Sielun kuolemattomuudesta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Sielun kuolemattomuudesta.

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 19. Tammi 2016 00:14

Ilm. 20:10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.

Jos tarkastellaan tätä, niin oma mielipiteeni on , että lause on konkreettinen ei mielestäni (ei pakko olla samaa mieltä) vertauskuvallinen.

Siinä mainitaan:

A) ketkä heitetään = kaikki jotka eivät ole elämän kirjassa

b) minne heitetään = tulikivijärveen

c) kuinka pitkäksi aikaa = yöt ja päivät ja iänkaikkisesti

Näitä on alla lisää kirjoituksia, jotka puhuvat konkreettisesta paikasta (mielestäni):

21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

Mark. 9:43 Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen,
9:44 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.
9:45 Ja jos sinun jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että jalkapuolena menet elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat jalat tallella, heitetään helvettiin,
9:46 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu
9:47 Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin,
9:48 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.

Ei kaikkea voi omaksua hetkessä, ehkäpä tarvitset aikaa tämän asian sulatteluun. Tämä on aika vahvaa ruokaa.

Minusta on vain tärkeää tietää mikä on uskosta osattomien kohtalo, jotta se voisi olla meille motivaationa suhtautua oikealla vakavuudella, ja tarmolla sielujen pelastamisoperaatiooon. Huomautan vielä , että tässä operaatiossa on niinkin yksinkertainen asia kuin esirukous erittäin suuressa roolissa. Jos ihan totta puhutaan niin itseänikin pelottaa ajatella , että joku minunkin läheiseni on kokoajan vaarassa päätyä tuliseen järveen, ei ole mikään iloinen asia miettiä tuota.

Lohdutukseksi tarjoan:

Ap. t. 16:31

Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".

Laitan toivoni Herran sanaan ja armeliaisuuteen ja vetoan ylläolevaan Raamatun sanaan. En usko, että on parempaa tahoa jonka armeliaisuuteen voi laittaa toivonsa kuin Herramme.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja S.E. » 20. Tammi 2016 19:22

Mikko Murpatti kirjoitti:[i]
Jos tarkastellaan tätä, niin oma mielipiteeni on , että lause on konkreettinen ei mielestäni (ei pakko olla samaa mieltä) vertauskuvallinen.

Omia mielipiteitä pitääkin olla. Minä näen sen vertauskuvallisesti, ihan vaikka sen takia, että Ilmestyskirja on näky, joissa symboolit on saatu suurimmaksi osaksi saatu VT:sta.
Mikko Murpatti kirjoitti:Minusta on vain tärkeää tietää mikä on uskosta osattomien kohtalo, jotta se voisi olla meille motivaationa suhtautua oikealla vakavuudella, ja tarmolla sielujen pelastamisoperaatiooon. Huomautan vielä , että tässä operaatiossa on niinkin yksinkertainen asia kuin esirukous erittäin suuressa roolissa. Jos ihan totta puhutaan niin itseänikin pelottaa ajatella , että joku minunkin läheiseni on kokoajan vaarassa päätyä tuliseen järveen, ei ole mikään iloinen asia miettiä tuota.

Esirukous onkin erittäin tärkeä. Ilman sitä olisin todennäköisesti luovuttanut... Jokainen ihminen kuitenkin tietää, että kuolema on edessä. Sitä ei vaan kaikki osaa pelätä enään, koska kaikki on sattumaa ja ihminen ei ole mikään ihme vaan pelkkää apinan jatkoa (evoluutio). Saatana on ovela ja jokaikinen pelastumaton on perkeleen orja, joka ei tajua tarvitsevan pelastusta. Kirjaimellisesti ei siis tajua. Nykyinen määritelmä helvetistä lisää taas lisää pelkoa ihmisen elämään, mitä jo entuudestaan hallitaan pelolla eikä pelolla ketään tule Jumalan luokse, se antaa Jumalasta aivan väärän kuvan, se tekee Jumalasta ihmisen, joka hallitsee pelolla ja kutoaa juoniaan. Ei mua aikoinaan peloiteltu helvetillä, kuulin vaan mitä tein väärin, saarnattiin siis kymmentä käskyä ,niin sanotusti, joka pikku hiljaa laukaisi mulla synnintunnon, kun tajusin mitä tuhoa teen itselleni ja muille. Toisaalta voi olla, että vältän asiaa juuri sen takia, koska tiedän paljon läheisiä, jotka eivät ole uskossa ja ehkä salaa pelkään, mutta enemmän mua surettaa kuin että pelkään asiaa. Mun käsitys enemmän lepää siinä, että Jeesus tuli pelastamaan meidät Saatanan orjuudesta joka vie tuhoon, jos ihminen ei herää. Ja sitä heräämistä vastaan taistellaan maailmassa kovaa nyt joka suunnasta. Mä en yhtään epäile jos vaikka punottaisiin juoni jossa väitetään löytyvän elämää jostain planeetalta ja kohta tv-ruuduissa hyppisi jotain vihreitä olioita ja ihmiset oikeasti uskoisivat sen vaikka eivät näkisi omilla silmin. Eikä siinä kohtaan tarvitsekaan, kun kaikki muutenkin jo luulevat olevansa apinoita kaiken muun roskan lisäksi. Siinä kohtaa kristinusko saisi niin kovan kolauksen, että kovinkin Jeesuksen seuraajan pää menisi sekaisin ja luopuu uskosta, jos ei öljyä tarpeeksi lampussa. Ihmiset tulevat tyhmemmeksi kokoajan... nojoo.

