Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mietinnän aiheet

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Marras 2015 12:24

*
"Oman minänämme syntisyyden paljastuessa ymmärrämme, että Kristus on pyhä ja tarvitsemme Hänet Elämäksemme. Emme voi kokosydämisesti rakastaa Herraa Jeesusta ja uskoa Häneen, ennen kuin vihaamme perin pohjin vanhaa minäämme ja lakkaamme luottamasta siihen. Toisin sanoen mitä enemmän opimme rakastamaan Herraa Jeesusta, sitä selvemmin näemme oman minämme sellaisena kuin se on. Koko maallisen elämämme ajan Pyhä Henki sallii meidän joutua tilanteisiin, joissa meille selviää entistä paremmin, millainen vanha luontomme on.

Silloin kun pysymme lujina Herrassamme Jeesuksessa ja mielummin kärsimme kuin teemme syntiä, olemme myös valmiita ja myöntyväisiä "alati annetut kuolemaan Jeesuksen tähden, että Jeesuksen elämäkin tulisi kuolevaisessa lihassamme näkyviin" (2 Kor. 4:11). Tajuamme, että todellinen ristiinnaulitseminen vapauttaa meidät sellaisesta elämästä, jota sekä Jumala että me itse vihaamme. Ja mikä tärkeintä; näin Herran Jeesuksen elämä pääsee näkyviin ja vaikuttamaan meissä. "Ninpä siis kuolema tekee työtään meissä, mutta elämä teissä" (2 Kor. 4:12)."

-Miles J. Stanford/Täytetyn työn varassa-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Marras 2015 12:28

*
"Ellei ihminen ole katkerasti kokenut omaa riittämättömyyttään ja köyhyyttään, hän on täysin sopimaton kantamaan hengellisen pappeuden takkaa. Siihen tarvitaan niitä, jotka ovat edes jossain määrin tajunneet oman heikkoutensa syvyyden. He ymmärtävät toistenkin heikkouksia. Heillä on myös omakohtaista kokemusta Ylipaimenen huolehtivasta rakkaudesta ja Hänen kyvystään parantaa ihminen, joka nöyrästi luottaa Hänen ja vain Häneen.

Herra Jeesus ei sanonut Pietarille:"Kaitse minun lampaitani...ruoki minun karitsoistani" silloin, kun Pietari itsevarmana vakuutti olevansa Hänelle uskollinen kuolemaan asti. Herra antoi tämän tehtävän Pietarille vasta sitten, kun Pietari oli surkeasti epäonnistunut valansa pitämisessä ja saanut itkeä katkeran itkunsa Jerusalemin kadulla."

-Miles J. Stanmore/Vihreä kirja-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Marras 2015 12:34

*
"Kristittynä eläminen ei ole Kristuksen avulla elämistä, vaan sitä, että Kristus elää elämäänsä meissä. Elämme sen vuoksi kristityn elämää vain sikäli kuin Kristus elää meissä ja teemme Jumalan valtakunnan työtä vain sikäli kuin Hän toimii meidän välityksellämme. Kaikki muu elämä ja palvelutyö on itse asiassa ihmistyötä, mutta kristityn elämällä ja kristillisellä palvelutyöllä on yliluonnollinen ja hengellinen lähde. Paavali väitti, että elämä oli hänelle Kristus ja että hän voi Herrassa kaiken."

-Miles J. Stanford/Vihreä kirja-
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Marras 2015 12:36

*
"Jumalan ja meidän välillä voi vallita rauha vain Herramme Jeesuksen Kristuksen tähden: "...tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta" (Kol. 1:20)."

-Miles J. Stanford-
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Marras 2015 10:44

*
"Minun on oltava selvillä siitä, että leirin sisäpuolella (uskovan sisimmässä) oleva vihollinen - liha, vanha luonto, oma minä, vanha ihminen - on vallananastaja. Uskossa minun on nähtävä hänet sillä paikalla, johon Jumala hänet asetti, nimittäin ristillä Krisutksen kanssa. Minun on ymmärrettävä, että nyt minun elämäni on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa, että Kristus on minun elämäni."

vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Marras 2015 10:46

*
"Kristittyjen tulee ymmärtää, että ristin kantaminen ei ensi sijassa ole niiden koettelemusten kestämistä, joita me sanomme risteiksi, vaan jokapäiväistä omasta elämästään luopumista, omalta itseltään kuolemista, minkä on oltava meille yhtä tunnusomaista kuin se oli Herralle Jeesukselle."

-Andrew Murray-
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Marras 2015 10:48

*
"Kristus elää minussa." Herra Jeesus elää kristityn sisimmässä ainoana elämän lähteenä. Vanhasta ihmisestä ei ole mitään apua kristityn vaellukselle eikä palvelutyölle. Vanhaa minää ei voida varustaa toteuttamaan Jumalan tarkoitusperiä. Kuolema on vanhan minän osa. Elämässämme ei voi olla kahta herraa. Jos vanha minämme hallitsee meitä, niin Kristus ei hallitse. Mutta jos tartumme iloisesti lunastukseen - "minut on ristiinnaulittu Kristuksen kanssa" - silloin Kristus Henkensä välityksellä elää meissä ja kuljettaa meitä voittosaatossaan palvelijoinaan ja opetuslapsinaan."

vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Marras 2015 10:50

*
"Älkäämme enää sekoittako käsitteitä "minun ristini" ja "Kristuksen risti". Joskus uskovat surkuttelevat itseään itsesäälin vallassa:"Olen ottanut ristini" tai "Minun on otettava ristini ja seurattava Jeesusta". Jospa me lakkaisimme tuijottamasta omaa ristiämme ja kääntäisimme katseemme Jeesuksen ristiin! Silloin Hänen rististään tulisi meidän ristimme, Hänen kuolemastaan meidän kuolemamme, Hänen haudastaan meidän hautamme, Hänen ylösnousemuksestaan meidän ylösnousemuksemme, Hänen ylösnousemuselämästään meidän ylösnousemuselämä.

Ristin ottaminen ei siis merkitse minkään raskaan taakan, vastoinkäymisen, sairauden, epämiellyttävän tilanteen tai ihmissuhteen lujaluonteista kestämistä. Ristin kantamiseen saattaa kyllä liittyä sellaisia asioita - tai yhtä hyvin olla liittymättä - mutta ne eivät ole varsinainen risti.

Uskovan risti on Golgatan risti, se risti, johon hänet on yhdessä Kristuksen kanssa naulittu (Gal. 2:20). Siellä allekirjoitettiin ikuinen vapautuskirja Karitsan verellä ja Jumalan Henki sinetöi sen. Jokainen uskova on siis ristillä päässyt kaikista kahleista, mutta kaikki uskovat eivät tiedä tätä vapauttavaa tosiasiaa."

vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Marras 2015 10:52

*
"Hengelliseen vapautukseen vievä Jumalan tie, joka kulkee ristin kautta, on yhtä vastenmielinen Jumalan lapselle kuin Hänen valmistamansa pelastuksen tie kadotetulle."

-Miles J. Stanford-
vaisuliini

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Marras 2015 11:11

*
Täällä ei ole tv7-kanava ja tietokoneella voi katsoa esim. David Pawsonin ohjelmaa mutta siinä on ongelma koska tökkii ja jumiutuu välillä. Ja David Pawson opettaa kuulemma tosi hyvin. Minä katsoin sitä ohjelmaa. Alussa meni hyvin mutta myöhemmin tuntui tulevan lisää opetuksia asian päälle mitä opetuksen tarkoitus kokonaisesti oli.

Mietin eikö ole jossain niinkuin mietinnän aiheita mitä David Pawson on antanut? Vai hän ei ole antanut mitään noita mietinnän aiheita? Olisi kiva lukea noita hänen mietinnän aiheita. :roll:
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu