Pysähdyin tutkimaan tekstiäsi tarkemmin, kun otit avuksesi Jumalan nimen kuvaamisessa Matti-nimisen pojan ja hänen isänsä, nimeltään Pekka. Aikaisemmin olit kirjoittanut: ”Raamatun mukaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimi on Jeesus ja opetuslasten esimerkit kastetilaisuuksissa vahvistaa sen että he tulkitsivat Jeesuksen käskyn tarkoittavan nimenomaan sitä että tulee kastaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen joka on Jeesus”. Sitten jatkat hieman myöhemmin: ”Esimerkiksi Matilla on isä jonka nimi on Pekka. Matti voi kutsua Pekkaa isäkseen mutta isän todellinen nimi on Pekka. Jos opettaja kysyy Matilta koulussa että mikä sinun isäsi nimi on niin ei "isä" ole silloin oikea vastaus vaan Pekka.” Tähän minä totean näin, huomattuani tekstissä ristiriidan: ”Jos johdonmukaisesti seuraan tonin tekstiä "tulee kastaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen joka on Jeesus" niin, kun edelleen hän opettaa "Jos opettaja kysyy Matilta koulussa että mikä sinun isäsi nimi on niin ei "isä" ole silloin oikea vastaus vaan Pekka". Ei mielestäni oikea vastaus ole Pekka, vaan Matin isän nimi on Matti, jos kerran "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimi -jokaisen Heidän- on Jeesus".
Vastauksessasi korjasitkin tuota tekstisi kohtaa
toni t kirjoitti:Toki olisi ollut johdonmukaisempaa ottaa esimerkissä Matin isän nimeksi myös Matti tämän keskustelun kannalta.
Vastauksesi lohdutti minua muiltakin osin ja tämä mitä olin kirjoittanut ”Minä en voi yhtyä tuohon toni t:n tekstiin. Siinä on mielestäni jotain perustavaa laatua olevaa virheellistä Raamatun tulkintaa, jossa näyttäisi olevan samoja aineksia kuin Branhamilaisessa harhaopissa,” osoittautui perusteettomaksi peloksi, kuten kyllä olin toivonutkin: ”(Toivon hartaasti, että olen ymmärtänyt ja tulkinnut tonin kirjoituksia väärin)”.
Kirjoitit kahdessakin vastauksessasi runsaasti Jeesuksen nimestä. Lainasit hyviä raamatunkohtia. Omasta puolestani yhdyn niihin kuten muihinkin Pyhiin Kirjoituksiin sydämestäni: Jumalan armosta olen saanut uskon Jeesukseen ja tunnen Hänen Nimensä. Vuosia on riemuni ollut tutkia Hänen nimeään VT:n sivuilta. Jahven nimi esiintyy muodossa jhwh yli 6500 kertaa Raamatussa ja lisäksi jah yli 300 kertaa. Jahven ja Jahin nimi viittaa VT:n teksteissä enemmän kuin 6000 kertaa Messias Jeesukseen. Aika vähän tietäisimme Jeesuksen tunnoista ja rukouksista jos emme saisi lukea niistä VT:n Kirjoituksista. Jahve sanoi Liiton Enkelistä (käytetään myös nimitystä Minun Kasvojeni enkeli ja Herran Enkeli): ”Katso, minä lähetän enkelin sinun edellesi varjelemaan sinua tiellä ja johdattamaan sinua siihen paikkaan, jonka minä olen valmistanut. Ole varuillasi hänen edessään ja kuule häntä äläkä pahoita hänen mieltänsä. Hän ei jätä teidän rikoksianne rankaisematta, sillä minun nimeni on hänessä.” (2.Moos. 23:20-21).
Rukoukseni on, että Jumala hyvyydessään ja pitkämielisyydessään ohjaisi vielä kansamme -ja varsinkin meidät kylmentyneet uskovaiset- parannuksen ja puhdistuksen armolähteelle Jeesuksen jalkojen juureen. "Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus niinkuin ehtymätön puro". Hyvää yötä, Jeesus myötä.