Sielun kuolemattomuudesta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Marko Lindin opetuksesta

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 01. Tammi 2011 09:12

Eläimistä:

Ps.36:1 Veisuunjohtajalle; Herran palvelijan Daavidin virsi.
36:2 Synti sanoo jumalattomalle: minun sydämessäni ei ole Jumalan pelkoa hänen silmäinsä edessä.
36:3 Sillä se tekee kaiken sileäksi hänen silmissään, että hänen pahuutensa havaittaisiin ja häntä vihattaisiin.
36:4 Hänen suunsa sanat ovat vääryyttä ja petosta; hän on lakannut tekemästä sitä, mikä taidollista ja hyvää on.
36:5 Hän miettii turmiota vuoteessansa, hän pysyy tiellä, joka ei ole hyvä, hän ei kammo pahaa.
36:6 Herra, sinun armosi ulottuu taivaisiin, sinun totuutesi pilviin asti.

36:7 Sinun vanhurskautesi on kuin Jumalan vuoret, sinun tuomiosi niinkuin suuri syvyys, ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

36:8 Kuinka kallis on sinun armosi, Jumala! Ihmislapset etsivät sinun siipiesi suojaa.
36:9 Heidät ravitaan sinun huoneesi lihavuudella, sinä annat heidän juoda suloisuutesi virrasta.
36:10 Sillä sinun tykönäsi on elämän lähde; sinun valkeudessasi me näemme valkeuden.
36:11 Säilytä armosi niille, jotka sinut tuntevat, ja vanhurskautesi oikeamielisille.
36:12 Älköön ylpeyden jalka minua tallatko, älköönkä jumalattomain käsi minua karkoittako.
36:13 Katso, pahantekijät kaatuvat, he suistuvat maahan, eivätkä voi nousta

Amen :hearts:

Lindiläisyydestä....en jaksa vääntää heidän kanssaan enää. Aikani(parisen vuotta) sitä tein eräällä toisella foorumilla ja lopulta tein johtopäätökset. Toki seuraan, mitä siellä tapahtuu koko ajan ja varoitan uskovia niin pitkään kuin on aihetta. Jääkööt rukousteni alle hekin ja Herra kääntäkööt asiat parhain päin. :prayer4: .

Siunausta :hearts:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka

Sielun kuolemattomuudesta.

ViestiKirjoittaja Hansu » 25. Tammi 2014 19:33

Tälläinen opetus, Raamatun opettamana totuutena leviää netissä esim facebookin kautta. Kirjoitus on pitkä mutta, jos joku jaksaisi sitä tutkia ja kertoa mitä mieltä on.

https://www.sanansaattaja.com/sielunkuolemattomuus.htm

Yhdistelty tästä eteenpäin toisesta ketjusta -Juha
Hansu

Re: Sielun kuolemattomuudesta.

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Tammi 2014 22:21

Hansu kirjoitti:Tälläinen opetus, Raamatun opettamana totuutena leviää netissä esim facebookin kautta. Kirjoitus on pitkä mutta, jos joku jaksaisi sitä tutkia ja kertoa mitä mieltä on.

Vilkaisin nopeasti ja huomasin nimen Marko Lind. Hän ei muistaakseni usko helvetin olemassaoloon. Muistan jotain että hän opettaa Raamatun totuuden vastaisesti siitä helvetistä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Hansu » 25. Tammi 2014 23:14

Laitoin tuon Marko Lindin kirjoituksen vain esimerkkinä siitä millaista opetusta facessa levitetään ja muuallakin netissä. Opetus on perusteltu niin hyvin raamatun sanalla, että siihen on helppo mennä mukaan. Tyhmänä lähdin facessa keskusteluun mukaan ja minua pomitettiin tosi taitavasti eri raamatun kohdilla, jolloin opetus alkoi vaikuttaa jopa raamatulliselta. Pelästyin itsekkin, että näinkös meikäläistä viedään eksytykseen kuin pässiä narussa.
Hansu

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 26. Tammi 2014 00:41

Luin tuota pikana ja pysähdyin tuohon Paavalin kertomukseen,,Olinko ruumiissani vai en. Ymmärrän Paavalin kertomuksen hyvin ,sillä sellaiselta se tuntuu kun Hengesssä liikkuu tai liikutetaan ,,ihmettelyä se on se.Siis olen siitä osiosta pikaluvulla erimieltä tuon tekstin kirjoittajan kanssa.
Itse näkyjä nähneenä on niin ihmeissään kokemuksesta ,jotta enempi on huuli pyöreänä siitä kokemuksesta kun mitä ihmeitä näkee ja missäpäin maailmaa sattuu olemaankin.Eikä koskaan omalla voimalla vaan Taivaan Isän.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja PetriFB » 26. Tammi 2014 12:14

Hansu kirjoitti:Tälläinen opetus, Raamatun opettamana totuutena leviää netissä esim facebookin kautta. Kirjoitus on pitkä mutta, jos joku jaksaisi sitä tutkia ja kertoa mitä mieltä on.

Sielun kuolemattomuus oppi on epäraamatullinen opetus, joka on johtanut kyseisen henkilön uskomaan ettei ole olemassa iankaikkista kadotusta jumalattomille synnintekijöille. Silloin kun synnintekemisestä ei saa tuomiota, niin se johtaa siihen ettei kukaan halua etsiä pelastusta Herrassa Jeesuksessa, sillä miksi etsisit pelastusta, jos ei olisi olemassa tuomiota synnistä, siksi jumalaton iloiten jatkaa synnintekemistä. Tämä on kyseisen henkilön iso ongelma ja harhaoppi. Hänen opetuksensa vääristää Raamatullisen pelastuksen evankeliumin johdattaen ihmisiä tilaan, jossa heidän ei tarvitse tehdä parannusta, koska hänen opissaan ei ole olemassa iankaikkista kadotuksen tuomiota.

Raamatullinen kuoleman käsite sisältää aina eron jostakin. Synnintekijä elää erossa Jumalasta tässä maailmassa ja iankaikkisesti, ellei nöyrry parannukseen. Raamatun opetuksen mukaan ihmisen sielu ei todellakaan kuole koskaan (ei lakkaa olemasta), vaan elää iankaikkisesti, joko Jumalan luona tai kadotuksessa.

Aiheeseen sisältyen muutama linkki:

https://www.kotipetripaavola.com/iankai ... dotus.html

https://www.kotipetripaavola.com/universalismi.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja Juha » 26. Tammi 2014 16:27

Hakoteillä on pahasti kyseinen henkilö. Raamatussa on useita kohtia missä puhutaan iankaikkisesta rangaistuksesta, helvetistä. Ei niitä voi noin vaan jättää huomiotta.

Hän kirjoittaa myös:

Harhaopettajat väittävät kuitenkin, että sielu (osa ihmisestä) HETI kuolemanjälkeen joko nousee "henkiruumiina" ylös paratiisiin tai vaipuu alas tuonelaan. Nämä tällaiset ns. opettajat, sen sijaan, että tutkisivat Raamattua, elävät pimeydessä ja tuohon samaan pimeyteen he haluavat viedä muutkin. Nämä tällaiset ovat vain sokeita sokeain taluttajia

Oliko siis Herra Jeesus sokea sokeain taluttaja? (Luuk. 16:19-31) <- (Lasarus ja rikas mies)

Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti. Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa. Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan. Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!' Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa. Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.' Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'. Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'. Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'. Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'.

Jeesuksen vakuutus toisella ristillä olevalle ryövärille joka hetki ennen kuolemaansa katui pahuuttansa:

Luuk. 23:42-43
Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi". Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

Entäs henget jotka eivät olleet muinoin kuuliaisia?
1. Piet. 3:18-20

Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä, jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille, jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.

Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
Matt. 5:22

Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin. Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.
Matt. 5:29-30

Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät
Matt. 7:13

Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
Matt. 10:28

Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta, ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
Matt. 13:41-42

Mutta jos sinun kätesi tai jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; parempi on sinulle, että käsipuolena tai jalkapuolena pääset elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat kädet tai molemmat jalat tallella, heitetään iankaikkiseen tuleen. Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; parempi on sinun silmäpuolena mennä elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvetin tuleen.
Matt. 18:8-9

Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!” Matt. 23:15
”Sinä sokea fariseus, puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi! Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa! Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta. Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te rakennatte profeettain hautoja ja kaunistatte vanhurskasten hautakammioita, ja sanotte: 'Jos me olisimme eläneet isäimme päivinä, emme olisi olleet osallisia heidän kanssaan profeettain vereen'! Niin te siis todistatte itsestänne, että olette niiden lapsia, jotka tappoivat profeetat. Täyttäkää siis te isäinne mitta. Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
Matt. 23:26-33

Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle. Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne; minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.' Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda? Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut? Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?' Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'. Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä. Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda; minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.' Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?' Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'. Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.
Matt. 25:31-46

Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen. Ja jos sinun jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että jalkapuolena menet elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat jalat tallella, heitetään helvettiin. Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin, jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.
Mark. 9:43-48

Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Mark. 16:16

Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.
Joh. 15:5-6

Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina; heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä.
Filip. 3:18-19

koskapa Jumala katsoo oikeaksi kostaa ahdistuksella niille, jotka teitä ahdistavat, ja antaa teille, joita ahdistetaan, levon yhdessä meidän kanssamme, kun Herra Jeesus ilmestyy taivaasta voimansa enkelien kanssa tulen liekissä ja kostaa niille, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille. Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta
2. Tessal. 1:6-9

Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon. Ja moni on seuraava heidän irstauksiaan, ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi; ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku. Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, vaan syöksi heidät syvyyteen, pimeyden kuiluihin, ja hylkäsi heidät tuomiota varten säilytettäviksi.
2. Piet. 2:1-4

Samoin myös kieli on pieni jäsen ja voi kuitenkin kerskata suurista asioista. Katso, kuinka pieni tuli, ja kuinka suuren metsän se sytyttää! Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.
Jaakobin kirje 3:5-6

Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen. Vaikka jo kerran olette saaneet tietää kaiken, tahdon kuitenkin muistuttaa teitä siitä, että Herra, joka oli pelastanut kansan Egyptistä, toisella kertaa hukutti ne, jotka eivät uskoneet; ja että hän ne enkelit, jotka eivät säilyttäneet valta-asemaansa, vaan jättivät oman asumuksensa, pani pimeyteen iankaikkisissa kahleissa säilytettäviksi suuren päivän tuomioon; samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta. Yhtäkaikki nämä uneksijat samoin saastuttavat lihan; he halveksivat herrautta, herjaavat kirkkauden henkiolentoja. Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!" Nämä sitävastoin herjaavat sitä, mitä eivät tunne; mutta minkä he järjettömäin eläinten tavoin luonnostaan ymmärtävät, sillä he turmelevat itsensä. Voi heitä, sillä he kulkevat Kainin tietä ja heittäytyvät palkan tähden Bileamin eksytykseen ja hukkuvat niskoitteluunsa niinkuin Koora! He likapilkkuina teidän rakkausaterioillanne julkeasti kemuilevat ja itseään kestitsevät. He ovat vedettömiä, tuulten ajeltavia pilviä, paljaita, syksyisiä puita, hedelmättömiä, kahdesti kuolleita, juurineen maasta reväistyjä, rajuja meren aaltoja, jotka vaahtoavat omia häpeitään, harhailevia tähtiä, joille pimeyden synkeys ikuisiksi ajoiksi on varattu. Heistäkin Eenok, Aadamista seitsemäs, on ennustanut, sanoen: "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä tuomitsemaan kaikkia ja rankaisemaan kaikkia jumalattomia kaikista heidän jumalattomista teoistansa, joita he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikesta julkeasta, mitä nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet".
Juudaksen kirje 1:4-15

Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä, niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä. Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin. Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
Ilm. 14:9-12

Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti. Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
Ilm. 20:10-15

Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema.
Ilm. 21:8

Lind kirjoittaa myös:
Lailla Apostoli Pietarin, voinemmekin sanoa kaikille harhaopettajille, heidän opettaessaan epäraamatullisia oppejaan seuraavaa, Apt.13:10"Voi sinua, joka olet kaikkea vilppiä ja kavaluutta täynnä, sinä perkeleen sikiö, kaiken vanhurskauden vihollinen, etkö lakkaa vääristelemästä Herran suoria teitä"? Niin tiet ovat suorat, ihmiset ne usein vain tekevät niin mutkaisiksi. Opit ovat selkeät, mutta ihmiset ne tekevät niin monimutkaisiksi. ON SE NIIN SÄÄLITTÄVÄÄ!

Aika voimakkaasti puhuu. Kovaan ääneen vaahtoaa hänen kanssaan eri mieltä sielun kuolemattomuudesta olevat harhaopettajiksi jne.. Tuo kääntyy pahasti vain häntä itseään vastaan!

Miksi sitten niin monet uskovat harhaopettajien opetuksen? Syitä on varmaankin monia. Suurin syy lienee valitettavasti se, että ei haluta itse tutkia mitä Sana sanoo. Moni lukee Raamattuansa niinkuin piru. Moni tällainen lukija hakee vain jakeen sieltä ja toisen täältä ETSIÄKSEEN TUKEA OMILLE MIELIVALTAISILLE TULKINNOILLEEN.

Hänhän puhuu itsestään jo valmiiksi! Juuri meinasin kirjoittaa tuosta jakeiden valikoimisesta... myös sanojen merkityksiä valikoi. Esim. Raamatun alkukielessä "iankaikkinen" sanaa käytetään sekä elämästä että kuolemasta. Kuinka iankaikkinen elämä voi olla iankaikkinen mutta sama sana ei kadotuksen kohdalla enää tarkoitakaan iankaikkista..
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja S.E. » 12. Tammi 2016 20:53

Juha kirjoitti: Kuinka iankaikkinen elämä voi olla iankaikkinen mutta sama sana ei kadotuksen kohdalla enää tarkoitakaan iankaikkista..

Koska lopuksi tuhotaan kuolema? Kuoleman seuraus iankaikkinen, niin on myös elämä joka saadaan Jeesuksessa, mutta taivaassa ei ole enään kuolemaa. Helvetistä miten se nykyään tunnetaan Raamattu ei kerro sanaakaan. Kuolematon sielukin on huvittava. Spirismin sydän. Mihin maailma Jeesusta sit tarvitsee kun ollaan kerran kuolemattomia jo valmiiksi? Jotkut näköjään on vielä kiinni RKK:n pakana opeissa.
https://gladiumspiritus.blogspot.fi/sea ... l/Helvetti
https://www.argumentti.fi/argumentti/20 ... aamatussa/
https://www.argumentti.fi/argumentti/20 ... ussa-osa1/
https://www.argumentti.fi/argumentti/20 ... aamatussa/

"samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta." Juudas 1:7

Palaako ne vielä? No ei. Seuraus on iankaikkinen, ne tuhottiin.
Viimeksi muokannut S.E. päivämäärä 13. Tammi 2016 14:49, muokattu yhteensä 1 kerran
S.E.

ViestiKirjoittaja Hansu » 12. Tammi 2016 23:43

S.E. kirjoitti:
Juha kirjoitti: Kuinka iankaikkinen elämä voi olla iankaikkinen mutta sama sana ei kadotuksen kohdalla enää tarkoitakaan iankaikkista..

Koska lopuksi tuhotaan kuolema? Kuoleman seuraus iankaikkinen, niin on myös elämä joka saadaan Jeesuksessa, mutta taivaassa ei ole enään kuolemaa. Helvetistä miten se nykyään tunnetaan Raamattu ei kerro sanaakaan. Kuolematon sielukin on huvittava. Spirismin sydän. Mihin maailma Jeesusta sit tarvitsee kun ollaan kerran kuolemattomia jo valmiiksi? Jotkut näköjään on vielä kiinni RKK:n pakana opeissa.

"samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta." Juudas 1:7

Tämän sinun teoriasi mukaan ihminen voi sitten elää ihan niikuin huvittaa ja tehdä vaikka minkälaisia syntejä ja silti pelastuu. Et kai ole ihan tosissasi? :crazy: :shock: Teoriasi muistuttaa samaa, kuin Marko Lindilläkin. Voihan syvä huokaus. :shock: :thumbdown: :crazy:
Hansu

ViestiKirjoittaja S.E. » 13. Tammi 2016 01:59

Hansu kirjoitti:
S.E. kirjoitti:

Tämän sinun teoriasi mukaan ihminen voi sitten elää ihan niikuin huvittaa ja tehdä vaikka minkälaisia syntejä ja silti pelastuu. Et kai ole ihan tosissasi? :crazy: :shock: Teoriasi muistuttaa samaa, kuin Marko Lindilläkin. Voihan syvä huokaus. :shock: :thumbdown: :crazy:

Mitä sä selität. Jeesus tuli pelastamaan meidät kuolemalta jotta saataisiin elää.
S.E.

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu