Israel on Jumalan omaisuutta -näpit irti :)

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Israel on Jumalan omaisuutta -näpit irti :)

ViestiKirjoittaja tanu » 03. Joulu 2015 16:23

Viikunapuu-vertaus löytyy kolmesta evankeliumista.
En ihan kyllä myönnä sitä, että siinä tarkoitetaan Israelin kansan paluuta luvattuun maahan.
Luuk.21 sanotaan, että Katsokaa viikunapuuta ja kaikkia puita. Tuo "kaikkia puita" mielestäni
kumoaa sen että tässä Jeesus puhuisi Israelista. Mielestäni hän vain antaa vertauksen, että kun puut
puhkeavat lehteen, niin siitä tietää että kesä on lähellä. Ja samoin kun nämä ikävät asiat (sodat, maanjäristykset jne.)
alkavat tapahtua, niin siitä tietää että Jeesuksen paluu on lähellä.

29. Ja hän puhui heille vertauksen: "Katsokaa viikunapuuta ja kaikkia puita.
30. Kun ne jo puhkeavat lehteen, niin siitä te näette ja itsestänne ymmärrätte, että kesä jo on lähellä.
31. Samoin te myös, kun näette tämän tapahtuvan, tietäkää, että Jumalan valtakunta on lähellä.
32. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu.

Sukupolvi/sukukunta asiasta olen samaa mieltä. Että se tosiaan tarkoittaa sukukuntaa (kuten Bipliassa on käytetty tätä sanaa). Ja että Jumala tässä
lupaa ettei juutalinen kansa katoa ennen kuin Jeesus palaa.

Hes.37 luvussa on niin paljon vertauskuvallista kerrontaa, että en tosiaan osaa sanoa ja en varsinkaan voi olla varma, että mitä siinä tarkoitetaan.
Hyvinkin tuossa voidaan puhua siitä, että Jumala kokoaa Israelilaiset heidän omaan maahansa. En tosin huomaa mitään viittausta, että milloin tämä tapahtuisi.
Tämä mitä Petri tästä Hes.37 luvusta kirjoitat tuntuu ihan järkevältä:

Hesekielin 37 luku kertoo kuinka Jumala vie juutalaiset Israelin maahan ja he tulevat siellä eläviksi Jumalan antaman Hengen kautta (Pyhä Henki), kun he lopunajan viimeisinä päivinä uskovat Jeesuksen olevan Messias, Herra ja Pelastaja.

Hesekiel 37 luku puhuu siitä kun Jumala ottaa israelilaiset pois pakanakansojen keskuudesta, minne vain he ovat kulkeutuneet, ja Jumala kokoaa heidät joka taholta ja tuo heidät omaan maahansa (Israelin maa). Tämä aika on sitä aikaa jolloin Israel tulee eläväksi Hengen (Pyhä Henki) kautta. Ensin tapahtuu Israelin kansan muutto ja siirtyminen Israelin maahan ja sitten lopunajan viimeisinä päivinä he tulevat Israelin maassa uskomaan Herraan Jeesukseen.

Tuo on ihan järkeen käypää, jos israelilaisia ei ole vielä koottu kansojen seasta heille luvattuun maahan. Tällä hetkellä melkein kaikki Israelin valtiossa
asuvat juutalaiset ovat kasaareja eli juutalaisuuteen kääntyneitä ihmisiä, joilla on juuret Turkissa ja Mustan meren rannalla.

Sekin on selvää ettei israelilaisten jäännös pelastu elleivät he ensin uudestisynny ja usko että Jeesus on Herra ja Vapahtaja.
Myös on selvää, että Jeesus hallitsee tuhatvuotisessa valtakunnassa. Noissa Hes.37 ja 11 luvuissa ei tosin mielestäni mainita että niissä
kuvatut asiat tapahtuisivat lopun aikoina.

Hes.11 jatkuu:
21. Mutta joitten sydän vaeltaa heidän iljetystensä ja kauhistustensa mieltä myöten, niitten vaelluksen minä annan tulla heidän oman päänsä päälle, sanoo Herra, Herra."
22. Sitten kerubit nostivat siipensä ja pyörät samalla kuin ne, ja Israelin Jumalan kirkkaus oli heidän yläpuolellansa;
23. ja Herran kirkkaus kohosi ylös, pois kaupungin keskeltä, ja asettui vuorelle, joka on itään päin kaupungista.
24. Mutta Henki nosti ja vei minut Kaldeaan pakkosiirtolaisten tykö, näyssä, Jumalan Hengen voimalla; ja näky, jonka olin nähnyt, katosi minulta.
25. Ja minä puhuin pakkosiirtolaisille kaikki Herran sanat, jotka hän oli minulle näyttänyt.

Mistä voi tietää, ettei tuossa Hes.11 kerrotut asiat ole tarkoitettu noille silloin pakkosiirtolaisuudessa eläneille israelilaisille?
Entä mistä voin olla varma, että tuo "uuden hengen ja lihasydämen antaminen" ei tarkoita sitä mitä seuraavassa jakeessa sanotaan?
Eli sitä että Kaldean pakkosiirtolaisuudesta pois päässeet israelilaiset tekevät parannuksen ja vaeltavat Herran käskyjen mukaan?

Hengellinen Israel on ihan selvä asia. Ja myös se että Raamatun juutalaisista polveutuvat israelilaiset ovat luonnollinen Israel. Sen myös
ymmärrän että Jumalan lupaukset luonnolliselle Israelille ovat voimassa. Mutta vähän ihmettelen, että mitkä näistä lupauksista ovat voimassa?
Se ainakin että jäännös (1/3) pelastuu kun he uskovat Jeesukeen. Ja se että juutalainen kansa ei katoa ennen kuin kaikki Raamatun profetiat
toteutuvat. Tuosta paluusta Israelin maahan ja varsinkin, että milloin se tapahtuu, en ole yhtään varma...

Daavidin tähti on mielestäni selkeästi saatanallinen symboli. Eihän siitä ole mainintaa Raamatussa, vain jossain juutalaisten omassa opetuksessa.
Numero kuusi on perkeleen luku. Mielestäni lipussa pitäisi olla menora tai jokin muu vastaava tunnus. Mutta voihan se toki olla niin, että Jumala
poistaa tuon heksakrammin ja kaiken muunkin saastan, kun juutalaiset kääntyvät pois paatumuksestaan.

Kiitos vielä Petri kun selvitit asiaa, etkä syyttänyt juutalaisvastaiseksi. :)

Vähän tosin vielä jäi epäselväksi se että milloin juutalaisten paluu Israelin maahan tapahtuu???
Yhä olen hieman epäilevällä kannalla sen suhteen, että nykyinen Israelin valtio olisi Jumalan tahto.

Mutta pitää luottaa siihen että tämän asian joskus ittellekin Herra valaisee.

Taitaa olla useimmille ihan päivänselvä asia kun ei kukaan ole mitään kommentoinut. (Itsehän taas kerran samaa asiaa ihmettelen ja jankkaan :crazy: )
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 03. Joulu 2015 16:56

Tanulle: en ole osallistunut keskusteluun... mutta voin antaa kommenttini asiaan, miten koen ja näen.

Koen, että hengellinen israel, on Jeesuksen omat kaikista kansakunnista.
Ja että vanhassa testamentissakin kerrottu israel on ollut esikuva, mitä oli tuleva.
Hengellinen israel ei "elä" uskonnon kautta... vaan uskosta Jeesukseen, jossa on sydämen ympärileikkaus Hengessä.
Jeesus on koko maailmalle annettu pelastukseksi, ei pelkästään yhdelle kansakunnalle, vaikka hän maanpäällisen vaelluksensa aikana toimi juutalaisten parissa.

Viikunapuu vertaus kertoo henk.kohtaisesti hengellisesti minulle enemmän ja jotain muuta, kuin nykyisen israelin valtion synnystä tässä ajassa.
Toki sillä on mahdollisuus olla kaksoismerkityskin... siihen en uskalla ottaa kantaa, etteikö niin voisi myös olla?
lonelyrider

ViestiKirjoittaja PetriFB » 03. Joulu 2015 16:59

tanu kirjoitti:Viikunapuu-vertaus löytyy kolmesta evankeliumista.
En ihan kyllä myönnä sitä, että siinä tarkoitetaan Israelin kansan paluuta luvattuun maahan.
Luuk.21 sanotaan, että Katsokaa viikunapuuta ja kaikkia puita. Tuo "kaikkia puita" mielestäni
kumoaa sen että tässä Jeesus puhuisi Israelista. Mielestäni hän vain antaa vertauksen, että kun puut
puhkeavat lehteen, niin siitä tietää että kesä on lähellä. Ja samoin kun nämä ikävät asiat (sodat, maanjäristykset jne.)
alkavat tapahtua, niin siitä tietää että Jeesuksen paluu on lähellä.

29. Ja hän puhui heille vertauksen: "Katsokaa viikunapuuta ja kaikkia puita.
30. Kun ne jo puhkeavat lehteen, niin siitä te näette ja itsestänne ymmärrätte, että kesä jo on lähellä.
31. Samoin te myös, kun näette tämän tapahtuvan, tietäkää, että Jumalan valtakunta on lähellä.
32. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu.

Sukupolvi/sukukunta asiasta olen samaa mieltä. Että se tosiaan tarkoittaa sukukuntaa (kuten Bipliassa on käytetty tätä sanaa). Ja että Jumala tässä
lupaa ettei juutalinen kansa katoa ennen kuin Jeesus palaa.

Hes.37 luvussa on niin paljon vertauskuvallista kerrontaa, että en tosiaan osaa sanoa ja en varsinkaan voi olla varma, että mitä siinä tarkoitetaan.
Hyvinkin tuossa voidaan puhua siitä, että Jumala kokoaa Israelilaiset heidän omaan maahansa. En tosin huomaa mitään viittausta, että milloin tämä tapahtuisi.
Tämä mitä Petri tästä Hes.37 luvusta kirjoitat tuntuu ihan järkevältä:

Hesekielin 37 luku kertoo kuinka Jumala vie juutalaiset Israelin maahan ja he tulevat siellä eläviksi Jumalan antaman Hengen kautta (Pyhä Henki), kun he lopunajan viimeisinä päivinä uskovat Jeesuksen olevan Messias, Herra ja Pelastaja.

Hesekiel 37 luku puhuu siitä kun Jumala ottaa israelilaiset pois pakanakansojen keskuudesta, minne vain he ovat kulkeutuneet, ja Jumala kokoaa heidät joka taholta ja tuo heidät omaan maahansa (Israelin maa). Tämä aika on sitä aikaa jolloin Israel tulee eläväksi Hengen (Pyhä Henki) kautta. Ensin tapahtuu Israelin kansan muutto ja siirtyminen Israelin maahan ja sitten lopunajan viimeisinä päivinä he tulevat Israelin maassa uskomaan Herraan Jeesukseen.

Tuo on ihan järkeen käypää, jos israelilaisia ei ole vielä koottu kansojen seasta heille luvattuun maahan. Tällä hetkellä melkein kaikki Israelin valtiossa
asuvat juutalaiset ovat kasaareja eli juutalaisuuteen kääntyneitä ihmisiä, joilla on juuret Turkissa ja Mustan meren rannalla.

Sekin on selvää ettei israelilaisten jäännös pelastu elleivät he ensin uudestisynny ja usko että Jeesus on Herra ja Vapahtaja.
Myös on selvää, että Jeesus hallitsee tuhatvuotisessa valtakunnassa. Noissa Hes.37 ja 11 luvuissa ei tosin mielestäni mainita että niissä
kuvatut asiat tapahtuisivat lopun aikoina.

Hes.11 jatkuu:
21. Mutta joitten sydän vaeltaa heidän iljetystensä ja kauhistustensa mieltä myöten, niitten vaelluksen minä annan tulla heidän oman päänsä päälle, sanoo Herra, Herra."
22. Sitten kerubit nostivat siipensä ja pyörät samalla kuin ne, ja Israelin Jumalan kirkkaus oli heidän yläpuolellansa;
23. ja Herran kirkkaus kohosi ylös, pois kaupungin keskeltä, ja asettui vuorelle, joka on itään päin kaupungista.
24. Mutta Henki nosti ja vei minut Kaldeaan pakkosiirtolaisten tykö, näyssä, Jumalan Hengen voimalla; ja näky, jonka olin nähnyt, katosi minulta.
25. Ja minä puhuin pakkosiirtolaisille kaikki Herran sanat, jotka hän oli minulle näyttänyt.

Mistä voi tietää, ettei tuossa Hes.11 kerrotut asiat ole tarkoitettu noille silloin pakkosiirtolaisuudessa eläneille israelilaisille?
Entä mistä voin olla varma, että tuo "uuden hengen ja lihasydämen antaminen" ei tarkoita sitä mitä seuraavassa jakeessa sanotaan?
Eli sitä että Kaldean pakkosiirtolaisuudesta pois päässeet israelilaiset tekevät parannuksen ja vaeltavat Herran käskyjen mukaan?

Hengellinen Israel on ihan selvä asia. Ja myös se että Raamatun juutalaisista polveutuvat israelilaiset ovat luonnollinen Israel. Sen myös
ymmärrän että Jumalan lupaukset luonnolliselle Israelille ovat voimassa. Mutta vähän ihmettelen, että mitkä näistä lupauksista ovat voimassa?
Se ainakin että jäännös (1/3) pelastuu kun he uskovat Jeesukeen. Ja se että juutalainen kansa ei katoa ennen kuin kaikki Raamatun profetiat
toteutuvat. Tuosta paluusta Israelin maahan ja varsinkin, että milloin se tapahtuu, en ole yhtään varma...

Daavidin tähti on mielestäni selkeästi saatanallinen symboli. Eihän siitä ole mainintaa Raamatussa, vain jossain juutalaisten omassa opetuksessa.
Numero kuusi on perkeleen luku. Mielestäni lipussa pitäisi olla menora tai jokin muu vastaava tunnus. Mutta voihan se toki olla niin, että Jumala
poistaa tuon heksakrammin ja kaiken muunkin saastan, kun juutalaiset kääntyvät pois paatumuksestaan.

Kiitos vielä Petri kun selvitit asiaa, etkä syyttänyt juutalaisvastaiseksi. :)

Vähän tosin vielä jäi epäselväksi se että milloin juutalaisten paluu Israelin maahan tapahtuu???
Yhä olen hieman epäilevällä kannalla sen suhteen, että nykyinen Israelin valtio olisi Jumalan tahto.

Mutta pitää luottaa siihen että tämän asian joskus ittellekin Herra valaisee.

Taitaa olla useimmille ihan päivänselvä asia kun ei kukaan ole mitään kommentoinut. (Itsehän taas kerran samaa asiaa ihmettelen ja jankkaan :crazy: )

Olen parhaillaan kirjoittamassa tästä aiheesta sivulleni uutta kirjoitusta, jossa laajemmin käsittelen tätä asiaa. laitan sen linkiksi tähän ketjuun, kun saan sen valmiiksi.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja PetriFB » 03. Joulu 2015 20:47

Koko päivän olen napautellut tekstiä ja nyt kirjoitus on valmis sivullani: https://www.kotipetripaavola.com/ajatuk ... ukset.html

Teen huomenna tekstin tarkistuksen sekä mahdollisesti pientä päivitystä tekstiin. Nyt lepään loppu illan.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja S.E. » 27. Joulu 2015 04:41

Suosittelen kaikkia katsomaan kyseisen dokumentin.... Olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että kristittyjä eksytetään nyt rankalla kädellä tällä Israelilla. Tosiasia on, ettei kyseinen valtio lähi-idässä ei liity millään tavalla Raamattuun. Miten moni on unohtanut, että me eletään Uuden Liiton aikaa ja että Jeesus tuli ~2000 vuotta sitten ja uhrasi henkensä hankkiessaan meille kaikille syntien anteeksiantamuksen. Seuraava tulemus on tuomionpäivä, siis koko maa hävitetään. Ei ole tulossa mitään ”herätystä” vaan entistä suurempi luopumus mitä pidemmälle me menemme. Israelin valtion profetiat ovat jo täyttyneet Vanhan Testamentin aikana. Nykyinen Israelin valtio on osana yhtä suurta petosta, jolla johdetaan kristittyjä harhaan.

Tuleva Uusi maailmanjärjestys tarvitsee johtajan, tämä on se jota juutalaiset odottavat. Tämä juutalaisten Messias ei siis ole Jeesus, koska Jeesus ei tullut perustamaan valtakuntaansa tänne vaan se on Taivaassa ja ihmisten sydämissä (Israel), odotamme siis pääsyä sinne. 666 joka siis ”... on ihmisen luku.” Ilm. 13:18 kertoo nimenomaan juutalaisten vallasta heidän salajärjestöjen esim. vapaamuurariuden kautta, jotka todellisuudessa pyörittää tätä teatteria esiriipun takaa. Kyseistä asiaa ei edes peitellä enään. Seurakunnissa liputetaan okkultista hexagram lippua (Aamos 5:26), joka kuvaa Saatanaa. Eikä kenelläkään ole mitään sanomista seurakunnissa? No ei siitä sen enempää... mutta miten moni heikkouskoinen meneekään tähän jekkuun, kun luopuu uskosta ja odottaa Jeesuksen perustavan valtakuntansa tähän maailmaan, tähän kirottuun jumalattomaan maailmaan? Ja, että odottavat vielä Jeesuksen palaavan johonkin terroristi valtioon nimeltä Israel?

Tämän pohjalta kyseinen kusetus on väännetty. Tässä ei kuitenkaan pyydetä siunaamaan jotain maaplänttiä jossain päin maailmaa, vaikka väittäisivät mitä, vaan uskovia, kristittyjä.

1Mo 12:1 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
1Mo 12:2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
1Mo 12:3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä.

Gal 3:28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
Gal 3:29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.

Sit tietysti lukuisia muita tekstejä, joita käännellään ja väännellään, mutta tuossa on se pohja. Itse en henkilökohtaisesti suostu astumaan tälläisiin seurakuntiin enään, kun Raamattua raiskataan niin pahasti ja oikein yritetään sekoittaa juutalaisuus ja kristinusko keskenään.

Vanhan testamentin aikanakaan kukaan ei pelastunut sen takia, että kuului omaisuuskansaan. Silloinkin pelastuminen tapahtui yksin uskossa luvattuun ”siemeneen, joka polkee rikki käärmeen (eli perkeleen) pään” (1. Moos. 3:15). Heti syntiinlankeemuksen jälkeen Jumala antoi tuon lupauksen vaimon siemenestä, joka on Kristus (Gal. 3:16).

Eikö tämä ole perustietoa kristityille näin niin kuin pähkinänkuoressa? Miksi Israelin valtio niin paljon kiinnostaa....

https://www.youtube.com/watch?v=typ2pl2L47k
S.E.

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 27. Joulu 2015 10:18

Tämä sinun ajatuksesi Israelista ei käsittääkseni ole lähelläkään oikeaa. Meidän oksastettujen oksien ei tule ylpeillä oikeiden oksien rinnalla.

Ja puheesi Israelista terroristivaltiona osoittaa suurta tietämättömyyttä siitä, mitä Israelissa tapahtuu. Vaikka itse Israelissa asuessani en vielä ollut uskossa, niin kyllä minulle tuli nopeasti selväksi kummalla puolella siellä on enemmän terroristeja.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Joulu 2015 11:57

S.E. kirjoitti:Seurakunnissa liputetaan okkultista hexagram lippua (Aamos 5:26), joka kuvaa Saatanaa.

Minä kerran katsoin kuvaa jossa on muistaakseni kaksi osaa. Toisessa osassa sitä hexagram-merkissä on kuusi kulmaa ja toisessa osassa vielä kuusi sisäpuolta. Siinä luku on 666. :shock: :?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja S.E. » 27. Joulu 2015 13:33

Aamu-Usva kirjoitti:Meidän oksastettujen oksien ei tule ylpeillä oikeiden oksien rinnalla.

Ketä sä tarkoitat tällä oikeilla oksilla? Ei ole kuin yksi tie, yksi pelastaja, Jeesus Kristus. Ei ole kiertoreittejä.

Joh 14:6 "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."
S.E.

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 27. Joulu 2015 13:41

Oikeilla oksilla Paavali tarkoittaa juutalaisia, mutta siitä olen samaa mieltä, että kaikkien pitää kulkea samaa tietä Isän luo ja tuo tie on Jeesus.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja S.E. » 27. Joulu 2015 15:17

Aamu-Usva kirjoitti:Oikeilla oksilla Paavali tarkoittaa juutalaisia, mutta siitä olen samaa mieltä, että kaikkien pitää kulkea samaa tietä Isän luo ja tuo tie on Jeesus.

Rom 2:28 "Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
Rom 2:29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.""

Niih..Ei juutalaiset ole koskaan pelastuneet olemalla ulkoisesti juutalaisia. Lisäksi nykyjuutalaisilla ole mitään geneettistä tai kansallista yhteyttä Jeesuksen ajan juutalaisiin, sillä nykyjuutalaiset ovat kaikki käännynnäisten jälkeläisiä. Ashkenaasijuutalaiset (95% juutalaisista) ovat turkkilaismongolista alkuperää olleiden kasaarien jälkeläisiä; kasaarivaltakunta (Etelä-Venäjällä) kääntyi kuninkaansa johdolla juutalaisuuteen n. 740 j.Kr., ja sefardijuutalaiset (5% juutalaisista) ovat juutalaisuuteen kääntyneiden pohjoisafrikkalaisten berberiheimojen jälkeläisiä. Ainoa yhteys Jeesuksen ajan juutalaisiin heillä on heidän pyhä kirjansa Talmud, joka Jeesuksen aikana tunnettiin ”perinnäissääntönä”. Se tekee Jeesuksen mukaan Raamatun tyhjäksi (Mark. 7:9, 13). Jokaikisestä ihmisestä löytyy tod. juutalaista verta, sillä nyt ei vaan ole mitään merkitystä ollut koskaan Jumalan silmissä. Tit 3:9 "Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia."

Muutamia otteita Talmudista:

1. Keritoth 6b: Ei-juutalaiset eivät ole ihmisiä.
2. Kiddushin 68a: Ei-juutalaiset ovat eläimiä, aaseja.
3. Shene Lukohoth Haberith: Vaikka maailman kansat ulkonaisesti muistuttavat juutalaisia, he ovat varsinaisesti vain apinoita ihmisiin verrattuna. (huomioi mitä juutalaisten evoluutioteoria on saanut aikaan)
4. Jebamoth 98a: Kaikki ei-juutalaisten lapset ovat oikeudellisesti äpäriä, koska ei-juutalaiset ovat vain eläimiä.
5. Jebamoth 49a: Jeesus oli aviorikoksen tuloksena syntynyt äpärä.
6. 154. Sanhedrin 106a,b: Maria oli h****; Jeesus oli paha mies.
7. Orach Chaiim, 113: Vältettävä osoittamasta kunnioitusta Jeesusta kohtaan.
8. Sotah 47a; Sanhedrin 107b: Jeesus erotettiin seurakunnasta, koska hän ajatteli vietellä naisen, ja suruissaan ja sekavana hän alkoi palvoa tiiliskiveä. Jeesus oli noita, joka vietteli, turmeli ja tuhosi Israelin.
9. Sanhedrin 105a,b: Jeesus harjoitti haureutta aasinsa kanssa.
10. Sanhedrin 106b: Kuinka vanha Jeesus oli? - - murhamiehet ja petturit eivät pääse puoleen ikäänsä (Ps. 55:24), ja niin hän oli 33- tai 34-vuotias.
11. Sanhedrin 90a: Jeesuksella ei osuutta tulevaan maailmaan (koska lausui ääneen Jumalan nimen).
12. Hilkoth Melakhim IX, 4 (Maimonides): On selvää, ettei hän (Jeesus) ollut se Messias, jota laki käskee meidän odottaa - - Hän tuhosi Israelin ja sai aikaan jäljelle jääneiden hajaannuksen ja nöyryytyksen, niin että lakia muutettiin ja suurin osa maailmaa vieteltiin palvelemaan toista Jumalaa.
13. Sabbath 57: Kaikki israelilaiset ovat hallitsijoita.
14. Sanhedrin 11.1: Kaikki israelilaiset ovat vanhurskaita, ja he perivät ikuisen elämän.9. Ketuboth 3b; Sanhedrin 74b: Ei-juutalaisen siemen(neste) on eläimen siemenen veroinen. Kristityn yhdyntä elukan yhdyntä.
15. Choschen Hammishpat 227: "Raamattu sanoo: 'Älä huijaa lähimmäistäsi', mutta ei-juutalaiset eivät ole lähimmäisiämme vaan, kuten sanottu, pahempia kuin koirat."
16. Iore Dea 337,1: "Surunvalitteluita ei tule esittää kenellekään tämän palvelijoiden (ei-juutalaisia) kuoleman johdosta. Tulee sanoa vain 'Tuokoon Jumala takaisin kadottamasi', kuten sanomme miehelle, joka on kadottanut lehmän tai aasin."
17. Sepher Or Israel 177b: Ota kristityt hengiltä; tapa heidät, niin miellytät Jumalaa kuin suitsuttaisit hänelle.
18. Zohar III, 227b: Ainoa tarvittava uhri on se, että poistamme epäpuhtaat (= kristityt) keskuudestamme.
19. Hilkoth Akum X,1: Kristityt joko käännytettävä tai tapettava.
20. Zohar I 219b: Kristittyjen johtajat epäjumalanpalvelijoita, heidät on tapettava.
21. Sanhedrin 46a: Rabbi M. sanoi, että Nooan perillinen, joka kiroaa Jumalan Nimen (Jahve) käyttämällä sen korviketta (Jeesus Kristus), on syyllinen ja hänelle tulee langettaa kuolemantuomio.
22. Hilkoth Akum X,7: Missä juutalaiset ovat niskan päällä, siellä ei saa jättää yhtäkään epäjumalanpalvelijaa (= kristittyä) henkiin.
23. Abodah Zarah 26a,b: Kristityt voidaan heittää kaivoon ja jättää sinne. …
24. Sanhedrin 11.1: Kaikki israelilaiset ovat vanhurskaita, ja he perivät ikuisen elämän.
25. Megilla 31b: Israelilaisten ei tarvitse uhrata uhreja syntiensä vuoksi; heidän tarvitsee vain lukea uhreista saadakseen anteeksiantamuksen.
26. Baba Bathra 10b: Israelin teot ovat vanhurskaita, ei-juutalaiset sen sijaan kykenevät vain syntiin.
27. Hullin 91b: Juutalaisilla on enkeleitä suurempi arvo.
28. Sanhedrin 39a: Rabbi keisarille: me ympärileikatut emme voi tulla teidän kaltaisiksenne, antakaa siis ympärileikkauttaa itsenne ja tulkaa meidän kaltaisiksemme.
29. Hagiga 15b: Juutalainen on hyvä synneistään huolimatta.
30. Hagiga 27a: Yksikään rabbi ei voi koskaan joutua helvettiin, koska tuli ei vahingoita tulen henkiä. Myöskään Israelin syntiset eivät voi joutua helvettiin, sillä jopa israelilaisilla synnintekijöillä on yhtä paljon hyviä tekoja kuin on granaattiomenassa siemeniä.
31. Jebamoth 49b: Profeetta Jesaja kuoli, koska hän kutsui Israelia "kansaksi, jolla on saastaiset huulet".
32. Berakoth 7a: Mooses pyysi, että Jumalan Henki lepäisi vain israelilaisten päällä, ja Jumala suostui hänen pyyntöönsä.
33. Gittin 57a, Jeesusta keitetään helvetissä kiehuvassa ulosteessa rabbien moittimisen tähden.

"Mikään ei ole pyhän Talmudin yläpuolella” (Mizbeach Hazzahabh V)"
"Kabbala opettaa, että jumalallinen läsnäolo maailmassa on seurausta yksinomaan juutalaisen kansan olemassaolosta."
"Grimstad: Talk about Hate, s. 252: Eräs hyvin arvostettu kabbalisti Isaac Luria kertoo teoksessaan "Elämän puu": "sekasorron valtakunnasta, ihmistä alempien ei-juutalaisten maailmasta" sekä "ennalleen asettamisen valtakunnasta, tulevasta paratiisimaisesta sionistisesta maailmanvaltakunnasta".[17]"

Joh 8:44 "Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä."
Ei mikään ihme, että Jeesus sanoi heidän olevan saatanan synagoogasta. Lisäksi ei maailmassa ole kuin yksi uskonto, jossa on synagooga, juutalaiset.

Israelin valtio on yhtä Saatanan suurta petosta, jolla lavastetaan Jeesuksen toinen tulemus juutalaisella Messiaalla, sitä ennen eksytetään heikot kristityt pois Jumalan sanasta (Ei tätä Israelin valtiota löydy Raamatusta, joku on sen ujuttanut kristityille). Israelin maallinen aika loppui 70jKr. Eikä Jeesus ole ensinnäkään tulossa perustamaan valtakuntaansa tähän maailmaan.

Ja mitä muslimeihin tulee, joilla myös on maailmanvaltapyrkimys omista lähtökohdistaan (Koraani), niin juutalaiset ovat orjuuttaneet heidät, kuten kohta koko maailman velkarahajärjestelmällään. Sun tiedot Israelista ovat täysin väärät, koska media on juutalaisten hallussa. Israel on täydellinen terroristi valtio, jolla hallitaan lähi-itää ja romutetaan viimeisetkin rippeet kristinuskosta sisältä päin. Tiesitkö, että totuudenpuhujia leimataan jo terroristeiksi? Nykyistä isänmaata, joka on tuhottu ei voi enään mitenkään puolustaa, pitää olla "suvaitsevainen" tai muuten olet yhteiskunnan vihollinen. Jumalan järjestys ollaan rikottu täysin, kun yhdistetään maailma, Perkeleen valtakunta on silloin valmis.

2Te 2:11 "Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
2Te 2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen."

Jotta voisit eksyä, täytyy sinun olla uskossa ensin. Suosittelen jokaista kristittyä lukemaan vain Raamattua, vain ja ainoastaan Raamattua ja heittämään eksyttäjät ulos, jos eivät tee parannusta.

1Te 5:3 Kun he sanovat "Nyt on rauha, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon."

2Pi 3:13 "Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu."

Ilm 21:1 "Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole."
S.E.

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu