toni t kirjoitti:Jeesus nimenomaan käskee kastamaan Hänen nimeensä kastekäskyssä. Sillä Raamatun mukaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimi on Jeesus ja opetuslasten esimerkit kastetilaisuuksissa vahvistaa sen että he tulkitsivat Jeesuksen käskyn tarkoittavan nimenomaan sitä että tulee kastaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen joka on Jeesus.
Niin miksi sinä sitten opetat että tulisi kastaa noilla titteli sanoilla kun kastekäsky opettaa kastamaan nimenomaan Heidän nimeen? Esimerkiksi Matilla on isä jonka nimi on Pekka. Matti voi kutsua Pekkaa isäkseen mutta isän todellinen nimi on Pekka. Jos opettaja kysyy Matilta koulussa että mikä sinun isäsi nimi on niin ei "isä" ole silloin oikea vastaus vaan Pekka. Samoiten Isä Jumalan nimi on Raamatun ilmoituksen mukaan Jeesus -> Herrassa on pelastus ja Hän on antanut nimensä Pojalleen ja Isän ja Pojan Pyhä Henki toimii Isän ja Pojan nimessä Jeesus. Yksi Jumala, Yksi nimi -> Herrassa on pelastus > Herra pelastaa -> Jeshua ->Jeesus.
Minä en voi yhtyä tuohon toni t:n tekstiin. Siinä on mielestäni jotain perustavaa laatua olevaa virheellistä Raamatun tulkintaa, jossa näyttäisi olevan samoja aineksia kuin Branhamilaisessa harhaopissa. (Toivon hartaasti, että olen ymmärtänyt ja tulkinnut tonin kirjoituksia väärin). Tahdoin tässä tuoda esille oman näkemykseni, en pyrkien keskustelemaan syvällisesti Jumalan olemuksesta, ykseydestä tai kolminaisuudesta, sillä olen monasti sanonut, että Jumalan olemukseen liittyy asioita, joita ei ihminen voi ymmärtää, joka on vain hyppysellinen savea ja jolla on vain henkäys sieraimissaan.
Omaa äidinkieltäni suomea osaan sen verran, että jos johdonmukaisesti seuraan tonin tekstiä "tulee kastaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen joka on Jeesus" niin, kun edelleen hän opettaa "Jos opettaja kysyy Matilta koulussa että mikä sinun isäsi nimi on niin ei "isä" ole silloin oikea vastaus vaan Pekka". Ei mielestäni oikea vastaus ole Pekka, vaan Matin isän nimi on Matti, jos kerran "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimi -jokaisen Heidän- on Jeesus".
Itse en pyri tutkimaan Jumalan olemusta pidemmälle kuin miten Jeesus on sen minulle ilmoittanut Sanassaan sen jälkeen, kun synnyin Jumalan lapseksi, sain Pyhän Hengen ja tulin Jumalan perilliseksi ja Kristuksen kanssaperilliseksi. Mitä yksinkertaisemmaksi olen tullut sen läheisemmäksi ja todellisemmaksi on tullut minulle Isäni, joka on taivaassa.
Kuulin kertomuksen miehestä, joka pohti Jumalan olemusta ja Hänen 'kolminaisuuttaan'. Mies ei ponnisteluistaan huolimatta päässyt eteenpäin pohdinnoissaan, vaikka osasi Pyhät Kirjoitukset läpikotaisin. Sitten eräänä yönä hän näki unta. Hän oli valtameren rannalla ja siellä oli myös pikkupoika, joka oli kaivanut kuopan rantahiekkaan ja kantoi pienellä ämpärillään ahkerasti merestä vettä kuoppaan. Mies kysyi: "Mitä sinä teet poika?" Poika sanoi: "Minä kannan tuon valtameren vedet tähän kuoppaan!" Siihen mies: "Voi lapsi hyvä, ethän sinä saa valtamerta mahtumaan pieneen kuoppaasi." Silloin poika katsoi miestä silmiin ja sanoi: "Mutta yritäthän sinäkin saada Kaikkivaltiasta Jumalaa mahtumaan päähäsi!"