Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja todael » 22. Heinä 2011 20:34

Edelliseen Petri Paavolan kommenttiin liityen lukiessani seurakunnan sivuja David Sterlingin kirjoitus sai huomioni :

"Älä siis tyydy elämään köyhyyden kirouksen alla. Sinut on vapautettu Lain kirouksesta Jeesuksen Kristuksen veren kautta. Pidä kiinni Jumalan sanasta ja vaadi itsellesi Aabrahamin siunaus, joka kuuluu sinulle Kristuksessa. Usko Jumalaan kaikissa tarpeissasi, kaikilla elämäsi alueilla." (https://www.kristillinenyhteiso.net/25)

Tämä Jumalalta VAATIMINEN kuvastaa amerikkalaisen menestysteologian sekä uskon-sana liikeen mukaista opetusta. Köyhyys kuvataan kirouksena ja elämässä koettava materialistinen rikkaus siunauksena. Pahinta mielestäni on se, että opetetaan VAATIMAAN jotakin Jumalalta. Kenneth Copelandin (amerikkalaisen Uskon Sana liikken johtava opettaja) opetus on vastaavaa. Uskot vain saavasi jotakin, vaadit sen Jumalalta määrättyihin lupauksiin perustuen ja sinä saat sen. Mielestäni tämä on harhaoppi, joka vääristää jumalasuhteen ihmisen omaa uskon valtaa korostavaksi ja myös vääristää aidon Jumalan siunauksen merkityksen materialistiseksi hyvinvoinniksi.

Ymmärsin lukiessani tekstiä, että lain kirous olisi aineellisen köyhyyden mukainen kirous ja armon alaisuus olisi aineellisen menestyksen antama siunaus. Tätä kun sovelletaan uskoviin äärimmäisen tiukasti, tällöin kaikki vähävaraiset, sekä aineellisessa puutteessa elävät uskovat olisivat lain kiroamia. Hurjaa opetusta sanoisin.

Aineellinen ja taloudellinen siunaus on toki osa uskovan elämää (oikeassa muodossa), mutta se ei saa muodostua missään tapauksessa yltiöpäiseksi Jumalalta vaatimiseksi, ja näin lihallisen/maallisen hyvinvoinnin korostamiseksi. Jeesuksessa me opimme elämään puutteessa ja runsaudessa - kaikissa oloissa. Myös, Jeesus sanoi jopa hengellisessä mielessä "Autuaita ovat hengellisesti köyhät sillä heidän on taivasten valtakunta" (Matt.5:3) Hän ei kutsunut köyhiä kirouksen alaisiksi, vaan autuaiksi. Paavali oli oppinut oloihinsa tyytymään. Hän sanoo "Osaan elää niukkuudessa, osaan myös elää runsaudessa; kaikkeen ja kaikenlaisiin oloihin minä olen tottunut; sekä olemaan ravittuna että näkemään nälkää, elämään sekä runsaudessa että puutteessa." (Fil4:12) Oliko Paavali siis kirottu kun hän joutui elämään määrätyissä elämän tilanteissa jopa erittäin vähällä ruualla - näkemään nälkää ? Ei varmasti ollut.

PS.112:9 "Hän on runsaskätinen, hän antaa köyhille, hänen vanhurskautensa pysyy iankaikkisesti, hänen sarvensa kohoaa kunniassa"

Jumala ei kiroa köyhää, vaan Hän puolustaa köyhää ja osoittaa runsaskätisyyttä köyhää kohtaan. Köyhyys ei ole silti hengellisen elämän "korkein taso" jota tulisi tavoitella, kuten ei aineellinen menestyminenkään, vaan korkein hengellinen taso on, että ihminen ei elä itselleen vaan palvelee toisia ihmisiä niin köyhiä kuin rikkaitakin Jumalan siunauksella (myös materialistisella menestyksellä) - mutta ennen kaikkea evankeliumilla - sanomalla ylösnousseesta Jeesuksesta.

2Kor. 9:8 "Ja Jumala on voimallinen antamaan teille ylenpalttisesti kaikkea armoa, että teillä kaikessa aina olisi kaikkea riittävästi, voidaksenne ylenpalttisesti tehdä kaikkinaista hyvää;" (toisin sanoen, ei että eläisimme oman hyvinvointimme kartuttamiseksi)

- todael ;)

Aiheesta myös : https://uloskutsuttu.blogspot.com/2011/ ... uksen.html
todael

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 23. Heinä 2011 07:49

Huomenta! Kiitos Petri ja Todael!

No minulla oli eilen sellainen tunne ja se oli vähän inhottava ja levoton olo.
Minä ajattelin että olen erehtyväinen ja minun tunteeni voi valehdella niin tulin tänne foorumiin kysyäkseni onko se raitishenkinen paikka.

Minä en ymmärrä eilistä juttua siis sitä tunnetta että oli vähän rauhaton olo.
Voiko Pyhä Henki johdattaa tunteen kautta?
Jos se oli Pyhästä Hengestä joka yritti varoittaa minua…
Tiedän että Jumala johdattaa meitä Sanan kautta mutta eilinen juttu pani minua miettimään.

Minä luin teidän kirjoitusta ja huomasin että minun tunteeni (tai mikä se juttu oli mitä itse ymmärrä) osoittautui siten oikeaksi mutta minun pitäisi etsiä vastausta mitä Raamattu sanoo siitä.

Kiitos ja Jumalan siunausta teille! :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Maria » 23. Heinä 2011 17:31

Niin minäkin jotain sanon tuosta sterligien opetuksesta, koska olen sen kanssa jonkun kerran joutunut vastakkain, kun minun on annettu kuin; ymmärtää, että: vain sellaisen opetuksen olevan Jumalan tahdon mukaista. (itse olen täysin erimieltä, ne eksyttää porukoita opeillaan)

Niin nyt on paikka selvästikin kaikelle missä tarjotaan ja opetetaan rikkauden saamisesta ja ikuisesta terveyden saamisesta, ja aina ilo ja onni päällä elämisestä, ym, jota mennarit opettaa enempi ja vähempi. Tämä Ei ole Jumalan tahto, vaan itsekkään ja lihassaan vielä elävän ihmisen tahto ja ajatus.

todael olikin tuonut tärkeää asiaa ja hyvän linkin. Meidän ei tule Vaatia Jumalalta mitään, vaan saamme pyytää, kuin ainakin lapsi ja Isä sitten katsoo; tarvitsemmeko sitä, tai tätä ja hän aina toimii meitä kohtaan oikein ja rakkautensa mukaan. Siksi ei aina saada sitä mitä rukoillaan, koska Isä tietää, ettei se tai se juttu nyt ole ollenkaan sopiva meille, tai tärkein asia tms..

Me emme voi, emmekä edes saa käskeä Jumalaa. Jos näin tapahtuu, niin silloin on ymmärretty kaikki väärinpäin ja olemmekin itse pikku jumalia, jotka käskyttävät Taivaan Jumalaa vaatimuksillaan..Siitä on tehtävä parannus.

Mutta meillä on etuoikeus rukoilla Taivaan Jumalaa ja esittää ajatuksiamme, toiveitamme, toki, mutta meidän tulee aina ymmärtää, että, vaikka me itse usein LUULEMME tietävämme paremmin kuin kukaan mikä meille on parhaaksi. Niin se ei ole useinkaan totta, vaan aina ensisijaisesti Taivaan Isä tietää paljon paremmin; mitä tarvitsemme ja mitä taas emme tarvitse. Ja hän lahjoittaa meille niin Paljon enemmän, ja parempaa, kuin osaamme edes pyytää, tai unelmoidakaan Ja yksi sellainen on jo: Jumalan Rauha ja Lepo kaiken vaikeankin ja myrskyjenkin keskellä sydämissämme! ;)

Näin juuri vaisuliini kulta; Herra vaikutti sydämessäsi levottomuutta, koska hän halusi sinun tarkistavan asian ja näkevän Totuuden asiasta ja tuosta yhteisöstä ja sen opetuksen harhasta. Eiks ookkin hienoa, kun Isä pitää sinusta rakas sisko noin hyvää huolta ja ei anna sinun eksyä. Ja meistä kaikista tietenkin myöskin hän huolehti ja varoittaakin.. :happy:

Siunausta kaikille! Jumala on Hyvä: Amen! :thumb:
Maria

ViestiKirjoittaja todael » 23. Heinä 2011 18:06

Aamen, veljet ja sisaret !! Jeesus on meidän Hyvä Paimen. Herra on minun paimeneni ei minulta mitään puutu.

- todael :hurraa:
todael

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Elo 2011 13:40

Rauhanmorotus!

No yksi uskonveli antoi minulle hengellisen kirjan lainaksi ja se on kirjan nimi: Paaston voima ja kirjailijana on Michael Kimuli.
En tunne kyseistä kirjailijaa enkä uskalla lukea sitä vielä.

Nyt on loma ja ulkona sataa vettä täällä mökillä niin minulla ei ole muita tekemisiä kuin tämän kirjan lukeminen mutta epäröin onko se kirja raitishenkinen ja terveen opetuksen mukainen.

No ulkomaalainen hän on, siis se kirjailija.

No jos te olette kuullut jotain hänestä niin voisitteko sanoa onko raitishenkinen, niin sit voin lukea..?
Voi kun sade lakkaisi niin pääsisin ulos vaikka metsään etsimään kantarelleja...

Jumalan siunausta! :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 18. Elo 2011 14:54

Rauhaa vaisuliini!

On varmaan kyse tästä kirjasta:

https://www.kkjmk.net/product_details.php?p=134

Olen itse vasta viime vuosina kuullut, että monet uskovat paastoavat. Se varmaankin perustuu seuraavaan Raamatun jakeeseen:

Matt.17:14 "Ja kun he saapuivat kansan luo, tuli hänen tykönsä muuan mies, polvistui hänen eteensä
17:15 ja sanoi: "Herra, armahda minun poikaani, sillä hän on kuunvaihetautinen ja kärsii kovin; usein hän kaatuu, milloin tuleen, milloin veteen.
17:16 Ja minä toin hänet sinun opetuslastesi tykö, mutta he eivät voineet häntä parantaa."
17:17 Niin Jeesus vastasi ja sanoi: "Voi sinä epäuskoinen ja nurja sukupolvi, kuinka kauan minun täytyy olla teidän kanssanne? Kuinka kauan kärsiä teitä? Tuokaa hänet tänne minun tyköni."
17:18 Ja Jeesus nuhteli riivaajaa, ja se lähti pojasta, ja poika oli siitä hetkestä terve.
17:19 Sitten opetuslapset menivät Jeesuksen tykö eriksensä ja sanoivat: "Miksi emme me voineet ajaa sitä ulos?"
17:20 Niin hän sanoi heille: "Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta."
17:21 Mutta tätä lajia ei saa lähtemään ulos muulla kuin rukouksella ja paastolla."

Jeesus viittaa epäuskoon käsittääkseni tuossa opetuslapsien suhteen. Olen itse miettinyt tuota paasto-asiaa ja kysellytkin sitä Herralta ja yrittänyt etsiä vastausta Raamatusta. Miten paasto toteutetaan ja mikä on ns. turvallinen paasto? En osaa sanoa, koska en ole paastonnut koskaan, enkä oikein voikaan. Mutta kiinnostaisi tietää, paastoaako joku ja miksi?
En tiedä kyseisen kirjailijan taustaa, mutta KAIKKI on kuitenkin koeteltava Raamatun Sanalla. En näe esteitä, miksi et lukisi, kunhan koetelet sanoman Sanalla. Uskonnollisia kirjoja on pilvin pimein ja niissä on paljon soopaa ja harhaoppiakin. Jos ja kun luet kirjan, niin voidaanhan me ottaa sinua askarruttavat asiat foorumilla käsittelyyn. Tämä paasto-asia on minulle vähän pimennossa ja haluaisin itsekin siitä saada selvyyttä enemmän.

Siunausta vaisuliini :hugehug:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 18. Elo 2011 15:13

Paastosta vielä...löysin Petrin sivuilta hyvän aihetta sivuavan linkin:

https://www.kotipetripaavola.com/Kaikes ... velijoiksi

Edellisessä kirjoituksessani tässä viestketjussa usein uskovat vetoavat paastoon liittyen antamaani otteeseen Luukkaan evankeliumista.
Tuo Petrin opetuskirjoitus sivuaa paastoa ja on hyödyllinen lukea. Olen monelta uskovalta kysynyt, miksi paastota tai paremminkin, miten paaston toteutetaan, mutta siihen en jostain kumman syystä ole saanut vastausta. Terveydelliset näkökohdat huomioon ottaen ja ehkäpä joidenkin lääkkeiden, sairauksien kanssa ei paasto sovi, mikäli on koululääketieteeseen uskominen. Mutta tämä tällä erää ja odottelen itsekin kommentteja ja nimenomaan käytännön vastauksia paaston suhteen. Olen kuullut siitä positiivisia asioita, vaikka en asiaan ole perehtynyt ja jaksanut perehtyä riittävästi.

Siunausta :hugehug: :hearts:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka

ViestiKirjoittaja PetriFB » 18. Elo 2011 18:11

Jukka-Pekka kirjoitti:Paastosta vielä...löysin Petrin sivuilta hyvän aihetta sivuavan linkin:

Edellisessä kirjoituksessani tässä viestketjussa usein uskovat vetoavat paastoon liittyen antamaani otteeseen Luukkaan evankeliumista.
Tuo Petrin opetuskirjoitus sivuaa paastoa ja on hyödyllinen lukea. Olen monelta uskovalta kysynyt, miksi paastota tai paremminkin, miten paaston toteutetaan, mutta siihen en jostain kumman syystä ole saanut vastausta. Terveydelliset näkökohdat huomioon ottaen ja ehkäpä joidenkin lääkkeiden, sairauksien kanssa ei paasto sovi, mikäli on koululääketieteeseen uskominen. Mutta tämä tällä erää ja odottelen itsekin kommentteja ja nimenomaan käytännön vastauksia paaston suhteen. Olen kuullut siitä positiivisia asioita, vaikka en asiaan ole perehtynyt ja jaksanut perehtyä riittävästi.

Siunausta :hearts:

Paastosta muutamia ajatuksia jaettavaksi kaikille yhteisesti. Joittekin ihmisten terveydellinen tilanne tai joku tietty sairaus voi estää paastoamisen. Ota siis selvää oma henkilökohtainen tilanteesi ja toimi sen mukaan.

Sitten tutki ja koettele tämä mitä nyt sanon paastosta.

Paasto kannattaa aloittaa siten, että pikku hiljaa alat keventää ruokavalioita ja muutamia päiviä ennen paaston alkua voit syödä todella kevyttä mehua ja hedelmiä sekä kasviksia. Tämä operaatio valmistaa kehosi paastoon. Jos syöt ihan tavallisesti ja aloitat heti paaston, niin voi sen niinkin tehdä, mutta paastoaminen on silloin tuskallisempaa, sillä kun heti lopetat yhtäkkiä niin sulanut ruoka elimistösi sisällä voi aiheuttaa ongelmia, koska kun ulostusreaktio loppuu niin sisällesi jää ulostetta, joka voi aiheuttaa ummetusta sekä kovaa vatsakipua. Jotkut tyhjentävät suolen ennen paastoa siihen varatuilla aineilla.

Yleensä paaston kolme ensimmäistä päivää ovat pahimmat, koska silloin sinulla on vielä näläntunne. Kun näläntunne häviää, niin elimistösi on tottunut siihen, että se alkaa syömään itseään kun ei saa muualta ravintoa. Älä pelkää paaston aikana alussa esiintyviä päänsärkyjä (kaikille ei tule) tai huonoa oloa, sillä se johtuu siitä kun elimistö ei saa enää sitä mihin on tottunut (kahvi, sokeri, suola jne.) Jos pahoinvointi kuitenkin jatkuu koko ajan, niin silloin olisi hyvä lopettaa paasto.
Juo paaston aikana vain vettä (vesipaasto)ja juo sitä runsaasti.
Kun lopetat paaston, niin se täytyy lopettaa samalla tavalla kuin aloitit sen. Eli älä missään nimessä ala syömään normaalisti, vaan syö aluksi vähän ja kevyttä kuten mehua, hedelmiä ja kasviksia. Syö myös vaikka luumuja, jotka käynnistävät ulostusreaktion. Tiedän tapauksen, jossa paaston päättänyt juhli paaston lopettamista pizzeriassa, siitä tuli isoja ongelmia, hän muistaakseni joutui sairaalaan. Mitään hätää ei ole paaston jälkeen jos antaa elimistön pikku hiljaa tottua takaisin taas normaaliin ruokavalioon. Mutta aluksi syö vähän ja kevyttä!

Sitten paaston hengelliseen puoleen. Paastossa ei ole kysymys siitä, että kaikki ongelmat tai kysymykset ratkeavat kun paastoamme. Olen törmännyt tällaiseen opetukseen, mutta se ei ole totta, sillä paasto ei ole aina automaatti, joka ratkaisee jonkin hengellisen pulman ja ongelman.

Paaston aikana luovumme päivittäisestä luonnollisesta lihan tarpeesta eli syömisestä, joka hallitsee meitä päivittäin. Paaston avulla oppii taistelemaan lihan mieltä vastaan, koska siinä joutuu taistelemaan ruokahalua vastaan. Tämä myös tarkoittaa sitä, että paaston avulla voimme keskittyä etsimään Jumalaa ja voimme päästä lähemmäs Jumalaa, sillä paaston aikana voit herkistyä kuulemaan ja ymmärtämään Jumalaa paremmin kuin silloin kun elät ruokkien lihaasi päivittäin ruualla. Paaston tarkoitus on pitää liha kurissa ja keskittyä etsimään Jumalaa ja kuulemaan mitä Jumala haluaa puhua sinulle. Uskovalle paaston tulisi olla rukouksen ja Raamatun tutkimisen aikaa sekä sinun tulisi keskittyä kuuntelemaan Jumalaa.

Paasto ei ole kuitenkaan sellainen, joka selvittää sinulle kaiken, eli ei ole hengellinen automaatti jossa saat kaiken minkä haluat, vaan se on yksi keino lähestyä Jumalaa, joka haluaa puhua sinulle ja opettaa sinulle itsestään.

Ilman paastoakin voi palvella Jumalaa, mutta Raamatusta tulee esillle, että esim. Jeesus ja monet muut arvostivat paastoamista.

Sitten eräs asia on se, että jos olet raskaassa työssä ja myös pienten lasten äitinä voi olla raskasta ja mahdotonta paastota. Paaston aikana et saa energiaa kehoosi, joten paasto ei sovellu sellaiseen elämän tilanteeseen, jossa joudut kuluttamaan paljon energiaa.

Tässä tällainen lyhyt kirjoitus paastosta.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Elo 2011 18:50

Morotus JP, kiitos tuosta linkistä mutta taustaväri pisti silmiini niin oli vaikea lukea kun oli kirkkaan valkoinen taustalla...
Ok, JP, nyt pääsin 30 sivuun ja löytyi pari asiaa mikä minua askarruttaa.

Että joku paastosi ja se oli noin kolme kuukauden pituinen paasto :o :shock: :?

Raamatussa ei lue missään että noin kolme kuukauden pituinen paasto kuin 3 päivän paasto ja 40 päivän paasto.
Jumala itse päättää kauan uskova paastoaa? No kirjassa varmaan kertoo tarkemmin...

Toinen vielä mikä askarruttaa, mitä pari kovaa lausetta siinä sanoo.

Kun mainitaan paasto, ihmiset pelästyvät ja palvovat mieluummin vatsojaan. Kukaan ei halua maksaa hintaa voimasta ja voitelusta.

Monet haluavat vain vastaanottaa voiman hopeatarjottimella maksamatta siitä mitään hintaa.
:shock: :cry: :roll:

Minusta ihan julma mutta suorasanainen kirjoitus.. Jumala ei varmaan sitä tarkoita, eikös...?

No Jumalan armorikasta siunausta sinulle, JP!

PS. Luin myös PP:n kirjoitusta ja on hyvä selitys paastosta. :thumb:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja PetriFB » 18. Elo 2011 18:55

PetriFB kirjoitti:
Jukka-Pekka kirjoitti:Paastosta vielä...löysin Petrin sivuilta hyvän aihetta sivuavan linkin:

Siunausta :hearts:

Paastosta muutamia ajatuksia jaettavaksi kaikille yhteisesti. Joittekin ihmisten terveydellinen tilanne tai joku tietty sairaus voi estää paastoamisen. Ota siis selvää oma henkilökohtainen tilanteesi ja toimi sen mukaan.

Sitten tutki ja koettele tämä mitä nyt sanon paastosta.

Paasto kannattaa aloittaa siten, että pikku hiljaa alat keventää ruokavalioita ja muutamia päiviä ennen paaston alkua voit syödä todella kevyttä mehua ja hedelmiä sekä kasviksia. Tämä operaatio valmistaa kehosi paastoon. Jos syöt ihan tavallisesti ja aloitat heti paaston, niin voi sen niinkin tehdä, mutta paastoaminen on silloin tuskallisempaa, sillä kun heti lopetat yhtäkkiä niin sulanut ruoka elimistösi sisällä voi aiheuttaa ongelmia, koska kun ulostusreaktio loppuu niin sisällesi jää ulostetta, joka voi aiheuttaa ummetusta sekä kovaa vatsakipua. Jotkut tyhjentävät suolen ennen paastoa siihen varatuilla aineilla.

Yleensä paaston kolme ensimmäistä päivää ovat pahimmat, koska silloin sinulla on vielä näläntunne. Kun näläntunne häviää, niin elimistösi on tottunut siihen, että se alkaa syömään itseään kun ei saa muualta ravintoa. Älä pelkää paaston aikana alussa esiintyviä päänsärkyjä (kaikille ei tule) tai huonoa oloa, sillä se johtuu siitä kun elimistö ei saa enää sitä mihin on tottunut (kahvi, sokeri, suola jne.) Jos pahoinvointi kuitenkin jatkuu koko ajan, niin silloin olisi hyvä lopettaa paasto.
Juo paaston aikana vain vettä (vesipaasto)ja juo sitä runsaasti.
Kun lopetat paaston, niin se täytyy lopettaa samalla tavalla kuin aloitit sen. Eli älä missään nimessä ala syömään normaalisti, vaan syö aluksi vähän ja kevyttä kuten mehua, hedelmiä ja kasviksia. Syö myös vaikka luumuja, jotka käynnistävät ulostusreaktion. Tiedän tapauksen, jossa paaston päättänyt juhli paaston lopettamista pizzeriassa, siitä tuli isoja ongelmia, hän muistaakseni joutui sairaalaan. Mitään hätää ei ole paaston jälkeen jos antaa elimistön pikku hiljaa tottua takaisin taas normaaliin ruokavalioon. Mutta aluksi syö vähän ja kevyttä!

Sitten paaston hengelliseen puoleen. Paastossa ei ole kysymys siitä, että kaikki ongelmat tai kysymykset ratkeavat kun paastoamme. Olen törmännyt tällaiseen opetukseen, mutta se ei ole totta, sillä paasto ei ole aina automaatti, joka ratkaisee jonkin hengellisen pulman ja ongelman.

Paaston aikana luovumme päivittäisestä luonnollisesta lihan tarpeesta eli syömisestä, joka hallitsee meitä päivittäin. Paaston avulla oppii taistelemaan lihan mieltä vastaan, koska siinä joutuu taistelemaan ruokahalua vastaan. Tämä myös tarkoittaa sitä, että paaston avulla voimme keskittyä etsimään Jumalaa ja voimme päästä lähemmäs Jumalaa, sillä paaston aikana voit herkistyä kuulemaan ja ymmärtämään Jumalaa paremmin kuin silloin kun elät ruokkien lihaasi päivittäin ruualla. Paaston tarkoitus on pitää liha kurissa ja keskittyä etsimään Jumalaa ja kuulemaan mitä Jumala haluaa puhua sinulle. Uskovalle paaston tulisi olla rukouksen ja Raamatun tutkimisen aikaa sekä sinun tulisi keskittyä kuuntelemaan Jumalaa.

Paasto ei ole kuitenkaan sellainen, joka selvittää sinulle kaiken, eli ei ole hengellinen automaatti jossa saat kaiken minkä haluat, vaan se on yksi keino lähestyä Jumalaa, joka haluaa puhua sinulle ja opettaa sinulle itsestään.

Ilman paastoakin voi palvella Jumalaa, mutta Raamatusta tulee esillle, että esim. Jeesus ja monet muut arvostivat paastoamista.

Sitten eräs asia on se, että jos olet raskaassa työssä ja myös pienten lasten äitinä voi olla raskasta ja mahdotonta paastota. Paaston aikana et saa energiaa kehoosi, joten paasto ei sovellu sellaiseen elämän tilanteeseen, jossa joudut kuluttamaan paljon energiaa.

Tässä tällainen lyhyt kirjoitus paastosta.

Eräs tärkeä huomio jäi vielä. Kun elimistöstä paaston aikana poistuu kuona-aineita, niin silloin hengitys alkaa haisemaan pahalta. Eli kannata huolestua, kun alkaa haisemaan pahalle, se kuuluu kuvaan. Toki siinäkin on yksilöllistä kuinka paljon sitä haisee.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu