Kirjoittaja vaisuliini » 03. Joulu 2015 11:01
*
"Johannes kulkee tänäänkin edellä julistaen: ”Tehkää parannus”. Se tarkoittaa nähkää omat syntinne ja puutteenne. Tarkatkaamme elämäämme ja huomaamme, kuinka olemme tullen mennen Jumalan tahtoa rikkoneet. Emme ole aina selvittäneet asioita parhain päin, vaan olemme antaneet itsekkyyden ohjata tekojamme. Ei puheemme ole aina ollut totuudenmukaista, valheita on päässyt suustamme. Ainakin ajatuksemme vievät meitä varsin usein huoruuden tielle. Mikä meitä odottaa. Jumalan laki tuomitsee syntisen iankaikkiseen kadotukseen. Tämän tajuaminen, tunnustaminen, katuminen ja anteeksi pyytämin on sitä mitä Raamattu tarkoittaa parannuksen tekemisellä.
Kun Johannes on saanut parannussaarnalla valmistaa meissä tietä Herralle, Jeesus vastaa Joh 14:6: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani”. Herran apostoli vielä varmistaa Room 5:2. ”Kristus on avannut meille pääsyn tähän armoon, jossa nyt lujasti pysymme. Me riemuitsemme siitä toivosta, että pääsemme Jumalan kirkkauteen”. Kun Johanneksen julistus pelottaa ja kadotustuomio ahdistaa, Jeesuksen sanoma on, että sinun syntisi olen kaikki maksanut Golgatan ristillä. Saat uskolla omistaa anteeksiantamuksen itsellesi täysin armosta. Siihen on Raamatussa meillä Jumalan oman sanan vakuutus. Syntinen saa uskoa syntinsä anteeksi armosta, kadotustuomio muuttuukin iankaikkiseksi iloksi, ahdistus muuttuu rauhaksi, synkeys muuttuu iloksi. Kaiken tämän me saamme armosta, siis täysin ilman maksua tai korvausta, uskoa todeksi. Se on samanlainen ihme ja mysteerio, kuin yli-ikäisen Elisabetin ja nuoren Neitsyt Marian raskaaksi tuleminen. He uskoivat ja Jumala täytti lupaukset. Usko sinäkin, Jumala pitää lupauksensa. Autuas, ikionnellinen ole sinä, joka uskot. Herran lupaus iankaikkisesta elämästä on sinulle täyttyvä."
-ote netistä, kirjoittaja tuntematon-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.