Kysymyksiä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 06. Tammi 2016 23:30

Mutta tee vaisuliini kuten koet oikeaksi...ei silloin varmaan ole merkitystä mitä Pawson sanoo mitä evankeliumia kannattaa lukea tai kenenkään muunkaan...ei kannata liikaa antaa sitoa mielipiteisiin vaan olla vapaa toimimaan sydämestään...
lonelyrider

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Tammi 2016 23:34

*
Niin luin jo Johanneksen evankeliumin. Luen edelleen sitä. Se on konkreettinen kehoitus suoraan Jumalalta minulle piparkeksillä joka tuntui todelliselta suussani :D Olisin kavala niin en olisi noussut ylös vaan makoillessani olisin syönyt sen niin olisin saanut syödä taivaallisen mannan. Voi harmi! :D
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 07. Tammi 2016 00:16

vaisuliini kirjoitti:*
Niin luin jo Johanneksen evankeliumin. Luen edelleen sitä. Se on konkreettinen kehoitus suoraan Jumalalta minulle piparkeksillä joka tuntui todelliselta suussani :D Olisin kavala niin en olisi noussut ylös vaan makoillessani olisin syönyt sen niin olisin saanut syödä taivaallisen mannan. Voi harmi! :D

Olet ilmeisesti ollut uskossa Jeesukseen useita vuosia, koska huomasin, että ensimmäiset kirjoituksesi tälle palstalle kirjoitit yli 5 vuotta sitten. Oletkohan palstan ahkerin kirjoittaja, en tiedä? Varmasti aika paljon olet Raamattua ehtinyt lukea? Kun tulin uskoon niin minua kehoitettiin aloittamaan lukeminen Johanneksen evankeliumista ja varmaan aloitinkin. Myöhemmin olen tutkinut sitä tarkemminkin kuin uskonelämäni ensimmäisien vuosien aikana. Se näyttäisi kertovan noin kymmenestä (10) Jeesuksen elämän päivästä ja se sisältää mm kertomukset seitsemästä (7) Jeesuksen Messiaanisesta ihmetyöstä ja seitsemän (7) "Minä Olen" puhetta. Evankeliumi luotaa pidemmalle taaksepäin ajattomuuteen kuin 1.Mooseksen kirjan 1.luvun 1.jae "Alussa loi Jumala taivaan ja maan" ja evankeliumissa kerrotaan selvästi sen tarkoitus: "Nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä"(Joh. 20:31).
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Tammi 2016 11:05

jukka1954 kirjoitti:

Olet ilmeisesti ollut uskossa Jeesukseen useita vuosia, koska huomasin, että ensimmäiset kirjoituksesi tälle palstalle kirjoitit yli 5 vuotta sitten. Oletkohan palstan ahkerin kirjoittaja, en tiedä? Varmasti aika paljon olet Raamattua ehtinyt lukea? Kun tulin uskoon niin minua kehoitettiin aloittamaan lukeminen Johanneksen evankeliumista ja varmaan aloitinkin. Myöhemmin olen tutkinut sitä tarkemminkin kuin uskonelämäni ensimmäisien vuosien aikana. Se näyttäisi kertovan noin kymmenestä (10) Jeesuksen elämän päivästä ja se sisältää mm kertomukset seitsemästä (7) Jeesuksen Messiaanisesta ihmetyöstä ja seitsemän (7) "Minä Olen" puhetta. Evankeliumi luotaa pidemmalle taaksepäin ajattomuuteen kuin 1.Mooseksen kirjan 1.luvun 1.jae "Alussa loi Jumala taivaan ja maan" ja evankeliumissa kerrotaan selvästi sen tarkoitus: "Nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä"(Joh. 20:31).

Niin. Johannes oli se joka makasi Jeesuksen syliä vasten ja oppi tuntemaan Jeesuksen rakkautta niin sen takia kirjoitti Raamattuun kertoakseen rakkaudesta. Se on ainoa evankeliumi joka on perillä Jeesuksen rakkauteen.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Tammi 2016 17:35

*
Tämä on vain lyhyt asia minkä haluan nostaa esille.

Todellisen Jumalan lapsen identiteetti ei saisi olla kiinni kristillisessä traditiossa vaan yksin Jeesuksessa joka on tie, totuus ja elämä. Jeesuksessa on meidän vapautemme, johon Hän kutsuu. Niin pää pystyyn ja olkaamme rohkeasti astumaan ulos kaikista vääryyksistä minkä havaitsemme Raamatun opetuksille vastakohtaiseksi.

Kumpiko on tärkeää joko Jumalan kunnia tai isovanhempien kunnia jonka takia jäädään kristilliseen traditioon? Mieluummin Jumalan kunnia! Jos valitaan Jumalan, niin meillä ei ole mitään pelättävää sillä Jumala on kanssamme aina maailman loppuun asti! Joku sanoi: "Parempi kuolla Jumalan käsissä kuin elää perkeleen sylissä."

Sana joka nostaa ja totuus tekee sinut vapaaksi, on Jumalan Sana jossa me pysymme lujasti ja yksimielisesti! Otetaan vastaan rakkautta totuuteen (Raamattuun) voidaksemme pelastua. Se on ainoa elinkeinomme millä voimme pelastua kaikilta kadotukseen vieviltä eksytyksiltä. Jeesuksesta pelastus on lähtöisin koko maan ääriin asti.

Jes. 52:10 Herra on paljastanut pyhän käsivartensa kaikkien kansojen nähden, ja kaikki maan ääret saavat nähdä meidän Jumalamme antaman pelastuksen. RK
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 31. Tammi 2016 19:02

*
Jäin miettimään minkä takia Saulus Tarsolainen sai nimen Paavali? Kuka teistä osaa vastata? Johtuiko että hän sai nimen ympärileikkauksessa vai nimi tuli apostoliudesta?
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 31. Tammi 2016 19:18

*
Monta kärpästä isketään kerrallaan ihan yhdellä iskulla Paavalin oman näkökulman mukaan jolta opetukset ja nuhtelut löytyvät moneen tarkoitukseen. Eli perinnäissäännöillä tehdään Jumalan Sanaa Kristuksen Rististä mitättömäksi eli tyhjäksi jota Paavali on vastaan. Ihmisviisaudella nostaminen suoraan Raamatusta esille opetukset joita Paavali on vastaan.

Paavali sanoi ettei ole niitä isoisia valeapostoleja jotka ovat pois Raamatun evankeliumilta ja ne asettuivat Sanan yläpuolelle Lähettäjää suuremmiksi. Tulee pitkä lista ihan yhdellä iskulla ja vielä viimeksi omat lankeamiset joista tuli hyödyllisiksi Raamatun opetuksiksi sanoen ettei tule elää vanhan liiton järjestyksen mukaan vaan uuden liiton järjestyksen mukaan.

Paavalin opetukset ja nuhtelut ovat moneen tarkoitukseen mm: -isoisiin valeapostoleihin, uskonnollisiin teologeihin ja uskoviin, messiaanisiin uskoviin ja menestysteologian uskoviin. Saulus Tarsolaisen elämä on tullut tutuksi minulle ja osaan pitää puheen tai pienen saarnan hänestä ja osaan myös nostaa Paavalin nuhtelut ja opetukset esille. Eli näen että hänestä on kerrallaan ja yhdellä iskulla iskunut monta kärpästä. Erittäin tärkeät opetukset ja nuhtelut Paavalilla on moneen tarkoitukseen. Mielenkiintoista! :thumbup:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 31. Tammi 2016 23:51

Jäin miettimään minkä takia Saulus Tarsolainen sai nimen Paavali? Kuka teistä osaa vastata? Johtuiko että hän sai nimen ympärileikkauksessa vai nimi tuli apostoliudesta?

Käsitykseni mukaan Saul (raamatussamme Saulus) "ei saanut" nimeä Paulos (raamatussamme Paavali) vaan se oli hänen roomalainen nimensä. Paavali oli syntyjään Rooman kansalainen (Ap.t 22:28). Nimi merkitsee pientä tai vähäistä. Ympärileikkauksessa hän oli saanut juutalaisen nimen Saul (Saulus), mutta uskoon tulemisensa jälkeen alkoi käyttää roomalaista nimeään, ei kuitenkaan heti. "Nimen vaihdos" mainitaan ensimmäisen kerran Ap.t 13:9 eli sen jälkeen, kun Barnabas oli hakenut hänet Tarsosta Antiokiaan (Ap.t 11:25). Paavalin pelastumisesta oli kulunut silloin yli 10 vuotta.

Hebrealainen nimi Saul merkitsee "pyydetty" tai "rukoiltu". Mielenkiintoisen nimen isä antoi pojalleen ja se kuvaa jotain syvällistä isän tunnoista sylissään pitävää pienokaistaan kohtaan.
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Helmi 2016 08:44

jukka1954 kirjoitti:

Käsitykseni mukaan Saul (raamatussamme Saulus) "ei saanut" nimeä Paulos (raamatussamme Paavali) vaan se oli hänen roomalainen nimensä. Paavali oli syntyjään Rooman kansalainen (Ap.t 22:28). Nimi merkitsee pientä tai vähäistä. Ympärileikkauksessa hän oli saanut juutalaisen nimen Saul (Saulus), mutta uskoon tulemisensa jälkeen alkoi käyttää roomalaista nimeään, ei kuitenkaan heti. "Nimen vaihdos" mainitaan ensimmäisen kerran Ap.t 13:9 eli sen jälkeen, kun Barnabas oli hakenut hänet Tarsosta Antiokiaan (Ap.t 11:25). Paavalin pelastumisesta oli kulunut silloin yli 10 vuotta.

Hebrealainen nimi Saul merkitsee "pyydetty" tai "rukoiltu". Mielenkiintoisen nimen isä antoi pojalleen ja se kuvaa jotain syvällistä isän tunnoista sylissään pitävää pienokaistaan kohtaan.

Ahaa ok, kiitos Jukka :angel:

Paavali itse tunnusti tappion Jeesuksen tuntemisen rinnalla oman koulutetun teologian eli farisealaisuuden. Paavali katsoi sitä farisealaista teologiaa roskaksi Jeesuksen tuntemisen rinnalla ja Kristuksen seuraajana Paavali sanoi; 'olkaamme hänen seuraajiksi'.

Tämä tarkoittaa että hän hylkäsi farisealaisen teologian kokonaan pois - löydettyään Jeesuksen sisäisen tuntemisen. Paavali päätti olla tuntematta muita kuin vain Kristuksen ristiinnaulittuna ja päätti saarnata Jumalan Sanaa joka on meissä todella väkevää ja lisäksi Paavali oli heikko siinä Jumalan Sanan saarnaamisessa ja puhumisessa ja vielä hän sanoi ettei ole niitä isoisia apostoleja jotka asettuivat itsensä kanssa Sanan yläpuolelle lähettäjää suuremmaksi vastakohtaisesti sille eräälle Raamatun opetukselle jonka mukaan palvelija ei ole missään asiassa lähettäjää suurempi.

Kun joku ottaa vaarin Sanasta kuultuaan Jumalan Sanaa, se ottaa suoraan yhteyden Jumalaan joka lähettää palvelijaa puhumaan vain Jumalan Sanaa joka on todella väkevää meissä. Niin panee miettimään mitä on valeapostolius josta Paavali varoitti ja vielä Paavali varoitti että valeapostolien evankeliumi on toisenlainen evankeliumi joka vie kadotukseen esim. menestysteologian oppi.

2Kor. 11:4 Sillä jos se, joka teidän tykönne tulee, toisesta Jesuksesta teille saarnaa, josta emme saarnanneet, taikka jos te toisen hengen saatte, jota ette ole saaneet, eli toisen evankeliumin, jota ette ole ottaneet vastaan, niin te sen oikein kärsitte. Biblia

2Kor. 11:5 Mutta minä en katso itseäni missään suhteessa noita isoisia apostoleja huonommaksi. 33/38

2Kor. 11:5 Sillä minä arvaan, etten minä ole ollut halvempi niitä kaikkein korkeimpia apostoleita. Biblia

2Kor. 11:13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. 33/38

2Kor. 11:13 Sillä senkaltaiset väärät apostolit ja petolliset työntekijät teeskelevät itsensä Kristuksen apostoleiksi. Biblia

14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.

Voisiko joku hieman tarkentaa valeapostoliuden? Se joka ei vaella suoraan evankeliumin totuuden mukaan?
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Helmi 2016 15:18

*
Eilen illalla mietin Jeesuksen nimeen liittyvän jutun. Olen tainnut unohtaa Jeesuksen nimen ja koostuvan voiman kun on siitä ajat sitten kun viimeksi olen lukenut. Miettiessäni ajattelin 'tarkoittaako se että muut nimet ovat alennettava Jeesuksen nimen alle siksi Jeesuksen nimi on yli kaikkea ja on lausuttava polvistuen että Jeesus on Herra?'

Siten törmäsin juttuun jossa lukee: 'Meillä, jotka olemme antaneet elämämme Jeesukselle on AINA JEESUKSEN VEREN VOIMA elämässämme. Jeesus on suurempi, kun mikään muu valta tai voima maailmassa. Jeesuksen nimessä ja veressä" siinä on voima yli kaiken pelottavan.'

En löytänyt linkkiä joka voisi puolesta kertoa enemmän Jeesuksen nimestä ja koostuvasta voimasta joka on meidän suojanamme kaiken elinajan. Voisiko joku kertoa enemmän Jeesuksen nimestä ja koostuvasta voimasta joka on suojanamme? Haluaisin tietää enemmän kans.

Koska tietämättömänä eläisi pelon vankina ja se olisi turhaa niin tietoa saatuaan varmaan vapauttuisi turhista peloista ja elää voittoisana vaeltaen voittosaatossa jossa Jumala aina kuljettaa meidät ollessamme Kristuksessa. Jos sinä tiedät enemmän niin voisitko kirjoittaa tänne meidän luettavaksi? :wise3:
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu