Kirjoittaja vaisuliini » 26. Marras 2015 11:40
*
"Raamatussa on selvästi nimetty ja kuvattu kahdenlaisia kristittyjä. On äärettömän tärkeää, että jokainen uskova tietäisi minkälainen kristitty hän on, ja sen jälkeen päättäisi, minkälainen hän toivoisi olevan. Lukekaamme nämä jakeet Korinttolaiskirjeestä ja kiinnittäkäämme huomiomme nimiin, joka Paavali antaa näille kahdenlaisille kristityille, toisia hän kutsuu lihallisiksi ja toisia hengellisiksi.
1 Kor 3:1,3-4 "Niinpä veljet, minun ei käynyt puhua teille niinkuin hengellisille, vaan niin kuin lihallisille, niinkuin pienille lapsille Kristuksessa." "...Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin? Kun toinen sanoo: Minä olen Paavalin puolta, ja toinen: Minä olen Apolloksen, ettekö silloin ole niinkuin ihmiset ainakin?"
Lihallisen kristityn tuntomerkit
1. Se on loputtoman valtataistelun elämää
2. Se on jatkuvaa tappion elämää
3. Se on pitkittyneen "vauvaiän" elämää
4. Se on karun hedelmättömyyden elämää
5. Se on huoruuden ja uskottomuuden elämää
Lihallinen uskova sanoo asian näin; mutta tekee sen toisin, hänen vaelluksena ei vastaa hänen todistustaan; hän väittää omistavansa sellaista, mitä hän ei omista.
Ylitsevuotainen toivo odottaa uskovaa, joka valtataisteluunsa väsyneenä, tappion nöyryyttämänä, pahoillaan kypsymättömyydestään, masentuneena hedelmättömyydestään, uskottomuutensa syylliseksi tuomitsemana ja tuskaisena tekopyhyytensä tähden, kääntyy Jumalan puoleen ja huutaa vapautusta lihallisuuden kurjasta vankeudesta päästäkseen hengelliseen vapautukseen. (Room 7:15-25)."
-Ruth Paxson/Kristuksen työ meissä-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.