Miten sä näet tämän kohdan? Siinä taas tuo maaginen sana iankaikkinen.

Jud 1:7 samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta.
S.E.

ViestiKirjoittaja tanu » 20. Tammi 2016 19:36

Ei helvetillä ole tarkoituskaan pelotella.
Tarkoitus on kertoa totuus. Totuus taivaasta ja totuus helvetistä. Totuus synnistä ja sen seurauksista.

Jos sanotaan, että ei ole Raamatussa kuvattua helvettiä: tulinen järvi, sammumaton tuli, itku ja hammasten kiristys
"kuolematon mato" jne. , niin se voi johtaa siihen, että ihminen ajattelee, että "ei haittaa että teen syntiä ja elän
kuin pellossa, kun kuolen niin kuolen ja vaivun kuin uneen, enkä enää tunne mitään, joten mitä välia?"

Juuri näin moni ihminen nykyään ajattelee. Kuoleman jälkeen ei ole mitään (ainakaan rangaistusta).
Kaikki päättyy maalliseen kuolemaan ja sitten vaan nukutaan ikiunta. Näin juuri totesi mm. diplomi-insinööri
kaverini, kun laitoin hänelle sähköpostilla Pekka Reinikaisen videoita. Hän sanoi kuoleman jälkeen
nukkuvansa ikiunta.

Helvetti on Raamatun mukaan ikuisen vaivan paikka. Ikuinen tuli polttaa ja korventaa ja lisäksi sinne joutunut
muistaa kaiken mitä elämässä tuli tehtyä. Ja ennen kaikkea, että mitä jäi tekemättä: ottamatta vastaan Jumalan
tarjoama pelastus!
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja tanu » 20. Tammi 2016 19:41

Todella surullista on lukea lehdistä ihmisten kuolinilmoituksia.
Monessa sanotaan, että "nyt sait rauhan ja pääsit ikiuneen".

Samoin monessa sanotaan, että "teit niin ahkerasti töitä koko elämäsi
ja nyt pääset ikuiseen lepoon/uneen".

Tulee tosi paha mieli kun noita kirjoituksia kuolinilmoituksista lukee.
Ihan kuin ihmisen elämä olisi vain työn tekoa ja raatamista ja rahan
ja tavaran hankkimista ja sitten vaan käydään nukkumaan.

Onneksi on silloin tällöin myös niitä kuolinilmoituksia, joissa todetaan esim.
"Herra tuli hakemaan palvelijansa pois" tms.

Toisaalta, mistä sitä kukaan tietää, että kuka on pelastunut ja kuka ei.
Vain Jumala tietää.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja S.E. » 20. Tammi 2016 21:27

tanu kirjoitti:
Jos sanotaan, että ei ole Raamatussa kuvattua helvettiä: tulinen järvi, sammumaton tuli, itku ja hammasten kiristys
"kuolematon mato" jne. ,

En tykkää ensinnäkin helvetti sanasta koska sitä ei ole Raamatusta. Eikö tulinen järvi kuvaa maailmanloppua (viimeksi oli vesi, mutta seuraava eli tuli tuhoaa kaiken lopullisesti) , sammumaton tuli viittaa Gehenna jälleen jossa tuli tuhoaa tieltä kaiken, fariseukset kiristeli hampaita eläessään jo.
tanu kirjoitti:
niin se voi johtaa siihen, että ihminen ajattelee, että "ei haittaa että teen syntiä ja elän
kuin pellossa, kun kuolen niin kuolen ja vaivun kuin uneen, enkä enää tunne mitään, joten mitä välia?"Juuri näin moni ihminen nykyään ajattelee. Kuoleman jälkeen ei ole mitään (ainakaan rangaistusta).
Kaikki päättyy maalliseen kuolemaan ja sitten vaan nukutaan ikiunta. Näin juuri totesi mm. diplomi-insinööri
kaverini, kun laitoin hänelle sähköpostilla Pekka Reinikaisen videoita. Hän sanoi kuoleman jälkeen
nukkuvansa ikiunta.

Ihminen on syntiinlankeemuksen jälkeen ollut perkeleen orja. Sen ajatukset, teot, kaikki sikiää perkeleestä. Jopa naapuruston mukavin täti joka ei ole uskossa on perkeleen orja joka edustaa perkelettä kaikilla sen valheilla. Miten kukaan perkeleen orja voisi koskaan ymmärtää tekojansa täysin ennen kuin on uskossa jolloin perkele joutuu väistymään Pyhän Hengen eli Jumalan tieltä. Uskoon tulo ei ole ihmisen omaa tekoa vaan Jumalan teko. Uskoon tullut rakastaa Jumalaa eikä tee oman tahdon mukaan vaan Jumalan tahdon mukaan, ainakin kasvaa siihen, mutta synnistä ei koskaan pääse lopullisesti eroon. Kuolema kuittaa uskovan velan, ei-uskovilla toinen kuolema. Kaverisi elää juuri siinä valheessa että elämä on tässä, aivan kuten evoluutio opettaa vaikka elämä vasta todella alkaisi myöhemmin. Eipä häntä voi moittia, hän on ytimiään täynnä perkelettä.

Miten sit nämä ihmiset (varoitus heikkohermoiset) https://www.lopettakaatappaminen.info
Tässä kohtaan mulla menee yli ymmärryksen, koska helvetti teologian mukaan nämä kärsivät kirjaimellisesti ikuisesti? Tai, että se on joku paikka jne.
Minä (Jeesus) olen alku ja loppu, tämän maailmaan siis, koska Jeesus on aina. Helvetti teologia sanoo, että todellista loppua ei ole.

Jumala: 'Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi'."
1. Mooseksen kirja 3:3

"Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole;"

Jumala: "Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu...Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."
1. Mooseksen kirja 3:4, 19

Lopulta tämä maailma, (taivaat ja maa) tuhotaan :crazy:

Haluan ymmärtää, mutta ei :)
S.E.

ViestiKirjoittaja toni t » 20. Tammi 2016 22:04

S.E. kirjoitti: Omia mielipiteitä pitääkin olla. Minä näen sen vertauskuvallisesti, ihan vaikka sen takia, että Ilmestyskirja on näky, joissa symboolit on saatu suurimmaksi osaksi saatu VT:sta.
En tykkää ensinnäkin helvetti sanasta koska sitä ei ole Raamatusta. Eikö tulinen järvi kuvaa maailmanloppua (viimeksi oli vesi, mutta seuraava eli tuli tuhoaa kaiken lopullisesti) , sammumaton tuli viittaa Gehenna jälleen jossa tuli tuhoaa tieltä kaiken, fariseukset kiristeli hampaita eläessään jo.

Omat mielipiteet ei ratkaise vaan Raamatun opetus. Raamatussa on useissa kohdissa liitetty iankaikkinen elämä iankaikkinen rangaistus samaan asiayhteyteen.

Esim;

Dan. 12:2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.

Matt.25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

Mikäli joku haluaa ottaa iankaikkisen rangaistuksen esimerkiksi tässä vain symbolisena vertauskuvana joka ei kuvaa tosiasiaa niin tällöin hänen tulisi ottaa myös iankaikkinen elämä vain synbolisena vertauskuvana joka ei kuvaa tosiasiaa. Samoin on ilmestyskirjan kanssa. Jos ottaa tuli järven vain vertauskuvana joka ei kuvaa todellista tosiasiaa niin samalla periaatteella tulisi ottaa silloin myös uusi Jerusalem vain vertauskuvana joka ei kuvaa tosiasiaa. Jos taas ottaa vain toisen tosiasiana ja pitää toista vertauksena joka ei kuvaa todellista tilaa niin silloin lukija ei tee oikeutta asiasisällölle ja johtaa itseään harhaan omien toiveidensa kautta.

S.E. kirjoitti:En tykkää ensinnäkin helvetti sanasta koska sitä ei ole Raamatusta. Eikö tulinen järvi kuvaa maailmanloppua (viimeksi oli vesi, mutta seuraava eli tuli tuhoaa kaiken lopullisesti) , sammumaton tuli viittaa Gehenna jälleen jossa tuli tuhoaa tieltä kaiken, fariseukset kiristeli hampaita eläessään jo.

Matt. 5:29 Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.
5:30 Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.

Matt.10:28 Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.

Helvetti sana löytyy Raamatusta ja nimenomaan Jeesuksen esille tuomana.

Raamatun mukaan Jumala tulee tuhoamaan tämän maailman viimeisenä päivänä tulella. Tämän maan tuhoaminen tulella ei ole kuitenkaan tuli järvi eli helvetti.

Matt.25:31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
25:32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
25:33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
25:34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
25:35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
25:36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
25:37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
25:38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
25:39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
25:42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
25:43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
25:44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

Jakeessa 34 Jeesus puhuu uudesta Jerusalemista johonka Herran omat menevät kun tämä maa tuhotaan tulella. Jakeessa 41 Jeesus sanoo että Hänen vasemmalle puolelle kootut ihmiset kaikista kansoista menevät siihen iankaikkiseen tuleen joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleilleen. Eli tuli järveen > helvettiin. Jakeessa 46 Jeesus vahvistaa että toiset menevät iankaikkiseen rangaistukseen ja toiset iankaikkiseen elämään.

Ilm. 20:10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.

Ilmestyskirja vielä tarkentaa että iankaikkinen rangaistus tuli järvessä tarkoittaa nimenomaan vaivaa aina ja iankaikkisesti. Kyseessä ei siis ole mikään tyhjiin raukeaminen vaan iankaikkinen vaiva ja rangaistus. Kaikki tämä on yhdessä ja samassa linjassa Jeesuksen kertoman kanssa siitä millaista helvetissä eli tuli järvessä on.

Mark. 9:43 Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen,
9:44 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.
9:45 Ja jos sinun jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että jalkapuolena menet elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat jalat tallella, heitetään helvettiin,
9:46 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu
9:47 Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin,
9:48 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.

Raamattu on todella selkeä ja johdonmukainen kertoessaan siitä mitä kuoleman jälkeen tapahtuu.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 20. Tammi 2016 22:49

Uuden Jerusalemin minä ymmärrän vertauskuvallisesti, mutta en ole tiennyt sen edellyttävän tulisen järven ymmärtämistä niinikään vertauskuvallisesti.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja S.E. » 20. Tammi 2016 23:04

toni t kirjoitti:Helvetti sana löytyy Raamatusta ja nimenomaan Jeesuksen esille tuomana.
Ei helvetti sanaa löydy mistään alkuperäisestä tekstistä, eikä varsinkaan Jeesuksen suusta kuultuna. Sepä just ärsyttääkin, kun monet sanat käännetään helvetiksi. "Aina" saa kaivaa mistä Jeesus otti vertaukset. Varsinkin jos kyseessä on niinkin suosittu sana kuin helvetti ja miten sitä on opetettu. Mä haluan että Raamattu opettaa sen mulle enkä halua valmiiksi pureskeltua opetusta. En mä mitään lyö lukkoon. Sama koskee mihin tahansa tekstiin, aina saa opiskella alkutekstejä, jos uppoudun johonkin kohtaan.
toni t kirjoitti:Raamattu on todella selkeä ja johdonmukainen kertoessaan siitä mitä kuoleman jälkeen tapahtuu.

Mun mielestä ei. Mä tulin Raamattuun tietämättä siitä mitään paitsi että olin kuullut Jeesuksen ja helvetin. Ja kun oppisin tuntemaan Jeesuksen, ei helvetti teologiassa ollut mitään järkeä, enkä vieläkään ymmärrä sitä, jos katsoo koko Raamattua. Haluatko vastata tuohon Sodoma ja Gomorran tuleen? Ja eikö Joona ollut meripedon vatsassa ikuisesti vaikka oli kolme päivää ja kolme yötä?
S.E.

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 21. Tammi 2016 00:19

S.E. kirjoitti:
Miten sä näet tämän kohdan? Siinä taas tuo maaginen sana iankaikkinen.

Jud 1:7 samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta.

Varmaan sinua kiinnostaa eniten miten näen tuon iänkaikkisen tulen rangaistuksen?

Näen sen niin, että Jumalalla on voima tehdä niin kuuma tuli , että alkuaineetkin siinä sulavat. Arvelen, että tuota tulta kutsutaan/käsitetään iänkaikkiseksi tuleksi ja Jumala voi sitä hallita mielensä mukaan ja antaa sen sataa tulena ja tulikivenä, tehdä tulisen järven, sulattaa kokomaan niin että alkuaineetkin sulaa.:

2. Piet. 3:12

teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!

Tuota voimaa Jumala käytti lievemmässä mittakaavassa (tulta ja tulikiveä) Sodomaan ja Gomorraan rangaistukseksi heille, tämän vuoksihan paikka on aivan matalana ja siellä ei kukaan asu.

Täällä muuten tutkittiin aikoinaan tuota tulta ja tulikiveä ja siitä oli mielenkiintoinen dokumenttikin, jossa joku tutkija sanoo löytäneensä Sodoman ja Gomorran:

https://uskonaskel.foorumi.eu/viewtopic.php?f=2&t=1505

Mielenkiintoinen huomio tuosta ketjusta:

Tässä dokumentissa joka linkin takaa löytyy mainittiin minulle tärkeä asia, siellä sanotaan että tulivuorenpurkauksessa syntyvä tulikivi eli kiinteä rikki (Sulfur) on vain 40% puhdasta ja kellertävää, mutta Sodoman ja Gomorran paikoista löytynyt tulikivi oli 98% puhdasta ja valkoista ja tätä ei löydy luonnosta tuollaisina palloina noin puhtaana mistään. Luonnossa rikki on usein sidoksissa johonkin toiseen aineeseen

Vapaana alkuaineena rikkiä on tuliperäisten alueiden maaperässä. Toimivasta tulivuoresta purkautuu mm. rikkiä ja rikin yhdisteitä ilmakehään ja maan pinnalle. Suurin osa rikistä on kuitenkin luonnossa erilaisina yhdisteinä. Nämä ovat pääasiassa rikin ja metallin yhdisteitä. Rikkiä saadaan metallinjalostuksen sivutuotteena, kun metalleja erotetaan näistä yhdisteistä. Rikki on tunnettu jo antiikin aikana. Siitä on käytetty suomen kielessä myös vanhahtavaa nimeä tulikivi, sillä se syttyy helposti palamaan, jolloin syntyy pistävän hajuista, ”tulikivenkatkuista” rikkidioksidia, SO2

Lähde:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Rikki

Epäilin aluksi, että löytynyt tulikivi olisi vain tulivuoresta tullutta, mutta nyt en pidä mahdottomana että todella olisi Sodoma ja Gomorra löytynyt niin kuin dokumentissa ilmoitetaan. Olisi mielenkiintoista, jos he tekisivät alueella kaivauksia syvemmältä, mutta varmaan ei irtoa lupia.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja S.E. » 24. Tammi 2016 14:36

Hepr. 6:2 puhuu ikuisesta tuomiosta

krimatos aióniú

Se ei tarkoita, että tuomitseminen kestäisi ikuisesti, vaan sitä, että tuomion lopputulos on ikuinen.

Hepr. 9:12 puhuu ikuisesta lunastuksesta

aiónian lutrósin.

Se ei tarkoita, että lunastamista suoritetaan ikuisesti, vaan sitä, että kerran suoritettu lunastus on lopputulokseltaan ikuinen.

Hepr. 5:9 puhuu ikuisesta pelastuksesta

sótérias aióniú

Se ei tarkoita, että pelastamista suoritetaan ikuisesti, vaan sitä, että kerran suoritetun pelastusteon lopputulos on ikuinen.

Mark. 3:29 puhuu ikuisesta synnistä

aióniú hamartématos

Se ei tarkoita, että ihminen jatkaa synnin tekemistä ikuisesti, vaan sitä, että tässä elämässä tehdyn synnin lopputulos on ikuinen.

2 Tess. 1:9 puhuu jumalattomien kohtalosta ikuisena tuhona

olethron aiónion

Se ei tarkoita, että jumalattomia tuhotaan ikuisesti, vaan sitä, että kerran suoritetun tuhoamisen lopputulos on ikuinen. Samalla tavalla ikuinen rangaistus

kolasin aiónion

ei tarkoita, että rankaisemista suoritetaan ikuisesti, vaan sitä, että kerran suoritetun rankaisemisen lopputulos on ikuinen.

Ikuinen elämä

zóén aiónion

on ikuinen siksi, että ei ole kuolemaa, joka päättäisi elämän. Ikuinen elämä alkaa silmänräpäyksessä ylösnousemuksessa (1 Kor. 15:52) ja ylösnousemuksen lopputulos on ikuinen.

Jumala tuhosi Sodoman ja Gomorran tulella, polttamalla kaupungit poroksi (1 Moos. 19:24-29; 2 Piet. 2:6). Kaupunkien raunioista nousi savu kuin uunista. Ne kärsivät ikuisen tulen rangaistusta (Juud. 7). Silti ne eivät nyt pala, vaan niiden tuho on peruuttamaton.
Samalla tavalla Ilmestyskirjan Suuri Babylon tuhotaan ja poltetaan poroksi (Ilm. 18:8). Silti tuosta porton roviosta sanotaan, että sen savu nousee ikuisesti (Ilm. 19:3). Kielikuva tarkoittaa peruuttamatonta tuhoa, aivan kuten Sodoman ja Gomorran kohdalla.

Eedomin maa palaa yöllä ja päivällä ja siitä kohoaa savua lakkaamatta (Jes. 34:9-10). Tuo tuli on sammunut kauan sitten, poltettuaan Eedomin maan poroksi. Kyseessä on sama kielikuva, tuhon peruuttamattomuus.

Hes. 20:47-48 puhuu sammumattomasta tulesta, joka tuhoaa Juudan kansan, jota verrataan etelän metsään. Rangaistus tuli ja meni (Babylonin pakkosiirto). Sana ikuinen ei myöskään Raamatussa aina tarkoita päättymätöntä aikaa.

Joona oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä. Silti hän itse sanoo olleensa vatsassa ikuisesti (Joon. 1:17; 2:6).

Samalla tavalla Ilmestyskirja piirtää kuvan rangaistuksesta, jonka lopputulos, tuhoutuminen (20:9), on peruuttamaton. Kidutus ei kestä ikuisesti, vaan rankaisemisen lopputulos, toinen kuolema, on ikuinen. Kyse on peruuttamattomasta tuhoutumisesta, josta ei ole ylösnousemusta.
Siksi Malakia sanoo, että jumalattomista ei jää jäljelle juurta eikä oksaa (Mal. 4:1) ja Obadja, että jumalattomat ovat kuin heitä ei koskaan olisi ollutkaan joutuessaan juomaan Jumalan vihan maljan (Ob. 16).

Ilm 22:13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
Ilm 22:14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
Ilm 22:15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

Ja mitä tulee sielun kuolemattomuuteen (joka on minun mielestäni täydellinen pakanaoppi). Ainoastaan Jumala on kuolematon ikuisesti. Sitä ei pysty kukaan häneltä riistämään, Jumala on. Kuolemattomuus saadaan ylösnousemuksen toivossa ja ainoastaan Jumalan palvelijat sen saavat, ei sitä ole kenelläkään nyt missään muodossa, Jumala tekee lopullisen päätöksen. Ei ulkopuolella jää ketään paikkaan nimeltä Helvetti kirjaimellisesti kärsimään, vaan heidät yksinkertaisesti tuhotaan. Mun mielestä Raamattu on varsin suora tässä asiassa. Helvetti teologia vääristää Jumalan luonnetta aivan täydellisesti ja se todellakin häätää ihmiset pois Raamatun äärestä, koska se tekee Jumalasta kirjaimellisesti Saatanan joka kiusaa ihmisiä, mutta kaikki tuhotaan ja tehdään uusiksi ilman kirousta... Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että Jumala on alusta loppuun (aina) rakkaus. Ihmismieli kääntää kaikki asiat pahaksi, koska ei ymmärrä että on olemassa joku kenellä ei ole pienintäkään vikaa vaan on täydellinen.

Ja todellakin, "Alussa Jumala loi..." oli alku, Helvetti teologia sanoo, että loppua ei ole vaikka Raamattu nimenomaan sanoo, että kaikelle tulee loppu. Mitä jos Jumala päättäisikin, että kaikki pelastuisi, tulisitko vihaiseksi? koska kiusaajat ei kärsikään vai mikä koston himo tässä helvetin puolustelussa oikein on ihmismielellä takana... Raamatussa sitä ei ole, koittakaas nyt päästä Kirkon opeista jo pois missä ei ole mitään järkeä.
Viimeksi muokannut S.E. päivämäärä 24. Tammi 2016 20:14, muokattu yhteensä 2 kertaa
S.E.

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu