sitten näe.

PetriFB kirjoitti:Jos et ole uskossa Herraan Jeesukseen, niin sinun kannattaisi lukea kirjoitukseni sielusi pelastuksen tähden.

Jos joku ei ole uskossa, suosittelen hänelle Raamattua, niin pitäisi sinunkin suositella, eikö vain?
PetriFB kirjoitti: Jos olet uskossa, niin sinulle olisi hyvä ja tarpeellista tutkia ja koetella kirjoitukseni Jumalan sanan avulla rukouksen kera jos et usko kadotuksen olevan iankaikkinen.

Suosittelen edelleen ihmisille vain Raamattua. En tiedä ketään edes lähipiiristäni joka väittäisi, että "kadotus" ei ole iankaikkinen.

Rom 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Luk 16:31 "...Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös."

Jeesuksen siunausta sinulle, annan asian olla iankaikkisesti. Eli annan asian olla ja annan sen olla iankaikkisesti. Hetkonen onko asia sittenkin? Vai ei, häh? Comprende?
S.E.

ViestiKirjoittaja Lily » 27. Tammi 2016 21:39

S.E Haluisitko kertoa mulle miten tuo opetus (Petrin) tekee koko raamatun tyhjäksi? Mä oon yrittänyt miettiä, mutta en ymmärrä???
Lily

Re: Sielun kuolemattomuudesta

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 28. Tammi 2016 23:34

Jotkut ihmiset kaiketi osaavat kuvitella tarkemmin esim jonkun polttokidutuksen kuin muut, herkässä ja masentuneessa mielessä kaikki tuo vyöryy päälle paljon paremmin, ja tarkemmin kuin hyvässä mielentilassa olevan. . Jos on esimerkiksi kokenut ne helvetilliset päivät, ja yöt jotka seuraavat esimerkiksi juopon kauheaa juoppttelua ja yhä tänäkin päivänä muistavat piiruntarkasti ne pelko, ja kauhutilat jotka silloin olivat. . Voi hyvin herkästi tuntea suunnatonta ahdistusta helvetti jutuista ja ne paisuvat ehkä suuremmiksi kuin olisi tarkoitus ja todellisuus. .
pehmytpusu777

ViestiKirjoittaja S.E. » 29. Tammi 2016 16:49

Lily kirjoitti:S.E Haluisitko kertoa mulle miten tuo opetus (Petrin) tekee koko raamatun tyhjäksi? Mä oon yrittänyt miettiä, mutta en ymmärrä???

Sielun kuolemattomuus. Siis, että ollaan ikuisuusolentoja eikä edes Jumala pysty meitä tuhoamaan. Kaikella on kuitenkin alku ja loppu. Ja pelastuneet saavat elämän. Ristin työ oli turha, koska Jeesus eli kuolemansa jälkeen Petrin Kirkko opetuksen mukaan, jota pidetään Raamatullisena, joka minun näkemykseni ja opiskeluni mukaan on täysin Epäraamatullista ja pakanuutta, enkä usko siihen lainkaan. Lisäksi Petri sanoo, että se on väärää evankeliumia kun kielletään hänen opetus ja, että Jeesus tuli pelastamaan meidät kidutukselta jota hän itse tulee ylläpitämään? Heikko ja sairas jumala sanon minä...
Kaikkien näiden organisaatioiden takana on perkele itse ja se tulee selväksi monelle tulevaisuudessa.

https://totuutta.wordpress.com/helvetti/
S.E.

ViestiKirjoittaja Sami » 29. Tammi 2016 21:25

S.E. kirjoitti:
Lily kirjoitti:S.E Haluisitko kertoa mulle miten tuo opetus (Petrin) tekee koko raamatun tyhjäksi? Mä oon yrittänyt miettiä, mutta en ymmärrä???

Sielun kuolemattomuus. Siis, että ollaan ikuisuusolentoja eikä edes Jumala pysty meitä tuhoamaan. Kaikella on kuitenkin alku ja loppu. Ja pelastuneet saavat elämän. Ristin työ oli turha, koska Jeesus eli kuolemansa jälkeen Petrin Kirkko opetuksen mukaan, jota pidetään Raamatullisena, joka minun näkemykseni ja opiskeluni mukaan on täysin Epäraamatullista ja pakanuutta, enkä usko siihen lainkaan. Lisäksi Petri sanoo, että se on väärää evankeliumia kun kielletään hänen opetus ja, että Jeesus tuli pelastamaan meidät kidutukselta jota hän itse tulee ylläpitämään? Heikko ja sairas jumala sanon minä...
Kaikkien näiden organisaatioiden takana on perkele itse ja se tulee selväksi monelle tulevaisuudessa.

Mielestäni tuon linkin opetus on harhaoppia. Miten voimme sitten luottaa missään asiassa Raamattuun?
Sami

ViestiKirjoittaja S.E. » 29. Tammi 2016 21:41

Sami kirjoitti:
S.E. kirjoitti:

Mielestäni tuon linkin opetus on harhaoppia. Miten voimme sitten luottaa missään asiassa Raamattuun?

Enpä tiedä, tutkimalla? Miten monta kertaa olet lukenut Raamatun? Tämä kertoo paljon millaisena näet Jumalan ja miten maailma näkee Jumalan (ei hyvällä tavalla, miksiköhän). Omalla kohdalla asia oli ainakin täysin selvä kun tulin uskoon, jos ollaan kuolemattomia, ollaan tuhouduttu jo, siitä ei pääse mihinkään.
S.E.

Re: Sielun kuolemattomuudesta

ViestiKirjoittaja tanu » 29. Tammi 2016 22:15

Kuinka niin "jos ollaan kuolemattomia, ollaan tuhouduttu jo, siitä ei pääse mihinkään".

Nyt en kyllä ihan ymmärrä, että mitä tuolla tarkoitat S.E.?

Jos syntiä tehnyt vain tuhoutuu ja lakkaa olemasta, niin sehän kannustaa ihmisiä elämään synnissä!
Mikä mukavampaa kuin vaan juopotella, mässäillä, irstailla ja riistää köyhiä tms., jos kaikki päättyy vain ikiuneen...

Sanoit aiemmin, että koko helvetti sanaa ei löydy Raamatusta. Löytyyhän se.

https://raamattu.uskonkirjat.net/servle ... site.Bible

yllä olevalla Raamattuhaulla (Biblia) löytyi 18 paikkaa, joissa mainitaan helvetti, näistä 4 UT:n puolelta
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja Sami » 29. Tammi 2016 22:27

Enpä tiedä, tutkimalla? Miten monta kertaa olet lukenut Raamatun? Tämä kertoo paljon millaisena näet Jumalan ja miten maailma näkee Jumalan (ei hyvällä tavalla, miksiköhän). Omalla kohdalla asia oli ainakin täysin selvä kun tulin uskoon, jos ollaan kuolemattomia, ollaan tuhouduttu jo, siitä ei pääse mihinkään.[/quote]

Kuinka sitten näet tuon Petrin tekstissä olevan Raamatunkohdan?
Matt 25:
41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ‘Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.’
44 Silloin hekin vastaavat sanoen: ‘Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?’
45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: ‘Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle’.
46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen (aionios) rangaistukseen (kolasis), mutta vanhurskaat iankaikkiseen (aionios) elämään."
Sami

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu