Sielun kuolemattomuudesta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Sielun kuolemattomuudesta.

ViestiKirjoittaja tanu » 13. Tammi 2016 20:50

Uskotko S.E. että ei ole olemassa ikankaikkista kadotusta/helvettiä, jonne joutuvat kaikki
ne joiden nimi ei ole elämän kirjassa?
Vähän sellaisen kuvan sain kirjoituksistasi.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja S.E. » 13. Tammi 2016 21:36

tanu kirjoitti:Uskotko S.E. että ei ole olemassa ikankaikkista kadotusta/helvettiä, jonne joutuvat kaikki

Tietysti uskon helvettiin sen oikeassa merkityksessä eli pelastumaton ihminen tuhotaan liekeissä aikojen lopussa lopullisesti, mutta en löydä Raamatusta Katolisen Kirkon esittämää mallia, joka tekee Jumalan psykopaattiseksi perkeleeksi, joka kiduttaa ihmisiä ikuisesti siitä syystä, että ei tuntenut häntä. Kuulostaa enemmän siltä miten Saatana näkee Taivaan. Uskon enemmän mitä Raamattu kertoo miten pelastumattomien ihmisten käy, enkä Kirkkoa, jonka jumala ei ole Raamatun Jumala.
S.E.

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 13. Tammi 2016 22:05

Mä näen raamatusta helvetin tai kadotuksen päättymättömyyden, mutta näen myös aspektin, tekojen mukaan. . Eli helvetti olosuhteiltaan saatetaan sitten vetää johonki aivan sadistiseen malliin, joka ihmisen langenneessa ja sairaassa mielessä saa aivan järkyttäviä piirteitä. .
pehmytpusu777

ViestiKirjoittaja toni t » 13. Tammi 2016 23:24

S.E. kirjoitti:
tanu kirjoitti:Uskotko S.E. että ei ole olemassa ikankaikkista kadotusta/helvettiä, jonne joutuvat kaikki

Tietysti uskon helvettiin sen oikeassa merkityksessä eli pelastumaton ihminen tuhotaan liekeissä aikojen lopussa lopullisesti, mutta en löydä Raamatusta Katolisen Kirkon esittämää mallia, joka tekee Jumalan psykopaattiseksi perkeleeksi, joka kiduttaa ihmisiä ikuisesti siitä syystä, että ei tuntenut häntä. Kuulostaa enemmän siltä miten Saatana näkee Taivaan. Uskon enemmän mitä Raamattu kertoo miten pelastumattomien ihmisten käy, enkä Kirkkoa, jonka jumala ei ole Raamatun Jumala.

Raamattu ilmoittaa että helvetti eli tuli järvi on paikka jossa kaikki jotka ovat Jumalan seurakunnan ulkopuolella viettävät iankaikkisuuden kokien tuskaa. Ja voit olla varma ettei sinne joudu kukaan turhan takia taikka väärästä syystä - sillä kaikkitietävä Jumala tuomitsee sinne joutuvat ei erehtyväinen ihminen!

Joh. 5:28 Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä
5:29 ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.

Dan. 12:2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.

Matt.25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

Raamatun (ei kirkon) vaan nimenomaan Raamatun mukaan tulee aika jolloin kaikki kuolleet eli haudoissa olevat kokevat ylösnousemuksen. Ensimmäinen kuolema eli maallinen kuolema ei siis Raamatun mukaan ole kenellekään tila jossa lakattaisiin olemasta. Vanhurskaat eli hyvää tehneet nousevat iankaikkiseen elämään elämän ylösnousemuksessa kuolleista ja pahaa tehneet nousevat kuolleista iankaikkiseen rangaistukseen, häpeään ja kauhistukseen tuomion ylösnousemuksessa. Raamatun mukaan ilman Kristusta kuolleet myös siis heräävät kuolleista (nousevat tuonelasta) iankaikkiseen kauhistukseen tuomion ylösnousemuksessa - he eivät raukea siis kuollessaan tyhjiin.

Ilm.21:7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

Ilm. 20:10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.

Mark. 9:43 Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen,
9:44 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.
9:45 Ja jos sinun jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että jalkapuolena menet elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat jalat tallella, heitetään helvettiin,
9:46 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu
9:47 Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin,
9:48 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.

Raamattu ilmoittaa että tuli järvi on toinen kuolema johon joutuu kaikki ne jotka eivät kuulu Jumalan seurakuntaan. Kaikki ne jotka nousevat kuolleista tuomion ylösnousemukseen - he joiden nimi ei lue elämän kirjassa heitetään iankaikkiseksi ajaksi tuliseen järveen jossa heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti. Tuli järvi eli toinen kuolema on tämä helvetti jossa Jeesuksen mukaan siellä olevien madot eivät kuole ja tuli sammu. Ensimmäinen (fyysinen) kuolema vie jokaisen tuonelaan (jossa on myös kaksi eri puolta ->Luuk.16) ja tästä ensimmäisestä kuolemasta (tuonelasta) on kaksi ylösnousemusta. Elämän ylösnousemus joka vie iankaikkiseen elämään ja tuomion ylösnousemus joka vie iankaikkiseen rangaistukseen, häpeään ja kauhistukseen -> helvettiin joka on tulinen järvi jonka tuli ei koskaan sammu.

