Cheekin sanaton sanoma

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Cheekin sanaton sanoma

ViestiKirjoittaja systeri » 28. Marras 2015 21:45

Niin no sen saa ihan jokainen itse arvioida onko tuomittu? ja arvosteltu oikein, joka tapaukses Sana sanoo että veli voi tuomita sisäpuolella olevan ,mutta ulkopuolella olevan tuomitsee Jumala.
Siis me juteltiin teini-ikäisen tyttäreni kans Cheekistä ja todettiin ettei me voida tuomita,hänelle pitäis julistaa evankeliumia :)
systeri

ViestiKirjoittaja tanu » 28. Marras 2015 21:53

systeri kirjoitti:Niin no sen saa ihan jokainen itse arvioida onko tuomittu? ja arvosteltu oikein, joka tapaukses Sana sanoo että veli voi tuomita sisäpuolella olevan ,mutta ulkopuolella olevan tuomitsee Jumala.
Siis me juteltiin teini-ikäisen tyttäreni kans Cheekistä ja todettiin ettei me voida tuomita,hänelle pitäis julistaa evankeliumia :)

Kiinnostaisi kovasti se Raamatunkohta missä sanotaan että veli saa tuomita sisäpuolella olevan, mutta ulkopuolella olevan
tuomitsee Jumala? Ei kai meillä ole oikeutta tuomita ulko eikä sisäpuolella olevia? Mutta synti on oikeus sanoa synniksi.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja pekka » 28. Marras 2015 22:02

tanu kirjoitti:
systeri kirjoitti:Niin no sen saa ihan jokainen itse arvioida onko tuomittu? ja arvosteltu oikein, joka tapaukses Sana sanoo että veli voi tuomita sisäpuolella olevan ,mutta ulkopuolella olevan tuomitsee Jumala.

Kiinnostaisi kovasti se Raamatunkohta missä sanotaan että veli saa tuomita sisäpuolella olevan, mutta ulkopuolella olevan
tuomitsee Jumala? Ei kai meillä ole oikeutta tuomita ulko eikä sisäpuolella olevia? Mutta synti on oikeus sanoa synniksi.

Tätäkö sä etsit Tanu:

Ensimmäinen kirje korinttilaisille 5:

1. Yleensä kuuluu, että teidän keskuudessanne harjoitetaan haureutta, jopa semmoista haureutta, jota ei ole pakanainkaan keskuudessa, että eräskin pitää isänsä vaimoa.

2. Ja te olette paisuneet pöyhkeiksi! Eikö teidän pikemminkin olisi pitänyt tulla murheellisiksi, että se, joka on tuommoisen teon tehnyt, poistettaisiin teidän keskuudestanne?

3. Sillä minä, joka tosin ruumiillisesti olen poissa, mutta hengessä kuitenkin läsnä, olen jo, niinkuin läsnäollen, puolestani päättänyt, että se, joka tuommoisen teon on tehnyt, on

4. - sittenkuin olemme, te ja minun henkeni ynnä meidän Herramme Jeesuksen voima, tulleet yhteen -

5. Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.

6. Ei ole hyvä, että kerskaatte. Ettekö tiedä, että vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan?

7. Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.

8. Viettäkäämme siis juhlaa, ei vanhassa hapatuksessa eikä ilkeyden ja pahuuden hapatuksessa, vaan puhtauden ja totuuden happamattomuudessa.

9. Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa;

10. en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.

11. Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.

12. Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?

13. Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja tanu » 28. Marras 2015 22:34

Juu, tuossahan se on sanottu, mistä Systeri mainitsi.

Kiitos Pekka! :-P

Nyt sanon sen mikä on pitänyt sanoa jo aiemmin.

Minusta sinä Pekka olet täällä foorumilla sellainen oikea "isä-hahmo". :-P
Aina niin ystävällinen ja lempeä ja kärsivällisesti jaksat kaikille vastata.

Jumala sinua runsaasti siunatkoon ja läheisiäsi.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja paa » 29. Marras 2015 13:33

No mitä meidän Cheekistä pitäisi sanoa? Joo se tarvii evankeliumia. Mutta eikö saa sanoa että se on ylimielisen oloinen ja palvoo jotain joogaretriittisaatanaa?
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 29. Marras 2015 14:36

Usein ylimielisen oloinen ihminen peittää kuorensa alle vielä enemmän epävarmuutta kuin vähemmän ylimielisen oloinen. Ylimielisyys on erittäin vaikeasti murrettava kuori, mutta kuitenkin vain kuori, jonka sisällä voi asua hyvinkin lämmin ihminen.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 29. Marras 2015 15:03

Aamu-Usva kirjoitti:Usein ylimielisen oloinen ihminen peittää kuorensa alle vielä enemmän epävarmuutta kuin vähemmän ylimielisen oloinen. Ylimielisyys on erittäin vaikeasti murrettava kuori, mutta kuitenkin vain kuori, jonka sisällä voi asua hyvinkin lämmin ihminen.

Olen aikalailla samaa mieltä kanssasi. Ihmisellä voi olla niin monenlaisia kuoria, joilla voi pyrkiä peittelemään esim. haavoittuvuuttaan.... ettei joutuisi satutetuksi ja haavoitetuksi.. ehkä kovakuorisella ihmisellä, voi olla kokemuksia satutetuksi joutumisesta?
Kuori minkä ihminen rakentaa on ehkä enemmänkin suojautumiskeino.
Kaiken sen sisältä, mitä kuori peitti, voi haavojen parannuttua löytyä jotain aivan muuta.

Toisaalta julkisuuden henkilöilläkin on kait usein myös tietoisesti "rakennettu julkisuusminä"...
Kuka tällä palstalla oikeastaan voi sanoa tuntevansa mitä tämä henkilö on?
Tekoja ja tapoja voi nähdä ja huomata... kaiken taakse voi kätkeytyä niin paljon kuitenkin.
Viimeksi muokannut lonelyrider päivämäärä 29. Marras 2015 15:10, muokattu yhteensä 1 kerran
lonelyrider

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 29. Marras 2015 15:09

*
Rukoillaan että hän löytäisi oikean tien Kristuksen luokse.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja pekka » 29. Marras 2015 16:57

tanu kirjoitti:Juu, tuossahan se on sanottu, mistä Systeri mainitsi.

Kiitos Pekka! :-P

Nyt sanon sen mikä on pitänyt sanoa jo aiemmin.

Minusta sinä Pekka olet täällä foorumilla sellainen oikea "isä-hahmo". :-P
Aina niin ystävällinen ja lempeä ja kärsivällisesti jaksat kaikille vastata.

Jumala sinua runsaasti siunatkoon ja läheisiäsi.

Tällä asenteellahan me ollaan Tanu sun kanssa liikkeellä:

Mark. 9:35

Ja hän istuutui, kutsui ne kaksitoista ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo olla ensimmäinen, on hänen oltava kaikista viimeinen ja kaikkien palvelija".

Eli yritetään palvella läheisiämme niin hyvin kuin vain pystymme ja osaamme.

ja kiitos samoin myös sinullekin Tanu Jumalan siunausta ja varjelusta ja myös rakkaille läheisillesi.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 29. Marras 2015 17:20

Arvostelu, synnin/vääryyden esiituominen, epäileminen, jonkin tapahtuman tai huomion kertominen jne kaikki ovat eri asioita kuin tuomitseminen.

Tuomio on semmoinen tapahtuma, jossa säädetään jokin rangaistus (=tuomio).

Kun kerron jollekkin , että älä varasta tai joudut kadotukseen, en minä häntä minnekkään tuomitse, sillä minä en pysty tuomitsemaan ketään mihinkään.

Eikä hän minun sanomesi jälkeen mystisesti katoa jonnekkin helvetin kuiluun, sillä hänen tuomiotansa ei ole vielä langetettu. Kun Jumala langettaa tuomionsa niin silloin hänet on tuomittu kadotukseen, silloin voidaan sano , että joku on tuominnut jonkun.

Minä ihmettelen miten uskovat ei käsitä yleisesti,eikä ymmärrä mikä ero on tuomiolla ja muilla mainitsemillani asioilla? Ymmärtääkö täällä kukaan mitä yritän sanoa, käsitättekö periaatteen jota haen takaa tällä, vai onko tämä sekavasti selitetty?

Kun Raamattu puhuu sisäpuolella olevien tuomiosta tämä liittyy vanhemmiston toimintaan , sillä yksittäisellä riviuskovalla ei ole tuomiovaltaa veljiin vain vanhemmistolla on eikö totta? Vanhemmisto langettaa tuomion / tuomitsee.

Vain se jolla on tuomiovalta voi tuomita yhtään ketään yhtään minnekkään.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu