*
Siitä nimestä... haluaisin sanoa että tänään aamulla kun heräsin, tuli ensiksi mieleen Herran nimi. Tuntui että olisin saanut uskonelämän koulun Jumalalta jo heti aamulla kuten Jumalan kaikilla yksilöllisillä lapsilla on oma uskonelämän koulu uskonvaelluksen aikana ja Pyhä Henki on opettajana. Niin se lause tuli ensiksi mieleen sanoen: 'Menkää ja tehkää heidät opetuslapsiksi, kastakaa heidät M i n u n nimessäni.
Arvaa mitä minä ajattelin?!? Niin ajattelin että se kuulostaa ihan suoralta Jeesukselta kun nimensä lausutaan ja siten muistin ne runsaat kohdat Raamatusta. Niissä kaikissa kohdissa Jeesuksen on tapana sanoa lausuen näin: 'M i n u n nimessäni' rukouksen, anomuksen ja muunlaisten ohessa. Niin se avasi ymmärtämään miksi Jeesuksen oli tapana sanoa lausuen 'M i n u n nimessä'. Se kuulostaa ihan Häneltä itseltään.
Siten sen seurauksesta tuli toinen "avaus" juttu minkä tuntui Pyhän Hengen tuovan minulle ja se avasi minua ymmärtämään Jeesuksen nimen merkityksen. Isä antoi Jeesukselle nimen joka on 'Herran pelastus', Herra pelastaa'. Se nimi on Isän oma, niin myös Jeesuksen oma. Jeesus on se pääkohde jonka kautta saa pelastuksen ja Hänellä on auktoriteetti pelastaa niin nimessä on auktorteetti yli kaikkea - pelastaakseen.
Pyhä Henki kirkastaa Jeesuksen nimeä. Niin ymmärrän syyn miksi pitää käyttää Jeesuksen nimeä. Ajattelin: 'Ompa hassua jos lausuu erilleen Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimen' ikään kuin se ei voisi kirkastaa Jeesuksen nimeä ja siitä että Hänen nimi on 'Herran pelastus, Herra pelastaa'.
Kiitos Jumalalle että Hän avasi tänään aamulla minua ymmärtämään ja näkemään Jeesuksen nimen merkitystä. Kiitos Herralle, että Pyhä Henki kirkasti Jeesuksen nimeä minulle!