Meidän tulee ottaa Raamatun sana vakavasti ja uskoa myös ne kohdat jotka kertovat siitä miten niille käy jotka eivät halua ottaa vastaan rakkautta totuuteen pelastuakseensa. Muistutan vielä ettei kukaan - ei ainutkaan helvettiin joutuva joudu sinne väärin perustein tai vastoin oikeudenmukaisuutta vaan täysin oikeasta syystä sillä Kaikkivaltias, Oikeudenmukainen Pyhä Jumala toimii Tuomarina sille ketkä joutuvat ja mistä syystä iankaikkiseen rangaistukseen.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja S.E. » 14. Tammi 2016 08:11

toni t kirjoitti:
S.E. kirjoitti:

Raamattu ilmoittaa että helvetti eli tuli järvi on paikka jossa kaikki jotka ovat Jumalan seurakunnan ulkopuolella viettävät iankaikkisuuden kokien tuskaa. Ja voit olla varma ettei sinne joudu kukaan turhan takia taikka väärästä syystä - sillä kaikkitietävä Jumala tuomitsee sinne joutuvat ei erehtyväinen ihminen!

Joh. 5:28 Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä
5:29 ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.

Dan. 12:2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.

Matt.25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

Raamatun (ei kirkon) vaan nimenomaan Raamatun mukaan tulee aika jolloin kaikki kuolleet eli haudoissa olevat kokevat ylösnousemuksen. Ensimmäinen kuolema eli maallinen kuolema ei siis Raamatun mukaan ole kenellekään tila jossa lakattaisiin olemasta. Vanhurskaat eli hyvää tehneet nousevat iankaikkiseen elämään elämän ylösnousemuksessa kuolleista ja pahaa tehneet nousevat kuolleista iankaikkiseen rangaistukseen, häpeään ja kauhistukseen tuomion ylösnousemuksessa. Raamatun mukaan ilman Kristusta kuolleet myös siis heräävät kuolleista (nousevat tuonelasta) iankaikkiseen kauhistukseen tuomion ylösnousemuksessa - he eivät raukea siis kuollessaan tyhjiin.

Ilm.21:7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

Ilm. 20:10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.

Mark. 9:43 Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen,
9:44 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.
9:45 Ja jos sinun jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että jalkapuolena menet elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat jalat tallella, heitetään helvettiin,
9:46 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu
9:47 Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin,
9:48 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.

Raamattu ilmoittaa että tuli järvi on toinen kuolema johon joutuu kaikki ne jotka eivät kuulu Jumalan seurakuntaan. Kaikki ne jotka nousevat kuolleista tuomion ylösnousemukseen - he joiden nimi ei lue elämän kirjassa heitetään iankaikkiseksi ajaksi tuliseen järveen jossa heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti. Tuli järvi eli toinen kuolema on tämä helvetti jossa Jeesuksen mukaan siellä olevien madot eivät kuole ja tuli sammu. Ensimmäinen (fyysinen) kuolema vie jokaisen tuonelaan (jossa on myös kaksi eri puolta ->Luuk.16) ja tästä ensimmäisestä kuolemasta (tuonelasta) on kaksi ylösnousemusta. Elämän ylösnousemus joka vie iankaikkiseen elämään ja tuomion ylösnousemus joka vie iankaikkiseen rangaistukseen, häpeään ja kauhistukseen -> helvettiin joka on tulinen järvi jonka tuli ei koskaan sammu.

Meidän tulee ottaa Raamatun sana vakavasti ja uskoa myös ne kohdat jotka kertovat siitä miten niille käy jotka eivät halua ottaa vastaan rakkautta totuuteen pelastuakseensa. Muistutan vielä ettei kukaan - ei ainutkaan helvettiin joutuva joudu sinne väärin perustein tai vastoin oikeudenmukaisuutta vaan täysin oikeasta syystä sillä Kaikkivaltias, Oikeudenmukainen Pyhä Jumala toimii Tuomarina sille ketkä joutuvat ja mistä syystä iankaikkiseen rangaistukseen.
Niin no mun linkit selitti asian paljon paremmin asian. Esität asian juuri niin kuin Kirkko eikä Raamattu. Eikä minun Jumalani ole mikään psykopaatti niin kuin sinun, jollaisena sinä näet tuolla helvetin viljelyllä mitä ei edes ole Raamatussa.
S.E.

ViestiKirjoittaja tanu » 14. Tammi 2016 09:45

S.E. kirjoitti:

Ok. Kiitos vastauksesta S.E.
Kyllähän Raamatussa monessa kohtaa sanotaan että "siellä on oleva itku ja hammasten kiristys" ja
myös että "heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu" ja että helvetin tuli on sammumaton.

Kyllähän rikas mieskin kärsi suurta tuskaa kun tuli häntä poltti jo tuonelassa. Kuinka kova (ja ikuinen)
tuska ja polte onkaan lopullisessa helvetissä ja tulijärvessä!?
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 14. Tammi 2016 21:08

Kuinka moni on kääntynyt vain, ja ainoastaan helvetin vuoksi. . Kuinka moni on kääntynyt tuntiessaan synnin kauheuden ja mennyt itseensä ja myöntänyt totisesti olevansa syntinen. . Sadistista helvettiä saarnatessa saadaan aikaan kyllä hetkellinen kääntyminen, joka on juuri se "kalliolle pudonnut " siemen. . Ihmiset alkavat vain pelätä helvettiä, eivätkä näe oikein syntiä, jne. . Kun juoppona ollessa oikein oli ryssinyt asiansa ja vapisi kankkusessaan. . Aiheutti se hetkellisesti kääntymyksen olla "kunnolla " mutta kohta sama ralli jatkui entistä hurjempana. .
pehmytpusu777

ViestiKirjoittaja tanu » 14. Tammi 2016 21:22

pehmytpusu777 kirjoitti:Kuinka moni on kääntynyt vain, ja ainoastaan helvetin vuoksi. . Kuinka moni on kääntynyt tuntiessaan synnin kauheuden ja mennyt itseensä ja myöntänyt totisesti olevansa syntinen. . Sadistista helvettiä saarnatessa saadaan aikaan kyllä hetkellinen kääntyminen, joka on juuri se "kalliolle pudonnut " siemen. . Ihmiset alkavat vain pelätä helvettiä, eivätkä näe oikein syntiä, jne. . Kun juoppona ollessa oikein oli ryssinyt asiansa ja vapisi kankkusessaan. . Aiheutti se hetkellisesti kääntymyksen olla "kunnolla " mutta kohta sama ralli jatkui entistä hurjempana. .

Oikeassa olet pehmytpusu. Ei ole hyvä jos kääntyy vain helvetin pelon vuoksi.
Kyllä synnintunto on se asia, mikä pitää tulla että voi oikeasti tehdä parannuksen.

Mutta silti on väärin kertoa ihmisille evankeliumia, jos jättää kokonaan kertomatta
helvetistä, jonne jokainen joka on kuollut ilman uskoa Jeesukseen joutuu.

Jos kertoo että Jumala rakastaa jokaista syntistä ja haluaa että jokainen tulisi parannukseen ja
pelastuisi, niin kyllä silloin pitää kertoa myös että miltä Jumala haluaa ihmisen pelastaa:
helvetin tulelta/kadotukselta/ikuisesta erosta Jumalasta.
tanu

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 14. Tammi 2016 23:07

Vissiin lestadiolaisuus on hyvä esimerkki siitä, miten on käännytty tai kasvettu pelossa. . Olen firmassa, jossa on töissä johtaja, ja johtajan veli, ja he ovat kasvaneet vl perheessä. . Se esimerkiksi aiheuttaa sen, että he nyt pelkäävät omia asiakkaitaan ja elävät jatkuvassa pelossa ja suorituspaineessa heidän pelkonsa voi oikein aistia. . Se aiheuttaa aivan turhaa ja liiallista stressiä myös mulle. . Hyvä asiakaspalvelu on toki oikein, mutta ei hysteerinen pelkääminen, joka on aivan turhaa. . Tiedän itse myös nuo asiakkaat ja ne ovat ihan tavallisia ihmisiä,
pehmytpusu777

ViestiKirjoittaja S.E. » 14. Tammi 2016 23:15

tanu kirjoitti:niin kyllä silloin pitää kertoa myös että miltä Jumala haluaa ihmisen pelastaa:
helvetin tulelta/kadotukselta/ikuisesta erosta Jumalasta.

Nyt kuulosti paremmalta. Ikuinen ero Jumalasta. Jumala haluaa, että ihminen saisi elämän, mutta sitä on mahdotonta pakottaa, koska ihminen luonnostaan torjuu Jumalan kutsun kokoajan, kun ihminen on perkeleen orja, joka kapinoi Jumalaa vastaan ja tuhoaa itsensä lopulta jos ei herää.

"That whosoever believeth in him should not perish, but have eternal life." John 3:15

Kerron pienen tarinan, varoitan alussa, että olen surkea selittämään asioita selkeästi ja ymmärrettävästi, en ole tarinoiden kertoja. Mun elämä oli nuorena surkeaa, isä ei ollut tukena työn takia, eipä juuri äitikään, molemmat ryyppäsi paljon eikä juuri viettänyt minun ja veljeni kanssa aikaa. Mua kiusattiin tarhassa, mua kiusattiin koulussa. Mut ns. tapettiin henkisesti eikä vanhempia juuri kiinnostanut, kun heillä oli oma aviokriisi meneillään. Vaihdettiin paikkakuntaa ja hetken oli rauhallista kaikilla kunnes taas sama rumba alkoi. Yritin harrastaa jotain mut mielenkiintoiselta aina loppui kesken ja vaivuin masennukseen. Yläasteella alkoi elämäni käännekohta, negatiivinen sellainen. Vaikka mua edelleen kiusattiin ja olin masentunut, rupesin saamaan hyväksyntää muilta ja jostain syystä mut otettiin porukkaan mukaan. Mä näen että tässä kohdassa hylkäsin Jumalan kutsun ja annoin perkeleen viedä.. Tuli alkoholi, jota litkisin vähintään 2krt viikossa 12 vuoden ajan enemmän tai vähemmän, humalanhakuista. Tässä ajassa jokaikinen synti tuli tehtyä paitsi homous ja tappo, yllyttäminen kylläkin joka tappoi kaverin mutta se ei niin hirveästi siinä kohtaan painannut, join enemmän, olin siinä kohtaan jo niin kova juoppo että hautajaisissakin alkoholi ja hauskan pitäminen oli enemmän mielessä. Meninkin suoraan juhlimaan sieltä. Sit menin vielä syvemmälle, tuli reivit ja sen sellaiset, satanismi oli ihan normaalia niissä piireissä, tietoisesti ja ei tietoisesti, sitä jatkui parisen vuotta. Sit alkoi itsetuhoiset ajatukset, halusin lopettaa elämäni ja syviä kysymyksiä nousi mieleen. Kävin psykiatrilla juttelemassa eikä se tuntunut oikealta paikalta, lääkkeet vaan heitettiin mukaan joita en sit syönyt. Näinä aikoina vaikka join edelleen ihan normaalisti multa hävisi pikkuhiljaa mielenkiinto elämäni sisältöön mutta jatkoin kuitenkin, vedin sitä aivan ku vettä vaan. Tässä ajassa tunsin että joku vetää mua ulos. Tämä aika on siitä mielenkiintoinen, koska kuulin jälkeen päin että silloin mun puolesta aloitettiin rukoilla joka puolella, myös Afrikassa kuulema joka viikko. Mulla alkoi mielessä soimaan tutki tutki. Ei mikään ääni vaan tunsin kovaa haluaa tutkia asioita. Siitä tuli tietynlainen pakkomieli. Käänsinkin koko maailman ympäri yli vuoden ajan. Kävin läpi myös uskontoja New Agesta Buddha jne. Kaikki, mutta viimeisemmäksi ostin Raamatun ja aloin sitä lukemaan kunnes eräänä päivänä ymmärsin mitä siinä sanotaan ja kuka Jeesus on. Mun elämä romahti (hyvällä tavalla). Mä itkin, mä hymyilin, en pysty kuvaamaan sitä tunnetta. Aivan ku maailma olisi räjähtänyt mun ympäriltä ja tunsin niin suuren rakkauden tunteen mitä en ole ikinä kokenut. Kaikki mun murheet hävisi siinä hetkessä eikä ole takaisin tullut. Ei ole alkoholia mennyt tippaakaan sen jälkeen, ei ole tehnyt pätkääkään mieli. Sain kirjaimellisesti elämän. Helvetti, jota sanaa en löydä Raamatusta on mulle elämän vastakohta, Ihmisen lopullinen tuho, ikuinen ero Jumalasta, kuolema jonka tuli tuhoaa lopulta ja jäljelle jää pelastuneet ikuisen elämän palkintona ja toiset häviää ikuiseksi ajoiksi. Ei mikään paikka jossa Jumala kiduttaa liekeissä loputtomiin. Miksi edes kiduttaisi, Jumala haluaa pelastaa ihmiset jotta kaikki säilyisi eikä kiduttaa. Ei vastaa mun saamaa kuvaa Jumalan luonteesta, joka on rakkaus eikä kosto. Jumalan pelko on mulle sitä että tiedän mitä tuskaa ihmisen elämä voi olla ilman Jumalaa, eikä tulisi mielenkään hylätä Jumalaa, joka on mut pelastanut tuhon tieltä ja palata perkeleen syliin. Ja joo olen rukoillut että oppisin selittämään paremmin, ei ole vastausta kuulunut, ehkä Jumala haluaa että olen hiljaa :)
S.E.

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu