Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mietinnän aiheet

ViestiKirjoittaja Jukka » 29. Marras 2015 12:27

Aamu-Usva kirjoitti:Aloitin lukemaan uudelleen Elämän rikkaus Kristuksessa. Luen nyt ensin ne Roomalaiskirjeen kahdeksan ekaa lukua, mistä kirjassa on kysymys ainakin osittain.

Eräs suurimmista löydöistäni Roomalaiskirjettä tutkiessani oli havainto, että sen ensimmäisissä luvuissa synti-sana on lähes poikkeuksetta monikossa ja luvuissa 6-8 yksikössä. Toinen suuri löytö oli lukujen 7 ja 8 ero sanojen "minä" ja "Henki" käytössä. Luvussa 7 sana "minä" mainitaan noin 30 kertaa eikä kertaakaan sanaa "Henki" tai "Pyhä Henki". Luvun 7 ongelma on minä ja luvun 8 vastaus ongelmaa on Henki.
Jukka

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja paa » 29. Marras 2015 13:23

Entä ne jotka mielestään uskoo, mutta elää siten, että Jumalan neuvot ja kehotukset eivät ole hänen ylin ohjenuoransa? Että eletään niin kuin parhaaksi itse näetään, mutta kuitenkin jollain tavoin uskotaan Jumalaan?
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja Lily » 29. Marras 2015 13:38

Eikös usko ilman tekojA OLE KUOLLUT?

Myös siis Jumalaa kohtaan, loppuviimein kaikki minkä teemme teemme Hänelle...

En minä ainakan uskaltaisi sanoa jollekin joka noin elää, että taivaaseen pääsee tuolla tyylillä. Kun ilman pyhitystä kukaan ei ole näkevä Herraa.
Lily

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 29. Marras 2015 14:33

Jeesus sanoo: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa (Joh.3:3)."
Tämä on myös oma kokemukseni.
Aamu-Usva

Re: Mietinnän aiheet

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 29. Marras 2015 14:51

Mielenkiintoiset pointit!
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 29. Marras 2015 14:53

Lähdetään taas tästä tuonne hevostallille keskimmäisen tytön kanssa. Pimeään ja märkään ja kuraiseen keliin ei kyllä ole yhtään niin mukava lähteä... Vaikka kiva harrastushan tuo ratsastus on.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja JHK » 29. Marras 2015 15:19

Käymme vaimon kanssa aina perjantaisin ratsastamassa, mukava harrastus tosiaan :thumbup:
JHK

ViestiKirjoittaja paa » 29. Marras 2015 17:01

Eli jos joku sanoo uskovansa Jumalaan mutta ei ole uudestisyntynyt, niin oikeasti hän ei uskokaan vaikka omasta mielestään uskoo?

Ratsastus on ihan parasta. Tai no, vielä parempaa on ratsastus omalla hevosella :hugehug:
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 29. Marras 2015 17:09

*
Minäkin tapasin muutaman sellaisen ihmisen joka sanoi uskovan Jumalaan mutta sanoi ettei ole uskova. :shock: :? Ilman Jumalan aikaansaamaa uskoa ihminen voi uskoa Jumalaan. Taas minä tapasin muutaman ihmisen joka sanoi olevansa kristitty mutta hänen teot puolesta kieltää kaiken. :shock: :?

Vasta hedelmä näkyy että hän uskoo oikeasti Jumalaan. Välillä minulla on ikävä hevosta. Minä näin unta hevosista ja herättyäni minulle tuli haikea olo.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 29. Marras 2015 17:16

Minä ratsastan nykyään aika vähän itse, mutta on se mukavaa. Olen hevosten kanssa kasvanut. Äidilläni oli vielä muutama vuosi sitten pari ravihevosta, mutta ei ole enää. Käydään yhdellä tallilla vuokraamassa poneja nykyään naapurin kanssa.
Aamu-Usva

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu