Lily kirjoitti:Minut sai hyvin surulliseksi se, kun huomasin, että kirkkokuntiin kuulumattomat kotonakokoontuvat eivät rakastaneet omia ruumiinsa jäseniään jotka ovat kirkkokunnissa :'(
Suurimmaksi osaksi ajatellaan, ettei sinne voi mennä kokoontumaan ja osoittamaan rakkauttaan sen takia kun toiset kuuluvat kyseiseen kirkkokuntaan tai että heillä on vääränlaista oppia.
Eikö rakkautemme toisiamme kohtaan (mistä maailman tulisi tunnistaa meidät Jeesuksen opetuslapsiksi) annakkaan toiselle sisarukselle aikaa kasvaa pois (seurakuntamallin) ymmärtämättömyydestä? Olemmeko itse niin täydellisiä opissamme, että hylkäämme toisemme vain koska he eivät vielä ymmärrä sitä minkä Herra ARMOSSAAN on meille näyttänyt. Miksi me odotamme toisiltamme sitä, että nyt heti heidän pitää kyetä irtaantumaan ja olemaan nyt heti niin vahvoja, että uskaltavat lähteä?
Ja lähteä minne? Onko suomessa yhtäkään paikkakuntaa jossa on Herran asettamat vanhimmat turvallisena sylinä ottamassa vastaan? Luotettavana, nöyränä pesemässä tulijoiden pitkän tien likaamat ja haavoittuneet jalat?
Itse pidän siskoina ja veljinä myös niitä uudestisyntyneitä, jotka kuuluvat liikkeisiin. Jos ihminen on uudestisyntynyt sillon meillä on yhteys. Mielestäni on kuitenkin rakkautta kehoittaa uskovia lähtemään ulos epäraamatullisesta uskonnollisesta järjestelmästä. Ketään ei voi tietenkään pakottaa lähtemään mutta olisi hyvä rukoilla Jumalan tahdon toteutumista asiassa. Tätä ennallistamista ei myöskään edesauta se jos me, jotka ymmärrämme tämän raamatullisen seurakunnan, emme varoittaisi muita ja lopulta unohtaisimme koko asian, lannistuen siitä että asiat näyttävät ihmissilmin epärealistisilta. Joskus on myös niin että ne jotka ovat jäseninä kirkkokunnissa pitävät liikkeiden ulkopuolella olevia uskovia irrallisina ja lahkolaisina. On surullista ettei nähdä että tämä hajaannus johtuu juuri näistä useista eri kirkkokunnista. Uudestisyntyneiden jotka ei kuulu liikkeisiin, pitäisi kyllä enemmän etsiä yhteistä kokoontumista (varsinkin minun), varoittaa ekumeniasta, kutsua ulos uskonnoista. Mielestäni tämä aika antaa kuitenkin aika hyvät mahdollisuudet että voisimme saavuttaa uskovia tällä asialla esim. enemmän hyödynnettäisiin nettiä.