Blum kirjoitti: mistä satavarmasti tiedämme, että seurakunta "todetessaan" kaanoniin kuuluvat kirjoitukset teki sen virheettömästi ja oikein?
Kyllä minä olen sisimmässäni surullinen tiestä jolla kuljet. Kysymyksesi ja kommenttisi ovat kuin oman veljeni kirjoittamia, jonka nuoruuden usko vaihtui ihmisviisauden ja järjen päätelmiin ja Jumalan sanan hylkäämiseen (paitsi sen 3 prosentin suhteen, jonka uskoi olevan totta, tosin tietämättä mitkä osat Raamatusta sisältyivät siihen kolmeen prosenttiin).
Erityisen raskaaksi tämän "asiasi" minulle tekee se, että rukouksessa olen hengessäni ymmärtänyt, että olet tullut nuorena "sydämen uskoon" ja nyt kääntymässä ihmisjärjen päätelmiin, jotka eivät milloinkaan voi tavoittaa eivätkä vähäisimmässäkään määrin ymmärtää elävää Jumalaa ja Hänen tekojaan. Tulit kerran Punaisen meren poikki kuivin jaloin, mutta uskotkohon enää siihen, että Punainen meri aivan oikeasti jakautui ja hebrealaiset tulivat sen poikki kuivin jaloin? Voi meitä ihmispoloisia. Olemme tulleet niin viisaiksi (lue:sokeiksi) ettemme enää havaitse suvustamme huononemisen taipumustamme.
Taisin sanoa Sinulle joskus viime vuoden syyspuolella, että tuskin olet palstalla enää vuoden kuluttua tai ettei siihen kulu niinkään pitkää aikaa. Ajattelin noin, koska palstalla kirjoittaa vielä muutama, jotka uskovat Jumalan kirjoitettuun Sanaan ja itse olet luisumassa siitä yhä kauemmas. Sillä seikalla, pysytkö jollain foorumilla ei ole elämäsi kannalta merkitystä, mutta pysytkö Kristuksessa, sillä on sekä tässä elämässä että tulevassa mitä suurin merkitys.
Jotain tahtoisin vielä sanoa, mutta en osaa puhea sanoiksi. Rakastan sinua ja ainakin vielä koen kehoitusta rukoilla puolestasi. Uskon Jeesusta, ettei "kukaan voi ryöstää teitä Minun kädestäni", mutta minä tunnen Hänet ja tiedän, että ihminen voi itse lähteä pois Hänen luotaan ("tahdotteko tekin mennä pois"?). Jätän sinut Jumalan armon haltuun, joka on voimallinen pitämään sinut pystyssä ja tarvittaessa nostamaan takaisinkin pystyyn.