Kirjoittaja vaisuliini » 30. Joulu 2015 12:06
*
"Golgatan työ on kaiken perusta. Tätä ei voida toistaa liian usein, koska sen selviäminen on meille elintärkeää. Otaksukaamme asian valaisemiseksi, että jonkin maan hallitus päättäisi ryhtyä taisteluun juoppoutta vastaan. Luopuisiko juoppous sillä, että tarkastettaisiin maan kaikki myymälät ja kodit ja lyötäisiin kaikki olut- ja viinapullot kappaleiksi? Ei, jos hävitettäisiin vain pullot, mutta annettaisiin tehtaiden käydä, jatkuisi tuotanto, eikä koskaan saataisi aikaan pysyvää ratkaisua. Itse viinatehtaat, panimot ja polttimot olisi hävitettävä, jos mieli juopouden loppua.
Me olemme tällaisia syntitehtaita. Tekomme ovat tuotteista. Jeesuksen Kristuksen veri ratkaisi kysymyksen tuotteista, tekosynneistämme. Mutta miten on meidän itsemme laita? Jumala on veren kautta hoitanut tekosyntimme, mutta kuka hoitaa meidät? Kuvitteletko Herran tahtovan puhdistaa sinut tekosynneistäsi, mutta jättävän itse syntiehtaan hävittämisen sinun varaasi? Ei suinkaan. Hän on hävittänyt tuotteet ja Hän on laskenut väkevän kätensä myös itse tehtaaseen. Kristuksen täytetty työ todellakin tarttuu meidän ongelmamme ytimeen ja ratkaisee sen. Jumalalle ei ole olemassa saavuttamattomia tai puoliksi saavutettuja päämääriä. "Tiedämme sen", sanoo Paavali, "että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi, sillä joka on kuollut, se on vanhuskautunut pois synnistä" (Room. 6:6-7). Tiedämme sen! Tiedätkö sinäkin sen? "Vai ettekö tiedä...?" (Room. 6:3). Herra suuressa armossaan avatkoon silmämme!"
-Watchman Nee/Elämän rikkaus Kristuksessa-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.