Sielun kuolemattomuudesta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Sielun kuolemattomuudesta.

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Tammi 2016 23:37

*
Ihana todistus sinulla on S.E. :) Minä ajattelin silloin samaa kuin sinä kun olen paljon rukoillut että osaisin selittää mutta vastaus ei tullut niin ajattelin että varmaan Jumala haluaa että olen hiljaa mutta vasta huomasin kirjoittaneeni ja todistaneeni Jumalasta. Jumala auttaa sinua seuraavissa askeleissa! :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 15. Tammi 2016 08:05

Oli ihana todistus S.E.:llä.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja RNH » 15. Tammi 2016 10:56

S.E. kirjoitti:
Kerron pienen tarinan, varoitan alussa, että olen surkea selittämään asioita selkeästi ja ymmärrettävästi, en ole tarinoiden kertoja. Mun elämä oli nuorena surkeaa, isä ei ollut tukena työn takia, eipä juuri äitikään, molemmat ryyppäsi paljon eikä juuri viettänyt minun ja veljeni kanssa aikaa. Mua kiusattiin tarhassa, mua kiusattiin koulussa. Mut ns. tapettiin henkisesti eikä vanhempia juuri kiinnostanut, kun heillä oli oma aviokriisi meneillään. Vaihdettiin paikkakuntaa ja hetken oli rauhallista kaikilla kunnes taas sama rumba alkoi. Yritin harrastaa jotain mut mielenkiintoiselta aina loppui kesken ja vaivuin masennukseen. Yläasteella alkoi elämäni käännekohta, negatiivinen sellainen. Vaikka mua edelleen kiusattiin ja olin masentunut, rupesin saamaan hyväksyntää muilta ja jostain syystä mut otettiin porukkaan mukaan. Mä näen että tässä kohdassa hylkäsin Jumalan kutsun ja annoin perkeleen viedä.. Tuli alkoholi, jota litkisin vähintään 2krt viikossa 12 vuoden ajan enemmän tai vähemmän, humalanhakuista. Tässä ajassa jokaikinen synti tuli tehtyä paitsi homous ja tappo, yllyttäminen kylläkin joka tappoi kaverin mutta se ei niin hirveästi siinä kohtaan painannut, join enemmän, olin siinä kohtaan jo niin kova juoppo että hautajaisissakin alkoholi ja hauskan pitäminen oli enemmän mielessä. Meninkin suoraan juhlimaan sieltä. Sit menin vielä syvemmälle, tuli reivit ja sen sellaiset, satanismi oli ihan normaalia niissä piireissä, tietoisesti ja ei tietoisesti, sitä jatkui parisen vuotta. Sit alkoi itsetuhoiset ajatukset, halusin lopettaa elämäni ja syviä kysymyksiä nousi mieleen. Kävin psykiatrilla juttelemassa eikä se tuntunut oikealta paikalta, lääkkeet vaan heitettiin mukaan joita en sit syönyt. Näinä aikoina vaikka join edelleen ihan normaalisti multa hävisi pikkuhiljaa mielenkiinto elämäni sisältöön mutta jatkoin kuitenkin, vedin sitä aivan ku vettä vaan. Tässä ajassa tunsin että joku vetää mua ulos. Tämä aika on siitä mielenkiintoinen, koska kuulin jälkeen päin että silloin mun puolesta aloitettiin rukoilla joka puolella, myös Afrikassa kuulema joka viikko. Mulla alkoi mielessä soimaan tutki tutki. Ei mikään ääni vaan tunsin kovaa haluaa tutkia asioita. Siitä tuli tietynlainen pakkomieli. Käänsinkin koko maailman ympäri yli vuoden ajan. Kävin läpi myös uskontoja New Agesta Buddha jne. Kaikki, mutta viimeisemmäksi ostin Raamatun ja aloin sitä lukemaan kunnes eräänä päivänä ymmärsin mitä siinä sanotaan ja kuka Jeesus on. Mun elämä romahti (hyvällä tavalla). Mä itkin, mä hymyilin, en pysty kuvaamaan sitä tunnetta. Aivan ku maailma olisi räjähtänyt mun ympäriltä ja tunsin niin suuren rakkauden tunteen mitä en ole ikinä kokenut. Kaikki mun murheet hävisi siinä hetkessä eikä ole takaisin tullut. Ei ole alkoholia mennyt tippaakaan sen jälkeen, ei ole tehnyt pätkääkään mieli. Sain kirjaimellisesti elämän. Helvetti, jota sanaa en löydä Raamatusta on mulle elämän vastakohta, Ihmisen lopullinen tuho, ikuinen ero Jumalasta, kuolema jonka tuli tuhoaa lopulta ja jäljelle jää pelastuneet ikuisen elämän palkintona ja toiset häviää ikuiseksi ajoiksi. Ei mikään paikka jossa Jumala kiduttaa liekeissä loputtomiin. Miksi edes kiduttaisi, Jumala haluaa pelastaa ihmiset jotta kaikki säilyisi eikä kiduttaa. Ei vastaa mun saamaa kuvaa Jumalan luonteesta, joka on rakkaus eikä kosto. Jumalan pelko on mulle sitä että tiedän mitä tuskaa ihmisen elämä voi olla ilman Jumalaa, eikä tulisi mielenkään hylätä Jumalaa, joka on mut pelastanut tuhon tieltä ja palata perkeleen syliin. Ja joo olen rukoillut että oppisin selittämään paremmin, ei ole vastausta kuulunut, ehkä Jumala haluaa että olen hiljaa :)

Mahtava todistus S.E! Kiitos Herralle!!
RNH

ViestiKirjoittaja Hansu » 15. Tammi 2016 16:54

S.E., minunkin mielestä oli mahtava todistus. Kunpa sinulle vielä avautuisi Raamatun mukainen totuus kadotuksesta ja voisit luopua tuosta väärästä opista mikä sinulla on. Minua kiinostaa, että miten selität toni t:n laittamat Raamatun kohdat tyhjäksi. Raamatun jakeisa ihan selvästi puhutaan helvetistä ja siitä miten ihmistä vaivataan siellä iäti.
Hansu

ViestiKirjoittaja PetriFB » 15. Tammi 2016 17:54

Hansu kirjoitti:S.E., minunkin mielestä oli mahtava todistus. Kunpa sinulle vielä avautuisi Raamatun mukainen totuus kadotuksesta ja voisit luopua tuosta väärästä opista mikä sinulla on. Minua kiinostaa, että miten selität toni t:n laittamat Raamatun kohdat tyhjäksi. Raamatun jakeisa ihan selvästi puhutaan helvetistä ja siitä miten ihmistä vaivataan siellä iäti.

Amen, olen täysin samaa mieltä Hansun kanssa.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 15. Tammi 2016 23:19

Mutta pitää muistaa, että synti on ongelma, ei helvetti. Ikäänkuin Jumala loisi itse ongelman, jolta sitten pelastaisi ihmisen. . Tätä monesti vastustajat sanovat. . Ihmiset pelastetaan ensisijaisesti synneistä, vain niiden seurauksesta. . Jos olisi mies jolla on monta lasta, hän ensin itse sytyttäisi talon tuleen ja sitten koettaidi pelastaa lapsensa sieltä. . Jumalan tapauksessa on nyt niin, että me lapset olemme sytyttäneet isämme talon tahallaan tuleen, ja meidät siitä huolimatta pelastetaan sieltä. .
pehmytpusu777

ViestiKirjoittaja S.E. » 18. Tammi 2016 20:05

Lapsenmielinen vertaus:

Jos tietokoneen käyttäjä on Jumala, joka toimii rakkaudella. Tietokoneessa on pahamaineinen virus. Ja ihmiset ovat tiedostoja työpöydällä. Pelastuneet tiedostot saavat nimeksi Israel ja pelastumattomat ei-Israel. Viruksen takia jokainen on korruptoitunut ja heitetään ennemmin tai myöhemmin Roskakoriin. Viimeisenä päivänä työpöydällä on muutamia Israel-tiedostoja ja ei-Israel tiedostoja tallella ja Roskakorista palautetaan kaikki tiedostot työpöydälle. Israel tiedostot (nyt puhdistetut) siirretään talteen ulkoiselle kovalevylle ja ei-Israel tiedostot jäävät hirveän viruksen valtaan, koska eivät puhdistuneet ja kovalevy joudutaan formatoida lopulta ja tuhoutuvat ikuiseksi ajoiksi (katoavat). Jumala asentaa uuden käyttöjärjestelmän ja siirtää Israel tiedostot takaisin uudelle puhtaalle työpöydälle ikuisiksi ajoiksi, virus on tuhottu lopullisesti. Jos Jumala säilyttäisi toisen viruksen vallassa olevan työpöydän muistona, pitäisin sitä varsin merkillisenä. Rakkaudella kaikki voitetaan eikä vihalla, eikö Jumala toimi samoin...

Tykkäisin jutella aiheesta enemmän kasvotusten ja syvällisemmin. Ei tämä täällä oikein aukene. Mun mielestä nykyinen helvetti teologia on lihan mielellä ja kirjaimen tuojottelulla rakennettu eikä Pyhällä Hengellä.
S.E.

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 18. Tammi 2016 22:42

S.E. kirjoitti: Mun mielestä nykyinen helvetti teologia on lihan mielellä ja kirjaimen tuojottelulla rakennettu eikä Pyhällä Hengellä.

Kuitenkin useat Raamatunkohdat jotka ovat jo annettu ketjussa ikuisesta tulesta ovat ongelmallisia, sillä ne puhuvat kyllä aika vahvasti kirjaimellisesta tulisesta pätsistä.

Ainakaan vielä ei kukaan ole ketjussa pystynyt kumoamaan niitä tai antaa selitystä miksi ikuista tulta ei olisi ja miksi näitä kohtia ei tulisi ottaa huomioon.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 18. Tammi 2016 22:51

Mä itse mietin enemmän helvetin todellista olotilaa, kuin että onko sitä vaiko ei. . Kadotus on jollain tavalla yhteinen kaikille jotka ovat siellä, mutta löytyy myös aspekti "tekojen mukaan " , ja "sen perusteella, mitä kirjoihin on kirjoitettu "koetaanko helvetti todella fyysisesti tuntoaistin kautta, mikä tuntuisi aivan silmittömältä sadismilta, vaiko sieluntuskan ja täydellisen toivottomuuden ja hylätyksi tulemisen tunteen kautta. . Myös menetetty ja itse hylätty pelastus, ja turha katumus. . Jne jne mitä voisi sinne heitetty tuntea?
pehmytpusu777

ViestiKirjoittaja S.E. » 18. Tammi 2016 23:38

Mikko Murpatti kirjoitti:
S.E. kirjoitti: Mun mielestä nykyinen helvetti teologia on lihan mielellä ja kirjaimen tuojottelulla rakennettu eikä Pyhällä Hengellä.

Kuitenkin useat Raamatunkohdat jotka ovat jo annettu ketjussa ikuisesta tulesta ovat ongelmallisia, sillä ne puhuvat kyllä aika vahvasti kirjaimellisesta tulisesta pätsistä.

Ainakaan vielä ei kukaan ole ketjussa pystynyt kumoamaan niitä tai antaa selitystä miksi ikuista tulta ei olisi ja miksi näitä kohtia ei tulisi ottaa huomioon.

Minä näen sen enemmän vertauskuvana sille kun jumalattomien elämä lopullisesti tuhotaan. Tällaisen henkisen kuoleman on kokenut varmaan moni. Itselläni oli sydän kuin karkaistu lasi, joka hajosi miljooniin osiin ja alkoholilla sitä aina liimaili ja paikkaili mutta aina tiesin että se oli rikki, huusin sydämessäni tuskaa, mikään ei sitä korjannut. Aina se hajosi pienemmiksi palasiksi kunnes tunsin miten teen kuolemaa. Miten sen sit selittääkään. Jeesus oli se joka sai mun lasin ehjäksi ja antoi ikuisen rauhan tuolle ikuiselta tuntuvan kidutuksen tilalle. Mitä ihmiset ajattelevat viimeisenä päivänä kun itse Herra tulee ja tuhoaa koko maailmaan? Se on hirvittävä päivä ja monen sydän menee tod. juuri samanlaiseksi palapeliksi ja kaikki saa kärsiä ja tuhoutua kun tuli vetää koko universumin sileäksi. Tulinen järvi, ikuinen tuli, Gehenna. En vaan pysty ajattelemaan sitä ikuiseksi tavalla, että se olisi tietoinen paikka. Lähinnä päiväksi jolloin ketään ei hymyillen mene kuolemaan ikuisiksi ajoiksi vaan, että he todella ymmärtävät sen. Tuntuu väärältä ajatella toisin.
S.E.

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu